1. leht 2-st

E60 530d 160kw akud

Postitatud: 08.11.2015 00:49 18
Postitas Mrko
Kas keegi teadjam oskab öelda mis AH happeakusid annab sellele isendile peale panna ja kui suur oleks sinna kõige õigem panna? Ei tahaks ennem akut osta ja siis teada saada, et sellise AH-ga aku puudub valikutes... Ei leidnud otsingut kasutades eriti midagi. Tänud ette.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 08.11.2015 02:14 23
Postitas arnis
Täpselt samasugune nagu seal praegu on, sobib kõige paremini.
Kui samasugust ei ole siis gramm suurem käib kah.
Aku on peale paigaldust vaja kohe autole tutvustada.

Kasuta otsingut, tegemist on korduva küsimusega.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 08.11.2015 09:42 24
Postitas Ma®tin
Arnise jutt kehtib eeldusel, et seal on tehase aku veel peal. Kui on vahetatud, tuleb vaadata, mis tutvustatud on. 110Ah happeaku on suurim mida tutvustada saab.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 08.11.2015 15:29 22
Postitas Mrko
Üritan siis oma küsimust korrigeerida.
Vanematel isenditel on juba mitmes aku peal ja ei ole kindel mida eelmine omanik on teinud või tegemata jätnud... Vahepeal on stokk muusikale vahele pandud paremad kõlarid, võimendi jne. Samuti ei ole Eesti kliima eriti akusõbralik kui sõidetakse linnas jne. Soov oli teada, millise suurima ah-ga aku oleks mõistlik sinna panna mida genekas ka jõuaks täis laadida enam-vähem. Loomulikult tuleb teha ka aastas paar laadimist välilaadijaga lisaks. Samas arvuti näitas, et on 90ah aku hetkel peal ja kestnud on see eelmise omaniku sõnul ca 1,5a ja juba tundub suht kutu olevat...
Leidsin googeldades alltoodud aku suurused E60-le. Kas neil E60-etel on kõigil üks ja sama list aku valikutes olenemata mootori suurusest ja kütusest või muutub see erinevate softidega, väljalaske ajaga siia sinna? Ja kumb oleks siia Eesti kliimasse kasulikum kas agm või happeaku vastupidavuselt?

KLASSE_BATTERIE
wert_00
80ah
90ah
110ah
70ah
55ah
46ah
70ah_agm
90ah_agm
60ah_agm
80ah_agm

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 08.11.2015 20:05 39
Postitas arnis
Pole kliimal häda midagi. Kui autol elektroonika korras ja auto läheb peale sõitu
raudselt magama, siis kõige pisema akuga ei teki mingeid probleeme.

Kui autoga sõidetakse max 5 minutilisi jutte, siis kindlasti võiks eelistada AGM-i.
Piisab 90Ah-sest AGMist. Max 100Ah, kõik üle selle on sulaselge õuverkill.
Pealegi, akukohas on maksimaalsed mõõtmed ja neid ületada ei saa.

AGM on laadimisvoolule väga vastuvõtlik, ka -20 kraadise külmaga.
Tavalised akud väga külmaga ei taha särtsu sisse imeda, vaja vähemalt kümmekond
minutit sõita, et hommikune külmkäivitus tasa teha.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 09.11.2015 00:22 40
Postitas Mrko
Kuno_T kirjutas:95agm vs 110 tavaline suurt hinnavahet pole. Mõistlik oleks vaadata, mis on VO-sse (Vehicle Order, FA) kirjutatud ja see panna. Sellise agmi puhul on VO-s küll 90 märgitud, kuid tehas pakub ka 92-st, mitte 90-st.
Leidsin selle 92ah kohta sellise jutu:
01 Original BMW AGM-battery 92 AH 61216924023 $520.08
Important: If discontinued please use battery 7 604 822 (90Ah)! A vehicle job order revision is not necessary!

Samas sõelale endale jäid:http://rekrol.ee/tooted/akud-patareid/b ... duautodele
(BA59201)Banner Running Bull AGM (E4)92Ah 850A 354mm; laius: 175mm; kõrgus: 190mm 179.00.-

ja

http://www.autoladu.ee/rehvid/11178" onclick="window.open(this.href);return false;
VIPIEMME AGM 90Ah 850A Aku 90Ah, EN 850A, 146.10.-



Hinna poolest võiks selle vipiemme võtta aga ei tea neist suurt midagi. Arvatavasti on ka agm akude tootjail miski vahe sees nagu ka happeakudel...

Kas kellelgi on kogemusi, soovitusi?

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 09.11.2015 11:31 40
Postitas Mrko
Mis toode see ZAP aku on? Tundub kuidagi kahtlane, kui kahe aastase garantii jaoks on vaja minna maaletooja juurde iga aasta akukontrolli, et säilitada garantii.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 10.11.2015 13:25 26
Postitas Mrko
Kas sihuke jutt vastab tõele, et aku kodeerimist, muutmist näiteks appeaku pealt agm-iks ei saa/tohi teha kui autol on plokkides mõned vead sees mis ei sega sõitmist? Ehk et auto diagnost ei tohi ühtegi veateadet tuvastada, et saaks tutvustusprotseduuri teha.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 10.11.2015 15:23 51
Postitas allanasi
Selline küsimus, et kas võin panna 100ah aku ja tutvustan selle 90na ? Vastupidi vist ei tohiks teha ? Praegu peal 90ah , aga INPA ga saab ainult siis sama.parameetritega akut tutvustada , mis juba eelnevalt peal.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 10.11.2015 17:06 41
Postitas ttsys
Nujah. NCS sajast happet ei anna lisada ja siis on ta siin tagasi küsimusega, kuidas seda sinna saada.
Pigem siis juba 90tunnine õige (vastavalt kodeering agm/happe) aku valida ja reset teha. Selge peab olema see, et variatsioonid ei ole ette nähtud.
Selles mõttes küsimus, kas on õige 100-se happe kodeerida/resettida mingi 90-sena? Vastus: ei ole õige.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 10.11.2015 17:55 39
Postitas allanasi
ttsys kirjutas:Nujah. NCS sajast happet ei anna lisada ja siis on ta siin tagasi küsimusega, kuidas seda sinna saada.
Pigem siis juba 90tunnine õige (vastavalt kodeering agm/happe) aku valida ja reset teha. Selge peab olema see, et variatsioonid ei ole ette nähtud.
Selles mõttes küsimus, kas on õige 100-se happe kodeerida/resettida mingi 90-sena? Vastus: ei ole õige.
Tulin tagasi , aga sain vähe lihtsamalt . :D

Läks ikka samade parameetritega aku peale , ei ole väga pädev veel NCSiga.

igatahes , tänud!

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 10.11.2015 17:59 38
Postitas ttsys
Sisuliselt ei ole siis üldse oluline, mida kodeerida, sest ükski algoritm ei ole vähem vale või rohkem vale. Kunagi üks õppejõud armastas selliseid olukordi nimetada välknõudlusega või laenatud kondoomi sündroomiks. Kiirelt on midagi vaja ja siis tõehetkel selgub, et on üht-või-teistpidi vale mõõduga. On siis sellist üldse point peale hakata rullima, kui on selge, et kaua ja kaugele sellega ei sõida?:)
Kuno_T kirjutas:Samas, kui väidatav 100-ne ongi tegelikult juba 90-lähedane, kumb var siis õigem oleks kirjutada,:)?

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 10.11.2015 18:04 50
Postitas Mrko
Kas sihuke tänahommikune autoremondi koha jutt vastab tõele, et aku kodeerimist, muutmist näiteks appeaku pealt agm-iks ei saa/tohi teha kui autol on plokkides mõned vead sees mis ei sega autoga sõitmist? Ehk et auto diagnost ei tohi ühtegi veateadet tuvastada, alles siis saab/tohib tutvustusprotseduuri teha.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 10.11.2015 18:25 45
Postitas Tauri_J
ei vasta tõele

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 11.11.2015 09:47 13
Postitas Mrko
Sain täna natuke rohkem valgustatud selle tutvustuse kohapealt. Nimelt on mõned permanentsed vead sees(telefoni ploki break circuit). Ja jutt käis sellest, et auto hetkel appehaku andmetega ja et kui panna peale agm aku siis on vaja ümber programmeerida. Ümber programmeerides kirjutatakse kõik moodulid ümber ja võib juhtuda, et moodulid millega aju ei saa ühendust (permanentselt vigased) lähevad lukku selle programmeerimise käigus kuna programmeerimine tehakse originaal programmeerimis aparaadiga (eriti on tähelepanu all keskkonsool, gps, tel. mis on omavahel kõik valguskaabliga ühenduses). Eraldi (ainult) aku õpetust ei pidavat sellega teha saavat. Jama on selles, et sai ostetud juba ära 90ah agm aku ja nüüd siis ei saagi seda sinna paigaldada... Kas keegi oskab aidata?

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 11.11.2015 13:51 52
Postitas Ma®tin
Nii väikese asja ümber nii palju jama. Protsess võtab aega loetud minutid, otsi keegi kes selle NCS-iga ära teeb, pole vaja midagi Progmani/ISTA-P'ga seal ümber programmeerida.
Olen kindel, et Kuno võtab sind ka jutule, kui ilusti küsid.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 11.11.2015 20:13 04
Postitas Mrko
Et miskit möödarääkimist poleks siis lisan igaks juhuks ka info antud diagnostist ja küsiks igaks juhuks veel korra üle, et kas ikka saab? Need istmesoenduse, keskluku, eelsüüteküünla ja suundade vead lööb ainult siis sisse kui aku pinge läheb madalaks(alla12,4v). Muidu neid täislaetud akuga pole.
Pilt

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 11.11.2015 20:22 35
Postitas ttsys
Aku võib uue panna ja saab kodeerida aga see ei tee midagi paremaks, kui näiteks IBS lõppenud.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 11.11.2015 20:36 12
Postitas Ma®tin
"Energy diagnosist" nad su autol ilmselt ei teinud seal jah?

Üsna kindel, et mõistlikum on sul kellegi teise juurde pöörduda. Kui mälu ei peta, siis kasutaja siim .j tegeles ka varem Pärnu kandis kodeerimise ja asjadega. Küsi üle.

Postitatud: 11.11.2015 21:43 10
Postitas Ranno
Kuna ma ise ka Pärnus, siis küsiks huvi pärast et millise remonditöökojaga tegu on?

Mis puutub bmw originaal asjadega programmeerimisse, siis nendega pidi ju tõesti probleeme tekkima kui mõni moodul MOST otsas ei toimi, sest nendega ei pidanud saama ainult ühte moodulit programmeerida. Või olen ma valesti aru saanud?

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 11.11.2015 22:04 49
Postitas Ma®tin
Jah, see on tõsi.
Samas võib originaal riistvaraga samuti BMW standard tools paketti kasutada.

Re:

Postitatud: 11.11.2015 22:46 42
Postitas Mrko
Ranno kirjutas:Kuna ma ise ka Pärnus, siis küsiks huvi pärast et millise remonditöökojaga tegu on?

Mis puutub bmw originaal asjadega programmeerimisse, siis nendega pidi ju tõesti probleeme tekkima kui mõni moodul MOST otsas ei toimi, sest nendega ei pidanud saama ainult ühte moodulit programmeerida. Või olen ma valesti aru saanud?
Pärnus neid bmw-ga tegelevaid kohti vist ainult kaks kes originaal diagnosti seadmeid kasutavad aga see pole teema, et kedagi siin materdama hakata kuna rõhutati , et "teoreetiliselt võivad minna lukku" ja mulje jäi selline, et ei taheta seda igaks juhuks järele proovida kuna teoreetiline osa võib praktiliseks kätte ära minna. Seetõttu soovitati see juba ära ostetud uus agm sinna niisama peale pana ja vaadata mis juhtub, et äkki ei juhtugi midagi... Aga minul sellest mingit tolku küll polnud, kuna uus aku olemas ja peale ei taha nagu niisama panna kuna eeldatav tulemus on arvatavasti, et aasta pärast aku prügikasti. seega abi jäi saamata kuna mul endal see inpa ja juhe olemas ja nendest vigadest olin ise eelnevalt teadlik.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 12.11.2015 02:57 40
Postitas ttsys
Mis on selle vana aku olukord? Kui aku saab seistes kõva dreeni siis on loomulikult enne uue aku ostmist vaja eelnevalt veale jälile jõuda ning süsteem korda teha. Kui aga aku kustunud olekus siis on tark see esimesel võimalusel uuega asendada ja reset teha või siis eelnevalt ka aku tüübi muutusel cas-is kodeering teha.
Muidu töövahendeid, millega aku kodeerida on terve rida. See ei pea olema Ista või NCS jne. Kasvõi Andrjuhal või Ifuljal töötava Carly viimase appi versiooniga saab seda teha ja selle kohta on neil ka dumbuseri manual. Muidugi peab märkima, et kõiki kodeerimisi on tark teha litsentsiga appiga(!), sest crackidega on tänaseks juba terve rida mooduleid pimedaks lastud. Kui samasugune aku läheb uuena peale ja endal inpa olemas siis, mis takistab peale aku vahetust endal akule reset teha?

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 12.11.2015 07:26 12
Postitas teet82
Ranno kirjutas:nendega ei pidanud saama ainult ühte moodulit programmeerida
Mul endal ISTA-t pole, aga on silma jäänud, et selle müüjad reklaamivad seal mingi "single module programming", kas see siis pole ikkagi see mis vaja?

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 12.11.2015 15:13 21
Postitas ttsys
Kõik sõltub autost, moodulist ja veel mitmest asjaolust, mida vaja saavutada. Kui most on proge ahelas kirjetega siis seda ei ole võimalik süsteemselt välja jätta. Kui optikat õigel ajal õiges kohas kohe saadaval ei ole siis lõpeb progemine fataalse tulemusega. Seda on kordades juhtunud ja ilmselt juhtub ka tulevikus näiteks nendel, kes ilma optika peata mingi lihtsa kaabliga ignoreerivad ista/p veateadet optika puudumise korral. Kui seda ignoreerida siis masin käib kõik üle aga tulemus fatal error.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 12.11.2015 19:27 28
Postitas Mrko
Ehk siis esimene küsimus, mida E60/61-te ostes peaks olema, et kui vana aku on? Ja kui aku aeg otsa hakkab saama siis peaks ruttu auto maha müüma kuna neid pisivigasid on enam-vähem igal autol ja akut saab vahetada ainult ideaalses korras autol :mrgreen: On ikka **** auto küll välja mõeldud, peab vist ikka audi80-ne ostma...

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 12.11.2015 20:20 38
Postitas ttsys
Just, müük romulasse, sest miks osta autot, mille koht on pressi all ja sulatus? ;)
Kuno siin juba mainis, mis on eeldus uue aku paigaldusel. Ei hakka kordama. Konventsionaalsus ei seisne üksnes BMW ISTA-P kasutades. Elementaarne on see, et vastavalt olukorrale kasutatakse sobivaid töövahendeid.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 13.11.2015 00:37 49
Postitas patrik
Minul lõppes esimesel korral sellise pooliku auto progmani ja ops-iga progemine sellise n*kuga et mitu päeva tuli plokke taastada laua peal ja ette-taha omaniku p*rset lakkuda. Kui auto on katki ja vigu täis ning soft uuendamata siis enne tasub läbi mõelda, mida teha, enne kui midagi tegema hakata. Bmw diagnostika ja programmeerimise seadmed on võimekad asjad, mille kasutamine vajab teatud oskusi ja kogemusi!
Kui Tallinn väga kaugele ei jää, siis saan aidata

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 13.11.2015 09:53 22
Postitas Ranno
Mrko kirjutas:Ehk siis esimene küsimus, mida E60/61-te ostes peaks olema, et kui vana aku on? Ja kui aku aeg otsa hakkab saama siis peaks ruttu auto maha müüma kuna neid pisivigasid on enam-vähem igal autol ja akut saab vahetada ainult ideaalses korras autol :mrgreen: On ikka **** auto küll välja mõeldud, peab vist ikka audi80-ne ostma...
Mina saan aru et asi ei ole pisivigades vaid selles et sul on MOST ring katki. See on üsna suur viga kui tervet autot progeda vaja on. Miks see katki üldse on? Eelmine omanik on midagi lisanud ja ringi lahti jätnud?

Mul on kusjuures sarnane probleem kuna ma panin NBT omale raadio asemele. MOST ring on mul küll terve, aga progema hakateks üritaks bmw tarkvara sinna ilmselt CCC tarkvara peale lasta ja see ilmselgelt feiliks.

Re: E60 530d 160kw akud

Postitatud: 13.11.2015 21:09 28
Postitas PeeterA
Milleks antud auto juhtplokke üldse vaja progeda? Kui kõik toimib, siis ei tasu juhtplokkide progemisega jantida - kui siis ainult omaniku vastutusel. Never touch a running system :D

E60 kerel on MOST-bus multimeedia-kommunikatsiooni osakonnas toimuva andmeside jaoks kõigest.
Kui autol telefon/bluetooth peal, siis kas ka toimib? Kui mitte, siis "ring break" võib vabalt seal peituda - pistik tuimalt lahti ühendatud :mrgreen: