1. leht 1-st

E53 rool raske

Postitatud: 13.09.2021 21:57 23
Postitas kevin68
Tere, autoks E53 2005a ja 3.0d 160kw. Rool on imelikult raske, sillad on lõtkuvabad, stendis käidud. Roolivõimu pumba panin täiesti uue, kuid mingeid muutusi polnud. Oli varuosadeks üks teine 04a x5 ja sellel oli rool oluliselt kergem. Kas on kellelgi mingeid ideid mida veel kontrollida?

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 16:45 48
Postitas Mart_L
Äkki üks oli Servotronicuga ja teine ilma? Roolisambas keerleb roolivõll vabalt kui ristist lahti on (ära muidugi nagu laeval hooga ringi tõmba kui ei taha roolilinti vahetada ;) ) Sealt edasi ristidega vaheliigend liigub ilusti?

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 17:16 32
Postitas Oliver.L
Keremoodul.

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 17:42 11
Postitas TiitR
Oliver.L kirjutas: 14.09.2021 17:16 32 Keremoodul.
Mul e60-l sama tähelepanek. Kuna mul kõik eelmised (e60 ja 2x e70) on olnud aktiivrooliga, siis sellel see puudub ja ikka harjumatult raske. Mida või mis koodiga asja ma otsima peaksin?

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 18:20 26
Postitas LEDBeam
serovtronicu lisa on konkreetsel masinal S216A.
Enne igasuguste keremoodulite juttu tuleks mingi adekvaatne info anda.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=32_1182

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 19:05 13
Postitas TiitR
LEDBeam kirjutas: 14.09.2021 18:20 26 serovtronicu lisa on konkreetsel masinal S216A.
Enne igasuguste keremoodulite juttu tuleks mingi adekvaatne info anda.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=32_1182
Mina enda omal seda lisa ei leidnud (mdecoder.com andmetel), järelikult tavaline latt. Aga mis seal siis asja kangeks ajab? Õlivahetuse koos läbipesuga plaanin ära teha, vast aitab natuke.

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 21:01 54
Postitas BumBum
Rooliristi soovitatud siin samas foorumis määrida ja aidanud. Mul ka e53 rool seismisega raskeks muutunud.

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 21:14 00
Postitas kevin68
See auto seisis enne mind tõesti ilma suurema kasutuseta, kuid ei tahaks uskuda et viga nii lihtne?

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 21:29 24
Postitas LEDBeam
Vastus TiitR-ile
Kumb see meil siin on, kas e53 või e60 teema? E60-tel on kõigil kas servotronic tavalisel latil või aktiivlatt koos servotronic'uga, mida lisades eraldi välja ei toodud.
Vastan üldiselt, et õlivahetus, kui pump kavitatsiooni või õlipuuduse tõttu ei inise, rooli lõpuni väljapöörates on kuulda kaitseklapi rakendumise kahinat, midagi juurde ei anna. Sul on vajalik diagnostika veendumaks, et keremoodul ei nurise servotronic'u klapi ahela üle. Sellest tulemusest lähtuvalt edasi mõelda.

E53 teemasse tagasitulles, siis rool võib muutuda raskemaks, kui talverehvid asendatakse suverehvidega, pannakse laiemad rehvid; tunduda raskemana, kui tullakse teise, kergema rooliga masina roolist ja servotronic'ut lisades ei ole. Viimasel juhul võtab harjumine mõni nädal aega. Mul 1 klient mõni nädal tagasi nurises samamoodi e70 rooli raskuse üle. Sellel servotronicut pole üldse (tuli alles LCI mudelil) ja paralleelselt oli tal teine, servotronic'uga masin. Kui on ikkagi pidev kaebus, et rool on ebameeldivalt raske ja muus osas on auto korras, siis lahenduseks on roolivõimendi osandamine ja temas õlijaoturi juures torsioonvarda (mis määrab nö teetunnetuse) peenemaks lihvimine. Kuid see on juba tõsisem ettevõtmine. Olen neid asju e46-tel kunagi teinud. Nendel oli plussiks, et võimendi käis lihtsalt maha, mida x-i kohta öelda ei saa.

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 22:17 41
Postitas TiitR
LEDBeam kirjutas: 14.09.2021 21:29 24 Mul 1 klient mõni nädal tagasi nurises samamoodi e70 rooli raskuse üle. Sellel servotronicut pole üldse (tuli alles LCI mudelil) ...
Oot, mis jutt see nüüd on? :roll:

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 22:22 46
Postitas LEDBeam
Proovi siit servotronicu klappi leida https://www.realoem.com/bmw/en/showpart ... Id=32_1676 . Ise ka sügasin hulk aega kukalt. Aktiivrooliga see on, aga tavalisega mitte. Selles mõttes võib eelnevat juttu veidi korrigeerida.

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 22:49 14
Postitas kevin68
Minuni tuli 18 tolliste ratastega, panin 20ne tollised ja erilist muutust ei täheldanud. Nüüd on 18 tollised rattad all jälle. Aga servotronic või mitte, see rool on ikka ebamääraselt raske, mul on bmw'si piisavalt olnud ja tean et nendel võrreldes teist marki sõidukitega ongi rool tiba raskem kuid nii hull ei tohiks seis olla.

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 22:58 12
Postitas LEDBeam
Rehvi laius määrab rohkem kui läbimõõt. Kui ees ikka mingid 270+ või veljed vale ofsetiga, siis läheb jamaks. 18 tollisega peaksid sel olema rehvid 255/55R18 ja veljed 8 1/2JX18 ET:48
https://www.realoem.com/bmw/en/partgrp? ... _30d&mg=36

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 23:10 59
Postitas TiitR
LEDBeam kirjutas: 14.09.2021 21:29 24 Vastus TiitR-ile
Sul on vajalik diagnostika veendumaks, et keremoodul ei nurise servotronic'u klapi ahela üle. Sellest tulemusest lähtuvalt edasi mõelda.
Ma ikka oma istaga vahepeal kolan seal ringi ja ei kurda keegi seal millegi taolise üle (või vajab veel paremaid seadmeid ja tarkvarasi selle nägemiseks)? Aga vb ongi ilma aktiiv lisata, sellel rool raske? Ma sellep. küsingi, et pole enne rasket bemmi rooli tunda saanud :cool:

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 23:15 15
Postitas LEDBeam
Nurina objekt on siis e53 või e60? Oluline erinevus, kuna e53 võib olla ilma servotronic'uta (milles siin jutt), kuid e60-l on kindlasti servotronic. Viimasel saab servotronic'ut ahelate ja klapi korrasolekul keremoodulist veidi tuunida. Klapi korrasolekus selguse saamiseks teine pista, pistik lahti ühendada või arvutiga servotronic korraks maha kodeerida.

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.09.2021 23:23 39
Postitas TiitR
LEDBeam kirjutas: 14.09.2021 23:15 15 Nurina objekt on siis e53 või e60? Oluline eirnevus. Viimasel saab servotronic'ut ahelate korrasolekul keremoodulist veidi tuunida.
Sry, ma jah trügisin teemaalgataja e53 teemasse oma e60-ne murega, kuna pealkiri kõnetas sarnast olukorda.

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.10.2021 00:36 20
Postitas Aare ev
sevoga roolil peaks pistik ka olema enda e53 tõmbas rooli jâigaks kui roolisamba airbagi pistiku klemme ei lahutanud neid plastik klipp lihtsalt klemmid olid lõdvemaks muutunid ajapikku

Re: E53 rool raske

Postitatud: 14.10.2021 00:38 09
Postitas Aare ev
sorry mõned kirjavead auto korrekt peal