2000a. e39 530d Tõmme

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

Terv siis.

Kuna olen päris kaua jamanud endal Turbo Rõhu probleemiga siis küsiks targematelt nõus.
Probleem selline et vahest on tõmme olemas, ja kohapealt startides on kohe ergas ja nagu hüppab kohapealt minema. Samas järgmisel hetkel on selline et venib kohapealt minema nagu tatt (Aga mitte ka selline nagu oleks õhulugeja mäda, õhulugeja test läbib ilusti). Arvuti Ütleb veaks Charge air pressure Too low..

Mille järgi ta seda turbo klappi liigutama peaks. Kas Gaasi asendi andur võib olla selle põhjustaja. Sest kui panna arvutist see turbo klapp liikuma siis käib ilusti üles alla. Kui teha seda testi 3500 RPM siis nagu ei muutu midagi selle survega suht samaks jääb. Ja see klapp liigub ka seal kuidagi vähe.

Viga vaakumis ei ole, ja õhulugejas ka mitte.
Vaakum voolikud on vahetatud, Vaakumpump imeb ilusti, vähemalt 1000 mBar.

Kas kellegikl on mingeid ideid.. Gaasi asendi andur (Või mis iganes selle junni nimi on mis on gaasi pedaaliga ühendatud.) võib sellist asja põhjustada . Äkki kellelgi midagi sellist olnud...

Ette tänades
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4370
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas PeeterA »

Kas nö. "wastegate"- varda liikumist pole jälginud? Võibolla vaakummembraan lekib ja seetõttu ei pöördugi VTG(variable turbine geometry) labad piisavalt-õigeaegselt.

Checking variable turbine geometry:

Maximum stroke of control rod: 10 mm

The control rod must be fully RETRACTED (= maximum boost pressure) at 650 mbar vacuum applied at the vacuum unit.
The control rod must be fully EXTENDED (= minimum boost pressure) at 0 mbar vacuum applied at the vacuum unit.
tel. 51 949 859
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

Seda ma mõtllesingi kui ma mainis et liigub ilusti kui arvutiga öelda et ta liiguks.. Siis paneb ilma probleemideta üles alla. Aga kui gaasiga mängida ja 3500 pööret või rohkemgi, siis ei taha eriti liikuda. Ja vaakum on korras, kui võtan toru selle Vastegate membraani küljest ja panen vaakummõõdiku taha siis tiksub ilusti 650 ja tagasi 0 jne..

Samas on ka kohati see viga et kui natuke peenestada ja lasta tuurid kõrgele sõidu peal, ja lasta gaas lahti, siis ei taha korralikult käiku iga kord alla vahetada, et vajutan korra gaasi ja siis vahetab ära..

Veitsa imelik selles suhtes. Et mis junn see sinna gaasi pedaali külge ühendatud on ja mis selle korrektne nimi on. Kas see võib neid mõlemaid häireid põhjustada, et ei anna signaali et gaas on lahti lastud, või siis turbo puhul ei saa aru et gaasi vajutatakse nii palju kui ma siis vajutan, et näitab a la et veotsa vähem vms... ja siis ei anna ka piisavalt vaakumit peale.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4370
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas PeeterA »

Ja see liiga madala laadimisrõhu veakood tuleb pidevalt peale pöörete andmist tagasi?
Milline on laadimisrõhk tühikäigul ja näiteks 3000 rpm juures?
tel. 51 949 859
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

Arvuti järgi jääb enamvähem samaks.. Pisike muutus...

Arvuti järgi peaks olema vist 3500 pöörde juures 1150 vms päris täpselt ei mäleta
Aga tegelikuses on 1030 enamvähem...
Tyhikäigul on enamvähem sama a la 1010 vms..

Veakoodi ta ei löögi sisse sellisel puhul, see on siis kui teha Air mass system test...
Või kui teha charge air pressus sensor test..

Et mille järgi ta seda vaakumit sinna turbosse juhib, mis annab talle signaali et nüüd te täitsa lahti, ja nüüd natukle jne jne.. Et järelikult ta annab valet infot tänu sellel et see saab ise juba milleltki vale infot. :) segane jutt...
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

Terv jälle

Täna hommikul vaatasin siis et 1600 pöördeni charge air pressure tõuseb ja seal on chrage air pressure 1060 mBar.. Sealt edasi hakkab juba asi langema, ja kukub sinna 1020 juurde tagasi...

Mõned pildid kah. Kui hakkan tegema charge air pressure test.

Siis kohe tehakse test Kui autol on ainult süüde sees.

Pilt

Siis tuleb see pööretega test.
Pil siis sellest kui mootor on tavapööretel

Pilt

Siis pilt kui mA anna järsult gaasi

Pilt

ja siis pilt kui on 3600 pööret

Pilt

viimased kolm pilti on suht mööda kui vaadata setpointi ja siis mis tegelikult on.

Kas asi võib olla hoopis ülerõhu anduris, kuigi kui vaadata seda esimest pilti siis tundub et nagu võiks ju õieti näidata.

Mis peeterA arvab nendest piltidest...
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4370
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas PeeterA »

TimoA kirjutas:Et mille järgi ta seda vaakumit sinna turbosse juhib, mis annab talle signaali et nüüd te täitsa lahti, ja nüüd natukle jne jne.. Et järelikult ta annab valet infot tänu sellel et see saab ise juba milleltki vale infot. :) segane jutt...
Vaakummembraani juhib solenoidklapp, millesse tuleb signaal DDE-st. See on otseselt seotud sellega, kui palju vaakumit membraani juhitakse ja sellest s6ltuvalt varras liigub.
Aga kui sa membraani ning VTG varda liikumist kontrollisid ja vaakumi näidud korras olid, siis jääb kahtlus kas r6hulekkele kusagil torustikus v6i turbo enda tootlikusele. Gaasipedaali asendi andurit ma küll ei kahtlustaks - muide selle tagasisidet saab arvutiga kontrollida.

R6huanduri näit paistab t6esti t6ene olevat.
tel. 51 949 859
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

tagasisidet saab kontroolida jah,, aga kuna seal on rohelisel ekranil nagu mu eelmistel piltidelgi, see on täis neid krdi set pointe, ja seda peab hiirega allapoole liigutama, siis ta kogu aeg kui uuendab a la 5 korda sekundis, hüppab kohe üles tagasi ja mitte muffigi sealt ei näe.. :)

Krt, mis jama se siis on.. Mis moodi on seda jama võimalik kindlaks teha...sest samas sõidab ilusti ja siis samas hakkab jamama.. Nagu jääb veitsa müstiliseks..
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

Aga GT1 räägib mulle midagi sellist, et kui Pedal position sensor on defective.. siis
Et kui ta päris läbi ei ole, sest selle kohta veakoodi sisse ei löö..
Et on pool pidunevõi annab veitsa valet infi kohati,,,


- Injection volumis limited
- Boost pressure control is deactivated
- AC compressor is inhibited

Võib ju olla täitsa võimalik... või mis...
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4370
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas PeeterA »

Kusagilt on meelde jäänud, et gaasipedaali andur on dubleeritud, s.t kui yks potekas rikneb, siis teine asendab teda. INPA-ga ei ole proovinud? Seal ei pea midagi hiirega vehkima.

Proovi näitusid(r6hku jms) välja lugeda siis, kui masinal j6ud olemas on - siis saab teatud asju ju välistada ;)
tel. 51 949 859
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

Aga kui vaadata seda teist pilti misma üles riputasin..
Miks ta seal seda charge air pressurit niipalju rohkwem näitab. See on ju tühikäigul.
Ja kõikumine võib olla kuni 25mbar.. aga seal onseda ju lausa 127 mbar.
Ja veel rohkem kui lubatud.. mitte vähem :)

Ja tunbud et jama on just sooja mootoriga, sest ommikuti kui ma sõitma hakkan on tavaliselt normaalne.

Ja siis mingi aja jooksul hakkab jamama, et kord on ja kord ei ole...
Ma üritan ta siin päeva jooksul maha jahutada ja siis saab veel proovida, kas teeb selle charge air pressure sensori testi ära või ei...

Aga kui kellelgi on midagi head välja pakkuda siis olen alati valmis kohe proovima,...

Inpaga vaatasin aga ei leidnud seda pedaali asendi andurit, et kust seda seal veel leiab....
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4370
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas PeeterA »

Kui anduris kahtled, siis m66da tema signaali pinget siis yhenda yldse mehaaniline kell systeemi vahele.
Ikkagi tasuks infot koguda ka siis, kui mootor hästi edasi veab - on v6rdlusmoment vähemalt.

pedaaliasendi anduri infot v6ibolla t6esti INPA ei näita, äkki ajasin mingi teise mudeliga segamini :P
tel. 51 949 859
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

Panen siia mõned inpa pildid, kui auto mootor on tühi käigul

1.Sellelt pildilt huvitab mind kõige rohkem ülemine rida 2 näitajat.. Mida tähendab ja kas peabki nii olema
Pilt

2. Need näitajad peaksid enamvähem vist olema..
Pilt

3. Kas need näitajad peaksid olema tyhikäigul nii või ei..
Pilt

4. Mis on sellel pildidl friction torque
Pilt

5. sellel pildil oli imelik see et engine temperature ja coolant temperature on päris suure vahega.
Kas on hoopis see peetis ja tänu sellele ei liigu sooja mootoriga..
Pilt
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

Ma nüüd võrdlesin oma autot teise samasugusega.

Ja see wastegate pulk liigub seal gaasi andmisel täpselt samamoodi nagu korras autol..
Kõik on sama välja arvatud mingi heli onminu autol juures. Täpselt ei saanud aru kas vilin või susin, aga võtan veel täna ette ja kontrollin.

Et hakkab tunudma et on jah 2 varianti, kas siis mingi turbo rõhu leke kuskil, või on siis tõesti turbo õhtal.

Eks annan teadakui olen ette võtnud ja kontrollinud leket..
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

Okei, küsin siis järgmise küsimuse kes kontrollib turbosid..
Tahaks kindel olla ennem kui niisama vahetama hakkan...

Avastasin siis nüüd ka et enne elektrilist klappi on vaakum täiesti olemas piisavalt..

Aga pärast elektrilist klappi on vaakumit 600 mbar ja kui lahti laseb siis jääb sinna kuskil 60 mbari ligidale.

Ja kõige imelikum on veel see et venna autol on samamoodi. Kas on võimalik et kaks autot ühtemoodi..
Ja kas need elektrilised klapid (Pressure converterid) on neil selline minev kaup et peaks seda kahtlustama.
Ma proovin homme ommikul kui auto külm (Siis on auto väga hea tavaliselt olnud) ka seda vaakumit et mis ta siis näitab.
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

nii tegin veel mõned pildid inpaga sõidul...

See pilt on tehtud külma mootoriga. Kohe sõitma minnes, pedaal põhjas....

Pilt

See pilt nüüd on siis Pärast turvast kui auto seisab, käik sees ja pidur all

Pilt

nüüd siis juba mootor soe ja uus pedaali tallamine...

Pilt

ja nüüd siis viimane pilt tehtud vabajooksul peale viimast kiirendamist..

Pilt

kas on midagi väga valesti või tundub ka mõnele targemale et kõik nagu oleks okei. :)

Mis sellel autol muidu charge air pressure peaks olema kui gaas põhjas on...
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4370
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas PeeterA »

Täpselt ei mäleta, aga eks ta umbes 1000 mBar ülerõhku peaks ikka tootma. Pildil, kus sooja mootoriga "tallasid", programm seda numbrit ka näitas. Arvesse tuleb võtta, et seal kuvatud näit on absoluutrõhk, mis sisaldab juba meid ümbritseva keskkonna õhurõhku(1013mBar). Viimases postituses toodud piltide järgi ma usun, et jõupuuduse üle kurta ei saanud.
Huvitav kuhu see boost siis aeg-ajalt kaob? Saab seda kokku viia ainult sooja mootoriga?
tel. 51 949 859
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas TimoA »

Huvitav on see et inpa näitab ilusaid numbreid.. Krt kas peaks hakkama kahtlustama et mul gt1 peksab segast :) Samas teisel autol ei ole seda probleemi :) seal viskab tal erroriks egr kui teha egr testi, ja see peabki olema kuna kunagi mainis seda ka patrick, ja seda parandada hetkel üritatud pole.. :) Tundub et siiski asi on selles kui auto on soojaks sõidetud, eriti linnas vuristades, Kaob see kuidagi ära. teen pikema maanteesõidu, siis on jälle korras, korraks.... :) Ja tõesti, Siis kui tegin neid pilte, siis jau puudust polnud. Aga ega ma ei hakka nüüdsest koguaeg arvuti autol küljes sõitma, Kuigi oleks päris hea järlgida, või siis jälgides matsu panna :)

Ja peaks vist igaks petteks kütuse filtri ära vahetama. Sest ma selle autoga sõitnud mingi 2 või 3 kuud, ja ma ei tea kas tal on seda vahetatud ja millal. Kõik muu vajalik nagu sai tehtud õlid ja filtrid, aga see on kuidagi kahe silma vahele jäänud :)
Kasutaja avatar
Algu
Huviline
Postitusi: 267
Liitunud: 20.04.2005 21:57 31
Asukoht: Jõgeva

Re: 2000a. e39 530d Tõmme

Postitus Postitas Algu »

TimoA kirjutas:Panen siia mõned inpa pildid, kui auto mootor on tühi käigul


5. sellel pildil oli imelik see et engine temperature ja coolant temperature on päris suure vahega.
Kas on hoopis see peetis ja tänu sellele ei liigu sooja mootoriga..
Pilt

See coolant ja engine temp on jah sellised.Endaomal vaatasin ka,et kas tõesti temp andur jupsib, aga ei. Vale sõnastud on inpal. Engine temperature all on mõeldud siseneva õhu tempi. Kui ei usu, tõmba õhutoru ära, ja lase filtriruumi fõõniga sooja ja vaata näitu.Käigukasti all näitab mootori temperatuuri õigesti.
BMW-See On Auto
Vasta