3. leht 4-st

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 06.02.2013 19:44 11
Postitas F45
täna siis sai jälgitud ja võib öelda, et temp jäi maanteel 84-86 vahele ja linnas oli 80-84.
nagu aru saan, siis termostat hakkab väsima, aga kas eeltoodud näitudele tuginedes tuleks mõelda ka termostaadi vahetusele ja kas see mõjutab ka midagi?

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 06.02.2013 19:51 53
Postitas Mürka
See paari kraadine vahe nüüd väga vast midagi ei mõjuta. Aju peab autot töötemperatuuri saavutanuks kuskil 75 kraadi juures, ehk siis sellest hetkest, kui temperatuuri seier püsti jõuab. Küll aga võib järeldada, et termostaat on väsimas ja et ühel hetkel ta enam korralikult ei pea ja siis tekivad probleemid soojenemise ja kütusekuluga. Vahetamise kriitilisuse pead siis ise enda jaoks ära hindama.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 06.02.2013 23:30 05
Postitas arnis
Just. Praegu veel vara. Paar korda kuus jälgi asja ja kui hakkab soojeenemine venima (ka suvel) siis on aeg.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 07.02.2013 02:50 47
Postitas AndreTGO
Mina sõitsin suvel mõnda aega sõbra e39 touring 530d-ga, 142kw oli see isend vist ja automaatkäiguastiga. Sõidud olid täitsa enam-vähem pooleks maantee ja linnaga, kuluks tuli 8,3 l/100km. Pole nagu üldse hull, sai ikka piitsa ka antud kohati, kuna esimest korda sai sellise mootoriga diislit proovitud. Mina jäin rahule. Ei ole kindel, palju see kulu talvega tõuseb, aga ei usu, et ka väga meeletult.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 07.02.2013 17:06 40
Postitas DaddyV
Panin Patriku juurde diagnostikaaja kinni,saab teada,mis on viga ja mis pole :)

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 10.02.2013 16:53 49
Postitas DaddyV
Avastasin taskulambigavaadates,et lekib sealt,kus küttefiltrist mootorisse läheb voolik. Huvitabv,et ennem ei näinud seda. Panin kohapeal tiksuma,käisin toas. Tagasi tulles oli diislihaistunda,vaatasin kapoti alla,ja voila! Reedel lasen ärateha ja näis,ka saab rahu majja või ei saa

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 10.02.2013 18:07 34
Postitas Mürka
Tõenäoliselt on ära väsinud tagasivooluklapp, mis seal filtri ja kõrgsurvepumba vahel voolikute seas asub. Minul omal väsis see klapi plekkvalts ära ja diisel lahmas vahelt välja. Ilmselt tekkis vigastus eelsüüteküünalde vahetuse ajal, kui ma kollektori eemaldamisega maadlesin. Sai võetud meetrike voolikut ja uus tagasivooluklapp suvalisest autopoest ja ära parandatud.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 10.02.2013 18:12 42
Postitas DaddyV
Siis võib selle isegi autotöökoja kaela ajada,kes vahetas eelssütteküünlaid. Aga pole 100 prossa kindel,et siis hakkas see jama. Ennem vist nats juba. Mõtlesin ka ise selle peale. Annan kindlasti teada ka

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 16.02.2013 01:33 55
Postitas zabon
Kütusekulust veel niipalju, et endalegi üllatusena tuli see, et Statoili diisliga on minul 100km/h sõites kütusekulu kompuutri järgi 6,4 siis nüüd tankisin Alexelast paagi täis ja näitab sama kiiruse juures kütusekulu 5,8 (sama tee, sama temperatuur)

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 16.02.2013 03:00 29
Postitas arnis
Ei tahaks uskuda, et NII suur vahe, aga teooria on küll selline, et see fortis
on üks jõle kange segu. Diislit puhtalt seal juba mitumitu protsenti vähem.
Külmad pea otsas ka, ma ei tahaks enam mingeid talvelisandeid kütuses :)

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 17.02.2013 22:11 23
Postitas DaddyV
Mul oli hoopiski turborõhk peetis. Sai vaakum korda tehtud Patriku juures. Täis paagi järgi arvutades 6.2 liitrit sajale.
Sõitu oli 623 km ja diislit 39 liitrit. Sellest 40 km linnas. Kui termstaat ka korda teha,sis peaks ülihea saama

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 18.02.2013 16:20 28
Postitas F45
kuna maanteel oli igav, siis avastasin, et ca 95km/h sõites, on spordi(4. käik) peal auto silma järgi vaadates ökonoomsem. Ehk tavalises drive asendis näitas 7 ja sportrežiimis oli 6 või gramm alla sellegi.
Et minu loogika väidaks, et olukord peaks vastupidine olema :roll:

Ning võrreldes teie nö "ulme" numbritega nagu kuus koma millegagi keskmine ei saavuta ma isegi maanteel üldiselt :)
Samas taastatud turnbiin küljes, pihustid taastatud ja tundub ka kõik ok olevat.
Peale selle, et kütuserõhk kõigub natuke rohkem, kui ta võiks- nii umbes 327-378 vahemikus. Ja samas ka hästi kerget vibra tühikäigul tunda. Ja turbo klapp pidi ka mitte kõige paremini liikuma, vist oli tahmane olnud

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 18.02.2013 16:25 42
Postitas DaddyV
See on ammune tõde juba. Mu Opel kunagine jooksis nt 4.käiguga rohkem välja,kui 5.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 18.02.2013 18:09 08
Postitas DaddyV
Hmmmm. Interface. Mul eitööta ABS ega ASC,sest aju on läbi. Aga püsikas töötab

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 18.02.2013 18:48 04
Postitas DaddyV
Vasak. Sest mul ei tööta ka tagumine parem andur,diagnostis tuli ikka huvitavaid asju välja.. ASC ja rattaandur on vaja korda teha,mul on siiber sunniviisilisest driftimisest

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 18.02.2013 21:36 55
Postitas F45
Kindlasti oleneb, aga kui ma nö kihutaks või sõidaks mitte ökonoomselt, siis ma ei nimetaks seda maantee sõiduks. Ütleme nii, et madamalat kulu sellest ei saa, kõrgemat saab väga vabalt.
Ehtne näide on tulles täna Tallinnast Rakvere. Püsikas peal ja ühe jutiga välja ja keskmiseks tuli 7L kanti, mis pole isenesest palju, aga vaatangi siin foorumis, et teistel peale teema algataja ja minu tundub auto olevat ökonoomsem :)
330km sõitu ja sellest 30km kuskil linna ja keskmine näiteks 7,8L
InterFace kirjutas:F45 - väga oleneb kuidas sõita ja mismoodi.
Mul näiteks enne oli linnas kulu suht 9.0 ringis. Nüüd on aga nädal aega juba 10 algus kuna mul katkise ABS aju tõttu ei ole enam püsikiirusehoidjat. Jalaga lihtsalt ei suuda nii vähe ja täpselt gaasi doseerida.

Ma olin/olen lihtsalt harjunud igal vähegi sirgemal teel kohe püsika sisse lülitama. Olgu ta Liivalaia , Pärnu mnt , valdeku tänav või mis iganes.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 18.02.2013 22:04 40
Postitas siim789
Kuidagi jube väikestest numbritest on siin tõepoolest juttu koguaeg :) Enda masinal kipuvad need samuti suuremad olema. Kõige väiksema numbri olen saanud kompule Raplast Tallinna sõites 6,8 aga sellel lõigul on ka palju 70 alasid. Üldjuhul igapäevaselt 4kesi autos mööda maanteed tööle sõites 20km ja õhtul tagasi 20km jääb see kulu mingi 8,5kanti umbes. Lisades siia veel väiksemaid 5kmseid otsi poodi ja tagasi seisab üldine keskmine kompul kuskil 10 või natuke alla. Puhast linna pole veel saanud mõõta, kuna autot alles nii vähe omanud ja pole vajadust Tln sõita olnud veel.

Tehnika peaks kombes olema, kuna carmastersi kontrollis mootori veaks olid ainult 2 natuke nõrgemat pihustit ja kulunud mootoripadjad. Padjad on nüüdseks uued.

Masin muidu 530dA 142kw universaal

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 18.02.2013 23:56 14
Postitas DaddyV
Kusjuures mina ei räägi keskmisest. Ma räägin maantesõidust siiski.See linn,mis oli sõidus mainitud,ei ole ummikud ega ristmikud. Reaalselt paaki pandud kütus jagatud kilomeetritega,mis on kogunenud odomeetrile mis omakorda nullitud tankimise hetkel. Võtke v jätke,nii see on. Täna nt,hetk tagasi õigemini,tulin sõidust,kus oli 40 km linna ja 404 km trassi= 30 liitrit diislit. Linnasõit oli rahulik koos mõne fooriga.See "neetud" ökonomaiser on nagusüdametunnistus :)

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 23.02.2013 23:06 44
Postitas arnis
Kütusekulu on täpselt see mis peab olema.
7-seeria kindlasti võtab rohkem kui 5-seeria.
Viiekal peaks see pool liitrit madalamal olema.
Kolmekal tiba veelgi.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 27.02.2013 21:40 52
Postitas plekikortsutaja
auto : e39 530d ,2001 a.,142 kW,automaat
probleem : sisselaskekollektori pöördklapi võll murdus ära ja kukkus silindrisse.rikkus ära sisselaskeklapi ja tegi kolvile täkked.kollektor võeti maha ja klapid sealt seest välja,uut praegu ei paigaldatud.vahetati kolb,lihviti plokikaas jne.pärast remonti on auto kütusekulu suurenenud.on kellelgi kogemusi sellise teemaga?
tänud kõigile,kes viitsivad korraks süveneda

Pilt

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 27.02.2013 22:26 57
Postitas DaddyV
135 kw M57 manuaalil on ka selline jura?

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 28.02.2013 10:48 36
Postitas arnis
Pole garanteeritud see, et kõik lõpeb nende täketega.
Võimalikud deformatsioonid väntvõllis või kusagil veel.
Kui 1000-2000km läbitud ja kulu märgatavalt suurem,
tuleks vast asja peale veel raha kulutada.

Manualidele neid klappe minuteada ei paigaldatud.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 28.02.2013 12:29 13
Postitas perfectenemy
Mida sai silindrisse kukkunud klapp väntvõllile teha? :?

Mis see jne. on mida tehti?

Kuna juhtus? soojal ajal veel? Palju kulu suurenes?
Kütuse kulu on väga varieeruv mõiste.

Mul ka 3.0 135 kw diisel, aga kulu on vaata et suurem, praegu talvel kilomeetriste otsadega, kui eelmine talv S4-ga

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 28.02.2013 12:44 07
Postitas arnis
Kui kolb on üleval, ei ole silindris ruumi tema jaoks. Detail silindris ei luba kolvil minna sinna kuhu
vaja ja olenevalt kui tugevad on teised detailid, midagi peab järele andma, et see tahkis
silindrisse mahutada.

Jah, suvine diisel sisaldab rohkem "diislit" kui talvine, eriti statoilis, fortisel on mahuliselt vaadates
lisandeid märgatavalt. 0,5L täitsa vabalt võib suurem olla.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 28.02.2013 23:17 52
Postitas plekikortsutaja
perfectenemy kirjutas:Mida sai silindrisse kukkunud klapp väntvõllile teha? :?

Mis see jne. on mida tehti?

Kuna juhtus? soojal ajal veel? Palju kulu suurenes?
Kütuse kulu on väga varieeruv mõiste.

Mul ka 3.0 135 kw diisel, aga kulu on vaata et suurem, praegu talvel kilomeetriste otsadega, kui eelmine talv S4-ga
juhtus 2 nädalat tagasi.ja auto sain kätte eile.
mul on olnud selliseid autosid 2 tk.esimene oli 1999 a. 135 kW ja nüüd on 2001 a. 142 kW.mõlemad automaadid.nii esimesel kui ka sellel nüüd näitab komp keskmiseks kuluks 8,3 sajale.ja mulle meeldib vajutada siis kui soovi tunnen selleks.
eile kui auto kätte sain,näitas komp kuluks 17,8 sajale.ja kütusenäidik langes ka natuke kiiresti.siis õhtul paningi siia selle posti.täna hakkas asi juba inimlikumaid numbreid näitama(viimane näit õhtul oli 9,6 isegi).hea mõte oleks vist diagnostikasse minna

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 28.02.2013 23:23 00
Postitas plekikortsutaja
perfectenemy kirjutas:Mul ka 3.0 135 kw diisel, aga kulu on vaata et suurem, praegu talvel kilomeetriste otsadega, kui eelmine talv S4-ga
tõsiselt külma ilmaga(alates -15 ja külmem) panin minagi tähele külma mootori võimsat kütusekulu.see oli juba enne seda jama nüüd.kui selle teada sain,siis ei läinud kunagi enam enne sõitu kui auto oli vähemalt 15 minutit kohapeal tiksunud.siis oli ok.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 28.02.2013 23:39 16
Postitas plekikortsutaja
miks üldse panin sellise küsimuse,on sellepärast,et olen kuulnud nende kollektoritega on nii mõnelgi sarnane jama juhtunud ja paljud on ta juba sellise kompoti vältimiseks klappidest tühjaks teinud.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 02.03.2013 17:30 13
Postitas arnis
-15 puhul peab asja korda tegema webaso, kui ei tee, siis on omaniku enda
süü, et essugi ei tööta.
Pöördklapid on teada viga. Kui põikpäine peab olema, et sellise kolossaalse
reha otsa kaks korda astuda.
Kui ei ole auto hingeeluga kursis, siis jah juhtub. Aga kui on siin foorumis
kasutaja, siis miks lasid esimese korra katki, veel hullem, veel ühe korra.

Jah, ilma asjade ostmiseta saab klapid lihtsalt eemaldada.
Professionaalsem oleks osta parandatud disainiga klapid, kuid neil ei ole
väga suurt mõtet. Manuaalidel neid ei ole. Asi on veidi keskkonnanumbrites.

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 02.03.2013 18:15 59
Postitas DaddyV
Lasin omal ka termstaadi ära vahetada. Loodan,et sab parem. Õnneks on kordatehtud turbo ka langetanud kulu,Sest ei pea niimodi tallama enam

Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine

Postitatud: 02.03.2013 18:16 26
Postitas DaddyV
Lasin omal ka termstaadi ära vahetada. Loodan,et sab parem. Õnneks on kordatehtud turbo ka langetanud kulu,Sest ei pea niimodi tallama enam