1. leht 1-st

e39 530d aku probleem

Postitatud: 08.11.2010 11:59 29
Postitas Karl30
Probleem siis järgnev, auto e39 530d 2000a, kõikvõimalike elektri lisadega mida saab peale panna. Suvel pole probleemi aga siis kui läheb külmaks sureb aku ära ja ei käivitu üldse. Auto nädala sees sõidab lühikesi otsi, 2 x 15 min päevas (tööle ja tagasi). Nädalavahetusel maale minnes on tunnijagu sõitu.

Eelmine talv siis sai selle probleemiga dignostikas(Patrik) käidud, kõik pinged jne korras, starter sai ka igaks juhuks remonditud, eelsüüte küünlad vahetatud jne. Truumu juures aku test näitas, et mahtuvusest 80% olemas ning juskui peaks toimima. Sai uuesti akulaadiaga täis laetud, paar päeva oli ok ja siis jälle sama jama. Ostsin uue aku peale ja terve talv kõik korras. Viimane aku mis ostsin oli Exide ning isegi veidi suurema ampriga kui tehase poolt ette nähtud.

Nüüd siis hakkab suht samad sümptomid jälle külmadega, et hommikul vaevaliselt käivitub. Auto minu käes siis 3 aasta ning iga talv tundub, et tuleb uus aku osta.

Huvitaval kombel on näiteks sama aastakäigu e38 750, samade elektri/mugavus lisade juures 2 suurt akut, e39 aga vaid üks.

Kas selline asi on normaalne ning on ka teiste dislade probleem? Mõtlesin, et äkki tasub osta UM-ist siis veidi kallim nn. originaal aku aga kui viga on selles, et lühikesed sõidu otsad, siis vast polegi vahet?

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 15.11.2010 13:20 07
Postitas BMW 525
võibolla tõesti lühikesed sõidud mängivad ka rolli siin. aga ega see kas ostad selle mega kalli aku siis minu kogemuste järgi suur vahet pole lihtsalt müügikohad sätivad oma hinnad nagu meeldib. kui nigunii iga aasta ostad siis võta lihtsalt see mis ette nähtud.

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 15.11.2010 13:45 44
Postitas leits
Ma kahtlen et lühikesed otsad sul selle aku tyhjaks imevad. Endal on ka 90% lühikesed otsad ning pole kordagi probleemi olnud ning aku 2a vana juba..

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 15.11.2010 19:26 20
Postitas madis666
mingi asi ikkagi vist tarbib siis voolu järelikult. ampermeeter vahele ja vaata mis näitab. võibolla ei jääauto üldse "magama" ja palju "magamise" aeg tarbimine on?

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 15.11.2010 21:11 43
Postitas caspar2009
endal oli ka eelmisel talvel akuga probleeme. Ostsin varta agm aku ja siiamaani ple probleeme olnud. endal ka igasugu lisad - võimendid, supikad, webasto jne peal. Enne kui hakkad kallimat akut ostma peaksid ikka probleemile jälile saama.

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 15.11.2010 21:29 13
Postitas Karl30
Visuaalselt jääb küll nagu "magama" ehk tuled kõik kustus välja arvatud originaal alarm.
Aga jah proovin homme ära mõõta kui palju voolu tarbib "magades".

Lisaks nädalavahetusel auto enam ei käivitunud, ehk siis süüdet keerates ei juhtunud mitte midagi, mingit klõpsu ka mitte. Korra starterit koputades ja süüdet keerates läks kohe käima. Umbes 2 aastat tagasi sai starteri remont tehtud, nüüd siis tuleb uuesti teha (kolmapäevaks aeg).

Aga ikkagi äkki keegi teab miks näiteks 750 e38 on 2 akut sama mugavusastme juures? Või on asi lihtsalt selles, et kuna suurem mootor siis saab suurema geneka ka peale panna ning nii igaks juhuks 2 akut?

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 15.11.2010 22:10 14
Postitas patrik
kas mitte polnud sel variandil kattide soojendus ja siis kahe akuga el süseem

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 16.11.2010 12:51 13
Postitas buumer5
Eelmine talv oli enda e39 530d-l sama jama, sõitsin ka lühikesi otsi ja kurnas aku ära.
Lasin akukeskuses teha koormustesti akule ja tuli välja, et aku mahutavusest alla poole järgi.
Uus aku lahendas probleemi.

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 16.11.2010 14:56 33
Postitas Karl30
Ok mõõtsin siis "magamis" olekus voolud ära. Kõik tundub korras olevat ~50mA tarbimine (alarmiga).

Ega jah vist siis ikkagi ei olegi muud, kui et diisli starter väsib ära, mis omakorda kurnab akut + sõiduajal palju tarbijaid ning lühikesed otsad ja tulemus ongi selline nagu ta on :(

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 17.11.2010 16:10 30
Postitas Karl30
Täna sai siis tehtud starteri remont, vahetati ära tõmberelee, harjad oli korras.

Sai ka generaator nende poolt üle vaadatud, pinged korras ning 150A mudel, seega kõvemat enam ei saagi kahjuks panna.

Aga jah rihma võiks enne talve tõesti ära vahetada ega paha vast ei tee.

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 20.11.2010 12:38 43
Postitas Karl30
Tekkis veel selline küsimus-mõte, et kas töötava auto voolutarbimist on ka võimalik kuidagi mõõta? Nagu selle mõttega, et äkki auto ise tarbib siiski rohkem kui 70A näiteks, mingi vea tõttu?

Kas ampertangidega aku pluss juhet mõõtes oleks võimalik seda kontorollida?

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 20.11.2010 13:27 25
Postitas madis666
ampritangid näitavad ära jah voolu liikumis suuna. ehk siis kui auto käima panna, ei tohiks aku pealt vool maha joosta, vaid peaks akule vool peale jooksma.

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 22.10.2011 13:50 40
Postitas Kristo_K
Aasta küll möödas, aga kas teemaalgataja on probleemile lahenduse leidnud? Mul ühe 530d'ga täpselt sama teema, et külmade suurenedes veab mootorit järjest aeglasemalt ringi. Starter käis kontrollis, kõik oli tip-top. Mootori mass kontrollitud, laadimine korras, tarbimine unerežiimis kontrollitud. Nüüd viisin aku kontrolli ja öeldi samuti et 80% mahutavusest vaid alles, tahab laadimist. Auto sõidab ka maanteed (ca. 100km üks ots) ning peaks suutma kenasti täis laadida aku. Tegemist siis DETA (DA1000 mudel) akuga, millel peaks olema 100Ah ning 900A käivitusvoolu. Akumüüja väitis veel, et peaks iga 2 kuu tagant laadija järgi viskama sellise auto puhul :? :?:
Ühe tuttava 7. seeria BMW'l oli sama aku peal olnud ja vähem kui aastaga kutu. Kaldun ise ka arvama, et probleem on akus mitte autos aga karta võib, et seda ringi ei vahetata kui nende targad aparaadid näitavad et aku korras.

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 23.10.2011 10:44 18
Postitas Indrek_M
Minu kogemus Boschi aku ja alla -20C talvega on, et korra nädala-paari nädala tagant tuleb laadija taha visata, muidu jääb hätta. Kuna sõidan iga päev hommikul 20km tööle + õhtul 20 tagasi, siis ei lae ära, webastot eelsoojendina ei saa üldse kasutada - paar kasutamist ja enam ei vea aku välja.
Siis teangi juba, et kui lubatakse suuremat külma, siis läheb ööseks laadija pagasiruumi. Aku maha võtmine on täiesti mõttetu - esiteks on see korralik kaevamine, ühe korra olen -25C juures teinud, enam ei taha, teiseks lähevad kõik seaded nulli. Lihtsam on pikendusega laadija autosse visata - 5 minutit ja aku laeb.

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 23.10.2011 12:11 01
Postitas rents
eelmine sügis ostsin Excide (vist kirjutatakse sedasi) aku. Hommikul sõidan 7km tööle ja õhtul tagasi. Kuus paar korda ka lõuna eesti otsad. Praktiliselt igal hommikul lasin webastol 10 min töötada ja vahepeal ka õhtuti, töölt enne koju sõitu. Aku ei ole kordagi alt vedanud ning ei ole siiani pidanud ka laadima. Seega julgen soovitada.

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 25.10.2011 14:22 18
Postitas hansu
Kunagi kui lasin ühte akut kontrollida, siis mulle öeldi käivitus vool mida aku suudab anda.
See oli umbes 50% sellest mis akul kirjas. See aku läks ka vahetusse. Mingist mahtuvusest ei räägitud.
Seda vist ikka saab starterakul mõõta õigesti?

Re: e39 530d aku probleem

Postitatud: 25.10.2011 14:35 21
Postitas leits
Endal siiamanai BOSCHi akuga probleemivaba mingi 3ndat aastat. Kannatab talvel ka webastot panna taimeriga probleemi vabalt .. Konkreetseid numbreid võin vaadata akult kui vaja, hind oli ka päris soolane - 2500-2600 krooni äkki oli .. aga noh oma tööd teeb ka hästi, midgai öelda pole.