E34, mure pendelhoova puksiga

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
piloot
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 08.12.2003 14:49 23
Asukoht: Tallinn

E34, mure pendelhoova puksiga

Postitus Postitas piloot »

525i (M20) E34 1989a.

Lugu selline, et soojade ilmade tulekuga kevadel hakkas rooli keeramisel väikestel kiirustel ja seistes kostma eest paremalt krudinat. Sellist krudinat, nagu tõmbaks näpuga tugevasti jõnksutades mööda märga kummimatti. Iseäralik heli hakkas kostuma siis, kui auto oli soojaks sõidetud ja ilm kuiv. Hommikul kohe külmalt keerates võib ennast kasvõi segaseks pöörata - ei midagi; kui loigust parema esirattaga hoogsalt läbi lasksin, siis kadus ka nagin mõneks ajaks ära. Lähemal uurimisel selgus, et tegu pendelhoova puksiga, ilmselt kulunud. Vahetasin puksi ära (puksi tõin UM-ist) ja kuni järgmise päevani oli hea vaikne sõita. Siis hakkas uuesti täpselt sama lugu. Enam teist korda vahetama ei kippunud enne kui keegi asjassepühendatu tarka nõu annab. Aga keegi ei saa enam aru, miks ta sunnik krudiseb. Btw, rool tundub ka õige pisut raskem, kui auto soojaks sõidetud ja puks krudisema/nagisema hakkab. Minu mõistus on otsas - aidake!

(kas äkki võib olla, et asi polegi puksis endas, vaid et nt. mingid hoovad on pisut paigast nihkunud ja tänu sellele on ka surve puksile vale? vms.)
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

Kindel , et just pendelhoova puks, see mis krägiseb?

Vaata seda teemathttp://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=5832

Minul krägises see hoob, mis roolikarbist välja tuleb, wd-40 peale pihustamine võttis krägina.
Aga selgus et hoob seal nuutide otsas loksub, ei aidanud ka pingutusmutika
peale keeramine.
Ees ootab kiiremas korras roolikarbi vahetus :?
BMW 530d -01 142kw Pilt
Kasutaja avatar
piloot
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 08.12.2003 14:49 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas piloot »

Jah, see on kindel, et just pendelhoova puks ragiseb. Seda on erinevad töömehed teineteisest sõltumatultki konstanteerinud. Aga keegi ei tea enam miks!? Aga tänud sau, ma vaatan kogu selle rooliga seotud kupatuse kriitilise pilguga üle. Äkki miski muu viga leiab selle puksi lõhkumises oma väljundi.. (kuigi kahtlane).
Kasutaja avatar
janar
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 01.09.2003 14:21 14
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas janar »

ma käisin bemariga ka pendelhoova puksi vahetamas, aga seesama uus puks läks kiirelt jälle õhtale ja vahetati garantii korras välja.

Midagi sellist jäi kunagi kõrva, et tegelikult ei tohiks seda puksi vahetada nii, et rattad ripuvad õhus, vaid nii, et auto on maa peal (ehk siis tõstuki asemel peaks kanalis vahetama), sest muidu ei ole see paigaldamise asend õige ja tekivad miskised pinged, mis puksi jälle võivad ära lõhkuda. Kas selles võib tõetera olla?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

mul vahetati krigisev pendelhoova puks küll nii ära, et rattad rippusid.
Seda siis eelmine suvi. Ja kuni auto müügini see suvi ei hakanud uuesti kriuksuma.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

janar kirjutas:ma käisin bemariga ka pendelhoova puksi vahetamas, aga seesama uus puks läks kiirelt jälle õhtale ja vahetati garantii korras välja.

Midagi sellist jäi kunagi kõrva, et tegelikult ei tohiks seda puksi vahetada nii, et rattad ripuvad õhus, vaid nii, et auto on maa peal (ehk siis tõstuki asemel peaks kanalis vahetama), sest muidu ei ole see paigaldamise asend õige ja tekivad miskised pinged, mis puksi jälle võivad ära lõhkuda. Kas selles võib tõetera olla?


Kuidas sa siis selle puksi kätte saad ?????? .....sama oleks autol ratast vahetada ilma autot üles tõstmata !
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

Kuidas sa siis selle puksi kätte saad ?????? .....sama oleks autol ratast vahetada ilma autot üles tõstmata !
Cardo sa oled oma lauses ikka päris kindel v?
BMW 530d -01 142kw Pilt
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

selles suhtes olen , et ju vahet ei ole kas auto on maas või lennus , mingit jõudu ju tegelikult ei rakendu puksile...... mu vastus sisaldas mitte just parimat loogikavarianti , aga ma neid pukse vahetanud küll ja küll ja väide tõstukil või kanalil oli sama absurdne :)
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
piloot
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 08.12.2003 14:49 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas piloot »

janar kirjutas:ma käisin bemariga ka pendelhoova puksi vahetamas, aga seesama uus puks läks kiirelt jälle õhtale ja vahetati garantii korras välja.

Midagi sellist jäi kunagi kõrva, et tegelikult ei tohiks seda puksi vahetada nii, et rattad ripuvad õhus, vaid nii, et auto on maa peal (ehk siis tõstuki asemel peaks kanalis vahetama), sest muidu ei ole see paigaldamise asend õige ja tekivad miskised pinged, mis puksi jälle võivad ära lõhkuda. Kas selles võib tõetera olla?
Njaa, aga mul vahetatigi kanali peal rattad kindlalt maas. Või äkki ongi just vastupidi, et rattad maas ei tasu vahetada.. :lol:
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

vaheta krudisevalt poolelt stabikakont ära :!:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
piloot
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 08.12.2003 14:49 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas piloot »

Aare kirjutas:vaheta krudisevalt poolelt stabikakont ära :!:
Ja puks ka siis kohe uuesti? Asi ei ole ju ainult stabika kondis?
juho
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 18.03.2003 13:08 45
Peamine sõiduk: E46 M3 kompressor
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas juho »

janar kirjutas:.............Midagi sellist jäi kunagi kõrva, et tegelikult ei tohiks seda puksi vahetada nii, et rattad ripuvad õhus, vaid nii, et auto on maa peal (ehk siis tõstuki asemel peaks kanalis vahetama), sest muidu ei ole see paigaldamise asend õige ja tekivad miskised pinged, mis puksi jälle võivad ära lõhkuda. Kas selles võib tõetera olla?
See käib õõtsa puksi kohta.
One km 264km/h, one mile 287 km/h.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Mina olen sellist naginat kaks korda taga ajanud ning mõlemal korral oli süüdlane stabika kont. Need ei pruugi üldse logiseda ise - lihtsalt viletsad kondid ning löökaugus on nt kauss sees katki läinud või on porivett täis.

Krägin tuleb sellest, et sõrm on kinni poodud.

Ma ei välista loomulikult muid asju, aga reeglina bemu esipuksid ei krääksu kusagilt. Selline viga on muideks VWA C5 ja C6 platvormil
(A4, Passat, A6) - seal hakkavad rooli pöörates kääksuma alumise õõtsa puksid.

Asja saad teada sedasi, et sõidad kanalile (autol peab olema raskus ratastel) või sillastendi tõstukile, üks keerab rooli ja sina katsud käega kahtlasi kohti. See koht, mis nagiseb, on käega tunda (vibra).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

küsiks siia vahele veel ühe krigina kohta.

Nimelt sõidu ajal kui ebatasane tee siis kriuksub midagi eespool vaikselt.
Ise arvasin, et amordid äkki aga kohapeal autot kiigutades ei kriuksu.
Häirib jubedalt aga aru ei saa mis põhjus?
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja »

Otsisin siin ringi aga silma ei paistnud. Et siis endal ka pendelhoova puks l2bi. Et on keeruline endal vahetada? Ja kui siis ehk keegi paneks m6ned t88v6tted ja spetsiifilisemad t88riistad siia?

Terv, Margusja
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
mätas
Huviline
Postitusi: 217
Liitunud: 04.07.2004 11:32 40
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas mätas »

Üks spetsiifilisem tööriist on press võibolla saab ka kolkides, kuid selline lähenemine asjale mulle ei meeldi.
fromme
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 24.09.2004 11:39 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas fromme »

sai kunagi vahetatud e28-l, sild peaks olema sama mis e34-l! Midagi erilist ei olegi soovitada,võibolla ainult seda et võta koos pendelhoovaga ära ja lase pressida...ise taguda ei soovita-> minu puhul lõppes kiire puksi kulumisega ja pidin uuesti vahetama! Ligipääsemisega on veits tegemist aga midagi hullu ei ole!
Kasutaja avatar
alary
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 15.04.2004 15:19 12
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas alary »

Mul kägiseb pendelhoova puksi vastaspoolne ots, see mis meenutab zarniiri.
On kellelgi sama probleem olnud?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25

pos 14 ja 9 vaheline ühendus
aivo28
Huviline
Postitusi: 561
Liitunud: 25.04.2005 12:21 07
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas aivo28 »

rattad-maas teema on jah õõtsade teema.nimelt õõtsade polte tuleb pingutada nii,et auto on normaalasendis.

isiklik kogemus uute Lemförderi stabikontidega,mis paar päeva peale vahetust nagisema hakkasid.lasin vahele mingit Würthi silikoonmääret,ja vähemalt minu käes olid auto sillad täiesti vaiksed.hiljem veel osi vahetades sai kõik liikuvad kohad määrdega kokku mäkerdatud :D

vbl on ka mõne kondi või õõtsa kaitsekumm katki kuskilt,liigend kuiv ja siis kägisebki.sõidad lombist läbi,natuke aega vagane jne :D
Impreza STi ja mikromootoriga bemm :)
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

alary kirjutas:Mul kägiseb pendelhoova puksi vastaspoolne ots, see mis meenutab zarniiri.
On kellelgi sama probleem olnud?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25

pos 14 ja 9 vaheline ühendus
see samune sarniir paraleelvardal esimesena otsad annabgi ja tänu sellele on ka lõtk roolisüsteemis sees.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Vasta