1. leht 1-st

E34 radiaatori lappimine

Postitatud: 04.05.2004 09:41 47
Postitas hacman
Kas on kellelgi kogemusi..kuidas millega lappida radika plast osa?
Nimelt on paisupaagi poolses otsas väljaspool pragu, oli juba saksas lapitud (ainult ei kujuta ette millest sihuke asi tekkida võib)!?
Soovitati lappida keemilise metalliga..tegin seda..
Puhastasin ja karestasin pinnad ja panin õhukese kihi..murdis tyki lahti!
Teist korda panin paksemalt.. nüüd kangutas alt serva lahti ja immitseb ikka!?

Kas on kellelgi mingeid häid ideid?

Postitatud: 04.05.2004 12:21 45
Postitas Martti
Seda plastosa ei anna mitte mingi valemiga lappida, tuleb kas alumiiniumist uus külg radikale keevitada (proovitud, töötab vähemalt Chevyl hästi) või veel lihtsam uus radikas osta. Uusi radiaatoreid saab juba mingi 2,5-3 kiloga kätte.

Postitatud: 04.05.2004 13:02 21
Postitas eero
Mina ostsin omale radika http://www.radiaator.ee Oli riiulis kohe olemas ja hind oli mõistlik.

Bemmi jahutussüsteemi plastmass on minu arusaama järgi selline, mis muutub aja jooksul rabedaks ja kui saadki ta mingi mögaga tihedaks, siis katkeb varsti mujalt kui asi juba nii kaugel on. Midagi pole teha.

Postitatud: 28.09.2005 12:24 29
Postitas hacman
Ikkagi oleks soov soetada terve radikas..520i '92 automadile!?
mingi 4.5kiloga uuest ei ole huvitatud!
sauel ei ole kaa midgi..damn

ootan pakkumisi

Postitatud: 28.09.2005 13:37 11
Postitas Aimar
Ilma AC-ta mudelile ju uus radikas tükk maad odavam.
Kasutatud radika eest maksad ikkagi pool uue rahast. Muretu sõit on vast rohkem väärt.

Postitatud: 28.09.2005 15:56 54
Postitas JannP
mul oli täpselt sama probleem, siin ei jää midagi üle kui väsinud radiaator vahetada uuega, pöördu Valdeku poole..

Postitatud: 28.09.2005 15:59 58
Postitas Ailer
otsi kuskilt uus vann(avariiliselt autolt näiteks) ja vaheta lihtsalt vann.

Postitatud: 28.09.2005 16:15 14
Postitas ruut
Mul on riiulile seisma jäänud üks 525 radikas - M50 mootoriga, ilma kondita ja käsikastiga masinalt. Sai kunagi kahest radikast üks kokku pandud aga autole ta peale ei jõudnud. Kui kellelgi on huvi, siis võin ta maha müüa. ps abiks.

Postitatud: 29.09.2005 08:18 56
Postitas Ailer
AC küll hinnas mingit rolli ei mängi, kliima jaoks ju eraldi radikas.

Postitatud: 29.09.2005 08:35 11
Postitas Valdek
Ailer kirjutas:AC küll hinnas mingit rolli ei mängi, kliima jaoks ju eraldi radikas.
kliimaga versioonil lihtsalt suurem radiaator, see mängib hinnas suht vinget rolli...

Postitatud: 29.09.2005 13:53 32
Postitas hacman
niisis, kysimus Valdekule..et mis maksab radikas?
520i 07/92 automaat, raadika pikkus on 520mm

Postitatud: 29.09.2005 17:17 25
Postitas priitv8

Postitatud: 29.09.2005 17:45 43
Postitas raitR
ise sai kunagi ka lapitud ja suht edukalt, nimelt sai föönoga sama materijali katkisele kohale sulatatud, kus pragu oli, ja see jäi täitsa ilusasti pidama

Postitatud: 30.09.2005 10:56 12
Postitas hacman
aiaa..nüüd panin mööda, mul ikkagi se 440mm elemendiga radikas
mõõt võetakse ainult jahutus elemendilt..ma mõõtsin kogu radikat..

to priitv8: ehee..ma usun et se radiaator.ee aitaks heameelega aga
ma ei ole lihtsalt hinnaga nõus (4395.-!?!?)!
UM'is uus 4550.-..siis pigem võtan sealt..

hmm seda sulatamis peaks proovima..aint et kust võtta sama materjali?

Postitatud: 30.09.2005 15:44 24
Postitas HannoK
kui sa viitsid nikerdada, siis võid proovida üht sellist toodet - http://content.loctite-europe.com/tds/Terokal-9225.pdf
see on kahekomponentne mögin, kasutamiseks koos vastava krundiga - http://content.loctite-europe.com/tds/Terokal-150.pdf

vaja läheb veel klaaskiudriiet. Kivistamiseks pead ainult kuskilt infrapunakiirgaja sebima. Mul üks komplekt on mingist ajast seisma jäänud, võid selle saada kui soovid. Ostsin selle kunagi, kui Volvo radikal üks plastist toru katki oli - see kuhu voolik vooik peale käib. Aga siis lahendasin probleemi mingil muul moel, ja jäigi teada saamata, kas kõlbab või mitte.
S.t. garanteerida ma ei julgeks...

Postitatud: 01.10.2005 21:05 46
Postitas Janar_H
endal sama teema kohe käsil,radikal mõra sees paisupaagi kõrval plastosal,liimisin spets liimiga ja ei miskit,ostsin teise ja aitab ainult vahetus.Kaks korda liimisin ei jää pidama.

Postitatud: 01.10.2005 21:48 26
Postitas patrik
aga kas keegi pole mõelnud miks läheb katki?
jäätegi ju nii parandama
uus radikas kindlasti alla 4k

Postitatud: 02.10.2005 21:00 38
Postitas omre
mul oleks pakkuda see paisupaagiosa eraldi kui huvi on helista
53 459 444 ermo

Postitatud: 10.10.2005 11:54 12
Postitas hacman
okei..aga nüüd kysimus nenedele kes on radika vahetand!
et kas on asi toimima jäänd.. probleemideta, et ei ole mingit yleliigset survet või mingit muud viga mis võiks selle põhjustada a'la termostat!?

et nagu patrik siin mainis..milles siiis tegelik vea põhjus onn?
kas ainult materjali vananemine/nõrgenemine.. või veel midagi muud!?

..Ega jahh vana ja katkise remont mõttetu..
Sain uue radika..vahetan ära..ja vaatab edasi!

Postitatud: 19.10.2005 12:13 10
Postitas hacman
aga jah..tundub et asi ei laabugi nii lihtsalt..!!

On siin spetsialisti ja/või oskab keegi soovitada kuhu pöörduda?
siit foorumist kuskilt teemast lugesin, et tyhikäigule ei tohi olla radika ja mootori vahelised lõdvikud punnis või pinges..!?
aga seda nad mul just on ja karta võib et ploki tihend või praod..mille tagajärjel surve jahutuses...! damn..

ootaks head nõu!

Postitatud: 19.10.2005 12:38 06
Postitas priitv8
Ehh, BMW jahutussüsteem ongi surve all (äkki on füüsikatunnist isegi meelde jäänud, et vee keemistemperatuur surve all tõuseb?). Lõdvikud ei ole trammis ainult külma mootoriga. Ja liigse ülerõhu laseb veekork välja.

Postitatud: 19.10.2005 13:25 47
Postitas hacman
jajahh..sedap nüüd küll..et fyysika ja soenedes tekkiv paisumine..jne..
mind lihtsalt ehmatas ära mingi venna komm. et tyhikäigul peavad lõdvikud nagu suht lõdvad olema (krt. enam ei leia seda treemat)
ja vana radikaga ilmselt olid kahh lõdvad kuna sel oli ju pragu..mis surve välja lasi..;)
aga peab tunnistama ega ma selle fyysika peale eriti mõelnud kahh

aga ok, ilmselt siis pole suuremat põhjust muretsemiseks!?
või oleks targem ikkagi mõnel targemal lasta yle vaadata?

ahja unustasin mainimata, et õli on puhas jahutusvedelikust ja vastupidi!

Postitatud: 29.10.2005 20:36 39
Postitas Janar_H
vahetasin ka täna radika ära(tutika vastu),krt kohe ilus oli vaadata,et mingit loiku maas pole.Kokku kulus 1vale radikas(laiem suurem),30liitrit jahutusvedelikku(ümmarguselt) ja närvikulu+töökulu-aeg.Oleks kohe pidanud 2k eest uue radika ostma.Hea õppetund jällegi. :lol: