1. leht 1-st

E34 525TDS tõmbab hinge kinni.

Postitatud: 28.05.2008 10:42 29
Postitas HrHuu
Autoga siis väike mure, mis igapäevasõitu ei takista, aga teeb nati murelikuks. Muidu tundub mootoril kõik enamvähem korras olevat, peale koliseva hooratta.
Lugu selline, et kui kõvasti kiirendada, siis teatud pööretel tõmbab naksti autol hinge kinni. Kolmandaga läheb kuni 4000 rpm, siis käib üsna järsk nõks, kütusekuluseier langeb 25-30 pealt kümne peale ja enam edasi ei lähe. Torkan siis neljanda sisse ja kiirendan edasi, varsti sama lugu ainult see hinge kinni tõmbamise moment natukene teistel pööretel. Viiendaga läheb siis maksimum 140 km/h ja kogu lugu.
Muidu uimasuse kohta ei oska midagi eriti öelda. Varem sõitsin 520 110kw ja tunduvad enamvähem võrdse minekuga olevat.
Mida kahtlustada, uurida?

Postitatud: 28.05.2008 11:46 34
Postitas AARE540
Äkki mingi sarnane teema ? Sinu kirjelduse järgi võiks isegi arvata, et võib olla sarnane asjale, mis Patrik pakkus :roll:

Postitatud: 28.05.2008 11:49 42
Postitas maarjus
Tuttav mure ja ise ka ei jaga lahti m is toimub, mul E39 525TDS, algas asi sellega, et juhtmega pihusti oli läbi, vahetasin ära, siis jamasid tagasivooluvoolikud, vahetasin ära, nüüd siis sama jama et tõmbab ka hinge kinni vahest, täpselt seal samade pöörete juures, teiselt kolmanda käigule mineku juures(automaat). Kunagi oli sama masin, siis oli õhulugeja pees, aga siis jupsis hullemini ka
Kas siin keegi oskab midagi ennustada, et mis värk?
Diislil pidavat õhufilter 2-3 korda aastas vahetamist nõudma, ei tea kas see päästab, minu meelest pole loogiline kui hinge kinni tõmbab ka siis kui gaasi maha lased, siis ei saaks nagu õhufiltri prst see olla või mis.

Postitatud: 28.05.2008 16:30 53
Postitas AARE540
Kui kaua sul see jama käinud on juba? Umbeläinud küttefilter võib ka selliseid jamasid teha. Tavaliselt nii ongi, et esimeste käikudega ei saagi aru, aga mida suuremaks käik läheb, seda mannetumaks jääb.

Postitatud: 28.05.2008 16:56 58
Postitas HrHuu
Uue kütuse ja õhufiltriga käitus samamoodi. Need vahetatud umbes pool aastat tagasi. Jama on kestnud alates sellest, kui ükskord tekkis mõte autot piinata.
Mina kahtlustan millegipärast seda turbovärki. EGR klapi jamamine ei või midagi taolist põhjustada? Hiljaaegu proovisin töökaaslase Volvot, millel Audi 2,5 ne R5 turbodiisel 103 KW. Selle minek oli ikka kõvasti parem ja turbo järgi tulemise moment ilusasti tunda. Minu auto veab nagu kogu aeg ühtlaselt, kuni hing kinni.
Võtsin huvi pärast lõdviku enne seda EGR klappi lahti, seest päris must. Ikka kui näpuga tõmmata tuleb paksu pigi.

Postitatud: 29.05.2008 06:55 28
Postitas Valdek
Alusta probleemi lahendamist koliseva hooratta uue asendamisega.

Postitatud: 29.05.2008 09:57 23
Postitas HrHuu
Eks seda tuleks vist teha jah.
Kahjuks läheb see maksma kolmandiku auto hinnast, nii et ma arvan, et jorutan oma panniga selle elupäevade lõpuni.
Hooratas umbes 10000.- vahetus ka ma mõne tuhande kandis, kuna pidi terve päeva töö olema. Võtab kukalt kratsima.

Postitatud: 29.05.2008 13:40 38
Postitas priit525
Olen kuulnud, et rahvas lõikab kati vahelt ära Diislitelt ja minek pidi oluliselt paranema ja ei tee ta midagi halba ka kui teda seal vahel ei ole.
Endal mul ka 525TDSA on ka kat vahelt välja lõigatud ja ei saa kül mineku üle kurta.

Postitatud: 02.06.2008 09:11 35
Postitas ifff
Kui 525 tds mootoril ei ole tunda, kuna turbo järgi tuleb, siis ma kahtlustaksin mingit turbo probleemi.
Üks asi mis võib juhtuda on see, et EGR klapp on koguaeg poolenisti lahti (klapp on kinni jäänud). Veel tuleks kontrollida, et vaakumvoolikud, mis egr klappi juhivad, oleksid terved.
Minu 525 tds on alla ~1800 pöörde nagu uimane kana, aga siis kui pöörded kerkivad üle 1500, käib päris suur jõnks ja auto hakkab liikuma.

Postitatud: 02.06.2008 18:10 20
Postitas andre731
Sisselaskekollektorist MAP andurisse minev voolik on kontrollitud (kahtluse hajutamiseks vahetatud)?

Postitatud: 02.06.2008 22:38 23
Postitas volli777
ei hakkand uut teemat tegema.
et huvitab mis asi seal hoorattal koliseb kas ta on lahti vändaküljest või.... ?? hooratas peaks nagu üks konkreetne tükk olema ju, või koosneb ta mitmest osast
enda 525tdsil ka kolin siis taga:(

Postitatud: 03.06.2008 00:34 53
Postitas Danil523
Ja mis juhtub kui selle klõbiseva hoorattaga sõidetakse mõnuga aastaid?

Postitatud: 06.06.2008 20:59 40
Postitas tanel25
Danil523 kirjutas:Ja mis juhtub kui selle klõbiseva hoorattaga sõidetakse mõnuga aastaid?
Siis muutub BMW opeliks :lol:

Postitatud: 03.07.2008 09:45 57
Postitas HrHuu
Kuna oli natukene vaba aega, tegin siis sellise asja, et võtsin sisselaske maha ja pesin puhtaks, oli seest ikka pakuslt ligane. EGRi leotasin 24h ja puhastasin seejärel korralikult. Oli vist kinni jah, igatahes alguses ei tahtnud kuidagi klapp lahti tulla.
Vahetasin peenikesed vaakumvoolikud, kuna otsad tundusid olevat välja veninud. Kuna sisselase sai maha katkutud, panin ka uued eelsüüteküünlad.
Kiirendus paranes oluliselt 1-3 käigul. Aga üle 140-150 ikka ei lähe. See hinge kinni tõmbamise moment ei ole enam nii järsk, vaid sujuvam. Samuti ei ole ikka hästi tunda, millal turbo järele tuleb, nagu tavaliselt muidu turbodega autodel on.
Mis järgmiseks? Kuidas turbot koduste vahenditega kontrollida. Lõdvikud maha ja loksutan? Kui palju see lõtk käe järgi võib umbes olla?
Selline küsimus ka veel, et EGRi all on väikene auk, kust mul varem tilkus mingit kütuse ja õlisegust ollust natukene. Enam ei tilgu. Et kust see sinna üldse saada võis? Tundub nagu selle vaakumipoolega ühenduses olevat see auk? Selle ollusega on koos veel see imelik väike jubin kere küljes, kuhu vaakumvoolikud tulevad. Et mis jubin see üldse on? Kaks peenikest voolikut ja üks juhe tuleb sisse, väike plastmassjubin otsas. Ja kust **** see kütuse-õli ollus sinna saab?

Re: E34 525TDS tõmbab hinge kinni.

Postitatud: 24.06.2012 15:30 52
Postitas ringo34
Tere!
Tulen vana teema juurde:kiskusin endalgi M57 mootoril EGR maha (kollektori puhastus jm tööd veel lisaks). Kui lihtsalt peaks EGR klapp liigutatav olema? Mina igatahes ei suutnud seda ka kruvikaga liikuma saada, rääkimata siis sõrmedest. Klapp suletud asendis, varre juurest 5mm ulatuses puhas, ülejäänud tahmane. Selle järgi ütleks, et klapp peaks olema liikunud, kui osa varrest on puhtaks kulutanud.

Turbo reageerib üsna erksalt 2000 pöörde juurest.
Kollektor oli üllatavalt puhas.