1. leht 1-st

m51 mootori eemaldamine

Postitatud: 31.01.2010 21:25 37
Postitas Maiks
Kui palju võib M51 mootoril kolb hülsis ristisuunas liikuda? Minul liiguvad tuntavalt kui käega liigutada. Ise arvan, et ei tohiks niipalju. Pakun, et koos rõngastega ei tohiks käega väga tunda liikumist.

Re: m51 mootori kolb loksub hülsis

Postitatud: 31.01.2010 22:56 06
Postitas sander k
Umbes sama palju kui pikisuunas. Kui ristisuunas kolbi liigutades kolks juba kostub, siis tõenäoliselt hülss ovaalne ja kolb kulunud. Kontrolli ka rante hülsiseinal. Normaaljõu liikumise suunal peaksid sel juhul näpuga tuntavad randid olema. Kui võimalus võta kolb välja ja vaata kui kõvasti küljed tahamand on. Samuti võid rõnga maha võtta ja panna hülsis sisse. Lükkad kolviga natuke alla poole ka. Siis saad lehtkaliibriga mõõta lukupilu. Üldiselt oleks lihtsam olnud enne lahti võtmist mõõta sured ära. Mul vana mootor mille maha kandsin, sellel mahtus ristisuunas kolvi ja hülsi vahele 0,6mm lehtkaliiber. surved olid 14-18.

Re: m51 mootori kolb loksub hülsis

Postitatud: 01.02.2010 15:56 38
Postitas Maiks
Pilt selgem. Ega ta väga puhtalt ei käinud, kerge võõras heli on tal juba sellest ajast kui mina tema omandasin.
Igaljuhul läheb alumine pool tegemisele kuna kunagi on üks "tark" mees jätnud plokis kaanepoldi augud puhastamata ja kahel augul vähemalt silmaga nähtavad praod jooksevad mõlemalt poolt veesärki ja nüüd läks kaanetihend vahelt. Ei tea kas otsene seos, aga plokk tuleb vahetada nagunii.

Re: m51 mootori eemaldamine

Postitatud: 04.02.2010 18:01 48
Postitas Maiks
Muutsin pealkirja ja ei hakanud uut teemat tegema.
Mida peab jälgima kui hakkan mootorit eemaldama automaat kastist? Keeran kolm polti vaheplaadist lahti ja siis peaks turbiin paika jääma? Või tahab turbiin mootoriga kaasa tulema hakata ja peab veel fikseerima kuskilt?
Sai soetatud väidetavalt 97 aasta masinalt komplektne alumine pool ja täna puhastamise käigus nägin, et seal juba esimene remontmõõt kolbe sees (80,040MM(00)). Mootorit siis juba tehtud ja nüüd olen kahevahel, kas hakata rõngaid vahetama või mitte. Kolvid suht tihedalt sees, võrreldes minu plokiga, mul lausa logisevad kolvid sees. Mul on veel originaalid sees 79,960MM(0). Alt pean nagunii lahti võtma, sest põhi tuleb e34 oma panna.
Ega lahtisel mootoril muidu rõngastest pilti ei saa kui maha ja lukupilu mõõtma? Puhastamise käigus valasin bensiini kolbide peale ja see jäi esialgu pidama küll sinna. Peaks vaatama kui kähku vanal mootoril minema jookseb.
Teine asi , et aasta peal olnud ja poolteist õlivahetusvälpa sõitnud, remonditud kaanel, juba viiel põlemiskambril väiksed praod sees ja kolmanda silindri klappide vahel paari milline prao alge. Ebanormaalne minu meelest. Pakuti, et pihustid paigast ja vale süütenurk.

Re: m51 mootori eemaldamine

Postitatud: 04.02.2010 21:31 52
Postitas pikk
lihtsam on koos kastiga vahetada paned maas kasti otsa ja tõstad vahele

Re: m51 mootori eemaldamine

Postitatud: 04.02.2010 22:14 46
Postitas Maiks
Koos kastiga ülesse välja tõstmine tundub ulme. Pool mootorit on juba laiali ja seega tuleb asi põlve otsas lõpule viia. Mootoreid ennegi maha tõstetud, aga mitte kordagi veel atm otsast ja seepärast tahangi täpsustada, mida seal jälgima peab.

Re: m51 mootori eemaldamine

Postitatud: 04.02.2010 23:04 26
Postitas pikk
Maiks kirjutas:Koos kastiga ülesse välja tõstmine tundub ulme. Pool mootorit on juba laiali ja seega tuleb asi põlve otsas lõpule viia. Mootoreid ennegi maha tõstetud, aga mitte kordagi veel atm otsast ja seepärast tahangi täpsustada, mida seal jälgima peab.
head kasti otsa ajamit kui kast all :lol: :lol: :lol:koos kastiga läheb ilusti vahele ja tunduvalt lihtsam kui hakata mootorit kasti otsa ajama

Re: m51 mootori eemaldamine

Postitatud: 07.02.2010 19:10 16
Postitas Maiks
Kas M51 mootori e39 sisselaske kollektorile annab paigaldada ka e34 kollektori küljes olev siseneva õhu temperatuuri andur?
Pikk, mootor õnnestub kerge vaevaga tõsta autolt maha ja tagasi, jättes kasti auto külge. Muu pahna kruttimine vaat, et tüütumgi.