1. leht 1-st

BMW 530d E61 increased emissions

Postitatud: 07.05.2021 23:25 01
Postitas Fugative
Bmw E61 M57 530D "Increased emissions"

Viskas mootoritule põlema, kuvab veateateks "increased emissions". Vahepeal kaob ära nädalaks, teinekord viskab üle päeva mootoritule põlema ja kustu. Vahepeal tõmbab hinge kinni, nagu sõidaks 1.0d mootoriga, teinekord kiirendab jälle nii nagu peab.

Nüüdseks viskab igal hommikul increased emissions veateate 2min peale hommikust käivitust. Kustutan 4501 veakoodi ära ja tagasi enne järgmist hommikut ei tule. Linnas nullisin keskmise küttekulu ära - keskmine on 18.5L/100km. Selline kütusekulu tuli öko sõidustiiluga linnas - mootor soojenes 70 kraadini(kodust tööle).

Diagnostika andis varasemalt veakoodideks
*4501 - MAF controlled EGR system(EGR flow too high)
*3F35 - Charge air tube, monitoring at idle
*3F57 - Charging pressure valve

Hetkel alles 4501 veakood.

Mida olen siiani proovinud peale mootoritule süttimist:
* EGR puhastatud ja uus tihend(EGR liigub)
* EGR solenoidklapp+vaakumvoolik vahetatud
* õhufilter vahetatud
* karterituulutus vahetatud(vortex)
* turbo pikilõtk puudub, turbiin pöörleb vabalt
* turbo lõdvikud kontrollitud, osaliselt vahetatud
*sisendõhu temp. Andur puhastatud
* MAP ja MAF puhastasin ära
* gaasi andes turbo aktuaator liigub
*mootori temp tõuseb kuni 92C
*turbo ja õhulugeja vahelised tihendid uued
*täna avastasin et aku vool on seisva mootoriga 12.02V. Käima pannes laeb 13.8V peal- aku võib ka midagi sassi ajada?

Autol on
* Pöördklapid pimedaks pandud
* DPF eemaldatud
* turbo juhtimine elektriliselt
* tahhomeeter ujub vahepeal tühikäigul 2mm üles alla
*malmist kollektor

Mida veel kontrollida/proovida?
Viitsib keegi ehk üle vaadata, milles asi?
Tartu
567null7236

Re: BMW 530d E61 increased emissions

Postitatud: 08.05.2021 02:24 30
Postitas igor115
Kas egr solenoid pierburg? (odavamatega tuli ette probleeme)
Kas egr vaakum testitud kellaga? (ista-ga saab teha testi. Saab ka reaal ajas vaadata mitu % avatud on)
Kas dpf eemaldatud ka tarkvaraliselt?
Tuleks üle käia kõik vaakum voolikud.
Õhulugejat pole mõtet puhastada, kui isegi aitab, siis mitte kauaks. Soovitaks bosch-i.
Võiks näiteks inpa-ga vaadata real time andmeid.
Või äkki mingi porno chip peal?
Tartus saaks ehk aidata kasutaja Volum.

Re: BMW 530d E61 increased emissions

Postitatud: 20.05.2021 23:28 57
Postitas Fugative
Solenoid oli enne peal pierburg, mis toimetas täpselt samamoodi nagu uus(odavam) solenoidist tuleb kuskil 18-20Hg vaakumit, mis gaasi andes kasvab kuni 2000rpm- siis kukub nulli.

Istat ja inpat omal pole aga proovisin vaakumpumbaga kas EGR avaneb ning avanes kuskil 13-15Hg juures, vaakumit ei lekkinud. Kuna EGRil olid kahtlased jäljed peal nagu oleks kinni poonud ennast sai vahetatud EGR uue Delphi oma vastu. Toimetab täpselt samamoodi.

DPF eemaldatud kuskil 6a tagasi, puudub ülevaade endal mismoodi DPF delete läbi viidi. IDrive järgi näitab dpfil 180000km

Chipi kohta ei teadnud ka eelmine omanik midagi. Tema käes oli auto 5 aastat ja tema andmetel ei ole chipitud.

Vahepeal võtsin sisselaske kollektori maha, paistis küllaltki puhas teine. Vahetasin tihendid ja sisselaskekollektori all vaakumvoolikud.

Siiani on ainuke veakood P0401. Selle kustutan kaob ka mootorituli. Tühikäigul peale kustutamist kuskil 4 minutiga tekib viga tagasi(pending fault code) mis hiljem muutub aktiivseks veaks ning seejärel süttib ka mootorituli ja iDrive kuvab teateks increased emissions.

Kui keegi arvab, et suudab Tartus mind aidata, siis palun võta ühendust!

Re: BMW 530d E61 increased emissions

Postitatud: 21.05.2021 07:27 04
Postitas mike1
Huvitavates mõõteväärtustes antud vaakumid (in/Hg). Kui need nüüd mbar-i ümber teisendada, siis 700 mbar vaakumit on täiesti adekvaatne.
Egr-i vaakumleket ei peaks kahtlustama, kuna veakood ju ütleb, et egr-i läbivool on liiga suur ning turbo rõhk liiga madal (egr siis eelduste kohaselt avatud/maksimaalne vaakum peal). Auto elektroonika reaalsuses sellest ei ole võimeline aru saama, et just egr selle põhjus on/tarkvara on nii üles ehitatud, et seda esimesena kahtlustab. Diagnostika ja reaalandmete jälgimisega ei ole väga keeruline põhjustajat kindlaks teha.

Re: BMW 530d E61 increased emissions

Postitatud: 21.05.2021 08:07 43
Postitas Silver88
Kindel et egr klapp lekkima ei jää? Antud veakood tekib ka kui egr on lihtsalt pimedaks pandud.

Re: BMW 530d E61 increased emissions

Postitatud: 24.05.2021 09:02 12
Postitas Fugative
Tänud vastamast silver ja mike

Olen ise ka hakanud arvama, et viga pigem kuskil mujal - nüüdseks olen hakanud kahtlustama õhulugejat.
Õhulugeja lahti ühendamisel ei muutu mootoritöös midagi.
Tühikäigul on õhulugeja näit 17-18g/s - tundub olevat palju. Ühel vanemal masinal oli kunagi see kuskil 5g/s tühikäigul.
Palju on normaalne õhumass g/s tühikäigul?

Re: BMW 530d E61 increased emissions

Postitatud: 25.05.2021 14:13 20
Postitas Fugative
Uurisin veel lähemalt
Tühikäigul EGRile vaakumit ei tule. Tühikäigul vahepeal tekib hetkeline vaakum(väga harva), mis koheselt ka kaob. Gaasi andes tekib vaakum.
Tühikäigul MAF näit on 18g/s, kui ise vaakumpumbaga EGR lahti teen töötava mootoriga, siis MAF näit on 6g/s. Vaakumi tagant ära lasen siis MAF näit paneb tagasi 18g/s peale.
Lasin autol kohapeal käia ja jälgisin live datat. Mingil hetkel jäi tühikäigul MAF näit 8g/s peale püsivalt, mingil hetkel viskas tagasi 17-18g/s peale ja enam alla ei kukkunud.
EGR solenoid sai odavam ENGITECH i oma viimane kord pandud, sest oli ainuke mis kohapeal oli. Tundub omale, et tegemist vigase solenoid klapiga või eksin?

Re: BMW 530d E61 increased emissions

Postitatud: 25.05.2021 22:00 01
Postitas Volum
Miks uut originaali ei osta? 5 korda odavam = 5 korda rohkem probleeme.

Re: BMW 530d E61 increased emissions

Postitatud: 25.05.2021 23:07 22
Postitas Fugative
Uus pierburgi EGR solenoid on tellitud ning jõuab homme kohale. Katsun peale vahetust teada anda kuidas läks.

Re: BMW 530d E61 increased emissions

Postitatud: 26.05.2021 15:01 35
Postitas Fugative
Nüüdseks on uuesti pierburgi EGR solenoid autol küljes.
Viga kadus nagu naksti ja MAF näidud korras.
Auto kiirendab eeskujulikult ning madalatel pööretel on jälle jõudu ning kütusekulu madalatel pööretel normis.

Siit loo moraal: Ära remondi enda BMW d odavate B varuosadega. Võtsin ise odavama, sest pierburg oli tellimise peale 2tööpäeva ja tahtsin ruttu auto kokku saada, sain oma vitsad nüüd kätte. ;)