1. leht 2-st

F13

Postitatud: 01.02.2019 09:47 44
Postitas MH112
Hei foorumlased! Sai üle 10´ne aasta endale taaskord sõiduk soetatud ja selleks siis 640i coupe. Lasen tal kohe kõik vedelikud ära vahetada, kuna masin tuli soojalt maalt ja juba oligi probleem salongi soojendamisega. Kuid tekkis vastakaid arvamusi õli vahetuse kohta käigukastis, tehas ei näe ette et seda peaks vahetama hoolduste käigus, ehk siis nö eluaegne õli sees, sõidukil 238 000 km kellal ja vaevalt seda siis vahetatud on (vähemalt ma hetkel ei ole liiga pingsalt hooldusraamatut vaadanud, et milline see kastike seal peaks olema, mis sellist vahetust näitaks ja linnuke sees oleks). Ühed arvavad, et tuleks ikka ära vahetada ja teised, et kui tõrkeid ei esine, siis ära parem puuduta. Probleem on ka ukseklaasiga, nimelt kui lased täitsa alla ja tahad ühe korraga ta uuesti kinni saada, siis tekib poole peal tõrge ja klaas läheb uuesti alla. Tõksutades saab akna kenasti kinni, kas võib olla miski lihtne viga lülitis?

Suured tänud info eest ja kommentaare paluks kogemuste põhjal.

MH

Re: F13

Postitatud: 03.02.2019 16:21 26
Postitas Volum
Kastiõli tasub ikka vahetada.
Klaasi puhul on variante kaks - siini määrded on ära kuivanud või klaasi on valesti reguleeritud.

Re: F13

Postitatud: 17.02.2019 12:56 21
Postitas A.Karro
Uus õli a filter ikka kastile. Dünaamiliselt pole vaja loputada ning tavaline õlivahetus hea küll. See eluaeg ongi 300tuh km ja siis aeg kasti remondi jaoks. ZF näeb ette iga 80-120tuh km õlivahetuse. Meie kliimas pigem siiski iga 80 oleks ok.

Re: F13

Postitatud: 07.03.2019 19:17 09
Postitas MH112
ei usu neid eluaegseid õlisid, lasin pesu ära teha ja uus põhi filtriga külge.

Re: F13

Postitatud: 13.03.2020 19:04 50
Postitas harmani
Kas tegid dünaamilise?

Re: F13

Postitatud: 15.03.2020 22:52 47
Postitas tafkin
Tere

Endal sama küsimus, kas teha dünaamiline või tavaline (autoks 650i xDrive Coupe 2012a.)?

Re: F13

Postitatud: 16.03.2020 11:38 02
Postitas harmani
Tere

BMW, ütleb et käigukastil pole vaja õli vahetada. Samas räägitakse, et käigukasti tootja ise soovitab mingi 50k? pealt juba õli vahetada. Kui on kaasaegne käigukast ja ilmselgeid probleeme ei esine käikude vahetamisel, siis ilmselt pole vaja dünaamilist teha, võib lihtsalt vahetada õli ära ja sellest juba piisab.
Ma ei saagi aru miks dünaamilist ei soovitata teha, pidavat kastis kõik selle sita käima tõmbama ja siis edaspidi kahjulikum?

Samas kui mitte dünaamilise puhul jääb sinna kasti veel päris palju sisse, siis mis mõte sellel üldse on? :D Nii palju küsimuse,pole spets..

Re: F13

Postitatud: 17.03.2020 16:59 10
Postitas soz
Vaheta õli nagu õli ikka vahetatakse. Ei ole vaja mingit dünaamilist. Kastitootjad ise ei propageeri sellist lahendust ja seega on üpris arusaamatu selle viimase aja populaarsus.

Ja ei ole asi selles, et see kuidagi halvem oleks vaid lihtsalt ebavajalik.

Re: F13

Postitatud: 17.03.2020 22:08 15
Postitas Volum
ZF esindused saksamaal pakuvad ka dünaamilist.

Re: F13

Postitatud: 18.03.2020 11:46 31
Postitas PeeterA
Dünaamilise eelis ju selles, et kogu õlimaht süsteemis vahetatakse välja värske vastu. Täitsa puhtaks ei saa väidetavalt ka dünaamilisega. Osa kulumisjääke ei tule mehhatroonika kanalitest välja nii kiiresti.
Kui on väga must tökat sees, siis soovitaks enne õlivahetust kasti adaptsioone kontrollida. Kui mõni neist juba väga paigast ära, tasuks mõelda õlivahetuse asemel mehhatroonika(või lausa kasti) remondi peale. Uue õliga pikendatakse piinasid, kuna kulunud klappide pesasid mehhatroonikas(madalam juhtsurve) ja seetõttu kulunud friktsioone kasti siduripakkidel see ju ei taasta.

Re: F13

Postitatud: 28.04.2020 12:51 55
Postitas MH112
Hei, arvelt vaatasin ja sellised read leian käimakasti kohta: Käigukasti hooldus komplekt ZF OE (põhi läks vahetusse) ja Käigukasti õli VAICO ATF 8HP 5L (õli läks 3x5L selle protseduuri käigus)

Re: F13

Postitatud: 01.03.2022 14:49 34
Postitas RazzKalbass
Vahe on ka hinnas

Inchapes maksab kasti õlivahetus ca 900€
Hõbenooles 450€ ja on dünaamiline

Kusjuures OEM õlivann maksab 260€ ja Hõbenooles 105€ (kirjas ka et OEM). loodan et HN mingit hiinakat külge ei pane.

Re: F13

Postitatud: 01.03.2022 15:18 45
Postitas ttsys
Nimeta selline ametlik ZF esindus? Lihtne ZF-st kohe üle küsida, eriti Saksamaa võtmes.
Mitte segi ajada sõltumatute remonditöökodadega nagu meil Hõbenool jne.

Abiks https://aftermarket.zf.com/en/aftermark ... -finder/#/
Volum kirjutas: 17.03.2020 22:08 15 ZF esindused saksamaal pakuvad ka dünaamilist.

Re: F13

Postitatud: 01.03.2022 15:32 49
Postitas RazzKalbass

Re: F13

Postitatud: 01.03.2022 15:49 37
Postitas ttsys
Nüüd tööta edasi ja otsi ZF hinnang sellele tegevusele, mis puudutab ZF-i.

Igasuguseid asju tehakse "lisandväärtust" näidates igat moodi. Ka väga rumala inimese käest võib saada mingi % ulatuses väga tarka nõu. Just nii võib kirjeldada seda teenust. :)

Re: F13

Postitatud: 01.03.2022 16:01 40
Postitas RazzKalbass
Parem ütle miks õlipann maksab UMis 260 ja Hõbenooles 105.-
Kas on ikka sama pann.

Re: F13

Postitatud: 01.03.2022 16:28 35
Postitas ttsys
OE ja ZF ei ole sama. OE on alla 200€. https://oeprof.ee/catalog/search?query=24118612901

ZF toormaterjal ja tehas on eraldi OE jaoks. Ma ei pea ometi jälle-ja-jälle-ja-jälle hakkama seda seletama. Usk on võimas asi.

Järelturg on alati kirju olnud ja ZF karbis koos poltidega ongi ca 90€.
https://aeromotors.ee/kataloog/search?s ... 4118612901

Re: F13

Postitatud: 01.03.2022 16:53 27
Postitas RazzKalbass
Siis vist mõttekam pann osta UMist ja viia hõbekasse :D õli ometi sama ilmselt

Unitedis pann jah 206€

Re: F13

Postitatud: 01.03.2022 16:59 23
Postitas ttsys
OE pann on mõeldud kogu auto elueaks + veel otsa x aeg.

Kõik teavad, et kastis on vaja õli korrastada 60 000km ja 100 000km vahel sõltuvalt koormusest. Justnimelt korrastada mitte dünaamilist kunstviljastust teha. Selles võtmes teeb ZF pann oma töö ehk kuni 100 000km peab vastu.

Re: F13

Postitatud: 01.03.2022 23:04 13
Postitas RazzKalbass
Pigem teha dünaamiline 450 eest kui 900 eest aint törts välja lasta.

Re: F13

Postitatud: 02.03.2022 00:18 59
Postitas ttsys
Saan muidugi aru mõttekäiigust. Oma abikaasa dünaamiline 450 versus püssiga 900 korra kosmosesse.
Dünaamiline kütuse tankimine, -õlivahhetus, -rehvivahetus....
jne jne. Seni kuni jätkub 450 abikaasat jätkub alati ka 900 kosmost.
Ilmselt ei ole tõlget vaja. :mrgreen:

Re: F13

Postitatud: 02.03.2022 10:09 23
Postitas Jaanus_V
Lasin ketivahetusega koos BMis kastiõlivahetuse teha. Võin arvelt eraldi read välja otsida aga 900 see kindlasti maksma ei läinud, pigem 450 kanti.
Nemad lasevad ka vana välja, uus filter ja uus õli sisse, ei muud. Nii nagu mulle ka sobib. Ei leia sellel pesemisel mõtet. Mootoril sa ju ka ei tee dünaamilist õlivahetust.

Re: F13

Postitatud: 02.03.2022 11:06 47
Postitas RazzKalbass
v6ss kirjutas: 02.03.2022 10:09 23 Lasin ketivahetusega koos BMis kastiõlivahetuse teha. Võin arvelt eraldi read välja otsida aga 900 see kindlasti maksma ei läinud, pigem 450 kanti.
Nemad lasevad ka vana välja, uus filter ja uus õli sisse, ei muud. Nii nagu mulle ka sobib. Ei leia sellel pesemisel mõtet. Mootoril sa ju ka ei tee dünaamilist õlivahetust.
BMW esindus :

AUTOMAATKÄIGUKASTI ÕLI 195,88
VAHETUS/ADAPTSIOONIDE NULLIMINE
KIT, OIL PAN FLUID FILTER AUTO. TRANS. 206,79
VALUE LINE
AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID 3+ 1L 9,00 TK 487,31
Abimaterjalid 16,67

Kokku 889,98

Hõbenool 457€

Re: F13

Postitatud: 07.03.2022 22:55 31
Postitas Volum
ttsys kirjutas: 01.03.2022 15:18 45 Nimeta selline ametlik ZF esindus? Lihtne ZF-st kohe üle küsida, eriti Saksamaa võtmes.
Mitte segi ajada sõltumatute remonditöökodadega nagu meil Hõbenool jne.

Abiks https://aftermarket.zf.com/en/aftermark ... -finder/#/
Volum kirjutas: 17.03.2020 22:08 15 ZF esindused saksamaal pakuvad ka dünaamilist.
Ükskõik milline ametlik ZF esindus seda teenust pakub. :) Luban sul üle küsida.

Re: F13

Postitatud: 08.03.2022 11:29 04
Postitas ttsys
Vale ehk illusioon, et mitte öelda esoteerika. See ei ole ZF metoodika ja ZF seda ei propageeri.
Suvaline näide:
https://jaeger-service.de/leistung/oelservice/

Seda Tim Eckart method kunstviljastust koos ZF logoga samasse kaadrisse ei paigutata. Sealt lingilt liigutakse sujuvalt esoteerikasse: https://www.mercedes-fans.de/magazin/pe ... elung.5563

Volum kirjutas: 07.03.2022 22:55 31
ttsys kirjutas: 01.03.2022 15:18 45 Nimeta selline ametlik ZF esindus? Lihtne ZF-st kohe üle küsida, eriti Saksamaa võtmes.
Mitte segi ajada sõltumatute remonditöökodadega nagu meil Hõbenool jne.

Abiks https://aftermarket.zf.com/en/aftermark ... -finder/#/
Volum kirjutas: 17.03.2020 22:08 15 ZF esindused saksamaal pakuvad ka dünaamilist.
Ükskõik milline ametlik ZF esindus seda teenust pakub. :) Luban sul üle küsida.

Re: F13

Postitatud: 11.03.2022 11:57 45
Postitas LEDBeam
ttsys kirjutas: 01.03.2022 16:28 35 OE ja ZF ei ole sama. OE on alla 200€. https://oeprof.ee/catalog/search?query=24118612901

ZF toormaterjal ja tehas on eraldi OE jaoks. Ma ei pea ometi jälle-ja-jälle-ja-jälle hakkama seda seletama. Usk on võimas asi.

Järelturg on alati kirju olnud ja ZF karbis koos poltidega ongi ca 90€.
https://aeromotors.ee/kataloog/search?s ... 4118612901
Lahe trollimine. Allajoonitud väite tõendamiskoormus peaks olema sul. Nn BMW originaalil ja ZF koodiga müüdaval on mõlemal ZF-i logod. Võimalik, et ka Filtrani oma.

Kuid üldiselt, kui teha nn tavaline õlivahetus, siis õlikulu 5- 6 l. Liitri hind ca 15 € ja see on ka kõvasti makstud. Kui kast on p..s, siis teadpärast igasugune õliloputamine teda ei remondi. Kui on korras, siis õli oluliselt ei määrdu. Mingeid adpatsioone nullida pole vaja, need automaatseaded on kasti normaaltalitluseks vajalikud.

Re: F13

Postitatud: 11.03.2022 12:09 19
Postitas RazzKalbass
9l on kui tavaline teha. Dünaamiline 13-15l

Re: F13

Postitatud: 11.03.2022 12:16 13
Postitas Oliver.L
Hõbenool vahetas 60 ja 120 tuhande pealt õli. Siiani pole aatomiteks lennanud, aga ootan edasi siis..
v6ss kirjutas: 02.03.2022 10:09 23 Mootoril sa ju ka ei tee dünaamilist õlivahetust.
Protsentuaalselt palju jääb mootorisse vana õli vs käigukasti?

Re: F13

Postitatud: 11.03.2022 12:57 49
Postitas ttsys
See foorum siin on väga kaugel tõendamiskoormuse keskmest - mingist äärest veel rääkimata. Siinsetel postitustel ei ole mittemingisugust seost teaduspõhiste metoodikatega ja sellest tulenevalt on kõik siin kokku kirjutatud lihtsalt üks meeltele valla olev ilukirjandus, sh sinu enda arvamus sellest, kas on millelgi mõtet või ei ole. Selles mõttes on siin foorumis kõik kirjutatu automaatselt ka trollimine, mis teatud mõtteviisiga koolkonda ei soosi või kelle arvamust ei toida. Kui see kõlab omakorda trollimisena siis ka seda ei ole võimalik mitte kellelgi kinnitada või ümber lükata, sest isegi, kui kõik toimib "hea usu" või "hea tahte" printsiibi alusel siis jääb alles koolkond, kus puudub igasugune printsiip.
Väljajuhatusena, mis puudutab seda alla joonitud väitepõrget: ülaltoodule viidates, see on igaühe enda asi, kas seda väidet uskuda või mitte. Kordan - usk on võimas asi. Pragmaatiline inimene, kes ei suuda, ei oska või ei taha algandmeteni jõuda teadagi valib kergema vastupanu tee ja valib madalama riski enda jaoks ja mitte seetõttu, et ta selle valiku riske hinnata suudab või tahab jne, vaid seetõttu, et tal pole ressursse. Illusiooni poole on alati lihtsam liikuda ja kui seda toidab veel "tasuta lõuna" argument siis jalad liiguvad ise sinna suunda. :)

Kõik see kokku võimaldab välja mõelda, kuidas lisandväärtuse loomist põhjendada (loe: raha küsimist atraktiivsemaks muuta) ja teenuseid tootestada. Ka seda dünaamilist kunstseemendamist tehakse väga erinevat moodi ehk metoodikaga. Muide, kas siin lugejad teevad nendel seemendamise metoodikatel üle-üldse ka vahet(?) Kahtlen selles sügavalt, aga olgu see minu subjektiivne arvamus.
See Tim Eckart metoodika on muidugi klass omaette ja üldse ei asu siin seda rammima ega esile tõstma. MB puhul on seal omad nüansid ja see on tehniliselt keerukas olnud väga pikalt. ZF ja BMW vaates läheb see, aga täiesti vastuollu ZF tehniliste kirjetega, kui võtta arvesse kasvõi see lause seal: "The rinsing is carried out as part of a circulatory system in connection with a special rinsing agent".

Jällegi, nüüd juba kolmas kord: usk on võimas vahend.
LEDBeam kirjutas: 11.03.2022 11:57 45
ttsys kirjutas: 01.03.2022 16:28 35 OE ja ZF ei ole sama. OE on alla 200€. https://oeprof.ee/catalog/search?query=24118612901

ZF toormaterjal ja tehas on eraldi OE jaoks. Ma ei pea ometi jälle-ja-jälle-ja-jälle hakkama seda seletama. Usk on võimas asi.

Järelturg on alati kirju olnud ja ZF karbis koos poltidega ongi ca 90€.
https://aeromotors.ee/kataloog/search?s ... 4118612901
Lahe trollimine. Allajoonitud väite tõendamiskoormus peaks olema sul. Nn BMW originaalil ja ZF koodiga müüdaval on mõlemal ZF-i logod. Võimalik, et ka Filtrani oma.

Kuid üldiselt, kui teha nn tavaline õlivahetus, siis õlikulu 5- 6 l. Liitri hind ca 15 € ja see on ka kõvasti makstud. Kui kast on p..s, siis teadpärast igasugune õliloputamine teda ei remondi. Kui on korras, siis õli oluliselt ei määrdu. Mingeid adpatsioone nullida pole vaja, need automaatseaded on kasti normaaltalitluseks vajalikud.

Re: F13

Postitatud: 11.03.2022 14:17 43
Postitas LEDBeam
Jällegi, nüüd juba kolmas kord: usk on võimas vahend.
Ja usukuulutajad tegutsevad vahendeid valimata.