1. leht 2-st

E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 03.10.2020 09:53 15
Postitas Lauri.r
Tere.
Mul on bmw 730d 2007 ja auto viskas juba teistkordselt mulle seda mootoriviga : Engine oil pressure insufficient. Stop engine jne. Kõik õli on korras tase ja õlifilter uus. Eelmine kord oli suht ammu vast pool aastat tagasi. Panin nagu tähele, et maantesõit ja siis linnas tänaval kuskil keerates viskas viga.Täiesti suvalisel hetkel foori taga või keeramisel. Viga lihtsalt tuli korraks ja kadus.
Mootor töötab muidu ilusti, hästi. Probleeme ei esine.

Kas keegi on sarnase anomaaliaga kokku puutunud. Milles võib probleem olla? Mida kontrollida võiks.

Tänud kui keegi miskit teab asjast.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 03.10.2020 10:01 57
Postitas patrik
Vaheta andur

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 01.12.2020 09:50 47
Postitas Lauri.r
Andur sai vahetatud, aga tundub et selles viga pole.
Õlituld viskab põlema kui mootor on soe ja kui seisma jääd peale kiirendust tühikäigul.
Õlisurvet sai mõõdetud remondis. 0.9-1 bar kuskil tühikäigul, peaks olema 1.3 vast. Sai vahetatud õli, aga midagi ei muutund.
Kas kellegilgi on olnud sarnast probleemi ja mis lahendus?

Tänud

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 01.12.2020 19:17 07
Postitas patrik
Vaheta paksema õli vastu või tee mootori remont

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 01.12.2020 22:28 23
Postitas Silver88
Või siis tõsta mootorisoftis tühikäigupööret :D

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 02.12.2020 19:13 43
Postitas patrik
Jaa see ka variant, kohe ei tulnud meelde. Sai kunagi nii ühel n42-tehtud sest tühikäigul tuli vanose viga sisse :mrgreen:

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 02.12.2020 22:12 28
Postitas MairoG
Alusta sellest, et vaheta ära õlifiltri kaanel olevad KÕIK 3 O-rõngast, neid kahte alumist, mis lähevad filtrijala sisse ( tänu millele voolab õli karterisse tagasi filtri vahetusel ), neid üldiselt ei ole kaasas uue filtriga :!: :!: :!: febi bilstein filtril on kaasas kusjuures, muudel väga mitte. Ka mitte Mahle filtril. Mootoriks ikka M57N2 ? Uued O-rõngad saab muide osta ka esindusest, või forss kauplustest :)

Proovi ja alusta neist o-rõngastest kõigepealt. Igapäevaselt näen seda, et need SAMAD O-rõngad juba suht sodid ning õlisurvetega probleeme. Tuleb vaid loota, et need kaks O-rõngast ei ole põhjustanud mootorile kahju.

Kui probleem nii ei lahene, siis paraku vaja mootorisse vaadata.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 03.12.2020 13:36 44
Postitas Lauri.r
Tänud.
Ma ise uurisin ka, et need kummirõngad võivad probleemi teha vahel. Sooviks jah need lihtsamad asjad välistada. Kus seda febi filtrit saada võiks kohapealt? Tln
Mootor m57n2

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 03.12.2020 17:51 47
Postitas Tauri_T
Tallinnas saab kiirelt varuosad kätte, hea hinnaga ka.
https://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=56&t=214723

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 04.12.2020 08:48 01
Postitas Lauri.r
Kas kepsusaaled vajaksid vahetust kui õlisurve kuumast peast kakkab kaduma või on raamsaalede kulumine ka tavaline?
Nukkvõllide vahelt ei saa õli liigselt lekkida või õlipump nii kulunud olla? Õli sissevõtu torus probleem?

Kui keegi teab miskit ja mingit kogemust oskab jagada siis tänud?
Läbisõit 247000 kui see reaalne.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 04.12.2020 20:52 12
Postitas teet82
Tasub uurida hoolega õlifiltrit, kui kuskil on mingi tõsisem kulumine, siis peaks näha olema. Olen kunagi ühe audiga läbi teinud selle saalede vahetuse, uue õlipumba ja paksema õli. Juurde tuli iga asjaga heal juhul 0.1bar kui sedagi. Hiljem siis kuskil selgus, et mingi võllikael mõõdust väljas, aga autoaed vôi kes iganes oli juba saaled vahetanud eelnevalt ja polnud aru saada midagi.
Vôimalikke lekkekohti on mootoris palju, ka ketipingutid , õlipihustid jne.. Vôib ju lahti võtta kõik ja kruvikuga üle mõõta, aga tänapäeval vist pannakse pigem teine mootor ja kogu lugu.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 05.12.2020 21:12 08
Postitas Lauri.r
Vahetasin õlifiltri kaane uue originaali vastu. Algul tundus, et aitas. Aga peale tiirutamist ja kui moto 94 kraadi läks ja järsult seisma pidurdasin ilmutas ikka mootori õlisurve viga korraks. Vaatasin õlitaset, õli oli poole varda peal, valasin pool liitrit õli juurde. Järgmisena tegin rõhuanduri prooviseadme... ühendasin juhtme kapoti pluss klemmist led lambiga ja teise otsa õlirõhu anduri külge. Lamp põleb koguaeg ja kui auto tööle panna kustub ära kui õlirõhk tuleb. Nii proovides ei saanud kordagi sõiduajal seda proovilampi põlema, õlirõhk nagu ei kao ära.
Tundub, et probleem kuskil mujal kui õlirõhus?


Kas on ideid milles võiks jama olla?

Tänud

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 06.12.2020 08:34 20
Postitas teet82
Mõistlik on täpselt kindlaks teha, et millise rõhu juures andur lülitub (tavaliselt peale märgitud) ja kui palju on rõhku mootoril kuumalt tühikäigul. Kui varu on olematu, siis suvalisel hetkel võib ikka häiret anda. Ma ei tea BMW põhimõtet rõhu kontrollimisel, aga mônel teisel margil kuumal tühikäigul enam üldse ei kontrollita, ainult kõrgematel pööretel.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 06.12.2020 16:30 10
Postitas ttsys

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 06.12.2020 17:48 40
Postitas Lauri.r
Mul ei ava neid linke.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 06.12.2020 17:50 17
Postitas ttsys
Ega ei peagi, kui pole regatud.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 09.12.2020 10:34 44
Postitas Lauri.r
Kui vahetada raamsaaled, kepsusaaled, õlipump ja ketid.
Kas see oleks mõistlik lähenemine õlisurve probleemile?
Raamsaaled kuluvad tihti? Kuidas vahetamise protsess?
Kolbenschmidt kepsusaaled ja glyco raamsaaled on ok?
Tnx

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 09.12.2020 21:36 53
Postitas teet82
Kui anduri lülitusrõhk on 0.2-0.5bar (või lihtsalt 0.3bar mõnel tootjal) ja mõõdetud töökojas 0.9bar, siis poleks nagu viga rõhus ju. Või polnud tingimused samad mõõtmisel, õli polnud nii kuum ja vedel jne..
Muidu nendel Eestis müüdavatel poola manomeetritel on voolik nii pikk tavaliselt, et võib ka kojamehe vahele panna kella sõidu ajaks, saab täpsemalt näha. Üks mõte võiks veel olla, et õli inertsiga liigub liiga palju pidurdamisel ja pump jääb kuivale korraks. Aga karteripõhja kuju on selline, et väga ei usu seda. Samuti seal mingi plastik ka tavaliselt, mis peaks õli paigal hoidma.
Kui saaled vôi mis iganes on tugevalt kulunud, siis võiks mingit sädelust näha olla õlifiltris nagu eespool mainisin.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 12.12.2020 18:26 11
Postitas TLNE65
Tere,

täpselt sama mure, Andur vahetatud (originaal) ja õlisurve korras. Soojast peast gaasi lahti lastes hakkab errorit loopima. Kui ühtlaselt sõita gaas peal, siis ei tule errorit eriti.
Vahetasin õli ära, panin paksema 10W40, ei aidanud.

Järgmise samuna arvan, et peaks eelmainitud proovima (Või siis tõsta mootorisoftis tühikäigupööret).

Kui kellelgi on vahepeal mingeid lahendusi pakkuda, kuulan huviga :)

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 15.12.2020 18:31 21
Postitas Lauri.r
Tere.
Lasin vahetada õlipumba, raamsaaled, kepsusaaled, kõik ketid, karterituulutus klapp jne mudru. puhastada õli sissevõtutoru. Õlifiltri plastpotsiku kaane koos tihenditega. Aga ikka lööb õlisurve viga soojast peast seisma jäädes maanteel tagasipööret tehes ja foori taga linnas lõi ka põlema korra.
Kas on kellegilgi veel ideid, milles võib mure olla?
Tänud

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 15.12.2020 19:23 50
Postitas ttsys
Juhtmestik. Seda ei saa välistada. Ilmselt kogu pikkuses kõige lihtsam testida st vana ahel on vaja elimineerida.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 16.12.2020 02:40 29
Postitas patrik
Niikaua kuni keegi pole suutnud/ viitsinud/tahtnud ringi sõita manomeeter kúljes, pole mõtet edasi arutada. Puuduvad andmed adekvaatse vastuse andmiseks

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 19.12.2020 14:08 15
Postitas Lauri.r
Õlisurve oli tühikäigul 80 c juures 0,8 bar.
Kas keegi on m57n2 mootorit lammutanud, remontinud ja oskab öelda kas õli tagasivoolu klapid või surve check valve on ainult mootori õlifiltri jala sees või ka kuskil silindripea või mootori ploki sees.
Kahtlustaks, et miski tagasivoolu klapp või õlisurve kontrollklapp on lahti, vigane.
Plaan oli järgmiseks laiali lammutada mootori õlifiltri jalg.

Kui keegi teab miskit tarka rääkida, tänud..

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 19.12.2020 18:36 44
Postitas teet82
Ma ei tea peast kumba pidi andur töötab, aga pane prooviks juhe nii, et näitab piisavat rõhku ja sõida ringi nii. Saab vähemalt teada, kas viga ikka mootoris või hoopis mujal. Sest pole need autod ju enam sellised, et juhe läheb otse kontrilllambi külge nagu aastakümneid tagasi.
Kui vanematel BMW-del oli mingi jama nende filtri klappidega, siis avaldus see selles, et hommikuks jooksis filtrikorpus tühjaks ja õlituli põles pikalt peale käivitamist.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 21.12.2020 08:22 44
Postitas TLNE65
Sai proovitud tühikäigupöörete tõstmist, ei aidanud. Järgmisena vaatan ikkagi juhtme uuesti üle.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 24.12.2020 12:12 06
Postitas TLNE65
Sai natuke uuritud, kuidas andur töötab.
Ainult üks juhe on anduril. Kui pistikusse massi lasta, siis lööb errori ette kohe (anduri tööpõhimõte sama, kui surve liiga madal siis annab massi pistikule ja auto saab aru, et surve madal). Proovin enda autol järgmist, pistiku võtan anduri küljest lahti ja kui sõidu ajal endiselt hakkab errorit loopima, siis juhe saab kuskil mujalt massi. Otseselt see andur mootori tööd ei mõjuta. Kui Teile see errori loopimine hakkab närvidele käima, siis lihtsalt ühendage anduri tagant pistik lahti.

Olen autoga aasta aega ringi sõitnud ja on loopinud seda errorit. Kui reaalselt oleks surve madal või puudulik, oleks mootor ammu koos.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 24.12.2020 18:52 42
Postitas Lauri.r
Sai vahetatud õlifiltrijalg, mootoriõli soojusvaheti.
Tulemust polnud.
Hetkel kui anduri pistik lahti siis õlituld põlema ei löö.
Varsti mõõdan ise õlirõhu üle manuaalselt.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 03.01.2021 20:02 31
Postitas Lauri.r
Sai sõidetud manomeetriga ja soojalt 92 °c juures tühikäigul 5w 40 motul 8100uue õliga õlirõhk tühikäigul 0.65 bar. Mobil 5w50 õliga 0.85bar.
Max õlirõhk pööret andes 4.2bar. 1000 pöördel kuskil 1bar.

Kas silindripeas on kohti kus tavaliselt õli kipub liigselt lekkima? Nukkvõllide pealmised laagrid kulund? Nukkvõlid loksuvad? Hüdrotõukurite vahelt?

Sõidab muidu vaikselt, ei kolise jne.

On ideid kellegilgi?

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 03.01.2021 22:30 43
Postitas ttsys
Mõttetu teha mingeid katseid õlidega. Need on laboris kõik tehtud.
Selline rida on specsis:
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741

Motul BMW special õli 5W40 on 3.7mPa.s versus 8100 seeria 5W40 3.6mPa.s.

Re: E65:engine oil pressure insufficient viga

Postitatud: 04.01.2021 11:11 02
Postitas patrik
0,65 bar peaks olema ju piisav et andur ei rakenduks?