M30 ja turbo?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
aivo28
Huviline
Postitusi: 561
Liitunud: 25.04.2005 12:21 07
Asukoht: harjumaa

M30 ja turbo?

Postitus Postitas aivo28 »

küsimus siis,et kui reaalne ja kui kallis on panna m30 mootorile turbo.palju ta juurde annaks sellisel juhul.745(3,2 turbo) ju täitsa olemas.
mis variant lihtsam oleks,745 doonoriks,või ise aretama hakata?

oskab keegi tark kosta selle asja peale midagi asjalikku?'

odavam vist 540/m5 osta.
Impreza STi ja mikromootoriga bemm :)
vspec
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 12.04.2005 18:16 45

Postitus Postitas vspec »

no odavam peaks küll tulema M5 osta aga siis pole seda "ise tegemis,ise p*rse keeramise" rõõmu :D
arvan et muretum oleks ikka ju doonor võtta kuna kui hetkelisele igapäevasele sõiduvahendile seda peale aretama hakata siis ega see ka muretult möödu ning pärast jama kui palju...
muidugi täpsemaks infoks pöördu sinna ;)
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: M30 ja turbo?

Postitus Postitas Aare »

aivo28 kirjutas:küsimus siis,et kui reaalne ja kui kallis on panna m30 mootorile turbo.palju ta juurde annaks sellisel juhul.745(3,2 turbo) ju täitsa olemas.
mis variant lihtsam oleks,745 doonoriks,või ise aretama hakata?
oskab keegi tark kosta selle asja peale midagi asjalikku?'
odavam vist 540/m5 osta.
Sõltub sellest palju sa ise teha oskad ja palju juppe otsida viitsid.

3,2 turbo ei kõlba karu p****egi. 3.4 turbo on juba asjalikum. 745i on nimet toodetud kahe erineva mootoriga.

M30B34 öeldakse ülelaadimisel kestvat stock osadega sh plokikaanetihend kuskil 1-1,2 bar, mis vastab kuskil 450 hobujõule. Kolvid on piisavalt paksud, et surveastme alandamine treides dish'id sisse on täiesti võimalik. Ja plokile o-ringid sisse. Või osad Alpina B10 Biturbo tihendi.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

soomest üks tark mees teadis rääkida et 300 jõu pealt pidid alumise otsa laagrid järgi andma.
aivo28
Huviline
Postitusi: 561
Liitunud: 25.04.2005 12:21 07
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas aivo28 »

mõtlen ja mõtlen.... vahest läheb öösel ka uni ära :lol:

ja siis ilmus se aparaat müüki:

Pilt

pidi olema küll üle per*se tehtud ja käima kehvemini,kui originaal,aga andis mulle veel hoogu juurde.

kas keegi oskab üelda,mis marki turbot oleks õige kasutada(saaksin hinna järgi uurida),ja mis se muu nodi(blow ja cooler ja torud) umbkaudu maksta võiks?

originaalkolvid siis head küll,ja neid vaja surve alandamiseks treida ainult?
+muidugi plokikaanetihend.väljalaskekollektori torud turboni peavad kõik ühepikkused olema?
aju jääb samaks?
hulk lolle küsimusi,aga ei anna rahu se mõte :oops:
Impreza STi ja mikromootoriga bemm :)
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Minuarust sobiks see auto elavaks näiteks Belli raamatusse, kuidas teha ei tohi.

Niiapalju, kui ma muudest allikatest kuulnud olen.

Ja seeriapritsega kangutades ei hakkagi see auto kunagi normaalselt tööle, kas madal pöördel on segu paigas ja kõrgel lahja või kõrgel paigas ja madalal ülirikas.

Ennegi üritatud asi mujal.

Turbo ise on seal üks väiksemaid kulutusi. Näiteks asja töölepanemiseks vajalik ECU+muu pudipadiga läheb ca 30 000 ainuüksi.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
aivo28
Huviline
Postitusi: 561
Liitunud: 25.04.2005 12:21 07
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas aivo28 »

Ja seeriapritsega kangutades ei hakkagi see auto kunagi normaalselt tööle, kas madal pöördel on segu paigas ja kõrgel lahja või kõrgel paigas ja madalal ülirikas.

Ennegi üritatud asi mujal.
Sul Aare oli siin ka mingi 335t projektiplaan vahepeal-eks sa tead vast kõige paremini sellest tõesti...
palju ise eelarveks arvestasid?

sellisel juhul pole tõesti mõtet jännata vist.325T meil siin juba olnud-läbikäidud tee.mul ilmselt jalgratta leiutamine.eks ma siis loobun sellest füünivaimustusest.
Impreza STi ja mikromootoriga bemm :)
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Soovitaksin kõigepealt endale turbotamise põhitõed selgeks teha!
Odavalt on võimalik teha aga sõita sellise asjaga asja läbilõhki mitte tundev inimene ei saa.
Lihtsalt liiga tülikas.

Turbo on tõesti üks väiksemaid väljaminekuid asja juures, kui ostad kasutatud turbo.
Kallimad asjad on progetav aju, cooler, pihustid, kütusepump, jne.

Kui nüüd asjad umbkaudselt üles lugeda, nii et kestma ka jääks asi, siis originaal sisu kasutades:

Turbo 3,5 mootorile 5-10k (suuri turbosid Eestis eriti ei paista leiduvat)
Cooler ~5k
Sisselasketorustik ~3k
Väljalaskekollektor ~6-10k
Aju 5-30k
Pihustid uued kisuvad isegi sinna 10k piirile, kasutatud ~2k
Kütusepump 3-5k
Väljalase 2-10k
Lisaks veel sellised kulutused mille peale ei oska kohe tullaga ~10k

Kui kolbe kepse tahad ka vahetada siis arvesta lisaks ~30k

Ja peamine see, et mootor oleks kõigepealt väga heas korras, enne kui üldse mõtlemagi asjale hakata.

Osad jupid on uued, kuna ei ole mõtet lihtsalt vanade tükkidega jamada,
asi läheb hiljem kallimaks.

Kui endal kogemused olemas, siis saab muidugi kõvasti odavamalt aga paljudest kulutustest siiski ei pääse.

Siiani ma pole vele ühtegi enamvähem korralikult toimivat 325T isegi näinud.
Laki oma on neist kõige täiuslikum, ülejäänud rohkem poolikprojektid.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

ilmselt kõikse odavamaid ajusid ei ole ka mõtet vaadata (need mis käivad ainult väntvõlli asendi ja gaasiklapi järgi.

mida rohkem andureid, seda kallim

ega tänavaautol ilmaasjata üle 10 anduri külges pole.

olen päris mitme mehega rääkinud, ütlevad et seeriapritse ja mingi kruvitava surveregulaatoriga pole midagi teha, need lisapihusti ja piggypacki asjad on ka nagu poolkõva tegemine, kui töötabki, siis igapäevasõidus joob sind vaeseks

ja ega mootori sisu ei lõhu turbo vaid detonatsioon

ja ise põlve otsas sa seda ei kontrolli

selline aju nagu Patrik müüb on sulle vaja

mina arvestasin (no see on nagu metsas jooksva karu naha jagamine :lol: ) ca 30 raha kui kolbe ei vaheta

seejuures kollektorid ja paljud kallid asjad teen ise, aga ega seegi niisama pole - must toru ja mustad põlved ise on juba 1K.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta