1. leht 2-st

Küsimus Saksast autotoojatele ?

Postitatud: 07.07.2006 19:40 43
Postitas Eve
Saksas on paljudes poodides autod netto ja muu hinnaga, netto hind on odavam käibemaksu võrra. Nüüd siis küsimus. Kuidas saab tuua autosid käibemaksuta. Kas need autod tuleb vormistada firma nimele ja hiljem saab müüa eraisikule jm. Ja missuguseid dokumente Saksa poolele tuleb siis esitada jm. Ühesõnaga tahaksin kuulda targemate nõu ja selgitusi.

Postitatud: 07.07.2006 21:05 57
Postitas Aaro
:shock:


Firmad saavad jah k2ibeka tagasi. Ilma k2ibekata saad sa sealt tuua ekspordiks. Siis saab müüja oma riigilt k2ibeka tagasi kysida.

Postitatud: 07.07.2006 21:18 52
Postitas Eve
Küsin veel .

Ja exporthind EL maadele ei kehti.
Kui aga ostan firma nimele, siis saan ikka käibemaksuta osta ?
Saan ma õieti aru ?

Postitatud: 07.07.2006 21:53 37
Postitas Aaro
Ei eksporti saab teha ainult kolmandatesse maadesse ehk siis EU mitte kuuluvatesse riikidesse. Firma nimele ostad sa ikka koos k2ibekaga aga kaup maksustatakse k2ibemaksuga siin eestis. Tegu p66rdk2ibemaksuga ja reaalselt midagi tasuma ei pea.
Kui ostja ei ole k2ibemaksu kohuslane siis arvestab k2ibemaksu müüja.

Käibemaks

Postitatud: 07.07.2006 22:19 31
Postitas Baur TC
Juhul kui üks välismaa firma (näiteks Saksa) pakub auto ja hind on näiteks väljatoodud 1000 Euro + 16 % kohalik käibemaks = 1160,- Euro - siis:

maksab Saksa lihtkodanik 1160,- Euro
maksab Eesti lihtkodanik 1160,- Euro

maksab firma, juhul kui ta on registreeritud käibemaksukohuslane väljaspoolt Saksat 1000,- Euro neto

maksab firma, juhul kui ta on registreeritud käibemaksukohuslane Saksas 1160,- Euro

Kui on hind väljatoodud koos märkusega: paragrahv 25 a, siis see tähendab, et Saksa müüja on küll käibemaksukohuslane, aga antud diil on vahendamine - ja ainult vahendustasu on käibemaksu all, ja seda ei saa ka Eesti käibemaksukohuslane tagasi küsida - asi on teenus - ja sellise käibemaksu tagasi saamine on tohutult keerukas ja summa on vist väike, juhul kui ostja ei ole just 20 Ferrarid ostnud :lol: !

Koik selge ;) :D

Postitatud: 18.07.2006 11:39 10
Postitas Charly
Paluks kah kiiret abi auto toomisel.

Kas ma alltoodud hinna pealt pean mingeid makse veel tasuma?
Millised protseduurid peab kohapeal läbi viima?

tegelikult üldse soovin kutsuda kellegi pädeva kodaniku õllele minu kulul, et saaks pikemalt vestelda kuidas see auto toomine täpselt käib.

auto link

Postitatud: 18.07.2006 18:52 15
Postitas dellu
Charly kirjutas:Paluks kah kiiret abi auto toomisel.

Kas ma alltoodud hinna pealt pean mingeid makse veel tasuma?
Millised protseduurid peab kohapeal läbi viima?

tegelikult üldse soovin kutsuda kellegi pädeva kodaniku õllele minu kulul, et saaks pikemalt vestelda kuidas see auto toomine täpselt käib.

auto link
Kohapealsed kulud siis kuskil 80 või 140 euri.
Esimene siis kindlustus + kollased numbrid - nendega ametlikult üle saksa piiri sõita ei tohi. Ehk siis peaks saksas laeva peale kobima, aga kuna hetkel eestisse ühtegi laeva ei käi, siis pole nendest ka vast kasu. Eestis siis ka üle piiri nendega ei saa, pead puksiiri peale panema. Kuskilt muidugi jutte kuulnud, et isegi Rootsi välja kimatud kollastega. Poola piirilt seevastu tuled kindlalt tagasi.
Teine siis kindlustus + punased numbrid - nendega võib ka riigipiire ületada. Kehtima peaks see 9 päeva. Kui pikemaks tahad, siis juba kallim.
Asjaajamine käib nii, et kõigepealt lähed majakesse kus tehakse kindlustust ja valmistatakse numbreid. Seal maksad kindlustuse ära. Siis nn ARKi majja ja sealsed vormistused. Seal siis tavaliselt vaadatakse ka auto üle (et ikka kerenumbrid ok jne). Siis uuesti tagasi sinna esimesse kohta, kust saad numbrid ja nendega uuesti ARKi majja tagasi numbritega, kust siis ka paberid saad. Võimalik, et on ka ühes majas, aga mul alati erinevates olnud. Lihtsam variant on vedada müüja kaasa ja las tema ise sebib, mina olen alati nii teinud. Lisaks siis katsu kohe hommikul asjaga peale hakata, sest üldiselt läheb ARKis suht palju aega ja samuti vist oli nii, et punaseid peale lõunat ei anta. Lisaks siis veel see, et nädalavahetusel ei toimu seal midagi. Kõige lihtsam kasvõi auto eelmine päev ära vaadata ja hommikul kohe varakult asju vormistama.
Lisaks siis kindlasti vaja Ostu-Müügi leping teha, muidu meie ARK saadab sind siin kuu peale.

Kui treilaga tahad tuua, siis siin ei oska vormistamise koha pealt aidata.

Postitatud: 28.07.2006 23:51 37
Postitas Hornet
Palju punaste numbritega kulud on?

Postitatud: 31.07.2006 20:57 24
Postitas dellu
Kirjas ju et 140 euri

Postitatud: 06.08.2006 18:19 48
Postitas Hornet
[quote="dellu"]Kirjas ju et 140 euri[/quote]

Vot ei oska öelda, kas sain nüüd pügada, või on hinnad tõusnud, aga mulle läksid need 9 päeva kehtivad punased numbrid ja muu sinna juurdekuuluv maksma 200eur.
Lendasin kolmapäeval easyjetiga Berliini, sealt edasi kulgesin rendiautoga. Kuna auto mille ära ostsin asus 140km taani piirist siis poola peale ei hakanud mõtlemagi ja sai sellega Kapellskär-Paldiski kaudu laupäeva hommikul eesti pinnale ruleeritud. :)

Postitatud: 06.08.2006 20:35 41
Postitas sass16
Nõustun eelkirjutajaga aga lisaks enda poolt ka natukene. Kuna näiteks Saksa punase äärega transiit numbreid ei anta autodele millel pole kehtivat ülevaatust TÜFi või siis on tegu Saksamaal müüdava välismaise autoga siis on võimalus enda rataste peal Saksamaalt ära tulla võtta kollased transiitnumbrid. Minnes läbi Taani on sealt kasulik võtta Taani transiitnumbrid, sellised kleps-numbrid mille hind on 100 Taani krooni päev. Päevi võib võtta palju vaja on, sel ajal kehtib kindlustus. Eestis kehtivad need numbrid samuti

Postitatud: 07.08.2006 09:25 20
Postitas dellu
Hornet kirjutas:
dellu kirjutas:Kirjas ju et 140 euri
Vot ei oska öelda, kas sain nüüd pügada, või on hinnad tõusnud, aga mulle läksid need 9 päeva kehtivad punased numbrid ja muu sinna juurdekuuluv maksma 200eur.
Lendasin kolmapäeval easyjetiga Berliini, sealt edasi kulgesin rendiautoga. Kuna auto mille ära ostsin asus 140km taani piirist siis poola peale ei hakanud mõtlemagi ja sai sellega Kapellskär-Paldiski kaudu laupäeva hommikul eesti pinnale ruleeritud. :)
Ei tahaks kah uskuda, et 3 nädalaga hinnad muutunud on nii palju.

Postitatud: 03.09.2006 13:08 36
Postitas Mihkel_O
sass16 kirjutas:Nõustun eelkirjutajaga aga lisaks enda poolt ka natukene. Kuna näiteks Saksa punase äärega transiit numbreid ei anta autodele millel pole kehtivat ülevaatust TÜFi või siis on tegu Saksamaal müüdava välismaise autoga siis on võimalus enda rataste peal Saksamaalt ära tulla võtta kollased transiitnumbrid. Minnes läbi Taani on sealt kasulik võtta Taani transiitnumbrid, sellised kleps-numbrid mille hind on 100 Taani krooni päev. Päevi võib võtta palju vaja on, sel ajal kehtib kindlustus. Eestis kehtivad need numbrid samuti
oletame, et autol, mida kavatsen tooma minna pole ülevaatust, saan aru et siis ei anta punaseid nr, antakse kollased, aga enne just kõneldi, et nendega ei saa üle piiri!? ja mismoodi näeks välja ilma ülevaatuseta liiklemine?

Postitatud: 03.09.2006 16:54 31
Postitas sass16
Näiteks tulles läbi Taani ja Rootsi ei ole piiridel piirivalvet,võibolla näed ainult tolli ja piirivalve autosid sadamas seismas. Esimene piir mis vastu tuleb ja kus sinu kollaste numbrite vastu huvi tuntakse koos kinnipidamisega on Eesti piir. Teinekord peavad rootslased kollaste numbritega autosid ka kinni ja teevad trahvi aga mitte eriti sageli. Eestisse jõudes paned auto treileri peale ning ARKi ja ongi Eesti piir ületatud. Poola kollaste numbritega ei ole soovitav minna, kui sind üle piiri isegi lastakse siis pead päris palju "trahvi" maksma ning Leedus on poliisid vägagi aplad kollaste numbrite peale, "trahv" 50 litti järjekordselt soolas. Üldiselt kuigi odavam tuleb maadmööda sõita siis enda närvide hoidmiseks, et Poola hobukaarikute ja seebikarpide taga ei peaks sõitma ja hirmuga "trahvi" saada on Rootsist läbisõites valge inimese tunne.

Postitatud: 14.09.2006 15:45 34
Postitas Mihkel_O
järgmine küsimus: ostan saksast auto, läheme müüjaga arki, teeme kindlustuse, numbrid ja arki vormistuse. kas seal vormistatakse auto minu nimele? kui nii, siis pole ju vaja ostu-müügi lepingut enam, auto minu nimel ja ma saan selle ju eestis arvele võtta?

Postitatud: 14.09.2006 18:04 30
Postitas sass16
Ostumüügilepingut on vaja meie ARKis tõendina selle kohta, et sa auto ikka ostsid sakslase käest. Iseasi muidugi kes neid kontrollib (ST egas ei ole eriti võimalust küll kontrollida), bürokraatlik igand nõuka ajast. Ilma ostu-müügi lepinguta ei võta sind üksi Eesti ARK jutule. Saksamaa ARKis tehakse sinu nimele transiitnumbrid. Sellises rohelises raamatus on viimasel leheküljel andmed auto ja sinu kohta. See raamat tõestab, et autole on välja andtud transiit numbrid sinu nimele. See, et auto on saksa registrist maha võetud tõestab kleebis või tempel saksa rek tunistuses selle teises osas ehk fahrzeugzheinis.

Postitatud: 14.09.2006 18:18 14
Postitas Mihkel_O
ok, tänud, sain jälle targemaks. veel üks küsimus, kas see leping on vabakirjas või on selleks mingi plankett nende arkis? mis keeles see siis olema peaks?

Postitatud: 14.09.2006 19:51 58
Postitas Raivo
sookoll kirjutas:ok, tänud, sain jälle targemaks. veel üks küsimus, kas see leping on vabakirjas või on selleks mingi plankett nende arkis? mis keeles see siis olema peaks?
Mina omal ajal kirjutasin lihtsalt inglise keeles, vabas vormis valgele A4 lehele. Mõlema poole allkirjad alla ja korras.

korralik leping

Postitatud: 14.09.2006 20:01 35
Postitas Baur TC

Postitatud: 12.10.2006 12:29 00
Postitas Mihkel_O
ok järgmine nädal on sakas minek, valin netist mõned autod ja lähen järele. kui juhtub, et ei leia nende seast, siis oleks hea, kui teaks mõnda suuremat autoturgu. olen kuulnud, et essenis pidi korralik turg olema? soovitage mõnd suuremat turgu, natuke täpsem asukoht oleks ka teretulnud. äkki ikka ei õnnestu see netist auto otsimine...

p.s. mida tähendab "Irrtümer und Zwischenverkauf vorbehalten" täpselt. ei jaga saksa keelt üldse, niipalju saan aru, et tegu mingi errori ehk veaga aga edasi... päris paljudel müügikuulutustel on see kirjas.

Postitatud: 12.10.2006 20:20 29
Postitas Xim
mina omast kogemusest soovitaksin lisaks autode väljavalimisele netist ka helistada myyjale ja n6uda kasv6i suus6naline broneering antud autole. kui ikka tundub et on tegu normi autoga ja tahad, et ta ka sinu sinnaj6udes alles oleks siis tee myyjale mingi käsiraha kui muidu n6us ei ole bronnima, sest turg muutub kähku. ma nii ei teinud ja hommikul kohapeal olles valisin välja 5 autot, asudes neid siis yle vaatama selgus et kolm normaalsemat olid läinud juba ja kaks sara olid alles. kuigi k6ik väljavalitud olid yhes linnas tundusid vahemaad metsikutena.

Postitatud: 12.10.2006 20:41 50
Postitas Mihkel_O
helistan ikka. niisama pole mõtelnudki kohale minna.

Postitatud: 12.10.2006 21:07 03
Postitas ryan
p.s. mida tähendab "Irrtümer und Zwischenverkauf vorbehalten" täpselt. ei jaga saksa keelt üldse, niipalju saan aru, et tegu mingi errori ehk veaga aga edasi... päris paljudel müügikuulutustel on see kirjas.
Kui ingliskeelt mõistad siis:mistakes and intermediate sale reserve!

Re: Küsimus Saksast autotoojatele ?

Postitatud: 01.07.2012 20:48 37
Postitas Raas
Sooviks teada, et ehk on kellelgi värskemat infot kohapealsete auto kindlustuse/numbrite kulutuste kohta kui siin teemas märgitud. Olen ka muid teemasi lugenud, aga ei ole nagu eriti targemaks saanud kui siin teemas.
Soov osta kohapeal auto ja sellega tagasi sõita. Huvitab ainult see, palju raha peaks varuma kohapealseteks toiminguteks.

Re: Küsimus Saksast autotoojatele ?

Postitatud: 01.07.2012 21:31 33
Postitas dellu
Kollased kohapeal umbes 110 eurot, oleneb kohast (kehtib 5 päeva, ei ole vaja TÜVi). Punased on 150 kanti (aga neid ei pea tegema, kuna EU-s saab kollastega ka sõita, kehtivad 14 päeva, vajalik auto TÜV)
Siin on väga asjalik teema http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?p=528668#p528668" onclick="window.open(this.href);return false;, kus isegi see lahti seletatud millised tehnilised passid kaasa saab jne. Ei viitsi hakata kõike ringi kopima, aga kahjuks peab seal regama. Aga see väike ettevõtmine ei tohiks tükki küljest võtta, et see info ammutada.

Re: Küsimus Saksast autotoojatele ?

Postitatud: 02.07.2012 21:35 29
Postitas Ultimate Driving
To eelmisele,

Tegelikult võiksid ka COPY't teha , kui oled seal liige, see info kulub marjaks ära. Vähemalt jääb siia foorumisse , kes teab , äkki see sealt (vw klubist) kustutakse või kes teab, mis saab.. :mrgreen:

Re: Küsimus Saksast autotoojatele ?

Postitatud: 02.07.2012 23:17 56
Postitas Henri.
Eeldaks, et tänapäeval inimesed oskavad juba Googlet kasutada aga kui ei, siis ei :mrgreen:
Volksuklubi võib hommepäev uksed kinni panna (loodan, et seda siiski ei juhtu) aga nii kaua kui eksisteerib Google Cache, on see teema seal ka loetav.

Maakeeli, kes VW klubis regada ei viitsi, siis Google Cahce'i abil saab loetud:
SAKSAST TOOMINE
LK 1
LK 2
LK 3

Re: Küsimus Saksast autotoojatele ?

Postitatud: 09.07.2012 19:44 42
Postitas tafkin
Raas kirjutas:Sooviks teada, et ehk on kellelgi värskemat infot kohapealsete auto kindlustuse/numbrite kulutuste kohta kui siin teemas märgitud. Olen ka muid teemasi lugenud, aga ei ole nagu eriti targemaks saanud kui siin teemas.
Soov osta kohapeal auto ja sellega tagasi sõita. Huvitab ainult see, palju raha peaks varuma kohapealseteks toiminguteks.

Tere

Alusta kindlustusest (60-90.-€) + number (10.-€) soovitan nr ja kindlustuse samas kohas teha, võib tulla soodsam.
Siis ark riigilõiv (10,50.-€)

Ja peakski kõik olema:)

Olenevalt kohast ja kellajast võtab see aega ~20min kuni 3h
Osad automüüjad teevad ka sinu soovikorralise nr. ja kindlustuse.

Edu

Re: Küsimus Saksast autotoojatele ?

Postitatud: 09.07.2012 22:55 21
Postitas dellu
Kui nüüd täpne olla, siis riigilõiv oli minuarust siiski 10.20 ja numbrid on pigem 10 tükk. Mõnes üksikus kohas on 5-kas tükk olnud. Eks see sõltub ka kohast, kui suurlinn ja konkurentsi palju (3-4 putkat).
Aga et müüja valmis teeb on pigem erand kui reegel. Asi ju selles, et firma teeb kindlustuse ja muud asjad sellisel juhul enda nimele. See tähendab et kõik liiklustrahvid jne lähevad neile. Vahepeal 2008 kanti oli neil mingi loll seadus seal, et dokumendis peab sissekirjutus (aadress) olemas. Eestis ju seda ei ole ja ei saa isegi parima tahtmise juures (uurisin). Ühel korral tuli eelmine omanik vastu ja tegi oma nimele lepingu, kuna ostsin ka juriidilise isikuna samas ja käibemaksu tagasisaamisega oli anyway natuke toimetamist ja pidi selle tagasi kandma (maksin algul täissumma), siis oli tal ka garantii kust trahve kinni pidada.
Teisel juhul olin üksi ja öeldi et nemad ei tee, too sissekirjutisega dokument. Läksin ARKi, et mis ma siis teen kui nii öeldi. Suunati maja all keldris olevasse teise firmasse, kus sellest probleemi ei tehtud. See oli siis vahemikus 2008 nov - 2009 aprill. Hiljem olen korra ka Tallinna Perekonnaseisuametist niiöelda rahvastikuregistri väljatrüki võtnud. Aga see oli Eesti keeles, nii et kasu oleks küsitav olnud.
Samas tean juhtumit (küll a la aastast 2005 või varem), kus Mersu esindus ühte kasutatud mersut müüs ja ka vastu tuli ning numbrid tegi. Berliini ringil panid 80 alas 180ga radarisse (kaamerasse). Nüüd pidi see kojutulev trahvinõude pilt olema esinduses üleval kirjaga, et seda inimest seal firmas enam ei teenindata.

Re: Küsimus Saksast autotoojatele ?

Postitatud: 10.07.2012 00:12 42
Postitas Baur TC
Saksamaalt kuuluvad liiklus-registreerimisasutused "maavanemale", mis tähendab reeglid, kulud ja registreerimisviisid saavad veidi erinev olla.

Kindlad reeglid, mis kui palju maksab, kuidas tuleb käituda, .... - antud arutelu on täielik mõttetu - enam vähem on summad paika - aga täpsemalt asjad sõltuvad kohalikust asutusest...

...viimane näide sellest oli Heidelbergi linna poolt väljastatud kollased numbrid kes levisid putkade kaudu läbi pool Lõuna Saksamaalt. Isegi kohalik liidumaa ei suutnud seda peatada... :shock:

Numbriplaadide hind selgub vabast turust - puudub täiega mingi üleriigiline jagamine ja ülevaade, äri on kaupmeeste käes. Tehniline standard on üleval, ainult erakorraline erisuurus määrab asutus, hinnakujundamine sõltub ostja ja tegijate läbirääkimisviisi - juhul kui läbirääkimised üldse on / ostja ei leppi "letihinnast".