1. leht 1-st

E34 535i jahutuse probleem

Postitatud: 26.07.2007 20:27 22
Postitas darklight
kõik sai alguse sellest, et ühel kenal päeval sõites hakkas mootori temp kiirelt kasvama, osuti jõudis punaseni, jätsin auto seisma, lasin mõnda aega jahtuda, proovisin uuesti, sain umbes 300m sõita kui osuti jõudis uuesti punaseni ja seekord läks asi juba natuke keema, jätsin auto kiirelt seisma ja vedasin auto nööriotsas koju.

*selgus, et rikki oli läinud termostaat

vahetasin termostaadi, enam temp osuti suurt üle keskkoha ei lähe, peaaegu täpselt jääb ta keskkohale seisma. Kuid natuke peale mootori soojaks saamist (aeg kui temp osuti jõuab keskele) juhtub selline asi, et jahutusvedelik hakkab kuskil kohas mulisema ja üritab ülevoolu ava kaudu lahkuda :shock: (seejuures temp. osuti ei lähe kordagi üle keskkoha!)

*vaatlusel tundub, et õlis jahutusvedelikku ei esine
*jahutusvedelikus õli ka pole
*mootor käib endiselt väga kenasti ja ühtlaselt
*mingit silmaga nähtavat tossu ega auru ei ole
(need pidid siis olema viited plokikaane kõverusele või tihendi mittetöötamisele)

*mootorit olen ma korduvalt õhutanud ja proovind seda mitut moodi, arvan et selles ei saa viga olla enam.
*mingi testimis meetod pidi ka olema, et panna sooja puhuma, töötab, soojendusega mingit probleemi pole, puhub kuuma küll.

PS! siis veel on mulle soovitatud, et vaadata, et kui sooja mootoriga pöördeid anda siis peaks ventilaator hakkama tuntavalt kiiremini käima...
aga seda viimast nagu ei juhtu :| kui ma seda täna testida üritasin, st. sõitsin mootori enamvähem soojaks (midagi veel kuskil ei mulisenud ega ei ajand välja) ja siis kodus majaees andsin natuke pikemalt gaasi kohapeal, siis ei muutunud ventika tempo (või ei osanud ma seda lihtsalt tähele panna) igaljuhul järgmine hetk hakkas jälle jahutusvedelikku ülevoolu torust välja ajama :roll:

tulin samatargalt tuppa tagasi :| võib olla tõesti probleem ka lihtsalt termosiduris? ma ei tea kus ja millega pihta hakata remondis. lihtsalt ehku peale minna ja korraga plokikaas, tihend ja termosidur ära vahetada pole mulle paraku jõukohane :shock: millest alustada? kuidas ja mida veel testida saaks? et veenduda milles viga.

PS! ma olen vist kõik teemad foorumis läbi juba lugenud mis jahutust puudutavad ja kuna ma nii pika jutu juba kirjutasin siis arvasin et uus teema teha oleks kõige mõistlikum :oops:

Postitatud: 27.07.2007 08:45 40
Postitas MuiduMees
Sorry darklight, et su teemasse nii ronin :)
mul on ka taas sarnane lugu, ainult seotud tosooli kadumisega. Kuigi tosool mulisema ei hakka ning aegajalt on ka ülevoolust natuke välja ajanud( seda varem, ei ole juba ammu juhtunud)
Samuti on et õlis jahutusvedelikku ei esine, samuti jahutusvedelikus õli
mootor käib endiselt väga kenasti ja ühtlaselt
mingit silmaga nähtavat tossu ega auru ei ole, kui sumbast kondensi esineb siis magusa maitsega pole.
Samuti lekkeid peale selle ülevoolu koha pole.
Lõdvikuid olen igaltpoolt ja igatmoodi katsunud, seega lekkeid pole jällegi( peale sõitu). Mootoriruum on samuti kuiv peale sõitu, muidu peaks ikka mingeid lekkeid ju näha olema.
Soendusradikast ning esimesest radikast ei saa ka viga olla kuna need umbes viimase pooleteise aasta sees vahetatud tutikate vastu.
MInu mõistus on otsas et kuhu see tosool siis ikka kaduda võib.
Kui kaas läbi või tihend siis peaks ju ikkagi tagant see tosool välja tulema.?
Ja eriti kaob siis kui on külmast peast ülemise kriipsuni pandud.(viimati oli et sain mingi 50 km max sõita, siis auto seisis mingi 5 päeva ning paagis oli vaid veidike tosooli ainult). Samas teinekord kui on ainult pool paaki täis, siis saab umbes 5 päeva ikka 500 km rahulikult sõita ning tase on muutumatu praktiliselt.
Aga ikkagi tuleb põhimõtteliselt mingi 2 nädala jooksul 2-4 korda juurde valada.
Kõige rohkem püsibki tosoolitase muutumatu siis kui on umbes pool paaki, kuigi isegi siis võtab nagu natuke imelikult palju.
Minu jaoks täitsa müstika.
Autoks siis e34 535 1990.a

Postitatud: 27.07.2007 09:02 17
Postitas darklight
täna oli selline asi, käisin ühes remondi kohas esimese õõtshoova vahetust kokku leppimas, niikaua kui seal garaazis sees juttu ajasin oli hakanud vaikselt jahutusvedelikku välja ajama (auto käis kohapeal) kuna mul seal garaazide vahel aga midagi tarka taga teha polnud siis keerasin salongi soojenduse põhja (et ehk siis osa soojust kulub sinna) ja sõitsin üsna kiiresti ja madalate pööretega koju. Majaees ei tilkund enam midagi sealt välja, et oli nagu jahtunud ilmselt piisavalt :roll:

et mul siis ikka ilmselt asi termosiduris? kuidas saaks koduste vahenditega termosiduri jäigalt ühendada, et käiks koguaeg täis pööretel?

MuiduMees, kas sul on varem ka siis mingit sarnast probleemi olnud?

Postitatud: 27.07.2007 09:25 21
Postitas gert83
Mul oli E28 sama asi et hakkas üle ajama ja keetma paisupaagis.
Salongi vendi paned täisvõimsusel puhuma sooja ja õhutad kui vaja mootorit.Pöördeid pead hoidma nii nagu sõidaks u1800rpm.Siis ajab vee korralikult ringi ;)

Postitatud: 27.07.2007 09:33 06
Postitas MuiduMees
darklight kirjutas:täna oli selline asi, käisin ühes remondi kohas esimese õõtshoova vahetust kokku leppimas, niikaua kui seal garaazis sees juttu ajasin oli hakanud vaikselt jahutusvedelikku välja ajama (auto käis kohapeal) kuna mul seal garaazide vahel aga midagi tarka taga teha polnud siis keerasin salongi soojenduse põhja (et ehk siis osa soojust kulub sinna) ja sõitsin üsna kiiresti ja madalate pööretega koju. Majaees ei tilkund enam midagi sealt välja, et oli nagu jahtunud ilmselt piisavalt :roll:

et mul siis ikka ilmselt asi termosiduris? kuidas saaks koduste vahenditega termosiduri jäigalt ühendada, et käiks koguaeg täis pööretel?

MuiduMees, kas sul on varem ka siis mingit sarnast probleemi olnud?
noo kui kohapeal ikkagi hakkab üle kuumenema, siis asi ju ikkagi termosiduris.
sellega mul pole probleeme olnud, isa e28-l oli, vahetas ära ning probleem lahendatud!

Postitatud: 27.07.2007 12:59 19
Postitas nemps
Termosidur ikka , lased mootori soojaks, teed kapoti lahti ja tõmbad gaasihooba peale, töötava termosiduriga on kohe kuulda kuidas ventilaator hakkab kõvasti mühisema. Kui oled Tartu inimene nagu avatar näitab siis mul remontis Aivar kes tegutseb seal kauburist linna poole hoovi peal termosiduri 300 EEkiga ära. Kontaktid saad otsingust BMW remontijate alt.

Postitatud: 31.07.2007 14:19 40
Postitas darklight
andke palun natuke nõu termosiduri eemaldamiseks, võtsin ventika ja tuulekoja küljest ära. Nüüd siis tahaks siduri ka kätte saada. Kuidas ta ära tuleb, sain aru et seda keskmist jämedat osa tuleb keerata mille külge ta kinnitub? aga kui ma seda keeran siis hakkab hoopis terve kupatus koos rihmaga liikuma :?

http://www.nmia.com/~dgnrg/page_14.htm seal on räägitud, et kui rihm hakkab selle peale libisema siis pingutada seda, aga mul ei libise vaid hakkab lihtsalt ringi käima :shock: kuigi ma keeran niipidi nagu ette nähtud

Postitatud: 31.07.2007 14:43 17
Postitas gert83
järsu löögiga v tõmbega kellaosuti liikumise suunas ja peab lahti tulema

Postitatud: 31.07.2007 14:45 03
Postitas darklight
gert83 kirjutas:järsu löögiga v tõmbegapäripäaeva ja peab lahti tulema
krt käsi jääb väheks :D ma torutangidega keeran teda... midagi muud mul pole mis sinna vahele mahuks :(

Postitatud: 31.07.2007 14:45 58
Postitas gert83
krt nii läheb raskeks :? sul õhukest 32 lehtvõtit pole? :roll:
E28l ja E38 tuli lihtsalt lahti aga E39 n!"##!"n nugiseks et lahti saada-pärast käed ka lõhki :?

Postitatud: 31.07.2007 14:47 29
Postitas darklight
gert83 kirjutas:krt nii läheb raskeks :? sul õhukest 32 lehtvõtit pole? :roll:
tellitav on aga see liiga jäme, enamus nii suuri võtmeid vist on liiga jämedad

Postitatud: 31.07.2007 14:49 56
Postitas gert83
peaks minema küll mul oli 2 võtit kokku keevitatud et ülevalt hea haamriga äsada ja üks võti läks pooleks enne kui sidur lahti tuli :lol:

Postitatud: 31.07.2007 15:17 06
Postitas sips
Teisest teemast:
sips kirjutas:Täna sai siis termosidur vahetatud uue vastu.
Minujaoks oli selle vahetus ülimalt lihtne.
tegin siis nii:

1.heebli toppisin mootori vahele
2.tavalised torutangid , ja lahti ta oligi.
3.uus asemele.

heebli unustasin kah mootori vahele :oops: .

Postitatud: 01.08.2007 09:55 23
Postitas darklight
sips kirjutas:Teisest teemast:
sips kirjutas:Täna sai siis termosidur vahetatud uue vastu.
Minujaoks oli selle vahetus ülimalt lihtne.
tegin siis nii:

1.heebli toppisin mootori vahele
2.tavalised torutangid , ja lahti ta oligi.
3.uus asemele.

heebli unustasin kah mootori vahele :oops: .
ma ei oleks heeblit kuhugi sinna vahele panna isegi kui mul heebel olemas oleks :P aga termosiduri sain ma vaatamata sellele kätte ja tegelikult oli see asi väga lihtne küll jah :oops: selle rulliku või asja küljest keerasin kaks pisikest polti välja ja lahendasin asja selle sama suure tellitava lehtvõtmega, mis enne sinna vahele ei mahtund :D