M30 mootori remondiplaan

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
rehamees
Huviline
Postitusi: 341
Liitunud: 10.04.2005 14:46 04
Asukoht: Kuressaare

M30 mootori remondiplaan

Postitus Postitas rehamees »

Tere.
Juttu tuleb siis M30 138kW mootorist mis tiksub 91 aasta E32´peal.
Oleks siis plaan hakata oma mootorit pisut remontima. Sai siis umbes 10K km tagasi surveid möödetud ja juba siis nii 7,7- 8,5 bar´i silindrites.
Mootor jäänud siis pisut lahjaks ka. Ja kuna niikuinii ajab õli välja siit-sealt (rihmaratta taga üks otsakaane polt ja klapikambrikaane tihend väsind ja otsasimmer kah niiske),
siis pisike remont ei teeks paha.
Kuna foorumis on palju räägitud ja kirjutatud mootoriremondist ja seisukohast, et ei ole suurt mötet seda 3 liitrist remontida, vaid sebida 3,5´ne, siis olin pikka aega isegi sedameelt.
Aga? Ostes ca mingi 3-4K eegu eest uue (vana ja teadmata olukorras) mootori, sebida see näiteks Saarde, katsuda kohalikele ARK´i klemmidele selgeks teha, et see mootor
sobib ja on lubatud, maksta uue tehnilise passi eest, jne., siis loobusin mõttest remontida doonormootorit.
Plaan on selline:
Vahetada rõngad
Raam ja kepsusaaled
Jaotuskett koos leevendustalla ja ketipingutiga (remontkomplekt)
Otsasimmerid ja otsakaanetihendid
Plokikaanetööd - sooveldus, klapisääretihendid
Vajadusel "nookuri otsad"
Kas on kaane lihvimine on väga vajalik?
Kaane survestamist ei saa Saares kahjuks teha, kas on väga vajalik?
Kui tõonäoline on vajadus vahetada klapi juhtpuksid?
Kuna plokikaane tihendit pakutakse kahes mõõdus, kas siis paksem tihend on mõeldud lihvitud kaanele ja kui on kaane lihvimise vajadus, siis kuipalju on lihvimismööde, et paksem tihend sobiks? Loomulikult vahetamisele lähevad ka kaanepoldid.
Korralik mootori sisepesu koos kanalite läbipuhumisega.
Nii. Kuna väga raske kui mitte võimatu on leida mootorile papist otsakaante tihendeid.
Vöimalus on lõigata papist ise või kas võib teha nii nimetatud silikoontihendid?
Kas siin oleks isikut kes suudaks hankida mõistliku hinnaga vajaminevad varuosad?
Vajaminevad varuosad on siis märgitud tumedas kirjas.

Ah jaa. Remondi prooviks ise teha. Kuna nooremas eas on tehtud ja remonditud nii möningadki mootorid, siis asi niiväga uus ei ole.
Küll ei ole remontinud sellisel tasemel BMW mootorit aga loodan parimat. Kindlasti saab olema nüansse millest mul hetkel veel aimu ei ole aga eks ma siis tüütan kalleid foorumlasi.
E32, 750i 1992
E38, 740i 1997
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

OI oi oi , soovin edu, ega ta odav ei tule, aga saad korras mootori ka seejärel. Papist tihendid maksid UM-is kõik 17.- tk aga on tellimisel ja muud jubinad saad Janeki käest või kust iganes. Plokikaane tihendi komplektis olid juba paljud asjad sees. Nookuritega on keerulisem, hea oleks leida kasutatud korralikud, uued olid mitte odavad.
Kaan lase ikka lihvida ja hea oleks ka plokk üle lasta kui juba silindrid vaja ka teha.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Re: M30 mootori remondiplaan

Postitus Postitas Silwer »

rehamees kirjutas: Aga? Ostes ca mingi 3-4K eegu eest uue (vana ja teadmata olukorras) mootori, sebida see näiteks Saarde, katsuda kohalikele ARK´i klemmidele selgeks teha, et see mootor
sobib ja on lubatud, maksta uue tehnilise passi eest, jne., siis loobusin mõttest remontida doonormootorit.
Proovi pääseda mootori remondist. Osta u. 10k eest ja teada ning tuntud päritoluga mootor. Soovitavalt automaatkastiga autolt (vähem ruunatud). Vea see Saarde. Kui on vaja see algselt automaadiga töötanud mootor panna manuaalkastiga autole siis konsulteeri korra Patrickuga - seal võib olla mõningaid nüansse...
Pane vahele. Ja igasugu tõestamised ARK jne võid unustada kuna see ei ole vajalik - need mootorid on asjatundmatule silmale (tehnoülevaatus) ikka päris ühesugused.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
rehamees
Huviline
Postitusi: 341
Liitunud: 10.04.2005 14:46 04
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas rehamees »

Mis asi on ja mida sisaldab plokikaane tihendi komplekt ja kust oleks seda vöimalik hankida? Pean siis uurima UM´ist neid tihendeid.
Tänud Cardo :D

Mis puutub Silweri posti, siis ma ei suuda hästi ette kujutada kuidas saab kusagilt romulast või käestostes korraliku teada päritoluga mootori.

Mis puutub mootorivahetusse ja selle väljatulekusse, siis võin ikka oma kogemustest õelda, et tuleb välja küll. Sebin ikka suhttihti Rootsi (või Eesti :lol: ) vahet ja mis puutub
meie kohalikku piirivalvesse ja seda eriti Paldiskis, siis sain lausa vasta pead selle eest, et remondimehed peale esiotsaremonti panid värvikoodi kleepsu valele poole.
Ja mootorinumbrit loevad ka iga kord erilise pühendumusega. Aru ma ei saa :evil:
Ja mis puutub Saare ARK ´i, siis asjasepühendamatu ei tea mis j...... seal töötavad ja mina ei viitsi praegu kirjutada ka :)
Praegu veel olen seda meelt, et remondin oma olemasolevat mootorit. Kuigi see mulle eriti ei meeldi, et peab mingi nädal-paar ilma autota läbi ajama.
E32, 750i 1992
E38, 740i 1997
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

minu teada võib mootori võimsust tõsta kuni 30% seega peaks 3000cm3 + 20% = 3600cm3 ja 138kw + 30% = 179,4kw. igaks juhuks võid kusagilt täpsustada üle. kas mootori võimsuse muutmine lubatud piirides ka uusi dok.-e vajab ei oska ma hetkel öelda.

täpsem info; http://www.ark.ee/atp/?id=503
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
sips
Huviline
Postitusi: 359
Liitunud: 30.07.2006 16:49 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sips »

Kui m30b30 mootor tiksub päris kõvasti (nagu õmblusmasin) kas siis võib aidata klappide regull vms.
kas m30b34 mootori ülemine osa istub peale?
Mootor muidu ei tossa ega midagi aga klõbiseb hirmsasti.

Läbisõit võib olla u 500 000 + km ( mitu aastat seisab odomeeter 299 960-ne peal :D )
Bmw E46 330D
Vasta