E34 ostmise järgne hooldus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

Tervist!

Olen siin siis suhteliselt uus, nagu vasakul postimeeter ja liitunud kuupäev näitab :)

Igatahes. Soetasin just paari päeva eest endale esimese BMW '90 520i (110 kW) automaatkastiga ("äsja" saksast, esma.reg.). Nagu iga kasutatud auto ostu puhul, kavatsen teha esimesel võimalusel mootoriõli ning hammasrihma vahetuse (see kuu).

Kuidas käituda aga automaatkastiga? Kus on kasti õli varras (kas üldse on)?
Ühesõnaga mida soovitaksite teha, et hoida kast terve, korras ja liikuvana.

Kas BMW-l on veel mingeid erisoove "ostu järgsel hooldusel", peale rihma ja õli? Ehk mida tuleks veel kontrollida, et tagada võimalikult muretu olemine.

Pilt
Kas tuli, mis põleb, tähistab ABS-i mitte töötamist? Kui jah siis olen täheldanud, et paar korda on see heast peast ära kustunud (seistes). Kuhu viga otsima minna?

Bavaria CII maki kood: http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php? ... #p14554627

Ahjaa, mida head mootorisse soovitate valada ning mis koguses seda tavaliselt läheb ning kust soovitate varuosa hankida.

Tuhat tänu, juba ette!
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Kasutaja avatar
Põder
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 12.07.2004 11:20 08
Asukoht: Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas Põder »

Hammasrihma raha saad mujale investeerida kuna see on ketiga mootor.
ailiolen
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 26.04.2011 13:01 48

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas ailiolen »

too punane tuluke peaks näitama kulunud piduri klotse... ;)
e34 524td- No ***** ei tossa nomh:D
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas tarmo23 »

Kastil pole õlivarrast. All on suur punn (suurema kuuskant võtmega, vist oli 17 v 19mm) Käimise aeg sooja kastiga, keerad punni eest ja kui hakkab välja ajama siis õli normis.
Vahetada, siis vaja filter, põhjatihend ja õli (uurida mis õli ja kui palju sinna seda läheb). Välja lased väiksema punni kaudu. kindlasti põja küljes seespool olevad magnetid puhastada.
kui kaan all siis lisad suurest august niipalju õli kuni hakkab välja tulema. Paned käima ja lisad veel käimise aeg niipalju kuni hakkab välja tulema. Proovid rahulikult kõik käigud läbi ja siis lisad veel normi ning keerad punni alla ja OK
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

Head infot laekub.

Tänud tänud!

Lähen kohe uurin seda ketivärki. Mis "laadset heli" see kett tegema hakkab kui ta vahetust tahab?
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige EKBK
Postitusi: 482
Liitunud: 21.04.2008 23:39 41
Peamine sõiduk: BMW E34 525i 1988

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas Kristina5 »

Annan sulle sellist nõu, et ketti vahetama sa kindlasti ei pea. On isegi võimalik, et normaalse ja korrektse hoolduse puhul ei pea sa seda iialgi vahetama. Üldiselt on nii, et ennem vaata üle ketitallad, need võib küll vahetada, kui näevad kuludnud välja (soonelised). Ketti vahetatakse siis, kui ta tõesti häält teeb ja kahjuks seda internetis edastada ei saa, aga selle tõenäosus on ikka päris väike ja kui ise kindel pole, pöördu mõne targema poole abi saamiseks.

Kastiõli kontrollimine ja vahetus on BMW kastide puhul üsna oluline. Need kastid on nende autode õrn koht ja tihtipeale unustatakse neid hooldada ja kontrollida ja vead on kerged tulema. Filtri soovitaks vaadata UM-ist (või vaadata sama tootja oma). Muidu ei pruugi asi toimima hakata. Kastiõli oleks lausa vast esimene kriitiline punkt peale mootoriõli + filtri vahetust. Põgusalt võid üle vaadata ka õhufiltri olukorra ja miks mitte ka ära vahetada, see on väga odav.

Küsisid ka õlikoguse kohta. Sellesse mootorisse käib umbkaudu 6,5 L. Õli ostad vastavalt oma rahakotile ja südametunnistusele aga Erimelli ma isiklikult ei soovita (kuigi tõsi, hind võib ahvatleda). Kõige parema hinna ja kvaliteedisuhtega on näiteks Gulf (aga see on otseloomulikult minu isiklik arvamus), aga häid tootjaid on teisigi.

BMW-l muidu erisoove pole, võrreldes teiste markidega. Enda turvalisuse ja mugavuse tagamiseks vaata põgusalt üle pidurid ja veermik ning esialgu vast piisabki. Edu oma uue E34-jaga! ;)
E34 525i '88 ja E34 540i 94 ja E36 325i cabrio 93
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

Tänud, Kristina5.

Kas ketti peaks olema ka kuskil "vabalt liikuvana näha"?
Kõik muud rihmad veavad siis seadmeid (genekas, vent, jne)
Pilt
Lisaks mis varras see on? Kui see on asjalik varras siis kuidas see välja käib - või mis see üldse teeb?
Pilt
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas tarmo23 »

Sul kasti tüüp A4S 310R - GZ on õlivardaga.
Kui all pole suurt punni sis niristad õli varda august sisse.
Õlitaset kontrollid käiva sooja mootoriga,kangi asend P.
Mootori ketti näed alles siis osaliselt kui klapikambri kaane maha võtad, siis peaks sealt olema ka ketitaldasid näha.
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

Ühesõnaga sisse läheb poolsünt.
Ning kõige parem oleks panna midagi sellist:
http://www.maardekeskus.ee/gulf-tec-plu ... 6d797d7cc6

Seda saab osta lahtiselt ja miskine 7L siis.
Milline filter?

PS. Uuendasin oma signatuuri, et oleks selgem millega minu teadmised piirduvad. :roll:
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas tarmo23 »

Mul enda omal ka sees Lotose 10w-40 ja mann filter (see peab olema kvaliteet) ja vahetan seda iga 10 000 km järel.
Filter selline http://www.ladu24.ee/et/ladu2/238/7025, ... 0,0/250517
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

Mis selle kastiga autol võiks olla linna keskmine kulu?
Sõidustiil "nagu vanainimesel" ... ühesõnaga väga rahulik
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas tarmo23 »

Tean et manuaaligi 2.0 110kw jäi kekmine julgelt 9 peale
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

tarmo23 kirjutas:Tean et manuaaligi 2.0 110kw jäi kekmine julgelt 9 peale
Pean lihtsalt telefoniga arvestust. Lisan igakord kui tangin odpmeetri näidu ja liitrid. Siiani on programmi jupp super täpne olnud (eelmiste autodega siis).

Hetkel näitab app 14,9 l/100. Andmeid on veel hetkel väga vähe. Kõigest mingi 5 tankimist. Aga ikkagi. Ehmatas ära.

Samas pöörded kõiguvad kui mingi raskus on taga. Kas drive sees (pidurit peal hoides) või tagaklaasi soojendus (seistes). Kahtlustab lamdat.
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas tarmo23 »

VB on ka sellest natuke abi ;)
Engine oil with filter
5,75 litres
Manual gearbox
1,20 litres
Manual gearbox oil specification
SAE 80 W GL4
Automatic gearbox
Amount to change 3,00 litres
Automatic gearbox oil specification
Dexron II
Rear axle differential
1,70 litres
Rear axle oil specification
SAE 75 W 90 GL5
Power steering
1,20 litres
with level regulation 1,80 litres
Power steering oil specification
Version 1 Pentosin CHF 7.1 Oil colour red, do not mix oils.
Version 2 Pentosin CHF 11S Oil colour green, do not mix the oils.
Coolant
10,50 litres
Cooling fluid specification
> Ethylene glycol
Brake fluid when changing
1,25 litres
Brake fluid specification
DOT 4
Air-conditioning system refrigerant
Flat-pipe condenser 1400 - 1500 Gram
Round-pipe condenser 1500 - 1600 Gram
Refrigerant specification
R 134a
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas tarmo23 »

Diagnost peaks vead ära näitama.
Kasutaja avatar
röövel1
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 08.01.2012 14:40 19

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas röövel1 »

Põder kirjutas:Hammasrihma raha saad mujale investeerida kuna see on ketiga mootor.


Jah. osta rehve parem..
Kasutaja avatar
röövel1
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 08.01.2012 14:40 19

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas röövel1 »

Kristina5 kirjutas:Annan sulle sellist nõu, et ketti vahetama sa kindlasti ei pea. On isegi võimalik, et normaalse ja korrektse hoolduse puhul ei pea sa seda iialgi vahetama. Üldiselt on nii, et ennem vaata üle ketitallad, need võib küll vahetada, kui näevad kuludnud välja (soonelised). Ketti vahetatakse siis, kui ta tõesti häält teeb ja kahjuks seda internetis edastada ei saa, aga selle tõenäosus on ikka päris väike ja kui ise kindel pole, pöördu mõne targema poole abi saamiseks.

Kastiõli kontrollimine ja vahetus on BMW kastide puhul üsna oluline. Need kastid on nende autode õrn koht ja tihtipeale unustatakse neid hooldada ja kontrollida ja vead on kerged tulema. Filtri soovitaks vaadata UM-ist (või vaadata sama tootja oma). Muidu ei pruugi asi toimima hakata. Kastiõli oleks lausa vast esimene kriitiline punkt peale mootoriõli + filtri vahetust. Põgusalt võid üle vaadata ka õhufiltri olukorra ja miks mitte ka ära vahetada, see on väga odav.

Küsisid ka õlikoguse kohta. Sellesse mootorisse käib umbkaudu 6,5 L. Õli ostad vastavalt oma rahakotile ja südametunnistusele aga Erimelli ma isiklikult ei soovita (kuigi tõsi, hind võib ahvatleda). Kõige parema hinna ja kvaliteedisuhtega on näiteks Gulf (aga see on otseloomulikult minu isiklik arvamus), aga häid tootjaid on teisigi.

BMW-l muidu erisoove pole, võrreldes teiste markidega. Enda turvalisuse ja mugavuse tagamiseks vaata põgusalt üle pidurid ja veermik ning esialgu vast piisabki. Edu oma uue E34-jaga! ;)
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

tarmo23 kirjutas:Diagnost peaks vead ära näitama.
Diagnostika ütles, et kõik on OK. Õhu võtu toru on mõrane ja saab sealt liialt õhku peale.
Termostaat on ka vigane - see tuleb uus panna.

Selgunud veel pole mis sinna käigukasti võiks panna.
Filter vist selline:
https://www.eparts.ee/catalog/#tab:3/pa ... SG1010_225
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas tarmo23 »

Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas Rain. »

Ära unusta siis bensufiltrit vahetada, sest tont teab, millal eelmine omanik seda vahetas!
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas tarmo23 »

Rain530 kirjutas:Ära unusta siis bensufiltrit vahetada, sest tont teab, millal eelmine omanik seda vahetas!
+1 Külmadega maksab valusalt kätte kui teeääres istud
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

Kütusefilter: http://www.ladu24.ee/et/ladu2/238/7025, ... 0,0/241503
Õhufilter: http://www.ladu24.ee/et/ladu2/238/7025, ... 0,0/249798

Igatahes.

Mis ma siis automaatkasti sisse kallan?
See sobib? Dexron II D: http://www.maardekeskus.ee/gulf-atf-dx- ... p-889.html
MIs vahe on erineva temperatuuridega termostaatidel?
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas tarmo23 »

see ongi see vahe, mis temperatuurini laseb jahutusvedelikul tõusta. meie ilmastiku sbib suurema kraadiga.
Decdoc andis küll DII
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

tarmo23 kirjutas:see ongi see vahe, mis temperatuurini laseb jahutusvedelikul tõusta. meie ilmastiku sbib suurema kraadiga.
Decdoc andis küll DII
Vabanda. Ei saa viimasest lausest aru.
Sa vist mõtlesid Dexcron II. Selisejuhul DIID pole sobiv? Foorumist leidsin vasteid küll, et on pandud DII D-d sisse ja kõlbas küll.

Diagnostik ütles et 92C on sellele autole Ok.
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas tarmo23 »

Sellest tabelist mis ma sulle saatsin seal kirjas ka dexron IID
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

tarmo23 kirjutas:Sellest tabelist mis ma sulle saatsin seal kirjas ka dexron IID
Seal oli lihtsalt Dexron II ... ilmselt siis vahet pole ... sarnane juga :)

Kui see kast on nelja käiguline siis miks ta "rohkem käike vahetab"?
10-20 vahel 2, 40 kolmas, ** 60 midagi **, 80 neljas?

Rohkem pole proovinud. Käigud vahetuvad korrektselt kõik igakord samadel kiirustel (k.a. see "midagi")
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige EKBK
Postitusi: 482
Liitunud: 21.04.2008 23:39 41
Peamine sõiduk: BMW E34 525i 1988

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas Kristina5 »

Ole mureta, salajast viiendat käiku sellel autol ei ole, on hoopis turbiinilukk, mis suurtel kiirustel lukustab turbiini. ;)

Termostaatide kohapealt soovitan ka jah, suuremat kraadi. Madalamaid kraade kasutatakse soojemates riikides (kuna jahutusvedelik soojeneb kiiresti siis on vaja teda varem juba jahutama hakata). Meil vastupidised lood.
E34 525i '88 ja E34 540i 94 ja E36 325i cabrio 93
djrayon
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 08.01.2012 15:24 36
Asukoht: Rakvere / Tallinn

Re: E34 ostmise järgne hooldus

Postitus Postitas djrayon »

Termostaat vahetatud. Panin 92C. Kas see natukene äärmuslik ei ole?
Vahetatud said veel lisaks termostaadile: õõtsad (4x), stabika kondid, õli-, kütuse-, õhu-, automaatkastifilter, mootoriõli, kastiõli. Õlid läksid Gulf-d.

Teiseks. Armatuuri kellad ajavad natukene segast. Vahepeal kui temperatuuri näidik tööle hakkas näitas, et mootor on kõvasti kuumem kui olema peaks. Samas auto läheb soojaks. Kui ei läheks siis vist suur jahutusvedelikuring tööle ei läheks.
Pilt

Kui ma tiba torkisin kellade plokki, et saada teda välja ning puhastada ühendused ära, kadus ära kütuse tuli. Tahhomeeter ja kütusekulu näidik pole algusest peale töötanud. Temp. seier mõni süütekeeramine läheb tööle - mõni mitte.

Mõtlesin ise et võtan terve ploki korra maha (varun aega, sest pean ka rooli ära võtma). Puhastan ühendused ära (PRF 6-68) ning panen siis tagasi.

Või on mingi muu asi häda?

Edasi sellel teemal: http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=39&t=145229
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Vasta