2. leht 6-st

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 27.09.2014 12:23 08
Postitas ttsys

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 27.09.2014 14:07 13
Postitas sigaelmar
jaanis_! kirjutas: Eks tänapäeval kõik eelistavad diislit.
Ei ole päris nii midagi. Tean paljusid inimesi, kes eelistavad bensiinimootorit. Osad neist pole kunagi diisleid fännanud ja osad on ostnud diisli aga leiavad, et ei tasu ära, probleemid on kulukad ja tänapäeva bensukad ei ole ka teab mis janused enam. Muidugi jääb ka see grupp inimesi, kes mingi hinna eest diislist ei loobu. Kui aga vaadata E60/61 turgu, siis 90% masinatest on diislid. Ma arvan, et see tuleneb sellest, et kui seda autot uuena ostma mindi, siis broshüüris tehaseandmeid vaadates muidugi kipud diislit eelistama, sest kiirendus on sama mis bensukatel aga küttekulu veidi väiksem. Keegi ei mõtle uut autot ostes, et mis probleemid teda 10 aasta pärast ootavad :)

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 27.09.2014 15:32 31
Postitas Tauri_J
ttsys kirjutas:Vaata ka läbisõitu. 100k km ja 200k km on oluline erinevus hinnas. Eelistavad diislit, sest elu on neile koos liisingute, nõudliku ämma ja muu raske eluga tinaraske koorem. :D
eelistavad diislit et remondikulude all ägiseda

makes sense :roll:

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 27.09.2014 15:43 16
Postitas ttsys
Jepp, kütuse kulu on Püha Lehma sündroom. Remont, keskkond, müra ja muu pole oluline, sest peaasi, et kombainiga sama kütus. :D
Tauri_J kirjutas:
ttsys kirjutas:Vaata ka läbisõitu. 100k km ja 200k km on oluline erinevus hinnas. Eelistavad diislit, sest elu on neile koos liisingute, nõudliku ämma ja muu raske eluga tinaraske koorem. :D
eelistavad diislit et remondikulude all ägiseda

makes sense :roll:

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 28.09.2014 01:25 35
Postitas publichtml
Sõidan aastas 1996, kuid esimese diisli ostsin alles ~1 tagasi. Diisli suhtes olid eelarvamused, kuid tahtsin kindlasti proovida 5st LCI BMWd ning muud lihtsalt polnud. Auto läbisõit 200K (saksas sõitnud, kontrollitud läbisõit), ise sõitnud 22K. Olen vahetanud vaid filtreid ja vedelike (tihedamini, kui ette nähtud) ning piduriklotsid (kompuuter käskis). Ainuke probleem oli nõrk aku, mistõttu talvel tuli hulgim veakoode ning sai ise ka INPA jm jamatud. Termostaadid vahetasin ka ära (mõlemad, igaks juhuks). Käigukast võiks ehk külmalt sujuvamalt käike vahetada. Kütusekulu on linnas 2x väiksem kui mu eelmistel ~2- 2,5l bensukatel. Isiklikult ei saa sellest diisli (sh DPF) paanikast aru või siis on need vanemate mudelite mured ning LCI selles osas lastehaigustest vabad.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 28.09.2014 01:33 13
Postitas ttsys
Jälle muidugi kütuse kulu. :D Ja võrdlus mingi vanema generatsiooni ottoga, mis kontekstile vastavalt mõttetu argument.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 28.09.2014 09:42 46
Postitas kloox
Mu meelest on nii bensukad,kui ka diislid oma iseloomulike vigadega,nii et vahet pole,kumba sa remontima pead,kui miski saba annab.Nii et lõppkokkuvõttes osta see auto,kumb sulle meeldib ja remondi seda. :cool:

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 28.09.2014 19:42 36
Postitas sigaelmar
Polnud vanasti bensu-BMW'del suurt mingeid iseloomulikke vigu aga tuleb välja, et need ajad on muutunud.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 17.03.2015 07:44 47
Postitas rax21
Küsiks veel niipalju, et kumba 2,5l motorit rohkem eelistada kas seda 141 kw või siis 160 kw. E61 kerele siis.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 17.03.2015 11:31 34
Postitas sigaelmar
See 141 on vist veel M54 mootor ja 160kW on N52 mootor. Ma olen laias laastus aru saanud, et M=hea ja N=paha kõikidel bemmi mootoritel. Aga millal nendel otsepritse tuli? Kas tuligi N52 mootoriga või hiljem?

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 17.03.2015 11:41 56
Postitas ttsys
N otto mootorid on vastupidi tehnoloogiliselt ja rakenduselt alati aste kõrgemal.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_%28E60%29
M54 2.5 on 143kW http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M54

Valve Adjuster häda on N52 (3.0) kuni 10/2008. Pärast seda muudeti pea ja see likvideeris probleemi. Sama võttega saab korda ka kõik vanemad mootorid ehk see ei ole enam mingi paaniline probleem. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 17.03.2015 12:00 32
Postitas sigaelmar
Arvata on et nad downgrade'i ei tee :D Aga niipalju kui mina siin foorumis lugenud olen, on alati just nende N mootoritega hädad.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 17.03.2015 12:05 16
Postitas ttsys
N47 diisel ilmselt veab seda juhtarvamust aga sellel ei ole mingit seost N ottoga. Üldjoontes võib hoopis välja tuua, et N otto mootorites lahendatakse M mootori probleemid.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 17.03.2015 12:39 24
Postitas sigaelmar
Ma®tin kirjutas:N52 on vist veel okei, N53 on interneti põhjal hullem kui M57 :mrgreen:
Ja näiteks kas need õnnetud E65 mootorid pole ka mitte N?

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 17.03.2015 12:46 34
Postitas ttsys
3.0 otto mootori probleemid, mis ka E65 on a la N47 2.0 diisel kõrval kõigest pisike nohu. :D
Nagu juba mainisin siis alates 11/2008 sai ka see nohu likvideeritud.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_7_Series_%28E65%29

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 17.03.2015 13:13 52
Postitas sigaelmar
No selge. rax21, osta siis 160kW :)

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 17.03.2015 18:51 00
Postitas rax21
Aitäh arutelu eesti :) Loodan et leian selle "õige" siis :)

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 18.03.2015 09:04 13
Postitas sigaelmar
Kuigi mina soovitaks sel juhul 530i 190kW. Mingit kütuse kokkuhoidu sa 525 ostmisega küll ei saavuta.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 18.03.2015 10:42 35
Postitas Jaakk
Ma polegi siin teemas sõna võtnud aga sõidan nüüdseks juba 1,5 aastat 525i N53-ga (ls 184K). Ma oskan küll ainult kiidusõnu lausuda selle mootori ja käigukasti koosluse osas. Käigukasti õli lasksin kohe ära vahetada kui ostsin, ainuke asi oli peale seda leemetav klapikambri kaane tihend (ainult orig. jupp saadaval) ja muu on olnud hooldus. Jah, imelik oli see, et küünlad olid sõitnud umbes 70K ja olid tegelikult suhteliselt otsas- vahetasin ära ja küttekulu langes umbes 1 liitri.
Ma sõidan 90% linnas, hommikuti ei soojenda- kohe sõidan minema ja keskmine kulu 5km otsi sõites on 12,7 . Ma ei usu elusees, et saamaväärse diisliga mul väiksem kulu oleks aga DPF-i, EGRi ja pöördsiibrite mured oleks kindlasti garanteeritud sellise sõidustiili juures.
Kõige väiksema kulu olen ma saavutanud Tartust Tallinnasse, püsikaga 100-ga sõites naastrehvidega 7,4 (http://1drv.ms/1CuwSa6" onclick="window.open(this.href);return false;).
N53 160kw ja 190 kw vahe on ainult väljalaske kollektoris (seal mingi klapike lisaks) ja see 30 lisa KW saavutatakse ainult kõrgemal pöördel, niiet see on USA-s väga levinud upgrade (kulu umbes 1500 usd). See 160kw versioon ongi tegelikult ainult EU normide tõttu nuditud versioon 190kw-st, küttekulu on ikka sama.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 18.03.2015 11:56 43
Postitas sigaelmar
Diisli puhul lisaks kõrgele linna küttekulule häiris mind vähemalt samapalju veel see "turbo lag". Maanteel sõites oli OK, kuna koguaeg oli ühtlane kiirus ja ta ei pidanud kohalt võtma madalate põõretega. Kokkuvõtteks diisel on maanteepill - seal ta oli hea küttekuluga ja mind ei häirinud maanteesõitmisega midagi oma 525d juures aga mul oli enamus linnasõit ja seal sai nuriseda mitme asja üle.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.03.2015 12:32 01
Postitas Rist0
Vb oli su auto lihtsat katki või siis see 2,5 on lihtsalt nii uimane,et läägib.Mul turvusringkonnas mitu 3,0d mootoriga autot ja ei ole mingit lag-i.Ei ütleks et ilma turbota bensumootor automaatkastiga,mingi eriline teravusega hiilgaja oleks.Eks ta ole ikka nii kellele ema kellele tütar,aga peaaegu aasta aega mitmes e60 /61 teemas jahuda kui halb ikka see diisel on,no ma ei tea...

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.03.2015 12:44 27
Postitas RaikoK
Olles korraga omanud N53 160kw bensukat ja M57 173kw diislit siis minu poolehoid läheks ikkagi diisli suunas,kuigi enne autode omamist olin tugevalt just bensuka suunas meelestatud. Bensuka plussiks oli ainult väiksem vibra ja parem hääl,kuigi tühikäigul teeb üllatavalt kõva häält N53 võrreldes M54ga.
Mineku poolest küll bensukat diisliga ei võrdle, vähemalt automaatkastiga mitte. Peale dislaga sõitmist benaka rooli istusid siis tundus,et madalalt ikka üldse ei liigu, litsu seda pedaali palju tahad :lol: Kütusekulu vahe muidugi oli väiksem kui ootasin, linnas dislaga saab 9ga hakkama , bensukal 11 midagi :roll:

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.03.2015 13:47 24
Postitas Tauri_J
Minu arust ka see "lag" on uuematel diislitel suht märkamatu. Ei nõustu ka väitega, et diisliga linnas kehv sõita.

natukene pedaali vajutad ja põhimõtteliselt maksimaalne võimsus on taga. Bensukat on vaja rohkem tallata ja pöördesse ajada. (kogemus R6 bensukatega) Eriti mõnus on "Sport" -iga linnas lasta.

just my two cents :mrgreen:

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.03.2015 14:13 34
Postitas ttsys
Kui linnainimese norm statistiline vahemaa päevas on ca 40km siis milleks üleüldist piina pakkuv diisel? Milleks talle lebratav EGR, mida on vaja regulaarselt puhastada ja remontida? Garanteeritud haisukas, DPF alatöö jnejne. Mis mõnu see on? Huumor pigem või nagu ema ja tütre kaklus ressursside pärast. Igal asjal on eelkõige oma eesmärk. Nüüdseks on juba Eesti linnade saastatuse tase ületanud kriitilise piiri ja tõepoolest maitse asi, millises keskkonnas keegi elada tahab. Üks on aga kindel, et Nox on eelkõige igale naisele kortse võimendav ja seda nii emale, kui tütrele. Vähemalt seni kuni Eestis city diislit ei müüda siis tahavad nii ema, kui tütar, et haisukotid linnapiiri taga hoitakse ja see on tõesti maitse asi, kes millises keskkonnas elada tahab.
PS: Ka siit foorumist saab tihti lugeda, kuidas auto viiakse nagu koera linnast välja jalutama, et DPF maanteel regeneratsiooni lasta. Arusaadav, milleks vajalik aga, kas see kõik pole siis totter? Aeg ja raha kulub millele? :idea:

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.03.2015 14:32 53
Postitas Tauri_J
Ma arvan, et piina ta nüüd küll ei paku kui rahvas eelistab diiselmoootorit bensukale.

DPF-i alatöö on suuremal osal põhjustatud auto mootori alatemperatuurist. Näiteks e9x ja e6x temp. näidik puudub. Uuematel õnneks see peaks jälle olemas olema.

Mis sa selle haisu all silmas pead?

Terve maailm on nagunii reostatud. Kui tahad puhast õhku siis mine metsa elama :lol:

Minul igatahes põletab DPF ka linnas ennast.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.03.2015 14:43 05
Postitas ttsys
See on piin ja dokumenteeritud EU tasemel. EU normid ainult tigevnevad ja see on kõik selleks, et diislid linnast välja tõrjuda. Juba lähiajal on Euroopas linn, kus igasuguse diisli kasutamine muutub seadusevastaseks. Vaesus ei anna häbeneda aga ka sellega on vaja võidelda.
Vastusena haisu kohta; ma ei ole tänaseni kohanud mitte ühtegi diislit, millel puudub see spetsiifiline kirbe hais või lehk. See on eriti tugev külma mootoriga ning muidugi mööda olevate pihustitega. Enamasti ei kulu mootorimehhaanikul, kellel terav haistmismeel, üle 5 sekundi, et "kusevate pihustitega" mootor tuvastada.
Ja veel: mis toimub linnakiirusel regeneratsioonis oleva DPF-kaga? Mõnel on ka sädemed ja meeletu tahmalont järgi. Rooli taga istudes ilmselt seda ei ostata oma autol vaadata(?) lehk ning hais kaasneb sellega alati ja ka sellest kirjutatakse kohkunult palju foorumites, mis piinlikust läbi elatakse. Põhjendatud muidugi ja normaalsel inimesel peabki piinlik olema.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.03.2015 22:09 09
Postitas jaanis_!
Arvatavasti oleks paljudel bensukad, kuid turg soosib lihtalt diislit ja kui bensiini masinat tahad, pead jala käima..

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.03.2015 22:23 14
Postitas Rist0
Jah võibolla oleks ka minul bensukas,aga ütlen ausalt mind ilma turbota mootorid ei huvita,olen sõitnud ka suure kubatuuriga bensiini mootoritega ja no ei meeldi,nagu varem ütlesin kellele ema kellele tütar!

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.03.2015 22:26 07
Postitas Tauri_J
jaanis_! kirjutas:Arvatavasti oleks paljudel bensukad, kuid turg soosib lihtalt diislit ja kui bensiini masinat tahad, pead jala käima..

Äkki seletad lahti oma viimase mõtte...

pigem turu nõudlus kujundab pakkumise

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.03.2015 22:59 06
Postitas ttsys
Mingi vaese inimese huumor ema ja tütrega? :shock:
Ühest teisest foorumist lenatud read aga tõesti mitte mingi diisel siiski ei paku sellist elamust, nagu kahe turboga üle laetud Lamborghini 10-silindrilise jõuallikaga mürsk.
rustisan kirjutas:Jah võibolla oleks ka minul bensukas,aga ütlen ausalt mind ilma turbota mootorid ei huvita,olen sõitnud ka suure kubatuuriga bensiini mootoritega ja no ei meeldi,nagu varem ütlesin kellele ema kellele tütar!