1. leht 2-st

E34 diffrilukk

Postitatud: 28.12.2010 16:27 58
Postitas Heigo
Tervist,
pikemat aega on plaanis olnud tekitada oma autole kaherattavedu. Kuid kuna ma ei ole teemas üldse kodune, tekkisid mitmed küsimused. Autol on peal ka veojõukontroll (ASC) sooviks et see edasi töötaks normaalselt. Autoks on '93 540 ja automaatkastiga.

Kas peale LSD ja Quaife on veel mingisuguseid variante? Lukku oleks vaja just talvel ja raskemates oludes liikumiseks, külg ees sõitmist harrastan suhteliselt harva. Kuna natuke olen ka originaalipede siis eelistaks mingisugust tehasest tulnud varianti aftermarketile.

Ehk siis millist valida, miks ja kustkohast soetada saab.

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 29.12.2010 10:40 20
Postitas fiziks
Ega põhimõtteliselt ei ole küll mingeid muid variante. Ja Quaife juba iseenesest ei ole enam nö. originaal, minuteada!?

Miks siis tavapärane bemmi LSD ei sobi, et muid variante otsid? Korralik/korras LSD unit peaks ju talvel juba suht piisavalt abiks olema ja samas muud sõitmist ega ka ASC värki ei tohiks segada.
Variant on muidugi alati keevitada differ lukku. Kahtlemata kõige odavam versioon (vähemalt esialgu :lol: ) ja kõige konkreetsem kaherattavedu, aga pole eriti usku selle asja pidavusse pehmelt öeldes.

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 29.12.2010 14:59 43
Postitas Heigo
Kuna ma teemast midagi konkreetsemalt ei tea, siis räägitakse et LSD'l pidid need kettad ära kuluma? Annab neid vahetada? MIngit romulakandidaadist lukku ka ei tahaks sisse kruvida. Veel on juttu olnud sellest 25% pidavusest vms. Seda suurendada ei anna?

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 29.12.2010 15:10 13
Postitas Rain.
Heigo kirjutas:Kuna ma teemast midagi konkreetsemalt ei tea, siis räägitakse et LSD'l pidid need kettad ära kuluma? Annab neid vahetada? MIngit romulakandidaadist lukku ka ei tahaks sisse kruvida. Veel on juttu olnud sellest 25% pidavusest vms. Seda suurendada ei anna?
Seda 25%list lukku saab soovi korral suurendada küll, aga siis maksad teise kasutatud LSD hinna või isegi rohkem juurde. Aga kui raha pole probleemiks, siis kasutaja vrt peaks sellega tegelema ja ka hr. Lill.

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 29.12.2010 15:25 14
Postitas fiziks
jah Interface, quaife ongi AFTERMARKET! ehk siis mitte-originaal. need lsd'd, mis bmw'l tehasest all, on minuteada kõik libisevate ketastega (no vähemalt vanematel bmw'del küll, a'la E28, E34, E36). quaife lsd on hoopis teistsuguse põhimõttega ja ma väga kahlen, et romulast on mõtet otsima minna quaife "optional" LSD diffrit!
"ja keevitatud diffriga on suhteliselt debiilne autot ümber keerata näiteks" mismõttes? mis seal nii hirmus debiilset on, sisemine ratas sahistab natuke ja kogu lugu. muidugi kui auto peamise aja sõidab asfaldil ja tavalises linnaliikluses näiteks siis keevitatud differ ei ole kuskilt otsast mõistlik lahendus.

LSD kettaid annab vahetada jah, annab ka lihtsalt juurde panna vist mingi piirini. Peaks seeläbi ka libisemisprotsenti saama muuta, kuigi ise pole otseselt proovinud sellist asja.

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 29.12.2010 23:46 01
Postitas fiziks
uskumatu mees, aga ära liigselt unista, ei sind ega sinu teksti mina unes küll ei näe, ega hakka nägema :lol:

täislukuga mitte ei ürita ringi käia, vaid käibki sama palju ringi, mis siis??? ma võin ka saja ja ühe asja kohta rääkida kui porno, debiilne ja mida kõike veel miski on...milles seisneb sinu point, tuleb mingi konkreetsem selgitus ka või sul pole tegelikult üldse aimugi millest räägid ja loobid niisama koledaid sõnu?

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 00:07 12
Postitas TD
Soe soovitus, eelista Lsd diferantsiaali.
Kodukootud jäiga diferentsiaaliga lõhud vaid oma autot!

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 01:23 28
Postitas fiziks
oh jessuke, ärme nüüd nii "keeruliseks" ka lähe selle asjaga :D keegi meist võib mõtlemise krambid saada kui nii edasi läheb. oled sa ise sõitnud ka mõne autoga, millel on keevitatud differ all? vasta ausalt ja ära palun mulle rohkem seda rataste ringi käimise asja selgitada püüa. sellised asjad saadakse selgeks 7-aastaselt legodega mängides.

et kellelegi, kaasa arvatud teemaalgatajale valet arusaama ei jääks siis rõhutan igaks juhuks veel, et minagi soovitan tavalist tehase LSD elementi 25% "pidamisega". mis aga ei tähenda, et täislukk oleks midagi ebamaist ja võtaks autolt võime pöörata, nagu mõni tarkpea siin vist üritab väita! ning õigem oleks ka öelda, et lõhub keevitatud differ iseennast ja pisut ehk veovõlle aga mitte autot. pole tarvis ka asjatult müüte levitada...

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 09:37 12
Postitas TD
ühesõnaga diferentsiial, veovõllid ei ole autoga seonduvad detailid. kindlasti hakkab mingil määral rehvide peale samuti, ning jõud mõjuvad mujalegi. Pole mõtet vaielda kuna igal ühel erinev arusaam asjast.

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 12:10 31
Postitas ooDDoo
Kemppi luku võid keevitada enda jääraja pillile kui tahad aga kui sellega asfaldi peale ronid siis on tulemuseks enamasti katkised poolassid või pooleks rattapoldid :)

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 13:51 37
Postitas fiziks
TD, sellepärast vaieldaksegi, et asjast erinev arusaam on!
huvitav küll, kõik räägivad...aga ise teinud ja sõitnud on vist vähesed, tundub nii.

well, minul on olnud sellise diffriga auto päris pikka aega ning sai sellega kõik manööverdamised tehtud.
samuti on tehtud ühele sõbra masinale taoline asi alla. kummalgi pole midagi juhtunud ei poolasside, rattapoltide ega ka rehvidega mitte. ja mõlema autoga on sõidetud PEAMISELT asfaldil, ringrajal ning üsna kurjalt. kui te natuke loogiliselt mõtleks siis vast saaks aru ka, et ainuke õnnetus asja juures ongi see, et pööramistel sisemine ratas libiseb pisut läbi, olenevalt pöörderaadiusest. seetõttu on auto ka pisut alajuhitavam, kuid mitte midagi hirmus dramaatilist. ringrajal tajutav, niisama liigeldes praktiliselt mitte. samamoodi pannakse suure õhinaga oma masinale "emmteki" stabikat ja ei saa 95% panijatest midagi aru, et muutunud oleks! pole mõtet sellest keevitatud diffrist rääkida üles suuremat õudust kui asi tegelikult on. ja kui järgmine kord keegi siin pooleks poolassidest ning rattapoltidest rääkima hakkab siis olgu olla ka reaalne oma kogemus selle kohta...pole tarvis mingeid muinasjutu vestjaid ja oletajaid.

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 13:55 49
Postitas Toomas_K
fiziks kirjutas: et minagi soovitan tavalist tehase LSD elementi 25% "pidamisega".


Niipalju, et 25% tähendab läbilibisemist mitte pidamist. Sellest see nimetus "limited slip dif" :!:

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 15:38 32
Postitas ooDDoo
jA MINUL JÄLLEGI ON KOGEMUSI LAGUNEMISEGA NAGU NÄITEKS RATTAPOLDID. OLEN SÕIT KEMPPI LUKUGA JA TAVASÕIT ON IKKA SUHT PORR. Samas jäärajal 1 ratta veolised järgi ei jõua

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 16:10 06
Postitas fiziks
Toomas_K:
ei, vastupidi siiski. või noh, ma arvan, et selle tõlgendamise ja maakeelde tõlkimise puhul läheb asi nii ehk naa liigseks sõnade mänguks. aga tundub siiski korrektsem ja täpsem eesti keeles öelda pidamine, kuna 25% on see kasulik torque minuteada, mis rakendub kergemini ringi käivale rattale. avatud diffri puhul oleks see praktiliselt null ja täislukul on see 100%. ehk siis tuleb ju välja, et mõistlikum öelda 25% on pidamist, mitte et 25% libiseb läbi (ja seetõttu nagu 75% oleks pidamist)?
nimetus limited slip tuleb lihtsalt sellest, et tegu ei ole mitte jäiga võlli ega on-off lülitusega, vaid osaliselt läbilibiseva diffriga.

ooDDoo, sul lagunesid korralikult kinnikeeratud rattapoldid ära ja ratas lahkus auto alt tänu sellele, et sõitsid kemppi lukuga jäärajal? mis siis täpsemalt juhtus, kõik 5 pilti läksid korraga lihtsalt pooleks?

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 16:20 34
Postitas ooDDoo
Rattapoldid murdusid siiski asfaldil ja mitte kõik vaid 3 tk
Minupärast keevitage oma diffreid kokku kui tahate aga kas see on vaeva väärt?
Olen omanud- müünud erinevaid bmw 25%lsd-sid typ188-210 ja nende hinnad jäävad sinna 2500 eegu kanti ja talvel aitavad need kõvasti. seega kui sul on mingi vana ront põlluralliks siis keevita aga kokku
aga oma e39 enam küll sellist pulli ei :cool: teeks

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 16:22 41
Postitas Toomas_K
võin eksida. :D peab läbi mõtlema.

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 17:21 34
Postitas fiziks
ooDDoo, no see juba omaette teema, et kas on vaeva väärt.
eks ta mõnel juhul ikka on ka, kõik oleneb mille jaoks autot kasutad ja eks oleneb ka sellest, millise teekattega teedel ning mis aastaajal peamiselt sõidad.
kui hindadest rääkida, siis kasutatud LSD'd (muidugi nende konditsioon ei ole kunagi teada!) pole küll väga kallid, nagu sa ise ütlesid...kuid tavalise lahtise diffri võib osta lausa paarisaja eekuga heal juhul. kes ise paras meistrimees on, ostab selle ära, keevitab kokku ja viskab kuskil tuttava mehaaniku tõstuki peal ühe õhtuga alla...kevadel vahetab tagasi.
ja näiteks sellise talve puhul nagu meil nüüd tegelikult juba teist aastat järjest on, siis autoga isegi lihtsalt liikluses sõites oleks päris paljudel asjast kasu küll ja küll! aga noh, see on lihtsalt selline mõte...vaevalt neid meistrimehi nüüd eriti palju on :D

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 17:25 59
Postitas ooDDoo
Äkki keegi oskab siinkohal teemat võtta selle kohta et olen kuulnud mingitest piiratud libisemisega diffritesse kuhu paigaldatakse ise klapivedru ja vanast sidurikettast plaadid .. olen kuulnud,et mersudele tehakse kuidagi nii neid..???

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 20:31 45
Postitas Mart_L
Pöörakem siinkohal tähelepanu ka teemaalgataja autole (e34 540) :idea: Päris kindlasti ei ole sellise ülekandega lahtiseidki difreid "paarisajaga" võtta mida raatsiks kokku keevitada, rääkimata siis LSD-st, mida väiksemale kubatuurile jalaga segada on.Sellest tulenevalt siis ka probleem.

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 20:41 46
Postitas ooDDoo
Müüsin paar kuud tagasi typ 210 lsd diffri siin foorumis alla 2000 eegu ja müüsin seda diffrit aasta otsa ning keegi ei tund enne huvigi

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 20:54 30
Postitas Mart_L
Typ 210 lsd 2,93 ülekandearvuga :?: :shock: Kui sul veel neid peaks liikuma sellise hinnaga, siis jooksen kinnisilmi/suu kõrvuni sinu juurde äri tegema :cool:

Re: Diffrilukk E34

Postitatud: 30.12.2010 21:00 54
Postitas ooDDoo
ja mul see vend halas et nii kallis kes selle ära ostis

Re: E34 diffrilukk

Postitatud: 31.12.2010 15:17 41
Postitas Toomas_K
Mart, viimane läks paar kuud tagasi siin foorumist 1500 EEK ga

Re: E34 diffrilukk

Postitatud: 31.12.2010 15:23 58
Postitas fiziks
mismõttes paar, kaks tükki korraga?

Re: E34 diffrilukk

Postitatud: 31.12.2010 17:07 40
Postitas Cert85
Ei viitsi lugeda kõike läbi!
Aga keevitage oma diffrid kinni ja kogege ise, kui porr on liigelda, kui oled varasemalt NORMAALSE autoga liigelnud.
100% kinnine diffe ei ole enam linnaliikluseks ja jäägu sinna, kuhu see sobib (jäärajad ja muud kohad, kus autot peedistada).
Jah ja olen sõitnud autoga, millel tagumine differ lukustub 100%. Ja ohh seda üllatust, kui auto lumisel teel vaatamata rooli keeramisest ikka otse tahtis minna. See oli siis auto otstarbelisel kasutamisel ja normaalselt liigeldes.

Re: E34 diffrilukk

Postitatud: 01.01.2011 14:39 10
Postitas Toomas_K
fiziks kirjutas:mismõttes paar, kaks tükki korraga?
Paar kuud tagasi.

Re: E34 diffrilukk

Postitatud: 02.01.2011 18:33 11
Postitas tamms86
tehke muidugi kempi lukk eriti popp oleks veel lahja mootoriga masinale see panna ja vallai tale rehvid ka alla ning siis esimese kuiva asvaldiga linna peale sõitma, oh neid inimeste nägusid siis kui sul ikka igas kurves rehvid all vinguvad ja mõtle kui rõõmus see lahja motoga auto omanik veel on kui kurves vile järgi ;)
ei nali naljaks tegelt see ei ole manööverdamisel midagi hullu peale selle et rehve, pooltelgi ja kogu taga silla pukse lõhkuma hakkab. ei soovita ühelegi tavaliikluses osalevale inimese aga põllupeale küll,

Re: E34 diffrilukk

Postitatud: 02.01.2011 23:06 58
Postitas fiziks
rehve, okei...kulutab rohkem (asfaldil) - lõhkumine on siiski selgelt üle pingutatud. pooltelgi kurnab ka, tõsi. aga mis krdi moodi ta neid tagasilla pukse täpsemalt lõhub nüüd?
selgitad äkki konkreetsete ja loogiliste argumentide toel kõigile teistele ka ära, kuidas ja millistele tagasilla puksidele täpsemalt täislukk diffri tõttu hakkavad mõjuma oluliselt suuremad jõud kui need on tavalise diffriga autoga liiklemise puhul näiteks augulisel/kehval teel (ehk siis eestis!).

ja mis vahet on sellel kui lahja või mittelahja on mootor??? täiesti arusaamatu jutt. kas selle lahja moto jutu mõte pidi olema, et a'la alla 100kw ei jõuagi sisemist ratast läbi lohistada kursis või? :lol: selge on see, et lukuga on natuke teised sõiduvõtted ja kurvide läbimist tuleks ikka enne pisut proovida harjutada kui kuskile tihedasse liiklusse paugutama minna. aga sõita on täiesti võimalik, ja talvel ka väga hea kui endal natuke oskusi ja mõistust on.

Re: E34 diffrilukk

Postitatud: 03.01.2011 02:16 00
Postitas ayr555
see video juba tõestab et kinnikeevitatud diffriga on ikka tunduvalt teistsugune liigelda.

Re: E34 diffrilukk

Postitatud: 03.01.2011 10:10 54
Postitas ooDDoo
fiziks kui sul on natukenegi loogilist mõtlemist ja vähemalt põhikooli füüsika haridus siis sa peaksid aru saama,et kui väänab rehve ja pooltelgesid siis LOOGILISELT VÄÄNAB JU SILLAPUKSE KA