e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
TFL
Huviline
Postitusi: 211
Liitunud: 02.01.2014 22:46 31
Peamine sõiduk: Bmw e39 3.0d (142kW)
Asukoht: Viimsi

e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine

Postitus Postitas TFL »

Selline amatöörilik küsimus, et kuskohast saab roolikarpi peale keerata ? ja mida selleks vaja läheb ?
Nüüd ma alles hakkan õlut jooma !
Kasutaja avatar
pikk66
Huviline
Postitusi: 784
Liitunud: 21.02.2007 21:31 20
Asukoht: Põltsamaa

Re: e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine

Postitus Postitas pikk66 »

Roolikarbi peal on vastav koht. 17 või oli 19 :roll: võtmega keerad kontra lahti ja siis saab peale keerata. Aga tuleb teha mõistusega ja väljapööratud ratastega, kuna keskelt on hammaslatt rohkem kulunud ja keskasendis peale keerates võib hiljem sõiduaeg rooli kinni kiiluda.
BMW-le kindel
karmo
Huviline
Postitusi: 1362
Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46

Re: e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine

Postitus Postitas karmo »

http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-T ... _steering/" onclick="window.open(this.href);return false;
Detail nr1 juurest hakkad detail n5 poole vaatama ja seal nende vahel on üks stoppermutter,selle keeradki lahti ja kruvikaga keerad natuke peale,endal keerasin,rool läks raskemaks ja lõtk väiksemaks,mõne aja pärast keerasin tagasi,kuna ei meeldinud,sõidan loksuga edasi....
Kasutaja avatar
TFL
Huviline
Postitusi: 211
Liitunud: 02.01.2014 22:46 31
Peamine sõiduk: Bmw e39 3.0d (142kW)
Asukoht: Viimsi

Re: e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine

Postitus Postitas TFL »

karmo kirjutas:http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-T ... _steering/
Detail nr1 juurest hakkad detail n5 poole vaatama ja seal nende vahel on üks stoppermutter,selle keeradki lahti ja kruvikaga keerad natuke peale,endal keerasin,rool läks raskemaks ja lõtk väiksemaks,mõne aja pärast keerasin tagasi,kuna ei meeldinud,sõidan loksuga edasi....
Suured tänud. Loodan, et tulevikus saab keegi veel siit teemast äkki abi.
Nüüd ma alles hakkan õlut jooma !
Kasutaja avatar
iaanek
Huviline
Postitusi: 976
Liitunud: 02.05.2007 18:02 50
Asukoht: tallinn

Re: e34 2.5i 141kW roolikarbi timmimine

Postitus Postitas iaanek »

Tegemist on siiski (kolb)hammaslatt-hammassektor tööpaariga.

Kuno jutus tasuks erilist tähelepanu pöörata punktile 4b. Ehk siis logisevat roolikarpi pole võimalik pealekeeramisega korda saada.

Miks?
Sektor on tunduvalt kõvemast matrjalist kui latt ja on aja jookul endale lati sileda tööpinna sisse korraliku pesa kulutanud, mis põhjustabki loksu. Muus osas on kõne all olev karp väga tugev ja praktiliselt igavene.
Sektori hambad on pikisuunas koonuses e. kokkujooksvad, reguleerimiskruvi liigutab hammassektori hambaid piki lati "vagusid" (või vastupidi :) ) ja teeb seega võimalikuks sujuva "hambumuse" reguleerimise. Kui aga kulunud lati tööpinal (sektori ees) on järsk "pesa" serv, tekibki reguleerides olukord, kus vahetult loksukohast üle keerates on rool lubamatult raske. Lisaks jääb siis paaride kontaktpind väga väikeseks- ainult väikese ääre peal istuv sektori hammas- ja loks on kiiresti tagasi.
Keeruline jutt, aga kellel huvi, ehk saab aru.

Lahendus oleks kõikide lati töötahkude ühtlane mahafreesimine sissekulunud pesa sügavuse võrra. Aga probleem on selles, et vähemalt mina ei leidnud ainsatki firmat/meistrimeest, kes oleks julgenud-tahtnud-osanud- suutnud selle ära teha.
Puhtalt jonni pärast proovisin ja tegin ise selle töö ära, omamata hüper-super cnc pinke jms. Sai väga hea, aga ohutuse kaalutlustel ma sellel pikemalt ei peatu. Ainuüksi lahtivõetud karbi koostamine on küllaltki komplitseeritud tegevus.

Kokkuvõteks tuleb paraku otsida "uus", vähese loksuga ja pealekeeramata karp.
Viimati muutis iaanek, 09.02.2014 17:57 56, muudetud 1 kord kokku.
..
Vasta