1. leht 2-st

E39 veojõukontrollist

Postitatud: 15.08.2007 12:12 38
Postitas KristjanS
Otsingut kasutades leidsin vaid sellised mured, et ei tööta ASC. Mul jällegi vastupidine mure, et töötab ja liiga aktiivselt.
Nimelt vahetasin veljed M-paketi velgede vastu ja ostsin uued rehvid. Kõik kena ja tore aga ASC-veojõukontroll paneb peale seda hullult näkku. Täna maanteel tahtsin möödasõitu teha ja vajutasin pedaali põhja. Kohe kukkus ASC tuli vilkuma ja kiirendust ei olnud...ehmatasin ära ja vajutasin pedaali lõpuni (kick-down ?) ja täpselt sama, ei võtnud käiku alla ega pöördeid ei lasknud üle 3000...vaikselt kogus hoogu nagu teeks 1,2 nissaniga möödasõitu :mad: Hea, et hetkel keegi vastu ei tulnud... Jumala ohtlik asi see ASC. Mis värk ??
Ennem oli ikka nii, et kurvis rohkem vajutades ei lasknud ratast ringi vaid hoidis mõnusalt autot, et libisemisse ei läheks. Nüüd siis vapsee nii kui vajutan siis kohe hakkab vilkuma :? Lülitasin välja selle, aga siis jällegi tuli armatuuris põleb ja häirib.
Igatahes selline süsteem streikima hakates võib elu maksma minna
:roll:

Postitatud: 15.08.2007 12:26 44
Postitas Raivo
Kas kõik rattad on ikka õiges mõõdus? Ning kas mõni ABS andur näiteks ei võinud viga saada, kui rattaid vahetasid?

Postitatud: 15.08.2007 12:54 08
Postitas KristjanS
Oh krt küll. Nu tõesti paneb vanduma. Ei osanud selle pealegi tulla...nimelt siis jah, ette läksid 235/45/17 ja taha 245/40/17 vahe diameetris 15,5mm. Jumala tutikad rehvid :(
Nüüd siis tuleb kas sõita mitu hooaega ilma ASC'ta või vahetada ühesugusteks. Velje laius on 8" nii ees kui taga ja 255/40 sinna peale ei ole mõttekas pressida, et jääks esimestega ühe diameetriga (peaaegu).
Variant on veel, et vahetan kellegiga esimesed või tagumised ühte mõõtu.
245 mahub ette ikka kenasti jah ?

Teema võib lukku panna ja koondasin väikse jutu siia teemasse.

Postitatud: 15.08.2007 16:13 42
Postitas seppa
aga minul on all samade mõõtudega rehvid ning kõik toimib suurepäraselt........seega arvan et asi ei saa selles olle ju...vist minu meelest siin kunagi oli juttu et vahe peab olema vähem kui 3% siis ei tohiks mõjutada :?

Postitatud: 15.08.2007 18:52 13
Postitas KristjanS
15,5mm on juba oluline vahe. 1,55cm :) Ja mul igatahes jamab :?

Postitatud: 15.08.2007 19:51 49
Postitas seppa
no jah suur vahe on küll...kuid isegi originaalis on all selliste mõõtudega rehvid.....uksepiidal vähemalt küll nii kirjas.....ja mul on hetkel all ning jama ei ole....aga proovi kitsamaid....kui kaob siis see jama siis on sellest...ptui-ptui-ptui siis et minul töötab :D

Postitatud: 15.08.2007 20:58 59
Postitas KristjanS
Paar päeva tagasi olidki kitsamad ja ühe suurused ja siis toimis kõik.

245 mõõtu nüüd küll kuskilt ei leia, isegi manualis mitte.
On:
235/45/17 ja 255/40/17 = diameetri vahe 7,5mm <--poole vähem kui mul
235/40/18 ja 265/35/18 = diameetri vahe 2,5mm <--kordi vähem kui mul
+ ühes mõõdus rehvid.

Ühesõnaga sul veab tõesti kui kõik korras ;)
Eriti hea oleks mõõt 235/45/17 ja 265/40/17 = diameetri vahe 0,5mm :) Aga BMW ametlikult nii ette ei näe. :roll:

Postitatud: 15.08.2007 21:05 17
Postitas Leho
e38-l olid mul all taga 255/45/17 ja ees 235/45/17 ja veojõu kontroll ei teinud teist nägu kah mitte. Alguses olid 245/45/18 terve ring sama lugu ka siis.

Postitatud: 15.08.2007 21:06 34
Postitas aise
KristjanS kirjutas:Paar päeva tagasi olidki kitsamad ja ühe suurused ja siis toimis kõik.

245 mõõtu nüüd küll kuskilt ei leia, isegi manualis mitte.
On:
235/45/17 ja 255/40/17 = diameetri vahe 7,5mm <--poole vähem kui mul
235/40/18 ja 265/35/18 = diameetri vahe 2,5mm <--kordi vähem kui mul
+ ühes mõõdus rehvid.

Ühesõnaga sul veab tõesti kui kõik korras ;)
minul on kõik rehvid 245/40R18 ja kõik toimib suurepäraselt. kui ma nüüd taha paneksin 265/35R18 siis oleks arvatavasti sama seis mis sinul.

Postitatud: 15.08.2007 21:15 09
Postitas KristjanS
losto kirjutas:e38-l olid mul all taga 255/45/17 ja ees 235/45/17 ja veojõu kontroll ei teinud teist nägu kah mitte. Alguses olid 245/45/18 terve ring sama lugu ka siis.
Nu polegi ju probleemi :D 255/45/17 on profiililt kõrgem kui 235/45/17, seega käivad tagumised rattad aeglasemalt kui esimesed. Veojõukontroll aga arvutab kiirust esimeste ratasete kiiruse järgi. Aga kui tagumised käivad kiiremini kui esimesed siis ongi ASC peast loll ja arvab, et ratas muudkui kepsutab taga :P

Postitatud: 15.08.2007 22:09 28
Postitas Leho
KristjanS kirjutas:
losto kirjutas:e38-l olid mul all taga 255/45/17 ja ees 235/45/17 ja veojõu kontroll ei teinud teist nägu kah mitte. Alguses olid 245/45/18 terve ring sama lugu ka siis.
Nu polegi ju probleemi :D 255/45/17 on profiililt kõrgem kui 235/45/17, seega käivad tagumised rattad aeglasemalt kui esimesed. Veojõukontroll aga arvutab kiirust esimeste ratasete kiiruse järgi. Aga kui tagumised käivad kiiremini kui esimesed siis ongi ASC peast loll ja arvab, et ratas muudkui kepsutab taga :P
seega on sul tagarattad väiksemad kui esimesed.
Sain ise ka nüüd targemaks sellel teemal.

Postitatud: 15.08.2007 23:21 23
Postitas siim .j
seoses selle veojõukontrolliga, mul on küsimus ,kas mul see järelikult ei tööta, kui libedaga ratast ringilastes mingit sellist jõuetust või võimsuse kadumist küll tunda pole, tuli armatuuris plingib nagu nugis, aga ei midagi muud :?

Postitatud: 15.08.2007 23:49 08
Postitas priitv8
Selliste M-paketi velgedega, nagu mul (Styling 66) on ees 8Jx17 ja taga 9Jx17, ning rehvid 235/45/17 ja 255/40/17. Mul selle kombinatsiooniga küll probleeme ei ole.

Postitatud: 16.08.2007 01:12 24
Postitas TiitR
aise kirjutas:
KristjanS kirjutas:Paar päeva tagasi olidki kitsamad ja ühe suurused ja siis toimis kõik.

245 mõõtu nüüd küll kuskilt ei leia, isegi manualis mitte.
On:
235/45/17 ja 255/40/17 = diameetri vahe 7,5mm <--poole vähem kui mul
235/40/18 ja 265/35/18 = diameetri vahe 2,5mm <--kordi vähem kui mul
+ ühes mõõdus rehvid.

Ühesõnaga sul veab tõesti kui kõik korras ;)
minul on kõik rehvid 245/40R18 ja kõik toimib suurepäraselt. kui ma nüüd taha paneksin 265/35R18 siis oleks arvatavasti sama seis mis sinul.
Sai eelmisel (E39) siis 18" peale mindud ja ette sai 245/40/18 (tehas näeb küll ette 235/40/18) ja taha 265/35/18 ja veokontroll segi ei läinud...iseenesest olid need mõõdud kirjas ka juhipoolsel uksepiidal.

Postitatud: 16.08.2007 09:03 40
Postitas aise
245/40R18 ei ole kuskil kirjas, mina panin nad arvutuslikult võttes aluseks tehase soovitatud 225/55R16.

Postitatud: 16.08.2007 09:25 52
Postitas Indrek_M
siim .j kirjutas:seoses selle veojõukontrolliga, mul on küsimus ,kas mul see järelikult ei tööta, kui libedaga ratast ringilastes mingit sellist jõuetust või võimsuse kadumist küll tunda pole, tuli armatuuris plingib nagu nugis, aga ei midagi muud :?
Tunda ei olegi ju - veojõukontrolli point on ju anda maksimaalset veojõudu ratastele mitte ainult mootorit kägistada :) Libisev ratas veab ju kehvemini kui pidav ratas - veojõukontroll üritabki seda pidamist maksimaalselt tagada ehk siis libedaga peaks veojõukontrolliga sõites auto paremini edasi liikuma kuigi pole poolt nii lõbus kui ilma veojõukontrollita :)

Postitatud: 16.08.2007 09:59 46
Postitas Tarmo
Libedaga , jääpeal siis, minuoma hakkas küll pooma.
Aga kui lumi või märg tee siis ei ole jah väga hullu.

Postitatud: 16.08.2007 10:12 52
Postitas Indrek_M
Tarmo kirjutas:Libedaga , jääpeal siis, minuoma hakkas küll pooma.
Aga kui lumi või märg tee siis ei ole jah väga hullu.
Hakkabki pooma ... see on parema pidamise saavutamiseks. Kui ikka jõudu liiga palju on ja pidamist liiga vähe siis kägistab jah veidi mootorit. See libiseva ratta pidurdamine ja mootori kägistamine tagab enamasti siiski parema haakumise kui lihtsalt tühja kaapivad rattad.
Külglibisemisega kurve muidugi niimoodi ei võta :)

Postitatud: 16.08.2007 10:56 35
Postitas KristjanS
priitv8 kirjutas:Selliste M-paketi velgedega, nagu mul (Styling 66) on ees 8Jx17 ja taga 9Jx17, ning rehvid 235/45/17 ja 255/40/17. Mul selle kombinatsiooniga küll probleeme ei ole.
Sellised mõõdud ongi ideaal mõõdud. Diameetri vahe 7,5mm ja tehase poolt ka soovitatud. Paistab, et üle cm kisub ASC lolliks.
TiitR kirjutas:Sai eelmisel (E39) siis 18" peale mindud ja ette sai 245/40/18 (tehas näeb küll ette 235/40/18) ja taha 265/35/18 ja veokontroll segi ei läinud...iseenesest olid need mõõdud kirjas ka juhipoolsel uksepiidal.
Diameetri vahe 10,5mm, ju siis piiri peal :roll:
Kas 245 ees oli normaalne sõita?

Postitatud: 16.08.2007 13:58 42
Postitas Anti
Indrek_M kirjutas:
Tarmo kirjutas:Libedaga , jääpeal siis, minuoma hakkas küll pooma.
Aga kui lumi või märg tee siis ei ole jah väga hullu.
Hakkabki pooma ... see on parema pidamise saavutamiseks. Kui ikka jõudu liiga palju on ja pidamist liiga vähe siis kägistab jah veidi mootorit. See libiseva ratta pidurdamine ja mootori kägistamine tagab enamasti siiski parema haakumise kui lihtsalt tühja kaapivad rattad.
Külglibisemisega kurve muidugi niimoodi ei võta :)
Mootorivõimsust kärbitakse vaid kiirustel üle 40km/h IIRC, alla selle kiirusel sekkuvad vaid pidurid.

Postitatud: 16.08.2007 17:15 37
Postitas TiitR
aise kirjutas:245/40R18 ei ole kuskil kirjas, mina panin nad arvutuslikult võttes aluseks tehase soovitatud 225/55R16.
Seletasin ju: "ette sai 245/40/18 (tehas näeb küll ette 235/40/18)" :cool:

Postitatud: 16.08.2007 20:11 09
Postitas aise
TiitR kirjutas:
aise kirjutas:245/40R18 ei ole kuskil kirjas, mina panin nad arvutuslikult võttes aluseks tehase soovitatud 225/55R16.
Seletasin ju: "ette sai 245/40/18 (tehas näeb küll ette 235/40/18)" :cool:
jaja :D su jutt tundus nagu oleks see sildil olnud.

Postitatud: 17.08.2007 00:14 47
Postitas TiitR
aise kirjutas:
TiitR kirjutas:
aise kirjutas:245/40R18 ei ole kuskil kirjas, mina panin nad arvutuslikult võttes aluseks tehase soovitatud 225/55R16.
Seletasin ju: "ette sai 245/40/18 (tehas näeb küll ette 235/40/18)" :cool:
jaja :D su jutt tundus nagu oleks see sildil olnud.
ok :cool:

Postitatud: 17.08.2007 00:17 26
Postitas TiitR
KristjanS kirjutas:
priitv8 kirjutas:Selliste M-paketi velgedega, nagu mul (Styling 66) on ees 8Jx17 ja taga 9Jx17, ning rehvid 235/45/17 ja 255/40/17. Mul selle kombinatsiooniga küll probleeme ei ole.
Sellised mõõdud ongi ideaal mõõdud. Diameetri vahe 7,5mm ja tehase poolt ka soovitatud. Paistab, et üle cm kisub ASC lolliks.
TiitR kirjutas:Sai eelmisel (E39) siis 18" peale mindud ja ette sai 245/40/18 (tehas näeb küll ette 235/40/18) ja taha 265/35/18 ja veokontroll segi ei läinud...iseenesest olid need mõõdud kirjas ka juhipoolsel uksepiidal.
Diameetri vahe 10,5mm, ju siis piiri peal :roll:
Kas 245 ees oli normaalne sõita?
Sain sellise rehvikomplektiga sõita vaid kuu - poolteist, kui auto tungival soovil ära osteti ja juhtus see mai kuus, ning sel hetkel veojõukontr. küll segast ei pannud.

Postitatud: 17.08.2007 00:18 36
Postitas Kristjan_K
Anti kirjutas:Mootorivõimsust kärbitakse vaid kiirustel üle 40km/h IIRC, alla selle kiirusel sekkuvad vaid pidurid.
Jamajutt. Mul alles täna tõmbas mootoril hinge täielikult kinni, kui üritasin vihmase ilmaga trammiteelt kiirendada. Mõtlesin, et jään autoalla suisa, aga õnneks läks.

Postitatud: 18.08.2007 10:39 17
Postitas ErkiS
Veojõukontrolli trossilt saab õhuklapi kinnitõmbamist maha (või peale) keerata, kui liiga agaralt sõitmist segab (või vastupidi).

Postitatud: 18.08.2007 17:01 10
Postitas priitv8
ErkiS kirjutas:Veojõukontrolli trossilt saab õhuklapi kinnitõmbamist maha (või peale) keerata, kui liiga agaralt sõitmist segab (või vastupidi).
Kui on trossi, mida keerata. Minu omal nt. enam ei ole (EML) ja diislil pole ammugi.

Postitatud: 18.08.2007 19:00 57
Postitas TiitR
Kristjan_K kirjutas:
Anti kirjutas:Mootorivõimsust kärbitakse vaid kiirustel üle 40km/h IIRC, alla selle kiirusel sekkuvad vaid pidurid.
Jamajutt. Mul alles täna tõmbas mootoril hinge täielikult kinni, kui üritasin vihmase ilmaga trammiteelt kiirendada. Mõtlesin, et jään autoalla suisa, aga õnneks läks.
Jama jah...ükspäev järve äärest üles teepeale sõites "suri" auto päris ära pehme liiva sisse, kiirus ca. 5km/h.

Postitatud: 19.08.2007 08:56 11
Postitas mel777
TiitR kirjutas:
Kristjan_K kirjutas:
Anti kirjutas:Mootorivõimsust kärbitakse vaid kiirustel üle 40km/h IIRC, alla selle kiirusel sekkuvad vaid pidurid.
Jamajutt. Mul alles täna tõmbas mootoril hinge täielikult kinni, kui üritasin vihmase ilmaga trammiteelt kiirendada. Mõtlesin, et jään autoalla suisa, aga õnneks läks.
Jama jah...ükspäev järve äärest üles teepeale sõites "suri" auto päris ära pehme liiva sisse, kiirus ca. 5km/h.
normaalne jõmlus siis, kui auto järve pargid ..

Postitatud: 22.08.2007 00:09 23
Postitas TiitR
mel777 kirjutas:
TiitR kirjutas:
Kristjan_K kirjutas:Jamajutt. Mul alles täna tõmbas mootoril hinge täielikult kinni, kui üritasin vihmase ilmaga trammiteelt kiirendada. Mõtlesin, et jään autoalla suisa, aga õnneks läks.
Jama jah...ükspäev järve äärest üles teepeale sõites "suri" auto päris ära pehme liiva sisse, kiirus ca. 5km/h.
normaalne jõmlus siis, kui auto järve pargid ..
A milleks suud niisama, teemat mitte teades, üldse pruukida? Jutt käib konkreetselt Mooste järvest ja selle vahetus läheduses asuvast tähistatud parklast, kust suurele teele viis pehme liivane tee.