paluks abi ja juhendamist auto soetamisel ja valimisel

Nõuanded sõiduki soetamisel
Vasta
frozenfuryy
Huviline
Postitusi: 195
Liitunud: 05.11.2011 15:08 55

paluks abi ja juhendamist auto soetamisel ja valimisel

Postitus Postitas frozenfuryy »

Tere.

Olen uue auto otsingul ja sooviks abi ja soovitusi millest lähtuda :)
Valikutes oleks 5 seeria 7seerja või x5.
minu poolsed küsimused oleks.

mugavus?
ruumikus?
5 ja 7 seeria puhul kas tagavedu või nelik?
universaal või sedaan?

mida peaks arvestama nende autode puhul?
mida kindlasti jälgida? ja millest eemale hoida?
millega kõige vähem probleem võiks tulla tulevikus?

mis mootor?

autode hoolduskulud millega võiks arvestada?

eks igal ühel loomulikult oma maitse aga kindlasti on inimesi kes omanud erinevaid masinaid ja oskavad ühtteist muljetada ja soovitusi jagada

hind võiks jääda umbes kuni 20t kanti vb natuke isegi peale.

suured suured tänud kõigile kes vähegi oskab aidata ja suunata valiku puhul :)
LepaValdek
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 15.02.2014 00:13 20
Peamine sõiduk: -

Re: paluks abi ja juhendamist auto soetamisel ja valimisel

Postitus Postitas LepaValdek »

Selle raha eest saad F11 ja väikse bensumootoriga (520i) linna sõitmiseks.

Kuigi jah sa väga ei räägi mida sa autolt tahad ja kus sellega sõitma hakkad :D Võrdled ka väga erinevaid asju.

Mina võtaks tagaveo, kui just suurt mootorit pole, et jõud paremini maha saada.

Pead lisaks saksa turgu vaatama.
frozenfuryy
Huviline
Postitusi: 195
Liitunud: 05.11.2011 15:08 55

Re: paluks abi ja juhendamist auto soetamisel ja valimisel

Postitus Postitas frozenfuryy »

auto läheb igapäevaseks kasutuseks
2 täiskasvanut ja 2 last.

ootan et auto oleks mugav ja ruumi võiks olla neljale inimesele parajalt lisaks mõned kompsud kui on maale minek :)

tehnilise poole peale et oleks võimalikult vastupidav või lollikindel et ei peaks iga nädal või kuu remonditöökojas istuma ja meeletustes kogustes koguaeg raha põletama :) mai mõtle kuluosi ja nii vahest ikka mingid jupid kuluvad ja vajavad väljavahetust :) kindlasti asjatundjad teavad mis on vastupidavamad autod ja mis on tati vigu täis :) eks iga auto vajab parandust aga ka kindlasti on selliseid mis vajavad nagu tihedamalt putitamist ja ei ole nii vastupidavad :)

loodan et said mingi ülevaate sellest jutust :)
LepaValdek
Huviline
Postitusi: 60
Liitunud: 15.02.2014 00:13 20
Peamine sõiduk: -

Re: paluks abi ja juhendamist auto soetamisel ja valimisel

Postitus Postitas LepaValdek »

Raske juhtum :)

Mu naaber on ka vahetanud 2014 aasta Grand Cherokee Kia Optima vastu. Kui plastikautot ei karda, siis mine tee proovisõit ja võrdle nt 2011 a F11'ga ja vaata kumb parem tundub :) Uue autoga oleks vähemalt esimesed 5a üsna garanteeritud, mis edasi saab, seda pead ennustajalt küsima :D
Toomas_M
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 08.02.2007 21:26 25

Re: paluks abi ja juhendamist auto soetamisel ja valimisel

Postitus Postitas Toomas_M »

Pidanud F11 ja G31. Käisin ka F15 proovimas enne G31 ostu - just pagassi mahutavust.

Oleneb mis suuruses sohvriga tegu, aga pereautodeks kõik veidi kitsad. Võibolla X5 kõige ruumikam. Endal ka kaks (väikest) last ja esimestel kordadel oli ikka nuputamist, kuidas pikemaks ajaks kodust minnes mahutada vanker, söögitool, jooksuratas ja muu mudru. B8 Passat universaalil näiteks loobid kõik pagassi ja tõmbad ruloo peale :) aga lõpuks harjus ära kuidagi asju paigutama. Sedaani jaoks peaksid lapsed vähe suuremad olema, et suuregabariidilist pagasit enam poleks.

Kui enamus kilometraažist tuleb üksi, siis kõik head sõita ja kannatab need üksikud pakkimised ära. Sedaan kindlasti kõige parem/vaiksem.
Kasutaja avatar
nm5
Huviline
Postitusi: 331
Liitunud: 04.05.2009 19:37 06
Peamine sõiduk: BMW 730d e65/BMW 740i e38/BMW 535i e34
Asukoht: Räpina/Tallinn

Re: paluks abi ja juhendamist auto soetamisel ja valimisel

Postitus Postitas nm5 »

frozenfuryy kirjutas: 15.07.2021 07:40 21 Tere.

Olen uue auto otsingul ja sooviks abi ja soovitusi millest lähtuda :)
Valikutes oleks 5 seeria 7seerja või x5.
minu poolsed küsimused oleks.

mugavus?
ruumikus?
5 ja 7 seeria puhul kas tagavedu või nelik?
universaal või sedaan?

mida peaks arvestama nende autode puhul?
mida kindlasti jälgida? ja millest eemale hoida?
millega kõige vähem probleem võiks tulla tulevikus?

mis mootor?

autode hoolduskulud millega võiks arvestada?

eks igal ühel loomulikult oma maitse aga kindlasti on inimesi kes omanud erinevaid masinaid ja oskavad ühtteist muljetada ja soovitusi jagada

hind võiks jääda umbes kuni 20t kanti vb natuke isegi peale.

suured suured tänud kõigile kes vähegi oskab aidata ja suunata valiku puhul :)
1) Mugavus - 7 seeria, kindlasti. Antud mudel on mõeldud siiski niiöelda VIPide jaoks ja selles autos viibid kui omas mullis. Vaikne, rafineeritud ja teed, mis teistes autodes tunduvad kehvad, on selles autos täiesti normaalsed ja sõidetavad (minu kogemus e65-ga koos dynamic drive´ga, võrreldes f10-ga). X5-ga mul kahjuks pole kogemusi, kuid kõrgem raskuskese tihtipeale eeldab jäigemat vedrustust, seega mugavus natuke kannatav.

2) Ruumikus/praktilisus - Ilmselt X5 võidab selle. Näiteks 7ndal seerial pole alla klapitavaid istmeid, mistõttu suurema gabariidiliste asjade tassimine võib muutuda keerukaks või võimatuks. 5nda seeria puhul peaks enamasti klapitavad istmed olemas olema. Istumisruumi poolest pole neis kummaski variandis erilist probleemi, kuid tagaistmetel istudes leiad, et näiteks VAG grupi masinatel on märksa rohkem ruumi.

3) Tagavedu või nelik - Reaalselt läheb nelikut tarvis ainult talvetingimustes, suvistes tingimustes saab tagavedu väga adekvaatselt jõu maha panna. Neliku puhul arvesta, et see on potentsiaalne lisaväljaminek hoolduse ja remondi osas.

4) Sedaan või universaal - No siin pead sa ise arvestama mis sulle rohkem sobib. Universaal praktilisem, sedaan ilmselt veidi vaiksem.

5) Mida peaks arvestama nende autode puhul - Need kõik on väga keerulised autod. Mida rohkem jubinaid on küljes, seda rohkem on ka ohtu, et midagi katki läheb. Soovitan omada kasutatud BMW ostu puhul piisavat remondifondi.

6) mida kindlasti jälgida ja millest eemale hoida - Kõige lihtsam, vii potentsiaalne auto spetsialistide juurde põhjalikku kontrolli, võib säästa vähemalt esmalt suurematest väljaminekutest.

7) millega kõige vähem probleem võiks tulla tulevikus - Väga raske ennustada. Sõltub täiesti kuidas autot on hooldatud ja hoitud enne sind. Näiteks minu e65 puhul kartsid kõik sõbrad selle auto töökindlust ja suhtusid sellesse kui rahaauku. On olnud väiksemaid remonttöid, kuid siiani 80k km juures on ennast väga töökindlalt ülal pidanud ja mul pole kordagi olnud hirmu, et ma peaks selle autoga tee peale jääma (sülitan kolm korda üle õla).

8) mis mootor - Ilmselt ükskõik mis mootor, peaasi, et poleks 4.4l n63. N63 võib muutuda väga tõsiseks rahaauguks, muuta sinu vaadet autodesse toksiliseks ja leida, et ühistranspordiga on ka päris hea ringi liigelda. Teiste mootorite puhul läbivaks teemaks on ketiprobleemid, tänapäeva BMW mootorikette ei saa enam vaadata kui "eluaegseid" ajameid. R4 mootorite puhul (diisel või bensiin) võib ketiliin vajada vahetust juba kuni 100k täitumisel. R6 mootorite puhul oleks nagu ketiliini vastupidavus veidi parem (200-250k km). Pole küll kinnitatud ja 100% tõene väide, kuid mina olen nende ala 25-30k õlivahetusvälpade puhul skeptiline. Kui auto on saanud elu jooksul selliseid õlivahetusvälpasid, siis tõenäoliselt suuremate läbisõitude juhul on ka tingitud igasugused turbode, saalede ja teiste õlist sõltuvate vigade sagenemine. Aga kui nüüd teemasse minna, siis isiklikult ei näe suurt vahet, kas bensiin või diisel. Kõigil omad head ja omad vead. Kui siis diislid tunduvad pisut robutsemad ja vastupidavamad. Pigem soovitaks vaadata R6 isendeid, kuna kütusekulus eriliselt suurt vahet ei ole, kuid dünaamika ja sujuvus on hoopis paremad. BMW mootorid on üldse väga laialdane teema ja soovitaks põhjalikumalt uurida erinevatevate mootoride plusse ja miinuseid, kui ma need kõik üles kirjutaks, muutuks see postitus märksa pikemaks kui see juba on :mrgreen:

9) autode hoolduskulud millega võiks arvestada - Soovitaks hoida remondifondi vähemalt ca 3k juures. Sul ei pruugi seda vaja minna, aga kunagi ei tea.

Seega kokkuvõtteks, tegu on premium klassi autodega ja nende ülalpidamine on kulukam kui mõne teise margi puhul, kui oled rohkem DIY kinda tegelane, siis enamus muresid mis ette tuleb, saab lahendada suhteliselt soodsalt. Kui oled esinduste kummardaja, siis võib vana BMW ülalpidamine juba üsna arvestatavaks muutuda. Samas kui leiad korralikult hooldatud ja hea ajalooga isendi siis võid igati töökindla auto endale saada, kuid auto ostmine on alati paras loterii.
Kronoloogiliselt omatud BMWd: BMW M52 523i E39, BMW M50 525i E34, BMW M57 525dA E39, BMW M57N2 730d E65, BMW M62 740iA, BMW N20 528iA XDrive F10, BMW M30 535i E34
Vasta