V8 karterituulutus
V8 karterituulutus
V8 mootoriga autode omanikel soovitan omast kurvast kogemusest preventatiivselt vahetada karterituulutuse klapi
nr 2 ja nr10 tihend
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
õliseparaatori ning sellega seotud voolikud
nr 1, 9, 12
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Kui klapi vahetus on suht tüüpiline asi, siis minul oli umbes ka õliseparaator ise ning voolik nr9 oli seestpoolt täielikult murenenud. Murenenud vooliku lõi puruks ilmselt umbes karterituulutus ning selle kaudu lahkus mootorist õli
Purunenud voolik
ülla ülla miks voolik võis küll katki minna
selles õliseparaatorist enam midagi läbi ei liikunud, sai pooleks saetud ja veega proovitud. täiesti veekindel
nr 2 ja nr10 tihend
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
õliseparaatori ning sellega seotud voolikud
nr 1, 9, 12
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Kui klapi vahetus on suht tüüpiline asi, siis minul oli umbes ka õliseparaator ise ning voolik nr9 oli seestpoolt täielikult murenenud. Murenenud vooliku lõi puruks ilmselt umbes karterituulutus ning selle kaudu lahkus mootorist õli
Purunenud voolik
ülla ülla miks voolik võis küll katki minna
selles õliseparaatorist enam midagi läbi ei liikunud, sai pooleks saetud ja veega proovitud. täiesti veekindel
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
See teema läks siis ka vahepeal parematele jahimaadele aga niipalju kui naised saunas rääkisid, siis siit foorumist langes sama vea ohvriks veel üks X5 V8 ja ühel jõuti viimasel hetkel preventatiivne remont teha.
Mina aga nägin täna taas "toredat" suitsupilve tagavaatepeeglis
Tuleb vist töökindlam mark valida.
Mina aga nägin täna taas "toredat" suitsupilve tagavaatepeeglis
Tuleb vist töökindlam mark valida.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
- Mulk
- Huviline
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 16.12.2003 19:28 23
- Peamine sõiduk: A6 4G QUATTRO
- Asukoht: Vantaa-Viljandi
Re: V8 karterituulutus
Minu endie X5 4,4i samuti sülgas õli välja ja põhjus oli sama.Abi sain Valdeku meeskonnalt.Foorumis oli auto teema all ka jutt sellest.Ehk siis vist oli üks auto siis minu nendest.
Re: V8 karterituulutus
Täna jälle.
Väljas -10C, auto käima, 2km rahulikku sõitu, kerge õlihais tuleb sisse, peeglis tuttav tossupilv.
Parklasse, auto seisma, 15 minutit poes, auto käima, natuke tossu ja sõit võib jätkuda. Ajuvaba
Väljas -10C, auto käima, 2km rahulikku sõitu, kerge õlihais tuleb sisse, peeglis tuttav tossupilv.
Parklasse, auto seisma, 15 minutit poes, auto käima, natuke tossu ja sõit võib jätkuda. Ajuvaba
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
toru tuleks muidugi läbi puhuda ja veenduda et puhas oleks.
poldi viilimine kindlasti aitab aga ei usu, et see probleemi lahendab.
Viisin täna hommikul auto Pärnu UMi ja nende tõdemus oli, et nemad ei saa midagi teha. Soovitasid karterituulutuse torude ümber panna seda Webasto isolatsiooni aga ütlesid ka, et see probleemi lõplikult ei lahenda.
poldi viilimine kindlasti aitab aga ei usu, et see probleemi lahendab.
Viisin täna hommikul auto Pärnu UMi ja nende tõdemus oli, et nemad ei saa midagi teha. Soovitasid karterituulutuse torude ümber panna seda Webasto isolatsiooni aga ütlesid ka, et see probleemi lõplikult ei lahenda.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
- Mirko
- Huviline
- Postitusi: 1430
- Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
- Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
- Asukoht: Pärnu
Re: V8 karterituulutus
Ega seal Pärnu UM-is vist kedagi asjalikku enam ei tööta, vähemalt BMW osas, paistab, et nad orienteeruvad nüüd ainult KIA-dele. Pere X5 käib enne hooldusesse minekut läbi tuttava töökojast, kus vaadatakse esmalt auto üle, kirjutatakse asjad üles ning seejärel UM-i, kus siis saab leitud asju ette heita, ise nad paraku ei vaevu eriti vigu otsima. Olid ajad, kus Pärnu UM-i minnes ootas ees ilus neitsik, kes istet ja kohvi/teed pakkus, samal ajal tuli juhataja küsima, et ega ma ei soovi hoolduse ajaks asendusautot. Sorry OT pärast!
Re: V8 karterituulutus
Toru oleks nagu järgmine jupp mida vahetada küll aga seda nad teha ei tahtnud. Detsembris sai toru puhastatud (sai kõikvõimalikke puhastusasju sinna lastud) ja suruõhuga läbi puhutud aga see mingit kindlust ei anna.
Ei osanud ise ka seda küsida, kuna nemad peaks ikka need targemad olema.
Pärnu UMi poistega saan hästi läbi ja oskavad viisakalt suhelda. Käin seal pidevalt ka M3 jaoks pistikuid, tüübleid ja muid juppe toomas ja kõik viitsitakse kataloogist välja otsida ja tellida. Selles osas 5+.
See sekretär, kohvi ja muud asjad ei ole mulle olulised.
Ei osanud ise ka seda küsida, kuna nemad peaks ikka need targemad olema.
Pärnu UMi poistega saan hästi läbi ja oskavad viisakalt suhelda. Käin seal pidevalt ka M3 jaoks pistikuid, tüübleid ja muid juppe toomas ja kõik viitsitakse kataloogist välja otsida ja tellida. Selles osas 5+.
See sekretär, kohvi ja muud asjad ei ole mulle olulised.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
Ehk siis orig. tuulutuse mittetoimisel lastakse üleliigne rõhk seda klappi pidi välja (aga mitte õli?).
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
Separaator on mul uus, metalltoru võiks ka uue panna aga ...
Kui sinu hoolde all oleval autol on kõik korras ja ikka viga esineb, siis ehku peale 2k EEK metalltorusse investeerida on natuke pointless.
Ise olen mõelnud, et teeks uue tuulutusklapi üldse. Saan lasta al. või rv. flantsi välja lõigata. Mingi vahetatav filtrielement leida jne.
Kui sinu hoolde all oleval autol on kõik korras ja ikka viga esineb, siis ehku peale 2k EEK metalltorusse investeerida on natuke pointless.
Ise olen mõelnud, et teeks uue tuulutusklapi üldse. Saan lasta al. või rv. flantsi välja lõigata. Mingi vahetatav filtrielement leida jne.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
Sama mure ka siin. Jõudsin küll napilt ennem kui mahlad omal käel mootorist oleks lahkunud Valdeku juures kõik vahetatud aga ikka aegajalt tuleb õlikärsakas sisse. UMis veermiku detaile vahetamas käies tegin samuti juttu ja räägiti, et BMW on välja töötanud lahenduse - umbes 5k maksev automaatselt toimiv elektriline torude soojendussüsteem.raimo_r kirjutas:Täna jälle.
Väljas -10C, auto käima, 2km rahulikku sõitu, kerge õlihais tuleb sisse, peeglis tuttav tossupilv.
Parklasse, auto seisma, 15 minutit poes, auto käima, natuke tossu ja sõit võib jätkuda. Ajuvaba
E30 318iS M-Tech II
Re: V8 karterituulutus
Tean - 5k süsteem ja 1k eek paigaldus.
Nüüd võiks keegi tark mulle öelda, et kui probleem tuleb lühikestest linnaotstest, siis miks ravitakse seda teise probleemi tekitamisega. Kõik sellised kütteelemendid (istmesoojendus, tagaklaasisoojendus) röövivad päris palju voolu, seega tekitame järgmise probleemi koormates rohkem akut, mis niigi linnasõiduga täis ei lae.
Nüüd võiks keegi tark mulle öelda, et kui probleem tuleb lühikestest linnaotstest, siis miks ravitakse seda teise probleemi tekitamisega. Kõik sellised kütteelemendid (istmesoojendus, tagaklaasisoojendus) röövivad päris palju voolu, seega tekitame järgmise probleemi koormates rohkem akut, mis niigi linnasõiduga täis ei lae.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
Auto seisis 2 päeva väljas. Natuke aega tagasi võtsin karterituulutusklapi küljest lõdviku lahti ja puhusin sealt suuga õhku karterisse, mulises kenasti.
Klapi enda avast sisse vaadates oli seal aga paar milliliitrit vett, mille süstlaga välja tõmbasin. Parasjagu, et iga õhtu ära külmuda ja süsteem ummistada.
Klapi enda avast sisse vaadates oli seal aga paar milliliitrit vett, mille süstlaga välja tõmbasin. Parasjagu, et iga õhtu ära külmuda ja süsteem ummistada.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
Rist ja viletsus sellega!
Head närvi Raimo!
Head närvi Raimo!
Re: V8 karterituulutus
Tahtsin selgeks saada, kus viga täpselt on - kas metalltorus või klapis. Nüüd on kindlalt selge, et jäätub klapp.
Seega klappi kogunev kondentsvesi ei lähe sealt kuskilt ära. See peenike voolik, mis klapi küljest karterisse läheb ei toimi või on umbes. Voolik sai uus pandud. Samuti modifitseerisin klapi otsas oleva ava suuremaks.
Peab veel testima, kas selle peenikese metalltoru kaudu äravool toimib. Kui selle peenikese metalltoru kaudu äravool ei toimi, siis tuleb see toru sealt minema visata ja asendada millegi mõistlikumaga.
Seega klappi kogunev kondentsvesi ei lähe sealt kuskilt ära. See peenike voolik, mis klapi küljest karterisse läheb ei toimi või on umbes. Voolik sai uus pandud. Samuti modifitseerisin klapi otsas oleva ava suuremaks.
Peab veel testima, kas selle peenikese metalltoru kaudu äravool toimib. Kui selle peenikese metalltoru kaudu äravool ei toimi, siis tuleb see toru sealt minema visata ja asendada millegi mõistlikumaga.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
Sellest 6mm-st ikka.
Suurema äravoolu toimimise proovisin eile õues järgi (lehter + natuke mootoriõli) ja toimis normaalse kiirusega.
see toru kuhu nr13 osutab
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Suurema äravoolu toimimise proovisin eile õues järgi (lehter + natuke mootoriõli) ja toimis normaalse kiirusega.
see toru kuhu nr13 osutab
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
tuleb välja et ei ole ainult V8 jama, mu 3.0 R6 viskas eile klapikambri kaane vahelt üsna hea koguse õli väljalaskekollektori peale...ja korralik surve oli ka karteris.
Re: V8 karterituulutus
Just. Mul ka tuttaval jäi eelmisel nädalal masin lausa keset sõitu seisma, kuna klapp umbes. 3.0 bens siis.erx kirjutas:tuleb välja et ei ole ainult V8 jama, mu 3.0 R6 viskas eile klapikambri kaane vahelt üsna hea koguse õli väljalaskekollektori peale...ja korralik surve oli ka karteris.
GS
Re: V8 karterituulutus
Alustasin koos õlivahetusega talveks valmistumist.
Õli välja, karterituulutuse klapp, voolikud ja metalltoru maha.
Klapile teen natuke ümber, äravool suuremaks. Silmuspoldi (tore sorts vett tuli seda lahti keerates) ja metalltoru viskan ka minema.
Karteri külge kruvin spets vahetüki, sinna otsa läheb sujuva raadiusega 90 kraadine otsik ja sealt edasi panen teraspunutisega kaetud teflonvooliku (8mm läbimõõt). Või peaks tefloni asemel kummivoolikut eelistama?
Küsimus on veel kuhu kt-klapi äravool juhtida, mõtlesin selle sinna musta plast kopsikusse juhtida (teen ühe ava juurde sinna).
Õli välja, karterituulutuse klapp, voolikud ja metalltoru maha.
Klapile teen natuke ümber, äravool suuremaks. Silmuspoldi (tore sorts vett tuli seda lahti keerates) ja metalltoru viskan ka minema.
Karteri külge kruvin spets vahetüki, sinna otsa läheb sujuva raadiusega 90 kraadine otsik ja sealt edasi panen teraspunutisega kaetud teflonvooliku (8mm läbimõõt). Või peaks tefloni asemel kummivoolikut eelistama?
Küsimus on veel kuhu kt-klapi äravool juhtida, mõtlesin selle sinna musta plast kopsikusse juhtida (teen ühe ava juurde sinna).
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: V8 karterituulutus
huvitav kas igapäevane plokisoojendus aitab ka selle probleemi vastu pisut?
plaan defa täiskomplekt peale panna, saab webastot ka jooksutada, ilma et aku lõppeks.
plaan defa täiskomplekt peale panna, saab webastot ka jooksutada, ilma et aku lõppeks.
Re: V8 karterituulutus
Kui eelsoojendina töötav Webasto on juba olemas, siis ei näe vajadust paigaldada lisaks Defa täiskomplekt. Piisab akulaadija komplektist:
http://www.autostuudio.ee/tooted.html?p ... gory_id=41
http://www.autostuudio.ee/tooted.html?p ... gory_id=41
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5631
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: V8 karterituulutus
Nüüd on siis kord minu käes http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php? ... &start=337
Tegelen praegu asja omale selgeks tegemisega. Ma ei saa ikka veel aru, mis vägi õli alt kollektorisse sunnib? Kas rõhk karteris või hõrendus kollektoris? Mismoodi see hõrendus klappi sisse tekib, et õli üles hakkab tõmbama kui klapi keskel olev ainus kollektorisisene ots läheb sellesse nr 7 torusse, mille teine ots minu arusaamist mööda lahtiselt kollektoris ei ole vaid hoopis läbi kollektori eest poolt kuskilt välja tuleb. Kuhu siis ja miks? See jääb mul segaseks.
Ainus asi mille peale tulla oskan on ebatihedus selle toru tagumise otsa ja tuulutusklapi vahel.
Või siis surub rõhk õli üles? Aga miks krdi pärst ta seda mööda peenemat toru surub, mitte jämedamast, mis õliseparaatorisse läheb? Separaataor oli puhas igasugusest õlist ja ka veest/jääst vms. Absoluutselt vabalt käis läbi igast otsast. Või ei tohigi ta nii lobedalt läbi käia? Mulle jäi tast arusaam pragu kui täiesti tühjast 3 otsaga torbikust.
Tegelen praegu asja omale selgeks tegemisega. Ma ei saa ikka veel aru, mis vägi õli alt kollektorisse sunnib? Kas rõhk karteris või hõrendus kollektoris? Mismoodi see hõrendus klappi sisse tekib, et õli üles hakkab tõmbama kui klapi keskel olev ainus kollektorisisene ots läheb sellesse nr 7 torusse, mille teine ots minu arusaamist mööda lahtiselt kollektoris ei ole vaid hoopis läbi kollektori eest poolt kuskilt välja tuleb. Kuhu siis ja miks? See jääb mul segaseks.
Ainus asi mille peale tulla oskan on ebatihedus selle toru tagumise otsa ja tuulutusklapi vahel.
Või siis surub rõhk õli üles? Aga miks krdi pärst ta seda mööda peenemat toru surub, mitte jämedamast, mis õliseparaatorisse läheb? Separaataor oli puhas igasugusest õlist ja ka veest/jääst vms. Absoluutselt vabalt käis läbi igast otsast. Või ei tohigi ta nii lobedalt läbi käia? Mulle jäi tast arusaam pragu kui täiesti tühjast 3 otsaga torbikust.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5631
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: V8 karterituulutus
Kirjutan siia eelmise postituse selgituseks nüüd kus asi läbi seeditud ja korda tehtud, et see minu keiss ei olnud teema alguses kirjeldatud klassikaline V8 mootori tüüpjuhtum.
Minu puhul oli 99% tõenäosusega pandud uus karterituulutusklapp halvasti ülal pildil oleva nr 7 toru otsa. Sealt toru ja klapi vahelt hakkas kollektori hõrendusega õli üles tõmbama niiet peale 10-20 km läbimist oli veerand karteris olnud õlist sisselaskekolles ja kui tase piisavalt kõrgeks seal tõusus, siis hakkas silindrisse haukama.
Mitte ei tekkinud karterisse ülerõhk ega pressitud õli tihenditest välja nagu algatatud teema probleem.
Minu puhul oli 99% tõenäosusega pandud uus karterituulutusklapp halvasti ülal pildil oleva nr 7 toru otsa. Sealt toru ja klapi vahelt hakkas kollektori hõrendusega õli üles tõmbama niiet peale 10-20 km läbimist oli veerand karteris olnud õlist sisselaskekolles ja kui tase piisavalt kõrgeks seal tõusus, siis hakkas silindrisse haukama.
Mitte ei tekkinud karterisse ülerõhk ega pressitud õli tihenditest välja nagu algatatud teema probleem.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT