1. leht 1-st

E39 520i ostuabi

Postitatud: 31.10.2013 19:18 38
Postitas Skalp
Tere!

Lugesin 1-2 tundi enne teema tegemist pikalt igasuguseid teemasid igasuguste E39 isendite kohta, küll kütusekulust, ka remondist ja eelistustest jms. Enamus teemasid oli ikka 2-5 aastat vanad, mõni oli mille leidsin, kus hinnaklassist räägiti eurodes. :D
Otsustasin siiski teha oma teema, kuna inimestel on erinevad kriteeriumid ja erinevad kasutamisomadused. :)
Minu kriteeriumiteks oleks universaal, manuaal ja bensakas. Siiani kõik suured autod olnud ja enam ei oskagi väikest tahta. Diislit pole enne olnud ja nagu olen diisli omanike käest kuulnud, vajavad need natuke asjakohaseid teadmisi, eriti talvel, seega ei usalda ennast veel diisli omanikuks.
Eelistatud oleks selle sajandi isendid aga kaalun ka paar aastat vanemaid. Rahakott on suhteliselt õhuke nii auto ostuks kui ka ülal pidamiseks, seega eelistaks kindlasti väiksema mootoriga. Siiani pole enamat kui 2.0 vaadanud.
Sõidan põhiliselt pikki maid, linnas väga vähe, eelmiste autodega (ja ka praegusega) seal 10 000 - 15 000 aastas. Võimsust mul vaja pole, vaatan et üle 100kW on minujaoks niigi juba küll (eelmised-praegune 80-90kW vahel). Eks muidugi tahaks ikka väga võimast ja siis kulutaks ja keevitaks ja annaks hagu nii et tolmab :lol: :lol: , aga see kõik maksab ja mul prioriteedid mujal ning auto puhtalt pere liigutamiseks punktist A punkti B turvaliselt ja muretult.
Päris võhik autode koha pealt pole, midagi ikka siit-sealt (loe: basic stuff) tean, üksikasjad juba keerulisemad. Seda tean, millega endal kogemusi on olnud, muud juba vähem.
Siiani on silma jäänud 2 kuulutust:
http://www.auto24.ee/used/1596225" onclick="window.open(this.href);return false;
http://auto.motors24.ee/vehicles/400029 ... &sort=paid" onclick="window.open(this.href);return false;

Uue auto ost on kindlasti järgneva kuu jooksul plaanis, olgu selleks siis mis on, aga nagu ka eelmise auto puhul, tahan ikka põhjaliku taustauuringu teha enne ostu küll üldiselt margi/mudeli kohta kui ka konkreetse isendi kohta. Esimeseks valikuks oli '00-'02 Galant aga minu kriteeriumitega leitud autodes oli GDI mootorid, mis minu tagamaade uuringuga tuli välja, on väga kapriisne mootor seoses Eesti saasta kütusega. Järgmine valik tuligi BMW peale, konkreetsemalt siis juba teema pealkirjas nimetatud mudelile.

Loodan, et ei rikkunud väga palju reegleid ja ootaks mõistvat suhtumist ning teemakohaseid soovitusi/nõuandeid :)

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 31.10.2013 20:30 33
Postitas Skalp
Valikusse lisandus ka kaasfoorumlase pakutav '98 523 touring, mis minu jaoks üllatavalt oma kõikide mugavusvarustustega kõvasti odavam minu teistest valikutest on:
viewtopic.php?f=6&t=188277&hilit=e39" onclick="window.open(this.href);return false;
ehk ta ise võtab ka siin sõna, kui siia teema peale satub :)

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 31.10.2013 20:54 54
Postitas Jokker
Mina soovitaksin su jutu põhjal E39st eemale hoida. Palju tüüpvigu täis eriti just nendel pre-facelift mudelitel, pidev remont üsna tõenäoline. See 2.0 bensumootor ka üks halvim valik.

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 31.10.2013 21:34 26
Postitas Skalp
Eks kõikidel autodel on tüüpvead ja ma usun et kui ma iga valitava auto kohta teeks põhjaliku taustauuringu, ei saaks ma mitte ühtegi autot osta. Tänapäeval on see kasutatud autode turult ostmine ikka parajalt riskantne asi. Kunagi ei või teada, milline põrsas seal kotis parasjagu on.
Kõik kulub ja usun et kui ühel autol vaja näiteks 1000km vahetult pärast ostmist üks asi remontida/vahetada siis teisel autol on võibolla midagi muud vaja teha jne jne.
Usun ka seda, et see 2.0 pole kuigi hea valik ja kui uskuda seda mida siin on eelnevalt kirjutatud kütusekulu kohta võrreldes 520, 523 ja 528't siis olen valmis ka vaatama neid suuremate mootoritega. Lihtsalt ise oma võhiklikkusest BMW'de koha pealt ei oska erinevatel mootoritel muud moodi kui lugedes muud vahet teha kui ainult mootori suurustel. Selle pärast tulin ka siit nõu küsima.
Hiljuti postitatud kaasfoorumlase 523 on 2.5 mootoriga... mida siis sellest arvata? ja kas need eelpool viidatud 2.0'id on siis nii kehvad et ei tasu vaadata/uuridagi või on ebameeldivus pigem just tingitud E39's?

Ja kui vaadata siis mööda E39'st siis äkki on teisi soovitusi BMW ridades sellistele kriteeriumitele samas hinnaklassis?

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 31.10.2013 22:00 44
Postitas Chris_P
eeldame, et sa juba tead,et see 520 võtab sama palju kui 523 ja/või 528.
lisaks minu 328'le on meil peres ka 523, automaadid mõlemad.
anyways minu kogemus on , et 523 on uimasem, aeglasem,kõvasti janusem ja pisut mugavam.

Jah, viga on pigem E39'sas. Heas korras viiest leida on raske. :(
If i was You, siis ma vaataks äkki mõne R4 kolmese poole.

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 31.10.2013 23:06 08
Postitas Henri.
LilengineBmw kirjutas:If i was You, siis ma vaataks äkki mõne R4 kolmese poole.
Korrektne on "if I were you" (ingl k ei ole Sina kunagi suure tähega).

E39 523 ja E46 328 ei ole väga aus võrdlus massivahe jms tõttu. Minu M52B28 (328iA) on ülilühikestel sõitudel (circa 2,5km üks ots) näiteks oma 1,5-2 liitrit janusem kui M52B25 (323iA) oli. Minekuvahe korvab muidugi kamaluga.

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 31.10.2013 23:33 28
Postitas Chris_P
Paras grammar nazi oled :D Aga kuna see on foorum siis "neti" keeles on kergem/kiirem.

Ma tõin selle võrdluse tema viimase küsimuse tõttu.
Skalp kirjutas:Ja kui vaadata siis mööda E39'st siis äkki on teisi soovitusi BMW ridades sellistele kriteeriumitele samas hinnaklassis?

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 00:43 17
Postitas Jokker
Igal autol omad head ja vead jah, see on fakt. Aga vana ja odavama otsa kaltssisuga läbiaetud E39 on minu silmis üks halvimaid valikuid. Remont pole ka kõige odavam, mis sest, et juppe üsna laialt saadaval. Olen ise E39 omanud - sõitis väga kenasti ja suuremaid probleeme ei esinenud aga siiski juba erinevate juppide peale kulus 4 kuuga lõdvalt ca 700 eurot (veermikus mõned detailid, tavahooldus ja siis erinevate tüüpvigade likvideerimine ning isegi siis päris kõik korras veel polnud). Tööderaha sinna sisse ei arvesta. Kui midagi soovitada siis kas E46 universaal mingi R4 mootoriga või hoopis üldse VW :lol:

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 08:06 16
Postitas Skalp
Selge. Ütleme siis et kui valida ikka E39 siis midagi väga korraliku, mis arvatavasti minu eelarvesse ei mahu.
Hiljuti tuli pakkumisele ka ühe kaasfoorumlase auto: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=e9ec" onclick="window.open(this.href);return false;
Minu silmis kõik ideaalne, usun ka et on väga heas korras ja parim mida ma selles hinnaklassis E39'te hulgas näinud olen. Ainuke miinus minu jaoks on see et see on automaat.
Kui muud valikut tõesti pole, siis ma kaaluks seda... jääkski kätt rohkem naise kintsu kui käigukangi jaoks ;) :D vaja ainult ära harjuda... kütusekulu on küll kirjas aga kuidas on üleüldiselt automaadi kütusekulu võrreldes manuaaliga? Ning tehnilise poole pealt, vastupidavus ja tujukus?

E46si vaatasin ka... minu rahakotile kohaselt leidsin ainult 1.6 mootoriga isendeid... kuidas see mootor foorumlaste kogemuste poolest on? Kas 75kW universaali jaoks natuke lahjaks ei jää?
Hetkel jäi silma ka selline isend: http://www.auto24.ee/used/1042406" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: Nii palju kui ma seda automaadi poolt siia maale kaalunud olen, siis ma oleks selle valmis isegi ära ostma... kui muud ei leia lähiajal.

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 11:40 09
Postitas Chris_P
316 touringu kohta on ikka väga hea varustus.
As far as i know siis elek. istmed on E36 haruldus :) + istmesoojendused ja ASC .
God damn, oleks automaat, siis ostaks ise selle ära.
Muidugi pole see 1.6 mingi eriline elajas aga kui küttekulu on oluline siis võtaks ennem selle kui 2.0 E39.
Ja tublisti töökindlam ka.

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 12:08 37
Postitas Skalp
Ma helistan täna peale tööd sellele inimesele ja saan ehk homme vaatama minna aga paistab et see 316 jääb vist minu lõplikuks valikuks... eks kindla otsuse teeb kohapeal js katsuks homme selle kaasfoorumlase 520 automaadi ka üle vaadata aga sedasi mu sisetunne praegu ütleb.
Sellel 316el on küll esiklaasid mõra, mille pärast ma veel päris kindel ostus pole aga eks see siis kohapeal selgub kui hull see on.
Edasised nõuanded on ikka ka teiste poolt oodatud ja kui see nädalavahetus ostu ära teen, märgin ka siia millise sain :P

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 12:25 18
Postitas Teijo
see 316 on E36 mitte E46.
Kõige odavam e46 universaal on see http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1531770" onclick="window.open(this.href);return false;
aga sedaane saab sellest natuke odavamalt ka.

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 12:27 01
Postitas Chris_P
tuuleklaasi vahetus pole just eriti kallis.
keegi siin hiljuti mainis ~70-80 euri äkki

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 12:29 27
Postitas Donald
See on klaasi hind, koos vahetusega sain pakkumised 120 ja rohkem eurot.

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 14:12 27
Postitas cross
Antud 316 tõesti hea varustusega, isegi seda vaadanud kuid moto võiks vähemalt 2.0 olla ja värv minusilmis üks koledamaid, samamoodi selles hinnaklassi e36 puhul ei tohiks nähtavat roostet olla ega mõrasid klaasis. Samas peab e36 väga hästi vastu ja odav hooldada.
E39 puhul soovitaks just automaati vaadata kuna manuaal ei käi suure autoga kohe kuidagi kokku, samamoodi mida rohkem lisasid seda parem, planku kaltsusisuga ilma püsikatta autot ei soovitaks!
e39 tüüpvigu palju ja remont kallis kuid sõita omaaegse premium klassi autoga ülihea, mugav ja vaikne, salong väga kvaliteetne - kõik on inimese jaoks tehtud, enamuste tänapäevaste ja sama aja autodega pole midagi võrrelda!

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 14:35 58
Postitas streetcrime
Teijo kirjutas:see 316 on E36 mitte E46.
Kõige odavam e46 universaal on see http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1531770" onclick="window.open(this.href);return false;
aga sedaane saab sellest natuke odavamalt ka.
seda kohe kindlasti ei soovita vaatamagi minna.
täiesti peeti keeratud auto.
värv jumala rikutud sprayga ja kriimud igalpool, mootoris rängem surve sees ja kliima ei tööta.
vaata kuskil oli sellest ka teema.

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 15:32 13
Postitas Skalp
Vabandan... märkasin jah, et tegin vea... viga tuli just E46 puhul, ehk siis pidasin silmas ikka E36'e. E46 peale mu hammas ei hakka.
Helistasingi sellele E36 omanikule ja see esiklaasi mõra on ikka päris suur... kirjeldas et kõrvalistuja vaateväljas alt äärest ülesse kuni poole klaasini. Ehk siis tuuleklaasi vahetus oleks kindel. Seega ma arvan, et see variant sellise hinnaga kukub ära, kuna plaan oli osta täishinnaga nii, et talverehvid ka kaasa tulevad.
Paistab et homme lähen ikkagi ainult kaasfoorumlase 'raidopl' facelift paketi ja steptronicuga 520't vaatama ( http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=e9ec" onclick="window.open(this.href);return false; ), siiani pole rohkem midagi leidnud, mida võiks tõsisemalt võtta.
Aga kuidas selle automaatkasti töökindluse ja bensukuluga siis ikkagi on? :lol: Saan aru, et manuaal on kindlasti lollikindlam, aga pean silmas üleüldiselt ja eriti just automaadivõhikule. Kusagilt lugesin ka et keegi oli oma '97 aasta E39'ga 280 000 km läbi sõitnud ja polnud selle ajani midagi kurta (loodetavasti sõidab siiani edasi :P )

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 19:19 43
Postitas Henri.
Halloo, esiklaasi vahetuse saab Tallinnaski ilma igasuguste tutvusteta alla €100 (klaas+vahetus) tehtud, selle pärast autot ostmata jätta on küll päris "naljakas". Enda kuudil oktoobri alguses vahetasin ja koos töörahaga oli äkki €90?

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 01.11.2013 20:03 05
Postitas Skalp
Nu minul kogemused puuduvad. Pole enne esiklaasi vahetanud ühelgi autol, ei oska üldse öelda, palju võiks maksta. Üks räägib üht, teine teist, kohalik remondimees ütles ka seal üle 100euri (kohalik ei tähenda, et põlve otsas teeb ja tatiga liimib :D Korralik töökoht ja endal BMW ning teinud neid parajalt).
Igatahes pole see esiklaasi mõra ainus otsustaja, vaid ka täheldatud rooste (mis jällegi ei tähenda, et autodel, mille kuulutuses pole kirjas rooste olemasolu, on 100% roostevabad) ja fakt et minul on sinna üle 120km sõita. Vaatan eelkõige lähemal oleva Potentsiaalse isendi üle ja kui see osutub vastukarva, võtan käsile järgmise ning siis juba arvatavasti selle E36'e.

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 02.11.2013 01:12 36
Postitas Intellex
See e36 oli juba möödunud talv müügis sama infoga (kuluosad alles vahetatud jne). Plaanisin ise seda osta talvel, omanik oli parasjagu Tartu läheduses ja oli kokkulepitud, et saame kokku ning kui sobib, siis läheb diiliks. Pidi olema juba teel ja 15 minuti pärast kohal. Külmetasin 2 tundi vist :lol: ja müüja oli telefoni välja lülitanud, hiljem kõnedele ei vastanud enam ning sinna see diil jäi. Sõiduki enda seisukorra kohta ei tea, aga ehk saab aimu müüja suhtumisest. :roll:

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 02.11.2013 09:11 19
Postitas Skalp
No vot, siis on hea et selle mõtte maha matsin. Kuulun tavalisse keskklassi keda riik pidevalt koorib ja viljandisse minek enne palgapäeva pole mulle just kõige lihtsam, seda enam kui minna sinna seda isendit ainult üle vaatama... veel hullem kui inimene ise poleks üldse kohale ilmunud, oleks ilmaaegu edasi tagasi 240km kärutanud ja niigi kallist bensu kulutanud...
Eks tõesti mingi aimu saab müüja suhtumisest aga kui aasta tagasi on selle müüja jaoks 'äsja' siis mine sa tea mis 'heas korras' tähendab :P ei pea selle all silmas midagi halba vaid lihtsalt spekuleerin :)

Re: E39 520i ostuabi

Postitatud: 02.11.2013 18:11 35
Postitas Skalp
sry for double post, aga
Võtsin siis ära 'raidolp' '98 520i
enda tehtud pilte veel pole, aga auto24'st võttes:
Pilt
Pilt
eks lähiajal katsun teha oma teema koos oma piltidega ja loodetavasti see auto teeb minuga koostööd pikka aega.
Otsisin kuidas teha seda speci asja, mida kõik siin teevad ja midagi leidsin ka :P

Data for the chassis number : WBADR21060GT30098
Model Name 520I
execution Europe
Type code DR21
E- code E39 ( 2)
touring body
steering left
5 doors
Engine M52/TU - 2.00 l ( 110kW )
Drive Rear Wheel Drive
automatic transmission
Colour GLACIER GREEN METALLIC (334 )
FLOCK FABRIC interior / ANTHRACITE ( F6AT )
Production date 14.09.1998
Factory Dingolfing

Code Standard equipment
S202A Steptronic
S548A kilometers speedometer odometer

Code Optional Optional Equipment
S320A elimination model logo Deleted , model lettering
S423A Floor mats velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror, automatically dimming
S438A Fine wood trim
S464A Ski bag
S469A Integrated child seats
S473A Front armrest
S488A driver and passenger lumbar support
S534A Automatic air conditioning
S665A Radio BMW Business RDS
S672A changer for 6 CDs
created on : http://www.bmwarchiv.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Daten for the chassis number : WBADR21060GT30098

Code Optional Equipment
S710A M leather steering wheel
L801A country version Germany
S863A Retailer Directory Europe
S879A literature German on-board vehicle
S915A elimination outer skin preservation Delete clearcoat
Code Standard equipment
S540A cruise control cruise control
S694A Provisions for BMW 6 CD changer

Lisatud siis ka Facelift stange ja neerud ning Angel-eyes tuled. All 16" BMW valuveljed.
Eks väiksemaid vigu on ikka, millega lähiajal ka tegelema hakkan, aga muidu väga mugav ja korralik auto.

Suur aitäh kõigile kes nõu andsid, soovitasid, spekuleerisid ja niisama sõna sekka ütlesid ;)
Ma usun, et teema võib lukku panna :)