1. leht 1-st

E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 12.05.2010 22:11 44
Postitas Meelis111
Tere,
peale konditsioneeri täitmist ja sisselülitamist hakkas jahutusvedeliku temperatuur kõikuma. Trassil sõites hoiab temperatuuri stabiilselt, aga linnas tõuseb ja langeb. Ventilaator hakkab kenasti tööle. Jahutusvedelikku lisasin täna juurde, aga samas ei olnud seda nii vähe, et peaks kuumaks minema.
Oskab keegi aidata?

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 13.05.2010 16:19 58
Postitas leits
Küsiksin ka oma küsimuse siin ära .. Auto ka E39 530d 2003a. Temp näidik spidoplokis kenatsi keskel. Kelladest vaadates on 90-95 kraadi vahel kõikuv ... 95 on veel ok? Aasta tagasi UMs mõlemad termostaadid vahetatud. Maantel pidevalt 90-91

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 13.05.2010 19:48 33
Postitas Alari.
Mul viimasel ajal linnas (sellise kuumusega nagu täna) on pidevalt 97-99?kas on see normaalne v hakkab asi kurjaks kiskuma?

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 13.05.2010 22:37 46
Postitas Alari.
seier seisab ideaalselt keskel.Visko on ostetud uus koos labadega(tänase ilmaga vuhistas pm koguaeg).Surve süsteemis olemas ja lekkeid ka ei ole.
Seega vist sõin täitsa rahulik olla. :roll:

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 18.05.2010 14:34 33
Postitas Meelis111
Täna sain teenenduses asja korda. Viskosidur vajas vahetust nagu ka Diislijoodik arvas :)
Õnneks leidsin ülihea remonditöökoja, kus raha võeti 350,- voolik, mis purunes, 1450,- uus viskosidur (garantii 2 a) ja tööraha 200,- Kokku:2000,- ja aega läks ca 20-30 min.

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 18.05.2010 15:12 42
Postitas laurts
Mul sarnane mure,kuid seier pole päris keskel.Õige vähe jääb puudu,et oleks norm.Tavaliselt kui termostaat kutu,siis ikka rohkem viltu seier.Samas digitaalselt näitab temp.93-95 kraadi.Visko on ka vedela võittu.

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 08.07.2012 10:47 27
Postitas ahto85
Vana teema aga kirjutaks ka siia oma mure ära. Auto on sama mis pealkirjas mainitud ja probleemiks on mootori liiga kõrge temperatuur. Eilse palava ilmaga tõusis temperatuur ilma kliimata 108kraadini ja maanteel sõites jääb sinna 95-100kraadi vahele.
Ilmselgelt on seda väga palju aga samas seier on ilusti keskel, pole kordagi punase poole liikuma hakanud.
Kui panna sooja puhuma langeb temperatuur kohe ilusti 92kraadi peale, nii linnas kui maanteel. Radikas ja visko on tutikad peal, veepumpa pole kordagi vahetanud (omanud autot 3 aastat) ja termostaat sai vahetatud umbes 2 aastat tagasi. Oskab äkki keegi mulle tarka nõu anda mida tegema peaksin???

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 08.07.2012 15:54 47
Postitas redline
Kui seier seisab keskel ja mootor keema ikkagi ei lähe, siis sellele veidi kõrgemale tempile ei tasuks tähelepanu pöörata.
108 kraadiga surve all olev jahutusvedelik veel keema ei tohiks minna. Veepumba rikkega oleks masin sul ammu tee äärde jäänud.

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 14.07.2012 14:14 45
Postitas ahto85
Küsiks siis veel, et kas see surve süsteemis peabki olema nii jõhker, et kõik voolikud oleks nagu kivist tehtud.
Ei julgegi neid väga katsuda, kuna on selline tunne, et kohe plahvatab. Siit vanematest teemadest olen
lugenud, et kork peab ülerõhu välja laskma, äkki viga selles???

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 14.07.2012 14:26 39
Postitas redline
Kork peab hoidma survet 1bar ringis, olenevalt autost mõnel rohkem, mõnel vähem. Käega katsudes üleliigset survet ilmselt raske tuvastada.

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 14.07.2012 14:42 04
Postitas ahto85
Käega katsudes kindlasti jah ei tuvasta midagi, lihtsalt eelnevatel suvedel ei tõusnud temp kunagi isegi mitte 100kraadini ja maanteel kõikus 91-92 kraadi juures. Peale seda kui UMis radika ära lasin vahetada(b-varuosa) on isegi maanteel temp kõrgem kui varem linnas, kardan lihtsalt, et see kuumutamine ükskord hästi ei lõpe aga vb teen ka sääsest elevandi :D

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 16.07.2012 08:48 17
Postitas Alen
käega katsudes saab aru kas plokk korras või ei, proovid tühipööretel lõdvikut ja siis pööretel. pööretel loomulikult surve suureneb aga kivikõvaks minna ei tohi.

korralik õhutamine aitab, kui lekkeid pole jne.

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 16.07.2012 10:35 34
Postitas ahto85
Töösooja mootoriga on lõdvikud koguaeg kivikõvad, punnis täiesti. Õhutada olen ka üritanud foorumi õpetuste järgi, kuid muutunud pole midagi, samas sooja puhub väga hästi. Leketega on nii, et kevadel korra peale pikemat sõitu tekkis auto alla väike loik, jahutusvedelik täitsa nirises. Sai siis kohe kanali peale sõidetud ja vaadatud, kõik lõdvikud mida nägin olid ilusti kuivad aga tilkus kuskilt rihmarataste vahelt, ise arvasin et tuleb veepumba vahelt. Valasin jahutusvedeliku normi ja peale seda on ta paar kuud ka nii püsinud, pole lekkeid ja pole pidanud juurde enam valama.

Re: E39, 528i, 96a jahutusvedeliku temperatuur kõigub

Postitatud: 16.07.2012 11:02 05
Postitas redline
Ma ei mõista milles probleem, kui auto sõidab ja jahutusvedelik ei kao ja ei lähe keema? Kui oleks tegu vigase kaasega, oleks see auto ammu tee ääres seisnud. Ei ole mõtet otsida viga sealt, kus seda pole.