E34 uste mikrolülititega jama

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

E34 uste mikrolülititega jama

Postitus Postitas hillarr »

Kas on mingi variant kuidas kontrollida, millise ukse lüliti jamab või mingil hetkel jamas. Nimelt hakkab signa lihtsalt karjuma (eriti armastab öösel kõige magusama une ajal ja olen täheldanud just külma ilmaga)ja vahest jääb siis ka salongivalgustus peale. Aga alati kui teenendusse jõuan on kõik korras.

Ühe ukse lüliti vahetasin ära, kuna see ei töötanud. Aga midagi ikkagi jamab. Ülejäänud kolme lülitit just niisama ei tahaks ära vahetada, sest pole just kindel kas üldse lülitites viga, vaid äkki hoopis kusagil mujal kontaktis.
Kasutaja avatar
ristot
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 14.10.2003 14:18 48

Postitus Postitas ristot »

Kui ukse kinni paned peaks ju tuli kustuma??? Kui ei kustu on lüliti õhtal.
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

Üsna loogiline jah :) Aga kust kesköösel teada saan milline neist ustest ja probleem ei pruugi üldse olla ju lülitis vaid kuskil juhtmeühenduses. Enamasti annab ta lihtsalt häire korra nii et signa hakkab karjuma ja töötab edasi ilusti. Ainult korra on jäänud salongivalgustus põlema. Täna aga oli näiteks nii, et mingi hetk läks salongivalgustus ainult juhiuksekst põlema. Nüüd on aga jälle kõik nii nagu peab.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Vesi ukse sees :)

Mul tegi Passat kunagi sellist nalja, karjus ilma mingi põhjuseta 2-3 korda keset ööd. Pärast selgus, et tagaluugu pesuri toru oli katki ja luugi sees oli 10 cm aknapesuvett :shock: Ja kuna sellel autol (Passat Variant) on see luugi avamislüliti luugi lukkumehhanismi sees (idioodi tegu :mad: ), siis aeg-ajalt hakkas ta ühendust andma ja sellest ka signa karjumine.

Kui sa sõidad teenindusse, läheb auto seest soojaks, lüliti kuivab niipalju ära et hakkab tööle. Simple.

Kõigepealt ürita välja selgitada, milline uks täpselt jamab. Kasvõi ühekaupa disable need lülitid ära (otsad lahti, sillad vahele -sõltuvalt lülitist) ja jälgi mängu. Muidu seisab ees olukord, kus igaks juhuks tuleb kõik ära vahetada. Kui jännata viitsid, võib niimoodi üksjagu raha säästa.
Kui peale lüliti disablemist 2 ööd kisa pole olnud, siis ongi selle viga.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

Kuidas need lülitid on. Kas siis kui uks on kinni peab lüliti olema elektriliselt suletud või avatud? Kuhu need lülitite juhtmed kokku jooksevad, kust saaks testriga korrasolekut testida?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Uks lahti = lüliti koos (annab massi).
Kõige lihtsam on mõõta ilmselt tagaistme all, GM pistikupesast.
Siit saad ehk abi: http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw_e34/E34.html
Sellel pildil on kõige parem ülevaade kõigi ukselülitite ühendusest:
Pilt
Sind huvitab pistik X255, otsad 1, 3 ja 15.
Kus need GM ja X255 täpselt on, näed siit:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/bmw_e3 ... index.html
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

Kui ukse lüliti lahti olles annab massi peale, siis võib mingi vee jama olla küll kuskil. Teen siis sellise triki, et võtan sealt GM moodulist need uste juhtmed ööseks lahti ja vaatan kas veel öösel möliseb ja kui ei siis hakkan neid üks haaval tagasi toppima. Jõuab loodetavasti nii siis asjale jälile.
truumu

Postitus Postitas truumu »

kõige tihedamini annab valehäireid kapotilüliti, kontrolli ka seda...
mis signaga üldse tegu?
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

Centurion Xanadu. Ja see näitab puldil, et ukseandurid.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kuna pole tehasesigna, siis on tõenäoliselt uksesignaalid kuskilt eestpoolt juba juhtmete pealt võetud - seega see GM-i juurest lahtiühendamine ei aita, ma arvan. Sealt saad ainult välja mõõta, missugune neist massi annab.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Uksesignaali saab salongivalgusti pealt võtta.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Svenp kirjutas:Uksesignaali saab salongivalgusti pealt võtta.
Jah, aga E32/34-l on salongivalguse ja ukselüliti vahel seesama GM - Grundmodul.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

Vahet pole ju kust otsast see signaal on võetud alarmile. Kui ma ukse lülitid sealt moodulist lahti ühendan, siis saan ikkagi teada kas on kuskil jama GM mooduli teekonna peal või mitte.

Peab ainult vedama mingi lisajuhtme, millega ma saaks massi anda sinna uksekoktakti GM'is, muidu läheb signa jälle natukese aja pärast peale ja uksed lukku.
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Postitus Postitas hillarr »

Nüüdseks siis see jama lahendatud.

Hakkasin vaatama siis, mis seal istme all ka toimub, aga kuna vastu vahtis paras juhtmete sasipundar, siis otsustasin parem kohe patriku juurde minna. Ja paarist planeeritust tunnist vea otsimisest sai tasapisi hommikust õhtuni elektritöid patriku juures.

Alustuseks vahtis rooli juures signa ümber ja taga istme all nii palju mõtetuid juhtmeid, et patrik haaras kohe tangid kätte ja asus lõikuma. Leidus vanu audiosüsteemi juhtmeid, mingi gsm handsfree juhtmed, kogu vana signa kaabeldus, mingi lisaantenn jne. Lisaks juhtmete eemaldamisele sai siis ka kogu signa nullist uuesti ja õigesti peale, mis tegelikult mulle alles kuu aega tagasi oli installitud, aga üsnagi valesti ja räpaselt tehtud. Kogu töö tulemusena jäi üle terve kilekotitäis juhtmeid (nii et nüüd auto jälle mõned millisekundid kiirem ;) ).

Lisaüllatusena tuli fakt, et ma sõitsin akvaariumis. Autos oli tõsine bassein. Kui tagant sai põrandapolster üles kistud, siis loksus seal pea sentimeetrine veekiht vastu. Ja muidugi oli ta jõudnud juba omad tööd teha ja juhtmekimpude ühendused ära rikkuda, nii et patrik nägi tõsist vaeva nende oksudeerunud juhtmete uuesti tinutamisel.

Elektritööd tehtud asusin vee sissetulekuallikaid kõrvaldama (kuivatusprotsess käib veel siiani). Vesi tuli siis sisse nendes põhjakorkidest, millest siin juba ennem oli juttu ühel teisel E34'l. Lisaks siis veel parematest uksetihenditest tuli läbi ja voolas sisse põranda alla.


Aga lõpptulemus on :D Sest pärast auto kuivatamist, juhtmekimpude ühenduste taastamist ja signa korrektset installi töötab asi nii nagu peab. Tekkis ka mõni meeldiv lisaväärtus, mida eelmised lammastest signapanijad ei osanud teha - et kui panna puldist signa peale, siis läheb selline keskluku režiim peale, mille korral ukse nupust kesklukku maha võtta ei saa kui klaas sisse virutada.
Vasta