M52B28TU mootori õhutamine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Don Diego
Huviline
Postitusi: 214
Liitunud: 09.04.2008 18:55 27
Asukoht: Tallinn

M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas Don Diego »

Tere, autoks 528 aastast 1999 ja atm kastiga. Mures selline, et sai vahetatud radikas ja termostaat. Sai siis hakatud õhutama nagu tavaliselt. Aga kui ma avasin õhutusniplid ja keerasin süüte sisse, siis viskas lõdvikul olevast august välja jahutusvedeliku joa, mis ulatus kapotini. Mõne hetke pärast see nali lõppes ja saabus vaikus. Läks natuke aega mööda ja kordus sama asi uuesti. Ehk kui lisa veepump käivitus, siis lõi sealt korralikult jahutusvedeliku välja. Pump töötas tsüklitega. Varem pole sellist asja kohanud. Olen õhutanud M60 mootorit ja lisaks veel mitut ühe vanosega M52 mootorit ja asi on alati toiminud. Mootor kuumaks ei lähe, aga sooja puhub kaga sooja puhub kahtlaselt. Algul tuleb sooja ja siis mingi hetk läheb leigeks. Pannes klaasile puhuma puhub kuuma. Lisaks avastasin, et kui kätt töötava mootoriga lõdvikul hoida, siis käib süstemaatiliselt sealt läbi "tukse". Ja temp. kõigub ka suht suurelt. Sõites on 96-97,fooritaga seistes või kõvemini kiirendades langeb temp. vahel koguni 85 peale, aga taastub suht varsti. Jutt sai küll pikk ja lohisev, aga ehk keegi oskab midagi soovitada.
Ekspert on see,kes teab järjest rohkem ja rohkem järjest vähemast ja vähemast,kuni ta teab absoluutselt kõike mitte millestki.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas arnis »

Mootor jahe (20 kraadi), kliima 32C-32C, ventilaator minimaalne, lisaveepump tööle, süüde2 näiteks. Kalla paisupaak kõrini (oota minut, korda), kork keera veidi lahti kuid ära otsast ära võta. Õhutusniplid keera lahti, otsast ära ei pea keerama. Pane käima ja lase järsult 3-5 korda 4500-5000 juurde, ära üle poole minuti sees hoia et ei soojeneks. Mootor välja, süüde 2 peale tagasi, et lisaveepump töötaks. Veendu, et paak oleks jälle kõrini. Vajadusel korda, kuni vedeliku kogus ei vaju.


Kui vedelik ei ole kõrini ja jahe, kui üritada suuga õhku sisse puhuda ja sinna ei mahu suutäitki, siis õhku ei tohiks enam olla.
Kas lisaveepump kindlalt uriseb kapoti all (puhur minimaalne et kuuleks), katsu käega, kas vibreerib.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Don Diego
Huviline
Postitusi: 214
Liitunud: 09.04.2008 18:55 27
Asukoht: Tallinn

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas Don Diego »

Lisaveepump töötab kindlasti, see selle jahutusvedeliku õhutamise ajal vastu taevast tulistabki. Asi on aga selles, et sealt õhutusaugust lendab lihtsalt liiga palju jahutusvedelikku minema. Sinu jutu ja minu tegevuse erinevus on ainult selles, et pöörde andmise ajal on mul kork maas aga õhutusniplid kinni. Ma proovin siis sedasi, et kork ja õhutusniplid on lahti.
Ekspert on see,kes teab järjest rohkem ja rohkem järjest vähemast ja vähemast,kuni ta teab absoluutselt kõike mitte millestki.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas arnis »

Ära siis korki maha jäta kui vedelik liialt minema paneb. Proovi kõrini ja kork kinni tuuritada.
See pole küll juhendi järgi, aga äkki aitab :roll:
Võid nina kõrgemale tõsta, mõned proovivad ka nii.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
kri5too
Huviline
Postitusi: 134
Liitunud: 26.10.2010 13:50 15

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas kri5too »

Kuidas kontrollida kas lisaveepump töötab? Kus ta üldse asub?
Õpetuse järgi õhutades ei saa õhku välja :( Vbl tõesti lisaveepump tuksis
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas arnis »

Mootor peale sõitu soe. Süüde välja.
Vajuta rest/MAX nuppu. 2 minuti pärast peab sooja õhku puhuma.
Kui puhub külma, siis ei tööta.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Don Diego
Huviline
Postitusi: 214
Liitunud: 09.04.2008 18:55 27
Asukoht: Tallinn

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas Don Diego »

Teine võimalus on külma mootoriga paisupaagi kork maha keerata, minna autosse ja süüde sisse keerata. Ja siis vaadata paisupaaki, kas ringlus toimub või mitte.
Ekspert on see,kes teab järjest rohkem ja rohkem järjest vähemast ja vähemast,kuni ta teab absoluutselt kõike mitte millestki.
kri5too
Huviline
Postitusi: 134
Liitunud: 26.10.2010 13:50 15

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas kri5too »

arnis kirjutas:Mootor peale sõitu soe. Süüde välja.
Vajuta rest/MAX nuppu. 2 minuti pärast peab sooja õhku puhuma.
Kui puhub külma, siis ei tööta.
Rest nuppu vajutades ei juhtu midagi,isegi rest tuli ei sütti
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas arnis »

Mootor pole soe ja/või süüde pole väljas....
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
kri5too
Huviline
Postitusi: 134
Liitunud: 26.10.2010 13:50 15

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas kri5too »

Kuid külma mootoriga süüde sisse, ning vent puhuma, siis paisupaaki vaadates ei toimu seal midagi, seega lisaveepump ikkagi tuksis ?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas arnis »

Enamikel 300 000 sõitnud masinatel on see tuksis.
Süüde sees ja 32 valitud, seda on kuulda ja käega saab aru, puhur ei pea väga puhuma.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
kri5too
Huviline
Postitusi: 134
Liitunud: 26.10.2010 13:50 15

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas kri5too »

Huvitav on see, et täna töösooja mootoriga jätsin auto seisma ning vajutasin rest nuppu, kuulda oli ,et pump hakkas tööle ning isegi lõi, aga õhutusnipplist ei tulnud absoluutselt vedelikku. Kuid külmalt süüde sees see pump tööle ei hakanud. Oskab keegi selgitada.
Õhk vahel väikesed sõidud mootorile liiga ei tee ( temp pole kunagi üle 90 kraadi läinud )?
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas arnis »

Minul info õhutusnipli kohta puudub.
Lisaveepump teebki nii kui vaikselt sureb, et vahest töötab, vahest mitte.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
seppa
Huviline
Postitusi: 3082
Liitunud: 03.11.2005 08:53 58
Asukoht: Rakvere ja ''Põhjaeesti''

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas seppa »

Autoks on mul sama ,mis teema algatajal.
Uus radikas ,uus termostaat,klapid korras ,lisapump töötab .Väike ring toimib ilusti aga suur ring ei lähe soojaks .Kas sellise külmaga ei jõua temp. nii kõrgele et termostaati avada .Olen sõitnud linna vahel ,20-30km ,temp. ilusti 90 ja salongi tuleb ilusti sooja ,reset töötab ilusti koos lisa pumbaga ,klapid teevad ilusti külma ja sooja .Lihtsalt mure suure ringiga .
Nutan ja kallan ,naeran ja tallan
Fack The Fuel Economy
Kasutaja avatar
Don Diego
Huviline
Postitusi: 214
Liitunud: 09.04.2008 18:55 27
Asukoht: Tallinn

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas Don Diego »

Ma vahetasin vahepeal mootori ära ja sellega koos ka kõik vajalikud pudinad, sealhulgas ka kogu jahutussüsteemi. Mul oli siin mõnede pluss kraadidega temp stabiilselt 96, pedaali tallates langes kuni 88 (elektrooniline termostaat rakendus). Suuremate külmadega oli temp 93 ja sealt eriti üle minna ei tahtnud. Samas mul linnas lühikesed otsad ka. Tööle, koju, trenni ja vastupidi.
Kui tahad suurt ringi testida, siis sõida auto korralikult soojaks. Pargi ära ja jäta tiksuma, ning lülita puhurid välja. Enne parkimist võid mõned korrad vähe äkilisemat sõidustiili harrastada, et ta elektroonilise termostaadi osa avaks. Ja siis vaata ja katsu, kas läheb alumine lõdvik ka soojaks. Ma usun, et läheb.
Ekspert on see,kes teab järjest rohkem ja rohkem järjest vähemast ja vähemast,kuni ta teab absoluutselt kõike mitte millestki.
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas Tauri_J »

Puhuda ikka tohib, aga sisse ei ole mõtet hingata :lol:
Janek___T
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 23.01.2014 14:47 38
Peamine sõiduk: BMW 535i

Re: M52B28TU mootori õhutamine

Postitus Postitas Janek___T »

Kus 3,5 v8 see veepump asub?Soojaklappide all seda ei ole.
Vasta