F11 roolilati mure

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

F11 roolilati mure

Postitus Postitas martinr112 »

Rool üldiselt töötab nagu peab, kuid sirgel maantee sõidul hakkab tasapisi raskemaks minema, kuniks töötab täiesti ilma võimenduseta. 1 korra on löönud ka roolilati tule põlema ja selline veakood millele otsing ei anna üldse vastust.
Nüüd on sümptomid olnud täiesti ilma veakoodide ja hoiatustuledeta.
Aeglasemalt sõites võimendus taastub, järgmise restardiga on kõik korras.

Pilt

Tundub, et seal töötab mingi keeruline algoritm mis kompenseerib friktsiooni ning see paneb rõuku.
http://uamt.fei.stuba.sk/web/sites/subo ... s/0405.pdf
Tundub, et see algoritm on välja kodeeritav.
Pilt
Küsimus oleks kas tasuks ära kodeerida või peaks midagi parandama? Sellise algoritmi valesti rakendumiseks võivad latis olla lõtkud vms, mis näitavad friktsiooni kergemana ja servo võimendus nõrgeneb.
Informatsiooni selle vea kohta on väga vähe leida ning sellist veakoodi ei leia googlega üldse. On küll näiteid, kus latti on pääsenud vesi ja seest on roostes, see võiks friktsiooni muuta küll.
Inglismaa foorumitest olen leidnud kus kaeveldakse sarnase probleemi üle ilma veakoodideta ja lahenduseks on auto müük, mulle siis vist on õnnistuseks et 1 korra ilmutas ennast see veakood.
Kasutaja avatar
RazzKalbass
Huviline
Postitusi: 3080
Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
Peamine sõiduk: E39 525TDS

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas RazzKalbass »

Kas lihtsam poleks latt ära vahetada/taastada kui hakata tehaseseadeid muuta

Herr Volum ilmselt teab milles asi
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Volum
Huviline
Postitusi: 3949
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas Volum »

Mida test moodul ütles?
Buumer Auto / 53302262
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas martinr112 »

Mida test moodul ütles?
Leidsin ainult võimalused häälestada lõpp punkte ning rooli null asendit. Need käisin ka üle igaks juhuks. Rohkem testi võimalusi ei näinud. Live datat vaatasin ka, tundus mõistlik, steering torque value tundus sujuv ja ühtlane mõlemas suunas.

Tarkvara on küllaltki uus ja viimane ei paku EPS jaoks uuendust. Mul on ainult ENET kaabel ning seetõttu pole seda uuendust läbi viinud.
Pilt
Volum
Huviline
Postitusi: 3949
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas Volum »

martinr112 kirjutas: 22.12.2020 20:39 31
Mida test moodul ütles?
Leidsin ainult võimalused häälestada lõpp punkte ning rooli null asendit. Need käisin ka üle igaks juhuks. Rohkem testi võimalusi ei näinud. Live datat vaatasin ka, tundus mõistlik, steering torque value tundus sujuv ja ühtlane mõlemas suunas.

Tarkvara on küllaltki uus ja viimane ei paku EPS jaoks uuendust. Mul on ainult ENET kaabel ning seetõttu pole seda uuendust läbi viinud.
Kas sa test moodulit tegid antud vea kohta?
Buumer Auto / 53302262
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas martinr112 »

Läksin tegema, veakoodi enam pole aga leidsin funktsiooni üles. Ei lasknud midagi teha kuna ütleb et veakoodi pole, ja mul pole enam tulnud 500km läbimisel. Kui lugeda teksti siis tundub, et mingit testi protseduuri väga polegi ja ka tehas ei tea mida teha. Pannakse lihtsalt uus kui klient väga palju kaebab.
Eriti hea vastus seal:
The fault occurs as a result of circumstances which are unknown in great detail up to now.

For the customer the warning light on the steering and/or the relevant Check Control message only lights up for the respective terminal connection cycle. The warning light goes out again at the next terminal change. There may be an extended period until the fault occurs again (sporadic occurrence).
Test moodul ise:
Important information on fault code 0x482395 - EPS control unit: Excessive internal friction
The steering system of this series does not support any test routines applied by the Service workshops, with which the steering system can be checked for current internal frictional forces.

A manual check of the steering for stiff movement is possible in the workshop but to a limited extent due to the special preconditions for the fault code entry.

Understanding the fault pattern is only possible when driving at a driving speed greater than 30 km/h without major steering wheel movements.

For this reason when diagnosing the fault cause always use the information from the customer complaint for the fault elimination.




From the customer perspective this fault is noticeable most of all by the following fault patterns:



The steering has a mechanical fault and as a result is stiff sometimes or all the time.

The threshold value selected for the fault code entry of the fault code in the fault memory was too high, allowing one to assume that the customer noticed this fault pattern and complained.

The warning light on the steering and/or the relevant Check Control message only illuminates for the respective terminal connection cycle. The warning light goes out at the next terminal change and lights back up again after the fault pattern occurs again.


Only if the customer complaints can be assigned to this fault pattern does it justify the replacement of the steering!


The fault occurs as a result of circumstances which are unknown in great detail up to now.

For the customer the warning light on the steering and/or the relevant Check Control message only lights up for the respective terminal connection cycle. The warning light goes out again at the next terminal change. There may be an extended period until the fault occurs again (sporadic occurrence).


IMPORTANT: The customer does or did not notice any stiff movement in the steering.

Replacing the steering for this fault pattern will not eliminate the fault cause and is therefore not justified!



The fault code entry can be deleted!



If possible, ask the customer in what driving situation the warning light started to illuminate!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas ttsys »

217 “Active Steering” seal on? Mis sellest VIN-st peita...
Pööran tähelepanu, et kui sõiduk on ilma Active Steering ja seal on Servotronic siis JBE juhib/käivitab Servotronic klappi ja i level omab sellega sidusust.
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas martinr112 »

217 “Active Steering” ei ole F11 jaoks vaid pakuti Integral active steering S2VHA. Siis on ka elektri latt teise varuosa koodiga ja sisaldab lisa atribuutikat roolivarda küljes.
Konkreetse mudeli jaoks ei pakutudki süsteemi kuhu käiks rooli süsteemi õli, seega pole ka servotronic klappi. Servotronic saavutatakse väidetavalt ainult tarkvaraliselt ja selleks et iga mees ei retrofitiks on kaitstud FSC koodiga, mis tuleb osta BMW käest.
Mul on tavaline basic, ega jah, VIN ei ole mingi salakood et peita.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas ttsys »

Jah, kui plank F11, mis ei ole xDrive.
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas martinr112 »

Kodeerisin prooviks maha selle. Sõitis väga hästi, kuid järeldada ei saa liiga väikse vahemaa tõttu kas antud probleem on kadunud.
Lõpliku järelduse saab teha kui võtab ette pikema sõidu, kõige hullem oli Tallinn-Tartu uuel lõigul kus saab väga pikalt sõita rool otse.
Veakood ja kollane tuli süttis ka seal, tookord oli öine aeg ning tee tühi ja rooli liigutamist praktiliselt polnud terve 4 realise lõigu vältel.
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas martinr112 »

Ei muutunud mitte midagi. 80km sai sõita normaalselt, Võhma juurest hakkas raskemaks minema ja Koseni sai sõidetud nagu bellarussiga, kuniks lõi ka tule põlema, veakood vana tuttav. Tartu mnt peale pöörates läks jälle kergeks tagasi ja õige pea tuli meelde latile, et raske ju tuli olla ning taastus vana olukord.
Auto seisma ära Kose kandis ja uuesti käima, kõik tuled kustus ja rool töötab, Tallinnasse sõit nagu uue autoga.

Kehva võimendusega sõitmise teeb raskeks, et rool on nagu vedru otsas, torsioon varras annabki läbi painduda 2Nm kohta 1 kraad. Sirgelt sõites sikutad nagu umbes 1 kraadi jagu rooli ja vedruga läheb tagasi eelmisesse asendisse.
https://www.bosch-mobility-solutions.co ... ue-sensor/

I3 puhul põhjustas sarnast asja kehv tarkvara
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 5-9999.pdf
ja siin inimesed kurdavad: https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=5065
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas martinr112 »

Sain probleemile leevendust. Võtsin lahti ja panin kokku tagasi. Tundub, et rihm oli liiga pingul. Peale kokkupanekut on rattad üles tõstetult kergem keerata rooli. Rihma pingsust reguleeritakse mootori paigutusega, kinnitusavad on suurema läbimõõduga ja annab liikuda.
Ei oska öelda miks paigast ära läinud on. Mootoril muljumisjälgi pole, et võiks kahtlustada kivi otsa ajamist. Autol on olnud esiotsa kõks, võib-olla inertsiga viskas ära, hoiavad ju ainult 3tk M6 polti seda ning ei ole paigaldatud sümmeetriliselt, need vähemalt on terasest. Korpus ise käib kokku alumiinium poltidega.

Küll aga käitub latt ikka sarnaselt, pika peale läheb jäigemaks, nüüd ei ole see jäikus enam nii halb vaid õrna jõuavaldamisega hoiab maantee peal suunda ja kiirema liigutuse jaoks nagu on vastupanu, ehk jäik. Rea vahetamisel käitus ka sujuvalt
Äkki on taotluslik kiirtee abiline või Servotronic peabki selline olema. Tundub et F11 jaoks on Servotronic tehase varustuses ja ei vaja FSC koodiga aktiveerimist.
Natuke on häiriv, et see latt ise majandab sedasi, oleks ta pidevalt kiiruse tundlikult ühtlaselt jäik. Võib-olla tahab õppimist ja adapteerimist veel sõiduga. Üldiselt eeldaks selliselt funktsioonilt ühtlast käitumist, mitte ei pea enne 100km sõitma.

Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas martinr112 »

Nüüdseks töötab latt väga hästi, ilmselt on adapteerinud ennast uute oludega. Probleem seega lahendatud.
Kiiresti sõites on küll "jäigem" kuid õrna jõuavaldusega sätib suunda, mis on küllakti mugav. Auto ise hoiab ka ennast väga hästi teel ja rooliga korrigeerimist vähe, isegi kehval ja rööpalisel teel.
Rasmusilmselt
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 25.01.2016 13:41 43
Peamine sõiduk: Bmw 524

Re: F11 roolilati mure

Postitus Postitas Rasmusilmselt »

Oli sama teema, et suuremal kiirusel läks rool ikka päris raskeks. Tegin tänu sinu postitusele sama asja, lasin mootorist rihma lõdvemaks ja asi toimiski, rool nüüd suuremal kiirusel ikka tunduvalt kergem.
Vasta