1. leht 2-st

523 e39 läheb keema!

Postitatud: 21.03.2011 15:39 40
Postitas TURBOLOVER
Lõdvikud on tyhjad ja jahutus vedelik ei jõua edasi. Sooja kah ei puhu mingi asi on mäda!
õhuta või mitte aga mitte midagi toimuma ei hakka!
Ise kahtlustan et termostaat ei avane! Samas võib kuskil mingi kaka torustikus kinni olla!
Kui suur võimalus on et veepump teeb trikke!

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 21.03.2011 16:27 05
Postitas jõmmu4
Veepumba võimalus on vägagi suur.Kui ikka vesi ringi ei käi, siis keema ta ka läheb.

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 21.03.2011 16:54 04
Postitas aise

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 22.03.2011 13:14 35
Postitas Alex61
TURBOLOVER kirjutas:Lõdvikud on tyhjad ja jahutus vedelik ei jõua edasi. Sooja kah ei puhu mingi asi on mäda!
õhuta või mitte aga mitte midagi toimuma ei hakka!
Ise kahtlustan et termostaat ei avane! Samas võib kuskil mingi kaka torustikus kinni olla!
Kui suur võimalus on et veepump teeb trikke!

1.Kui lõdvikud ja radikas on ilusasti tosooli täis ja mootor keeb ning salongi sooja ei tule(ja lõdvikud on külmad) on õhtal veepump
(tosool ei liigu üldse) "kaka" on ka välistatud sest emba kumba suur või väike ringlus toimiks.

2.Kui on kontrollitud veepump,et korras ja töötab kontrolli termostaat. Kui need asjad toimivad ja ikka läheb keema järelikult tekib mootorisse rõhk,mis näiteks võib olla tingitud väsinud pl.kaane tihendist.

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 24.03.2011 21:33 01
Postitas TURBOLOVER
Rõhk on sees! Nii et kas plokikaas või siis plokikaane tihend!

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 25.03.2011 21:25 42
Postitas Alex61
endal oli ka just selline probleem.. kuna õnneks oli viga ainult tihendis, läks see kõik maksma mulle umbes 2000eeku kuna võtsin tihendite komplekti mootori ülemisele poole. (erinevadaid komplekte oli..oli ka selliseid kus plik.kaane tihend makisi 1500) :cry:

2 päeva putitamise rõõmu!

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 26.03.2011 17:36 21
Postitas iisak
Ja panid kaane lihvimata tagasi?
Palju õnne sellisel juhul.

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 27.03.2011 08:57 19
Postitas Alex61
jah, ja töötab nagu kellavärk! igakord ei pea ka seda kaant lihvima...alati on võimalus kaant lihtsalt kontrollida :lol:

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 30.03.2011 12:52 22
Postitas TURBOLOVER
Ma olen ka aru saanud et igakord see vajalik pole! Mõistan et see sade mis tihendist alles jääb tuleb eemaldada AGA et kaant lihvida iga kord kui tihendit vahetad, ei usu väga! Muidugi ma võixin seda ju teha kui leidub piisav põhjus!

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 30.03.2011 15:38 14
Postitas iisak
Need kunnid, kes lihvimata kaane tagasi panid-te aru ikka olete saanud, miks kaanetihend järgi annab ja surve sisse tuleb veesärki?

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 30.03.2011 19:20 18
Postitas Lauri_R
TURBOLOVER kirjutas:Ma olen ka aru saanud et igakord see vajalik pole! Mõistan et see sade mis tihendist alles jääb tuleb eemaldada AGA et kaant lihvida iga kord kui tihendit vahetad, ei usu väga! Muidugi ma võixin seda ju teha kui leidub piisav põhjus!
Kui sa oled mingil muul põhjusel selle kanne maha võtnud (s.t ei ole mootor kuuma saanud vms), siis võibolla jah, aga vastasel korral on see vaid aja küsimus kui tosool hakkab teadmatusse kaduma ja/või surve üles lööb. Uue tihendiga ei pruugigi hakata kohe endised sümptomid taas esile kerkima.
See m52 on niigi õnnetu mootor selles osas, miks mitte siis teha korralikult ja vaid üks kord :roll:

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 03.04.2011 15:33 03
Postitas TURBOLOVER
Mõtlesin et ei hakka uut teemat tegema ja seega kysin!
Pilt

Mis moodi tuleb see nuka andur sealt nuka seest välja? Ei julge nagu jõuga kah tõmmata. Ses suhtes et pole nagu väga tegemist kah teind Bmw puhul rohkem kui M20B23 mootoriga!

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 03.04.2011 15:36 32
Postitas Valdek
Nkv andur polegi nukkvõlli sees...

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 03.04.2011 16:50 29
Postitas TURBOLOVER
Ei vaat seal skeemil on Plokikaane otsas oleva kaane kyljes 1 kobakas mille võll on parempoolses nukas sees! Mis moodi selle kobaka võlla sealt välja tuleb!?

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 03.04.2011 17:14 25
Postitas Günther
Välja tuleb ta ikka tõmmates, või aitad natsa kruvikaga järgi.

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 03.04.2011 21:57 44
Postitas Kalev
Tõmmates ta ei tule. Keti hammakaid tuleb keerata. Jutt siis vanos-est ilmselt.

Siin vähe tagasi panemisest juttu.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... lit=+vanos

Edit:
Kaant ei lihvita, kui ta kõver ei ole..

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 03.04.2011 22:11 36
Postitas Günther
ei ole ennem kuulnud et nukvõlli anduri ära võtmisel, midagi muud peale tõmbamise tegema peab :roll:

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 03.04.2011 22:49 37
Postitas Kalev
See mees, kes mootori lahti võtab ajab nukkvõlli anduri ja vanose segamini. Mõtleb ilmselt ülevalpool oleval joonisel koostu nr 1.

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 05.04.2011 14:25 37
Postitas TURBOLOVER
Ajasin jah sassi sorri ! Nissanil oli muidu nuka andur selle koha peal!

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 08.04.2011 16:21 32
Postitas Alex61
kindlasti vaheta ka klapisääre tihendid!! kui mootor kuumax aetud kas või korra siis on need õhtal... muidu hakkab õli sööma räigelt

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 13.04.2011 15:55 13
Postitas TURBOLOVER
Kas see nagu kindel teema või mingi protsent ainult?

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 14.04.2011 17:43 59
Postitas Alex61
vahetus pole raske ja hind on neil odav! kindlasti vaheta!!

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 15.04.2011 10:41 12
Postitas miht24
Minu 528 98a läks ka jälle keema. Ülemine lõdvik on kuum alumine külm. Ajasin autol nina püsti ja proovisin õhutada. Õhutusniplitest tuleb ainult kuuma auru. Kui paisupaagil kork maha keerata siis viskab korraks korinal tosooli ülesse ja langeb siis vaikselt alla. Miks kork survet välja ei lase?
Lisamootoril voolikud külmad, klapid ise soojad. Termostaat ja radikas koos paisupaagiga paar aastat vanad.

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 15.04.2011 21:27 16
Postitas Alex61
miht24 kirjutas:Minu 528 98a läks ka jälle keema. Ülemine lõdvik on kuum alumine külm. Ajasin autol nina püsti ja proovisin õhutada. Õhutusniplitest tuleb ainult kuuma auru. Kui paisupaagil kork maha keerata siis viskab korraks korinal tosooli ülesse ja langeb siis vaikselt alla. Miks kork survet välja ei lase?
Lisamootoril voolikud külmad, klapid ise soojad. Termostaat ja radikas koos paisupaagiga paar aastat vanad.
Kas lõdvikutel on rõhk sees?

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 16.04.2011 08:03 12
Postitas miht24
Rõhk oli sees.

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 16.04.2011 20:45 18
Postitas Alex61
a veepump korras? kui korras ja rõhk sees siis arvatavasti siis plok.kaane tihend või plok.kaan ise

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 17.04.2011 14:06 45
Postitas TURBOLOVER
Alex61 kirjutas:
miht24 kirjutas:Minu 528 98a läks ka jälle keema. Ülemine lõdvik on kuum alumine külm. Ajasin autol nina püsti ja proovisin õhutada. Õhutusniplitest tuleb ainult kuuma auru. Kui paisupaagil kork maha keerata siis viskab korraks korinal tosooli ülesse ja langeb siis vaikselt alla. Miks kork survet välja ei lase?
Lisamootoril voolikud külmad, klapid ise soojad. Termostaat ja radikas koos paisupaagiga paar aastat vanad.
Kas lõdvikutel on rõhk sees?
Mul oli sama moodi!

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 18.04.2011 01:01 53
Postitas mäim
miht24 kirjutas:Minu 528 98a läks ka jälle keema. Ülemine lõdvik on kuum alumine külm. Ajasin autol nina püsti ja proovisin õhutada. Õhutusniplitest tuleb ainult kuuma auru. Kui paisupaagil kork maha keerata siis viskab korraks korinal tosooli ülesse ja langeb siis vaikselt alla. Miks kork survet välja ei lase?
Lisamootoril voolikud külmad, klapid ise soojad. Termostaat ja radikas koos paisupaagiga paar aastat vanad.
Kui alumine külm,siis vaheta termostaat ära ja olen 99% kindel ,et saad oma probleemist jagu,endal oli veidi aega sama jama.

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 18.04.2011 14:18 06
Postitas miht24
Proovisin täna külma mootoriga õhutada ja mahtuski veel 2-3 liitrit jahutusvedeliku. Ka õhutusnipli august valasin veel juurde niipalju kui sai. Mudisin lõdvikuid ja ei tundnud küll et süsteemis veel kuskil õhku oleks. Proovisõidu ajal ajasin esiosa estakaadile ja proovisin õhutusniplitest veel õhku kätte saada. Ei tulnud.

Kokku sõitsin vähemalt 5km aga alumine lõdvik jäi ikka külmaks. Ülemine oli juba tulikuum. Seier oli ilusti keskel. Ajasin auto garaazi ja enne äraminekut katsusin veel alumist lõdvikut ja juba ta oli kuumaks läinud :?:
Salongi tuli enamvähem kuuma õhku ainult sõidu ajal. Kohapeal seistes puhus leiget.
Kas ikka veel on süsteemis õhk sees või on mu paariaastane termostaat juba otsad andnud et nii hilja avaneb?
Pumpa ja muud lasen kunagi hiljem kontrollida.

Re: 523 e39 läheb keema!

Postitatud: 20.04.2011 16:09 24
Postitas TURBOLOVER
Ma ei tea aga kas sellist termostaati pole tehtud e39-le mis avaneks varem kui alle 92 C pealt