730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
marco505
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 09.11.2004 20:11 51
Asukoht: harjumaa

730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas marco505 »

Kuna probleem mul endiselt alles ja korralikku vastust ega normaalset infot pole kuskilt siit leidnud veel siis panen siia kirja,ehk keegi oskab midagi kommenteerida

Jahutus vedeliku temp siis liiga kõrge,sõita saab nii 15-20km ja siis on temp seal 110 juures....varem läks korra ka 116 peale ja siis hakkas ka seier liikuma keskelt edasi,sai loomulikult seisma jäetud kohe,alguses kahtlustasin viscot,see sai vahetatud aga probleem endiselt alles(samas visco ei tohiks sõites üldse rolli mõngida),
siis mõtlesin et ehk siis termostaat kutu,nüüd täna vahetasin selle ka ära,natuke läks paremaks,kuid siiski ei ole see,sõitsin 15-20 km maha,temp tõuseb kogu aeg,rahulikult vaikselt,tõusis kuni 110ni ja siis jäi seal 109-112 vahel kõikuma,sellest üle ei läinud enam,seier oli ilusti keskel,kuid siiski asi liiga kuum ju.tutikas termostaat vahel.
endal mõistus otsas ja ei oska enam edasi mõelda mis teha...kas see egr termostaat ei või mingit jama seal korraldada?(ei ole selle põhimõttest veel aru saanud,et mis siis on kui see täitsa kinni on või kui täitsa lahti on??)
salongi radika klapid ka võtsin lahti,need ka tuksis,hetkel siis lahtises asendis,ehk siis kogu aeg peaks sooja autosse tulema,alguses kui temp seal 60-70 juures oli,siis tuligi autosse sooja ilusti,kui aga sinna 100 kanti läks siis hakkas salongis vaid leiget õhku tulema...eelmise termostaadiga oli sama lugu,igate pidi õhutanud,õhk ka vaevalt sees saab enam olla...kas ehk temp andur ei või segast panna?
kui temp 110 oli siis katsusin radika lõdvikuid ka,see ülemine lõdvik oli väga kuum,ei saanud katsudagi eriti,samas alumine oli ka kuum,kuid väike erinevus siiski oli,nii vist peakski olema,kuna radikas ju vahepeal jahutab ikkagi. :roll:
Pontiac Firebird TransAm 93a.Chevy Van G20 5,7 93a.Bmw e36 320 Coupe 93a.
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Alari. »

Endal oli täpselt sama mure.Kuid siiski lahenes see mõlematermostraadi vahetusega.Kõikus järjepidevalt seal 106-110 ja visko koguaeg täilastiga järgi.
Kasutaja avatar
marco505
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 09.11.2004 20:11 51
Asukoht: harjumaa

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas marco505 »

ok,no järgmise sammuna võtan selle ette et kisun radika maha ja teen puhtaks,kuskilt siit lugesin et ühel ka temp oli liiga kõrge,ja radikast tuli puhastuse käigus paar kilo mulda,ribide vahelt...ehk mul ka seal sama lugu...eile jäi juba silma et seal mingit pori paistis veidi..
ja siis mõtlesin et võtan korraks selle egr termotaadi vahelt ära,proovin mis siis teeb.

Kui auto ostsin polnud mingit jama,masin käis koha peal tükk aega,mootor oli töösoe ja kõik tundus korras olevat,seier oli ilusti keskel,seda on ka praegu muidugi,ostmise aeg muidugi test7 ka ei osanud vaadata. :roll:
Pontiac Firebird TransAm 93a.Chevy Van G20 5,7 93a.Bmw e36 320 Coupe 93a.
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas martin471 »

Ma nüüd ei tea, kas kolmeliitristel on veepumbaga probleeme olnud, kuid selle korrasolekus tasuks samuti veenduda. Ventikad, radikad jms asjad võivad küll korras olla, aga kui jahutusvedelik korralikult ei ringle, siis ei saa ka normaalset jahutust olla. Teine asi, mis jahutusvedeliku ringlust häirib, on õhumullide esinemine jahutussüsteemis. See võib olla tingitud nii lekkivast plokikaanetihendist kui ka pragudest plokikaanes. Kui soojakraanid on maksimaalselt avatud, mootori temperatuur juba üle saja kraadi ja salongi ikka tulikuuma õhku ei puhu, siis peab jahutusvedelikuringlusega mingi jama olema...
Kasutaja avatar
marco505
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 09.11.2004 20:11 51
Asukoht: harjumaa

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas marco505 »

no jah jutus on pointi,kuid kui jahutus vedelik ei ringleks siis ei oleks vist jahutus radikas ka eriti kuum ma usun...aga see on imalik jah et kui temp sinna 100 läedale läheb siis just kaob salongist soe ära,ennem seda on olemas ja 2 korda nii olnud juba...
Pontiac Firebird TransAm 93a.Chevy Van G20 5,7 93a.Bmw e36 320 Coupe 93a.
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas martin471 »

Võimalik, et ongi plokikaanes praod, temperatuuriga metallid ikka mängivad, eriti palju just alumiinium. Külma mootoriga ei pruugi probleemi olla, kuid mootori kuumenedes võib järjest rohkem heitgaase jahutussüsteemi pääseda. Mis siis juhtub, kui vähemalt 100kraadisel mootoril paisupaagi korgi maha keerad? Kui kohe vähemalt pool paisupaagist tühjaks lööb, siis võivad küll gaasid sees olla. Enda autol võin ntks kuuma mootoriga vabalt korgi maha keerata, lasen rahulikult rõhu maha ja jahutusvedelikku ei tule välja mitte tilkagi - nii peabki olema.
Kasutaja avatar
marco505
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 09.11.2004 20:11 51
Asukoht: harjumaa

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas marco505 »

Survet sees pole,kontrollitud,muidu ei olekski siia üldse teemat üles pannud...(kuumalt kork maha keerates,tuleb sealt veidi vedelikku,töötava mootoriga,mis on olnud mul teistel autodel ka,sest süsteem ikkagi kuumana surve all ja vedelik paisub,seega on loomulik et sealt midagi korgi vahelt välja tuleb,samas olen näinud kuidas asi siis välja näeb kui surve veesärgis :D,siis ikka hoopis teine lugu)

täna võtsin radika maha,see oli parajat sodi täis(ribid siis väljapoolt),puhastasin ära ja võtsin katsetuseks egr termosaadi vahelt ära,kuid tulemus null,ikka sama asi,jookseb sajani temp välja kenasti...
täna aga tundus radika ülemine toru kuidagi palju kuumem kui alumine,vb ringlusega siiski mingi jama,järgmiseks kisun veepumba maha ja vaatan mis seal toimub...
ei tea kas selle õhutusega mingi jama või täna ei tulnud eriti üldse sooja salongi,klapid ka muidugi sellised nagu on,need kiiremas korras ära vahetama,hetkel seal neilt juhe tagant ära,seega nad on lahtisesse asnedisse kinni jäänud.
Pontiac Firebird TransAm 93a.Chevy Van G20 5,7 93a.Bmw e36 320 Coupe 93a.
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Alari. »

Hakkab mulje jääma,et kas veepumbal labad laiali või siis temp andur paneb lihtsalt sul segast :roll:
Kasutaja avatar
marco505
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 09.11.2004 20:11 51
Asukoht: harjumaa

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas marco505 »

täna siis vaatasin veepumba üle...seal kõik ok...siis aga mõtlesin et vaatan need termostaadid uuesti üle...see uus termostaat mis ostsin,avanes keedukannust tulnud vee sees ainult poole võrra,vana aga avanes täitsa lahti...see nagu imelik,peaks ikka uus ka ju täitsa lahti tulema...

niisiis ei pannudki termostaati tagasi hetkel,ainult selle korpuse ja nüüd on lugu selline et kohapeal töötades jääb temp 93-95 juurde,natuke kõigub...kui aga sõitma hakkan siis läheb 100 peale...ehk siis nagu sõites ei ha üldse jahutada,samas on see visco sidur ka ikka suht lödi,kui temp seal 100 lähedal oli ja mootori seisma jätsin siis sai seda vabalt keerutada seal võlli otsas,mis küll kuigi normaalne vist pole,praegu nüüd õhtul lähen katsetan veel,panen korra vana visco agasi,kui see midagi ei muuda siis üritan ühe visco teha kinniseks täitsa ja siis uuesti proovida kui läheb paremaks siis ostan ikkagi tutika visco.tuttav pakkus ka varianti et ehk radikas umbes seest...kui puastasin siis võtsin radika maha ja lasin veega läbi ka,midagi sealt välja küll ei tlnud,suhteliselt puas oli,kuid ribide sisse ei näe ju...

aa ja veel ka seda et nüüd kui temp seal 95 peal oli,siis oli mul kork maas kogu see aeg ja mitte midagi ei tule sealt välja..kõik vedelik püsi sees..ajasin auto veel kallaku peale,päris palju õhku tuli välja,salongis hakkas sooja ka normaalselt tulema lõpuks...

EDIT:
Niisiis.nüüd siis tulin tagasi katsetuselt,panin vana ventika tagasi,hetkel siis ühtegi termostaati vahel pole. kuumaks enam ei lähe...koha peal on temp seal 85 juures ja sõites kukub 78 peale.seega siis see vent mis ma ostsin on veel halvemas olukorras kui see mis mul ennem peal oli :D,nüüd siis homme panen uue termostaadi uuesti vahele ja teen uue testsõidu,eks siis näha saab kas on parem.imelik on aga see et kuidas see vent seal ees nii palju loeb,eriti just sõites,sõites peaks vastutulev tuul ju jahutama rohkem kui vent,ennem aga kui teine vent oli siis koha peal oli 95 ja sõites läks kohe 100 peale.nüüd on vastupidi,maanteel ikka kukub temp mitu kraadi.
Pontiac Firebird TransAm 93a.Chevy Van G20 5,7 93a.Bmw e36 320 Coupe 93a.
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas martin471 »

Kui räägid 100-kraadisest temperatuurist, siis see on täiesti normaalne. Kuni 105 on veel okei, olen ka ise seda näitu vaadanud. Kuna BMW jahutussüsteemis on vähemalt 1,4barine rõhk, siis tõuseb jahutusvedeliku keemistemperatuur tugevalt üle 100 kraadi. Kui juba 110 juurde läheb, siis on küll natuke teine jutt...
Kasutaja avatar
marco505
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 09.11.2004 20:11 51
Asukoht: harjumaa

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas marco505 »

martin471 kirjutas:Kui räägid 100-kraadisest temperatuurist, siis see on täiesti normaalne. Kuni 105 on veel okei, olen ka ise seda näitu vaadanud. Kuna BMW jahutussüsteemis on vähemalt 1,4barine rõhk, siis tõuseb jahutusvedeliku keemistemperatuur tugevalt üle 100 kraadi. Kui juba 110 juurde läheb, siis on küll natuke teine jutt...
ja ma tean,et rühu all on keemis temp kõrgem,see on selge...aga ikkagi siin teistes teemades loen et neil ikka temp seal 92-95 juures,aga maanteel sõites kui mul ikka 103 ja selle kanti,siis asi ikka hapu natuke.
no seieiri järgi on juba aru saada et seier on seal 75-115 juures ikka veel keskel,ehk siis normaalse piiril siis ei tohikski see 100 kraadi seal väga hull asi olla.
Pontiac Firebird TransAm 93a.Chevy Van G20 5,7 93a.Bmw e36 320 Coupe 93a.
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas martin471 »

No ma ei tea, mis temperatuurid teistel on, aga minu autol on maanteel 100 kraadi täiesti tavaline, natuke soojema ilmaga ja rohkem tallates võib minna isegi 103-104 juurde, rahuliku sõiduga langeb 100 juurde tagasi - see on täiesti normaalne! Ei ole mõtet otsida viga sealt, kus seda ei ole...
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Alari. »

ei ütleks,et just väga hea oleks kui masin 100 +c juures käib.Kuskil peab siiski mingi kala olema.Sest termostraadi avamis temp on ca 88c seega võiks ikka ideaal olla seal 90c ümber +-3.Visco peaks olema suht korralik ..Vahepealsed kuumad ilmad tõid samuti minu masina vead välja.Mootor käis sõiduajal 104-108c mis on ikkagi väga kõrge.Peale termostraadite vahetus ilusti temp stabiilselt 90-92c.
Kasutaja avatar
marco505
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 09.11.2004 20:11 51
Asukoht: harjumaa

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas marco505 »

freddy21 kirjutas:ei ütleks,et just väga hea oleks kui masin 100 +c juures käib.Kuskil peab siiski mingi kala olema.Sest termostraadi avamis temp on ca 88c seega võiks ikka ideaal olla seal 90c ümber +-3.Visco peaks olema suht korralik ..Vahepealsed kuumad ilmad tõid samuti minu masina vead välja.Mootor käis sõiduajal 104-108c mis on ikkagi väga kõrge.Peale termostraadite vahetus ilusti temp stabiilselt 90-92c.
täpselt...100 kraadi ei ole normaalne...võta ja uuri palju bemmidel on normaalne töötemperatuur...ja ongi et 88 kraadi on termosaadi avanemis temeratuur,siis miks peaks 15 kraadi kõrgem temp olema normaalne...kuigi seier hakkab edasi liikuma alles 115 kraadi juures,on ikkagi see liiga kõrge minu arust...
Pontiac Firebird TransAm 93a.Chevy Van G20 5,7 93a.Bmw e36 320 Coupe 93a.
Kasutaja avatar
Alari.
Huviline
Postitusi: 3007
Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
Telefon: 5181397
Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
Kontakt:

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Alari. »

Ega juhuslikult redikas umbes või olla?
Ei mäleta kasutajat aga nägin kellelgi sellist väga kummalist pilti.Radikat eemaldades tõmmati igast plastik vidinaid sealt välja :roll:
Kasutaja avatar
marco505
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 09.11.2004 20:11 51
Asukoht: harjumaa

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas marco505 »

freddy21 kirjutas:Ega juhuslikult redikas umbes või olla?
Ei mäleta kasutajat aga nägin kellelgi sellist väga kummalist pilti.Radikat eemaldades tõmmati igast plastik vidinaid sealt välja :roll:
eem,ei saanud hästi aru,kust siis plastik vidinaid tõmmati välja,radika seest?
ei minu omal pole radikas umbes...asi oli siiski termostaadis,ja see ventikas mille kasutatuna ostsin ei kõlba kuskile,panin vana tagasi,hetkel temp 60-70 kraadi juures...termostaati praegu vahel pole,kuid homme üritan panna ja vaatan mis tulemus siis on,kuid usun et siis on temp normi piires.
Pontiac Firebird TransAm 93a.Chevy Van G20 5,7 93a.Bmw e36 320 Coupe 93a.
Kasutaja avatar
marco505
Huviline
Postitusi: 712
Liitunud: 09.11.2004 20:11 51
Asukoht: harjumaa

Re: 730diisli jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas marco505 »

niisiis oligi viga ikkagi termosaadis,hetkel siis panin termostaadid tagasi ja vana ventikas küljes...linnas sõites siis temp seal 70-80 kandis,90ni pole veel saanudki...tuppa tuleb ka kenasti sooja....ainuke asi see et süsteemist õhk kõik välja saada on ikka paras keberniit,tunnike läheb ära :D
teiste bemmidega pole sellist jama küll olnud...kõigepealt lähebki umbes 2-3 liitrit sisse ainult...siis sõitma,siis mingi 2-3 km pärast uuesti õhutusnipplid lahti(seda muidugi siis kui on temp peale 88 kraadi,et termostaat lahti oleks tulnud) ja läheb sinna veel 2-3 liitrit peale(töötava mootoriga kallata),siis uuesti veidi sõita ja seda kõike uuesti korrata,siis läheb veel sinna 1-2 liitrit peale,siis hakkab asi normaalseks muutuma....peale esimest sõitu mul läks kohe temp 100 kraadi peale,siis lasin jahtuda natuke,ennem ei saanudki midagi juurde lisada...aga selleks korraks siis sellega ühel pool ja teema lukku.

Aitäh kõigile kes kaasa aitasid mõelda!!!
Pontiac Firebird TransAm 93a.Chevy Van G20 5,7 93a.Bmw e36 320 Coupe 93a.
Vasta