2. leht 3-st

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 16.09.2023 12:32 52
Postitas LEDBeam
Sellist teadmist mul pole, et rääkida kaasa ketaste metallurgia osas. Võib olla, et ketastel hoitakse legeerivate lisandite arvelt kokku, et ei tehta vajalikku termikat enne viimast töötlemist (näiteks ketta materjali kõvadus kõigub ketta pööreldes) jms. Malmi pind kalestub. Kui kettaid hakata treima, siis väikese ettenihkega ei õnnestu, pind on kõva. Peab kohe vähemalt 0,2 mm terale peale keerama.
Ka autokohased võimalikud konstruktsioonivead, millest eelnevalt põgusalt kirjutasin.
Selles mõttes ma korra tahtsin sult 1 kaebusega maha tulnud kettad kätte saada, kuid sa püüdlikult jätad vanad kettad igalepoole maha selmet neid kui võimalikku uurimismaterjali kokku koguda.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 16.09.2023 12:59 24
Postitas Ilves
Tänud, ma luban, et järgmised vibravad kettad toon su juurde laboratoorsesse ekspertiisi :)

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 17.09.2023 03:55 24
Postitas marek555
Ilves kirjutas: 13.09.2023 23:09 18 Ketaste kuivatamine on saatanast, eriti kui nad vibravad. Vihmas sõites täiesti siledal maanteel pidin end segi mõtlema, miks parem esiratas täiesti sirgel maanteel regulaarselt ca 1-2 minuti järel lolliks läheb ja hullult vibrama hakkab? Siis tuli meelde ketaste kuivatamise "fantastiline" innovatsioon.

Lasin maha kirjutada.
Lõpuks üle pika aja sain foorumist kasulikku infot :)
Tükka aega mõtlesin, et mis jama on päris mitmel korral - sõidan maanteel rahulikult, kui tunnen järsku, et viskab autosse tuntava vibra sisse, nagu oleks esisillas mingi suurem jama järsku tekkinud. Ja nüüd kui tagantjärgi mõeldes, siis see on juhtunud alati vihmase ilmaga :)
Nüüd müsteerium minu jaoks lahendatud :)
Ja paistab, et selline funktsioon juba E90 ajast kasutusel:
Pilt
Ilmselt ongi ikka seotud ainult vihmasensoriga ja ehk lisaks ka aktiveeritakse ainult teatud kiirusest (alates 70 km/h vms):
Sai see kaheldava väärtusega lisa samuti välja kodeeritud, ehk keegi soovib sama teha, siis neile abiks selline pilt (infoks, et osadel mudelitel võib vähe teistsugune või te4ises keels olla see vajalik kodeerimis rida):
Pilt

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 17.09.2023 10:39 32
Postitas LEDBeam
Lausvihmaga peab juhil mõistust olema, sest pidurid kohe ei võta.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 17.09.2023 12:53 09
Postitas Ilves
Hea, et sain kogemata kasulik olla :) Su enda autoteemat loe nagu piiblit.

Ausalt öeldes ma oma 30+ sõitmiste jooksul ei mäleta, et maanteel lausvihmas sõites oleks kordagi esimese pidurdusega probleeme olnud. Ketaste vahelt käib selline tuul läbi, et niiskus neile küll maanteel pidama ei jää.

Ainus kord kui ma pidurid ära uputasin oli isa Moskvitšiga, millega maal sõitsin aeglaselt mingist ilgelt sügavast lombist läbi ja siis tõesti võttis aega kuni mingi pidur tagasi tuli. Eks Mosse pidurid olid niikuinii sellised, et parem on jalg uksest välja panna hoo maha võtmiseks...
marek555 kirjutas: 17.09.2023 03:55 24 Lõpuks üle pika aja sain foorumist kasulikku infot :)

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 17.09.2023 14:18 05
Postitas Ma®tin
Isiklikust kogemusest nii E6x kui F1x peal väidaks, et pärast kuivatusfunktsiooni välja lülitamist on märjaga esimese pidurduse algus tuntavalt pehmem.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 10.11.2023 14:02 04
Postitas seawolf
Nii. Kettad, klotsid, andurid, klambrid ja mud jutud vahetatud. Värinast ja jõnksutamisest lahti aga...... Katsesõitu tehes viskas järsku 100 km/h veateate, brake pads worn? ja punase piduri hoiatustule. Keerasin parklasse ja suretasin korra välja. Sai kontrollitud ka masina staatust ja seal kõik ok. Tuli kustus ära ning enam see uue katsetusega põlema ei läinud ja veateadet enam ei andnud. Kui andur ostes vigane, siis peaks ju veateadet koguaeg viskama? Ja andur peaks patjade kulumisest hoiatama?

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 18.11.2023 00:32 40
Postitas seawolf
Nii. Piduri hoiatustuli pole enam märku andnud aga piduri klotside "reset" ei õnnestu kohe mitte. Sobrasin youtub´is ja katsetasin enamvähem kõik nipid ära, mis seal soovitati, lasin käsipiduri lahti ja panin võtmed õigele kohale ikka annab "reset unsuccesfull"! päris anduri juhtmeid katki lõikuma ei tahaks hakata, nagu ühes videos soovitati. On kellelgil mõtteid, soovitusi?

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 18.11.2023 13:47 43
Postitas Ilves
Lase kuskil spetsialisti juures üle vaadata, mis sa leiutad. Äkki ikkagi kulumisandur vigane või kuidagi lahti vms.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 18.11.2023 14:57 16
Postitas LEDBeam
Mingi korralik andur võtta (Bosch näiteks), riputada pistiku otsa ja edasi katsetada. Samuti vaja pistku juures juhtmeid kontrollida ja klemme uurida. Välistada ei saa, et teise silla anduriga mingi teema ehk jooksmisvaeva vähendamiseks võiks korraga mõlemad näppu haarata.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 18.11.2023 20:05 53
Postitas ooDDoo
Kasutage TRW juppe. Zimmermann puhas rahategemise auk.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 18.11.2023 20:24 26
Postitas buumerm
ooDDoo kirjutas: 18.11.2023 20:05 53 Kasutage TRW juppe. Zimmermann puhas rahategemise auk.
Mida sellega täpsemalt silmas pead?

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 18.11.2023 20:24 45
Postitas Ilves
TRW? Miks? Pole kuulnud, et see mingi asjalik firma oleks pidurite osas vähemalt. Zimmer pole muidugi ka enam normaalne, ega Brembo, ATE, Textar jne. Vanasti oli muru rohelisem.

Isegi mu üks OEM ketas viskas karbist võttes juba 0.05mm.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 18.11.2023 22:55 05
Postitas ooDDoo
Pole originaaljuppe kunagi ostnud? Trw on alati kindlapeale minek

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 18.11.2023 23:44 43
Postitas Ilves
Oddo, miks sa nii usinalt TRWd reklaamid?

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 18.11.2023 23:49 46
Postitas LEDBeam
Kunagi 1 TRW anduri võtsin (mingi vanem E-seeria masin), pistik ei käinud korralikult kokku, vägistamine lõppes paindunud klemmidega. Rohkem neid näha ei tahtnud.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 18.11.2023 23:57 12
Postitas Ilves
Krt, eks need "OE replacement" ja "OEM standard" firmad on omavahel käsist-jalust seotud, tuleb välja, et OEM tootjal ZFil on TRWs käpp sees, mitte, et see midagi TRW kvaliteedi osas peaks tähendama tingimata.

https://www.trwaftermarket.com/us/news/ ... uct-lines/

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 19.11.2023 00:03 57
Postitas LEDBeam
ZF on ju käimakastide osas originaal, mitte mingi replacement. Kuid ju ta ostis siis TRW üles, mis seal muud ikka arvata. Umbes samamoodi nagu Schäffler on igatsugu brände täis (INA, FAG jne). Mõnesid asju toodab ka oma nime alt, näiteks G30 elektrlised põikstabikad.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 19.11.2023 00:13 08
Postitas Ilves
Nojah, seda ma mõtlesingi. ZF on kastide standard, aga ilmselt tahetakse natuke kooki lõigata ka odavamate varuosade pirukast :mrgreen:

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 19.11.2023 00:40 54
Postitas ooDDoo
Bemmil uuena kas trw või lemförder sillakaikad all. Audi originaalkaikad kõik trw. F15 pidurikettad tehasest kõik trw ja ei ole probleeme ketaste vibramisega.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 19.11.2023 00:44 50
Postitas Ilves
Kust allikast sul see TRW info pärit on?

Jätame Lemfi kõrvale, mis on läbi aja teada-tuntud BMW OEM.
ooDDoo kirjutas: 19.11.2023 00:40 54 Bemmil uuena kas trw või lemförder sillakaikad all. Audi originaalkaikad kõik trw. F15 pidurikettad tehasest kõik trw ja ei ole probleeme ketaste vibramisega.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 19.11.2023 08:21 46
Postitas ooDDoo
Kas bmw väidab kusagil, et nad ka lemförder juppe kasutavad?
Lemförderil on on lisaks oem juppidele müügil ka poole odavamad variandid enamustest juppidest. Neil on hind poole väiksem kui oem jupil ja sarniil 25% vähemalt väiksem. Trw sellist jama ei paku. Info pärineb originaaljuppide pealt ikka. Ja neid olen ise ikka omakäes lugenud-võrdlend mitte internetist lugenud.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 19.11.2023 10:19 15
Postitas buumerm
ooDDoo kirjutas: 18.11.2023 20:05 53 Kasutage TRW juppe. Zimmermann puhas rahategemise auk.
Ma lihtsalt huvipärast küsin- et mis marki telefon Sul on?

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 19.11.2023 11:11 40
Postitas ooDDoo
Mis see sellega seotud on.. telefon mida kasutan pole minu oma vaid on tööandja poolt ostetud. Üritad operatsioonisüsreeni järgi profileerida.
Või IOS -iga juppe tellides annab teised jupid?

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 19.11.2023 11:22 16
Postitas buumerm
ooDDoo kirjutas: 19.11.2023 11:11 40 Mis see sellega seotud on.. telefon mida kasutan pole minu oma vaid on tööandja poolt ostetud. Üritad operatsioonisüsreeni järgi profileerida.
Või IOS -iga juppe tellides annab teised jupid?
Ma lihtsalt olen vahest seda küsinud kui keegi räägib mõne asja kohta, et see rahategemise auk vms. Paljudel juhtudel tuleb vastuseks Iphone... mille peale olen küsinud, et kas selle osas pole tulnud mõtet, et see on puhas rahategemise auk..päriselt.. tonn ja üle telefoni eest..
Aga ei midagi isiklikku! Väike lõõp lihtsalt!
Peace!

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 30.11.2023 00:01 22
Postitas Ilves
Odo, koperdasin sellise asja otsa. Kuidas sa TRW guruna sellist jubedat ikaldust kommenteerid? :mrgreen: Pilt

Pilt
https://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php ... #p15474865

ooDDoo kirjutas: 18.11.2023 22:55 05 Pole originaaljuppe kunagi ostnud? Trw on alati kindlapeale minek

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 30.11.2023 07:32 04
Postitas ooDDoo
E70 pannakse esinduses ka trw juppe külge. Lihtsalt trw kiri on maha freesitud.(rooliotsal on kiri alles) Valesti paigaldatud õõtsal võid kuu ajaga ka õõtsapuksid ribadeks . All on 2 õõtsa. Ühel 1 puks mida saab valesti kinni keetata ja teisel alumisel 2 puksi mida saab valesti kinni keerata. F15 olid ostes ees trw õõtsad ja nüüd pärast 40000 on ikka need samad õõtsad ja arvatavasti on veel vähenalt aastakese all.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 30.11.2023 12:45 50
Postitas m2x
Ma ei tea miks, aga TRW sillakaikad minu E39 all väga ei pidanud, 10-15k vahel läks kogu esisild uuesti vahetusse. Amordid samuti, tagasilla omad olid okei, aga küllaltki ebamugavaks tegid sõidu, esimesed hakkasid lekkima mõne kuuga. Ma ei mäleta, kelle/mille kaikad nüüd said, äkki Febi+ zarniiridele määrdeniplid ja sisse powerflex, niimoodi on tihe püsinud päris pikalt. SAMAS. Eelmisel tööautol, 2002 xsara picassol läks pmst kõik mis vaja TRW ja eimingit probleemi. Arvestades et tollest autost nii palju ei hoolinud ja sai sõita kruusateid ning metsasihte nagu maanteed, siis müts maha. Viimased paar aastat pole küll nende juppe kasutanud, ei oska hiljutist kommenteerida..

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 30.11.2023 13:07 38
Postitas Ilves
Ma ei ütle, et TRW otseselt jura on, aga mulle alati tekitab kahtlusi kui kellelgi on fanaatiline usk ühe konkreetse varuosatootja suhtes.

Äkki sillajuppides mingile autole on TRW ok, aga teisele mitte. Tavaliselt need firmad, kes on palju juppe paigaldanud ja klientidelt tagasisidet korjanud oskavad väga hästi soovitada, mis kestab, mis mitte.
ooDDoo kirjutas: 30.11.2023 07:32 04 E70 pannakse esinduses ka trw juppe külge. Lihtsalt trw kiri on maha freesitud.(rooliotsal on kiri alles) Valesti paigaldatud õõtsal võid kuu ajaga ka õõtsapuksid ribadeks . All on 2 õõtsa. Ühel 1 puks mida saab valesti kinni keetata ja teisel alumisel 2 puksi mida saab valesti kinni keerata. F15 olid ostes ees trw õõtsad ja nüüd pärast 40000 on ikka need samad õõtsad ja arvatavasti on veel vähenalt aastakese all.

Re: 2011 520d F11 pidurikettad

Postitatud: 01.12.2023 06:04 13
Postitas ooDDoo
Autoremondi mehe käest küsida kuidas mingi auto kestab on viimane lollus. Tema näeb ju ainult neid autosid mis remonti vajavad. Enamus autosid on tema jaoks prügi. Keegi korras autoga remonti ei lähe. Tahad teada kuidas mingi auto kestab küsi sellelt kes on seda vähemalt 100000 km pidanud