1. leht 1-st

jama 524 td plokikaanega

Postitatud: 06.01.2006 10:34 00
Postitas Ailer
Auto 90.a Oli selline juhus, et lambist murdis ära ühe plokikaan poldi(6 sil) ja lõi tihendi läbi. Mootor kuuma ei saanud. Kohe jäin seisma. Vahetasin tihendi ja igaksjuhuks sai ka kaan lihvitud, klapid sooveldatud ja klapisääretihendid kah uued. Tagasi pannes oli surve süsteemis, isegi tühikäigul läksid voolikud kivikõvaks ja kui korgi maha keerasin ja gaasi andsin siis lhakkas vettt kohe välja ajama. Mis võib viga olla, ise arvan et äkki mootori plokis mingi mõra?? :? Või mingeid variante?

Postitatud: 06.01.2006 17:21 33
Postitas azlk
oled kindel et plokikaane õieti kinni keerasid

Postitatud: 06.01.2006 17:36 03
Postitas Lauri_L
Siia juurde veel niipalju, et endalgi hetkel sama tõugu masina kaan maas ja kui kellelgi on teada, siis paluksin korrektset pingutusjuhendit (kraadid jõud jne)

Postitatud: 06.01.2006 17:40 35
Postitas azlk
ma täpselt ei mäleta aga oli vist nii 60nm ootad 20 min 180¤ ootad 20min ja veel 180 muidugi pingutad keskelt ääre poole.

Postitatud: 07.01.2006 00:19 10
Postitas omre
kas plokikaan sai survestatud arvan et kuskil ikka pigem väike praoke
kui kohe lõi surve sisse.

Postitatud: 07.01.2006 10:30 53
Postitas kadakas
vaja uued poldid
1. 30nm
2. 60nm
3. oota 15min
4. 75 kraadi
5. mootor tööle 25-ks minutiks
6. 90 kraadi
Järjekord:
14--10--4--2--6--8--12
11-- 7-- 5--1--3--9--13
Andmed on Autodata'st

Postitatud: 09.01.2006 08:30 11
Postitas Ailer
poldid said uued ja kinni keeramine sai ka õige, aga sai kaan uuest maha võetud ja uuesti suurema survega surveststud. Selgus kurb tõsiasi kaan on ikkagi p.... :( Liiga palju mõresid,et keevitama hakata. Muide silmaga pole näha mitte midagi! Nüüd vaja uut kaant, poest saaks 14 000 aga kahjuks lammarist ei julge osta. Kas on äkki kellelgi garantiiga korraliku kaant?

Postitatud: 09.01.2006 11:55 51
Postitas lauri86
valdekul oli millalgi, ehk on alles, andis ka garantii, kui õieti mäletan

Postitatud: 09.01.2006 22:58 32
Postitas Viljar
Ailer kirjutas:poldid said uued ja kinni keeramine sai ka õige, aga sai kaan uuest maha võetud ja uuesti suurema survega surveststud. Selgus kurb tõsiasi kaan on ikkagi p.... :( Liiga palju mõresid,et keevitama hakata. Muide silmaga pole näha mitte midagi! Nüüd vaja uut kaant, poest saaks 14 000 aga kahjuks lammarist ei julge osta. Kas on äkki kellelgi garantiiga korraliku kaant?
Osta Sauelt Igori käest, kui ma ei eksi, siis ilma jubinateta kaan 500-1000 eeku, loomulikult seal silmaga nähtavad praod sees, aga ega see ei tähenda, et need läbi lasevad.
Endal oli kunagi 2.4 td kaanel iga silindri vahel kolm pragu ja ei mingeid probleeme, sõitis minu käes 60000 km ja minu teada sõidab see mootor tänase päevani. Kusjuures praktiliselt igal silindril oli üks pragudest nii suur, et kronsane mahtus vahele.

Postitatud: 12.01.2006 09:37 51
Postitas Ailer
sai siis uus mootor ostetud, mis läheb toonoriks. Enne mootori mahavõtmist sai ikka korralikult testitud nii, et kaan paistis terve olevat. Aga kas on mõttekas kaan ka lihvida või ei. Igatahes plaanis on lasta klapid sooveldada ja sääretihendid vahetada.

Postitatud: 14.01.2006 11:07 35
Postitas 325 ix
Kui klapid ja klapipesad on kulunud ,siis soveldamisest pole pikaajalist abi.

Postitatud: 14.01.2006 11:16 21
Postitas Viljar
Mina usun, et oleks õige lasta klapid freesida (muidugi kui spetsajlist arvab, et piisab sooveldamisest, siis ok), samas lasta ka kaan üle lihvida (vähemalt kaaneseppade juures lasta puhtaks teha).
Samas kui juba suurem tegemine käib, siis võiks üle vaadata ka klappide juhtpuksid, vajadusel asendada uutega.

Postitatud: 16.01.2006 08:33 28
Postitas Ailer
auto jälle sõidab, :D võib teema lukku panna