BMW F07 kliimaga anomaalia

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
SanderE
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 07.05.2022 14:20 27
Peamine sõiduk: BMW F07 GT

BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas SanderE »

Tere kõigile!

F07'ga tekkis huvitav kliima anomaalia.

UV lambiga sai tuvastatud radikal mitmed lekkekohad. Mujal lekkekohti lambiga välisel vaatlusel ei esinenud. Vahetasin ära kliimaradika ning lasin kliimaspetsialistil masinaga süsteemi täita. Vaakumit hoidis ning selles osas peaks süsteem olema lekkevaba.
Mõned päevad peale täitmist on tekkinud huvitav anomaalia. Nimelt kohapeal käies töötab kliima ilusti, puhub külma nagu peab. Sõitma hakates hakkab suhteliselt kiiresti ainult soojemat õhku puhuma.

Kas on võimalik, et täitmisel sai sisse liiga vähe külmainet? Masinaga on ületäitmise versioon välistatud?

*Diagnostika viga ei näita. Aegajalt annab IHKA koodi 801222 Air conditioning compressor: Switch-off due to missing DME/DDE release (mis peaks olema normaalne, kuigi ühegi vedeliku temp ei lähe kindlasti seatud vahemikust välja)
*Jahutusventilaator töötab probleemideta
*Kliimasidur töötab ja on järgi isegi siis kui sooja puhub
*Kohapeal käies võimalik kliimat sisse/välja lülitada ja probleeme ei esine
*ISTAga vaadates refrigerant pressure kohapeal 9-11 bar, sõitma hakates kukub 4-6 bar kanti
*Evaporator temperatuur kohapeal käies 1-5 kraadi, sõitma hakates 25-29 kraadi
*Kui kliima on kohapeal külma puhunud ja sõitma hakates hakkab sooja puhuma, tekib salongi läppanud niiske lõhn

Veel ei ole jõudnud kontrollida, kas toru läheb kliimapumba ja tulemüüri juurest jäässe. Samuti ei ole jõudnud uuesti masina otsa viia külmaine taseme kontrollimiseks.

Kas kellelgi veel sellist muret olnud, või peaks alustama kuskilt mujalt vea otsimist?
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas LEDBeam »

Kas kohapeal mootori pöördeid lisades rõhk liiga kõrgeks ei lähe? Kas gaasi mass võeti BMW dokumentatsioonist/ autol olevast kleepsust või täitja enda mingist infost? Kas topiti täitmisel õli ka juurde? Mis on selle F07 täpne mudel? 530d puhul sain TIS-ist 850 gr R134a. Alates mingist ajast tuli R1234yf. See peab kleepsul olema kirjas. Samuti muutus kompressori õli mark. Midagi segi ajada ei tohi.
Õli järjest ja järjest ei tohi lisada. Õli koguse jaoks on eraldi protseduur, näiteks esimese radika vahetusel uuega on lisamise vahemiks 20- 40 ml. Kui nüüd kontrolliks tühjaks pumbata, siis mingil juhul ei tohi enam lõli lisada. Tavaliselt eksitakse ja muudkui pumbatakse õli juurde.
TIS-i viide, kui ligipääs olemas https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f07- ... 1VnYUfKMCp
SanderE
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 07.05.2022 14:20 27
Peamine sõiduk: BMW F07 GT

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas SanderE »

Auto on 535d prefl, 2010. Kogus õige, 850 grammi R134a ja võeti kapoti all olevalt kleepsult.

Õli kohta ei oska öelda, eeldan, et kui masinaga tehakse, siis täielik süsteemi evac ja vastavalt süsteemist väljatõmmatud kogusele täidetakse spetsifikatsioonidele vastavaks. Ei ole kursis, kas süsteemi tühjakstõmbamisel tõmmatakse ka õli välja või mitte.
Kohapeal pöörde andmist ning rõhutaset pean ka kontrollima veel.
Veel ühe võimalusena võib ka kompressori sidur libiseda. Kohapeal suudab ringi ajada, aga sõidukoormuse all hakkab libisema. Homme testima.

TIS'ile ligipääsu pole.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas LEDBeam »

Õli ei tule gaasi evakueerimisel välja. Selle pärast põhinebki selle kogus suht oletusel. Samas ei tohi oletust väga ignoreerida ja tuleb lähtuda juhisest.
Kui rõhud õiged, siis võib igaks petteks tarkvara uuenduse peale lasta ja vaadata, mis tuleb. Sel autol on veel "compressor running in protection", kuid ma pole viitsinud süveneda, milleks see. Kompressori juhtimine on 2-s järgus- sidur ja proportsionaalne pumbaosa juhtimine. Üldiselt on sidur kohe koos, kui nupul tuluke põleb. Kui sidur libiseks, siis kuumeneks ja toodaks mingit kräunuvat heli. Kohe aru saada. Ei pea sõidu ajal testima, kõik peaks kohapeal pöördeid andes olema tuvastatav. Vaata, et näppusid rihma vahele ei topi.
SanderE
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 07.05.2022 14:20 27
Peamine sõiduk: BMW F07 GT

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas SanderE »

Paar päeva testitud, mõtlesin juba, et sain loogilise lahenduseni, aga nüüd pole enam väga kindel.

Nädalavahetusel oli jahe ilm, alla 10 kraadi. Sai veidi välja lastud, alguses külmainet ei tulnudki, vaid nagu suruõhku. Peale neljandat sutsu viskas alles külmainet välja. Sai veidi ventileeritud, proovitud ja kliima hakkas tööle. Kõik asjad tiptop ja paremat ei oskaks tahta. Sidur korras, mingit probleemi ei ole.

IHKA koodi 801222 Air conditioning compressor: Switch-off due to missing DME/DDE release põhjustab ilmselt lõpuotsal aku, mida genekas hakkab külmkäivitusel suure koormusega laadima. Sooja mootoriga/laetud akuga ei õnnestu sama asja korrata.

Nüüd siis täna, kui autot vaja, oli väljas 14 kraadi sooja. Ja kliima enam järele ei tule. Sidur on järgi, ehk see proportsionaalne pumbaosa juhtimine ei toimi. Samuti ei tule elektriline ventilaator mootoriruumis järgi (loogiline, kuna kliima ei jahuta).

Hakkab järjest rohkem tunduma, et süsteem oli üle täidetud. Sooja ilmaga gaas paisub, tekib ülerõhk (veakoodi ei ole) ja pump läheb mingisse režiimi. Või sai hoopis liiga vähe sisse?
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas LEDBeam »

Arvutit vaja, muidu jääbki oletama.
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 718
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas unicoil »

Kui ei ole kogustes kindel tuleb süsteemis kogused kontrollida ja peale täitmist saab kontrollida, millised on HP ja LP surved süsteemis. Ei saanud aru, mida pidi tähendama, et algul tuli nagu suruõhku ja pärast hakka külmainet tulema? Külmaine on gaas nagu suruõhk, mis moodi seda silma järgi eristada? Ma arvan, et hiljem hakkas lisaks gaasile ka õli või UV aine süsteemist tulema. Kui kliima süsteemis ei ole HP surve, millel on rõhuandur vahel piisavalt kõrge ei lähe ka jahutusventilaator järgi/tööle.
Tallinn 56285704
SanderE
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 07.05.2022 14:20 27
Peamine sõiduk: BMW F07 GT

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas SanderE »

Ega otseselt oletagi, ISTA järgi igal võimalusel, et jälgida. Eile õhtul läks jälle normilt tööle sama temperatuuriga, täna hommikul samuti.

Läheb uus aku ja uuesti voolikute otsa. Saab ehk pildi selgemaks.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas LEDBeam »

Miks peaks aku asjasse puutuma? Kui aku pinge on seisva mootoriga 11,5 V või üles ja starter normaalselt veab, on ta ok.
Rõhuanduri näidud? Kas tuleb veateade, et rõhk vale või mis veateated üldse tulevad? Kas kohapeal gaasi lisades läheb rõhk ca 15 bar-i kanti? Ehk mis on põhjus, mis tagajärg? Kui seda filsoofilist ahelat tagurpidi lahendate, jäätegi siblima.
Kas algse vea 801222 kohta lasite ISTA-l tööplaani teha ja mida see välja pakkus? IMHO, selle vea klass on "information", st selle taga peab olema muud.
Kuna viga võib olla BMW tarkvaralise vea klassist, siis ka auto soft on uuendatud? Milline on eksisteeriv I-Level? Kas mingid "toptuunerid" on mootori juhtplokki tuuninud?
SanderE
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 07.05.2022 14:20 27
Peamine sõiduk: BMW F07 GT

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas SanderE »

Teema suletud.

Lõppes kompressori, aurusti ja paisuklapi vahetusega.
Põhiviga oli kompressoris.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas LEDBeam »

Päris põnev lahendus, eriti, mis puudutab salongiradika (aurusti) vahetust. Kas selle vahetusvajadust mingil kombel põhjendati?
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4332
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas PeeterA »

Aurusti vahetus suht mega ettevõtmine :mrgreen: Kui see just ei leki, siis suht pointless vahetada. Sinna kogunenud haisubakterid saab spets. keemiaga eemaldada.
https://youtu.be/D8fQ0CuRHpk?t=1510
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 718
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas unicoil »

Pigem vahetati kondensaator ehk ees olev radiaator. Uue kompressori korral nõue, et uus kuivati ja paisuklapp. Enamus juhtudel kuivati kondensaatoriga ühes, siis pole mõtet kuivatit ainult vahetada.
Tallinn 56285704
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1250
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas LEDBeam »

Alles vahetati tal 1 esimene radikas (vt teema algust).
SanderE
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 07.05.2022 14:20 27
Peamine sõiduk: BMW F07 GT

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas SanderE »

Aurusti sai tõesti lekkekahtluse tõttu vahetatud. Spetsiifiline lõhn salongis peale täitmist ning iga kord kadus ca 250g külmainet (lõpuks sai vast 4 või 5 korda täidetud/tühjaks tõmmatud). Seetõttu sai ka aurusti varutud.

4-tsoonilise kliima tõttu oli salongis veidi rohkem lammutamist ja kokkupanemist. Aurusti ja paisuklapi vahetusele kulus mul rahulikult tehes kokku umbes 14 töötundi, lisaks tunnike kompressori vahetusele. Need sai üksteisest eraldi vahetatud, ehk kõigepealt aurusti ja klapp ning siis kompressor.

Põhjus lihtne, algselt sai kompressori viga tegelikult välistatud. Peale aurusti ja paisuklapi vahetust sai süsteem täidetud ja siis selgus tõsiasi, et kompressor on tegelikult täiesti hõre ja süsteem ei toimi korralikult (LP ja HP sama rõhu juures). Läks uus kompressor külge, täidetud ja asi toimib laitmatult.

Vanal aurustil tuvastasin ülipisikese augu, UV lambiga hästi näha. Tegin ka survetesti, mis kinnitas sama. Naljakas on see, et vaakumit pidas.

Kuivati+kondensaator sai vahetatud kogu loo alguses, kuna see oli talvega lihtsalt otsa saanud. Tuvastatud taaskord UV lambiga.

Positiivse poole pealt peaks nüüd külma aastateks jaguma, lisaks sain kõva lammutamise tagajärjel ka igasugused nukatagused puhastatud.
Kasutaja avatar
tymm
Huviline
Postitusi: 243
Liitunud: 31.05.2012 20:03 53

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas tymm »

lasin kliimaspetsialistil masinaga süsteemi täita. Vaakumit hoidis ning selles osas peaks süsteem olema lekkevaba.
kui selle peale ütles "spetsialist", et leke puudub, siis võiks siia asukoha ka kirja panna, et vähemalt teised samas kohas oma aega ei raiskaks :P
kloox
Huviline
Postitusi: 1200
Liitunud: 12.03.2006 20:02 09
Peamine sõiduk: g31M-pakett
Asukoht: Valga

Re: BMW F07 kliimaga anomaalia

Postitus Postitas kloox »

Kui hoiab vaakumit,siis pole suuremaid lekkeid.On mõned korrad niipidi olnud,et vaakumit üldse ei hoia,aga kui aine sisse lasta,siis välja es tule ja süsteem toimib ning nii juba mõned aastad.Ja kõik kellel masinad on pole paraku spetsialistid. :D
530d
Vasta