K: pump paigast ära...vist
K: pump paigast ära...vist
ma siin kiskusin ükspäev pumba maha, vahetasin otsakaane tihendeid ja pumba tihendeid ka , kuid arvatavasti ei saanud õieti paika... oskab öelda keegi, kas UM tegeleb pumba paikapanekuga, ja mis see maksta võib? [/quote]
Nüüd on asi natuke pahasti, kuna keegi ei tea, mis sul paigast ära on. Arvatavasti tahab sul UM kontrollida mootorikettide märke, lisaks pump stendida ja võib juhtuda, et soovitakse veelkord tihendeid vahetada Kõik see on üsna kulukas lõbu.
Juba ketimärkide kontrolliks ning mootori otsakaane mahavõtmiseks kulub päris korralik aeg ning lisa sinna juurde kopsakas tihendite arve.
Karla Auto nt koorib pumba stendimise eest 750 (defekteerimine) + 600 (reguleerimine) + tööraha maha ja pealepaneku eest
Joe´s võtab sellise pumba stendi eest 900 + mahavõtmine ja pealepanemine.
Samas kui läheb ketimärkide kontrolliks pead arvestama uue tosooliga, ilmselt uue õliga, kuna see võib kergesti eelmisega selle operatsiooni käigus seguneda. Lisaks sellele otsakaane tihend, veesärgi tihend ning väga korraliku töö tegemisel võtavad osad mehed maha ka plokikaane, kuna sealne tihend jookseb kokku otsakaanega. Otsakaane tihendit on samuti äärmiselt n....ss vahetada. Sealjuures tuleks ära võtta ka karteripõhi ning välja vahetada karteritihend, kui seda ei tee, siis on hilisemad õlilekked suht paratamatud.
Isiklikult teekisn kindlasti pumba stendi ning enne ei julgeks masinat käivitada, kui olen veendunud ketimärkide ning klapiajastuse õigsuses.
Mõningad kulumaterjalide hinnad veel (UM)
otsakaane tihend - 268.05
karteripõhja tihend - 442.39
plokikaanetihend - 2093.30
plokikaane poltide komplekt - 822.10
Selline on minu isiklik nägemus töödest ning võimalikest kulutustest. Ma ei ole spetsialist ja seda konkreetset mootorit lahanud pole, siiki selle 2 silindrit väiksemat venda 1,8tds-i. Kui keegi pumba kõrva järgi paika paneb, ehkupeale tihendid silikoniga kokku tatistab, siis saab ka odavalt hakkama, kuid neid agasid jääb veel palju.... palju.
Juba ketimärkide kontrolliks ning mootori otsakaane mahavõtmiseks kulub päris korralik aeg ning lisa sinna juurde kopsakas tihendite arve.
Karla Auto nt koorib pumba stendimise eest 750 (defekteerimine) + 600 (reguleerimine) + tööraha maha ja pealepaneku eest
Joe´s võtab sellise pumba stendi eest 900 + mahavõtmine ja pealepanemine.
Samas kui läheb ketimärkide kontrolliks pead arvestama uue tosooliga, ilmselt uue õliga, kuna see võib kergesti eelmisega selle operatsiooni käigus seguneda. Lisaks sellele otsakaane tihend, veesärgi tihend ning väga korraliku töö tegemisel võtavad osad mehed maha ka plokikaane, kuna sealne tihend jookseb kokku otsakaanega. Otsakaane tihendit on samuti äärmiselt n....ss vahetada. Sealjuures tuleks ära võtta ka karteripõhi ning välja vahetada karteritihend, kui seda ei tee, siis on hilisemad õlilekked suht paratamatud.
Isiklikult teekisn kindlasti pumba stendi ning enne ei julgeks masinat käivitada, kui olen veendunud ketimärkide ning klapiajastuse õigsuses.
Mõningad kulumaterjalide hinnad veel (UM)
otsakaane tihend - 268.05
karteripõhja tihend - 442.39
plokikaanetihend - 2093.30
plokikaane poltide komplekt - 822.10
Selline on minu isiklik nägemus töödest ning võimalikest kulutustest. Ma ei ole spetsialist ja seda konkreetset mootorit lahanud pole, siiki selle 2 silindrit väiksemat venda 1,8tds-i. Kui keegi pumba kõrva järgi paika paneb, ehkupeale tihendid silikoniga kokku tatistab, siis saab ka odavalt hakkama, kuid neid agasid jääb veel palju.... palju.
Mis need otsakaanetihendid täpsemalt on? Kas need tihendid kus pumba võll käib?
Kas selleks võtsid ka pumba juppideks?
Küsin kuna sai ükspäev vahetatud e39 525tds pumbapea all olevad tihendid - probleeme polnud hetkel liigub nagu loom, kuid- natuke läheb märjaks pumba metallvoolikute piirkonnas...
(ennem muidugi lausa voolas küttet)
Kas selleks võtsid ka pumba juppideks?
Küsin kuna sai ükspäev vahetatud e39 525tds pumbapea all olevad tihendid - probleeme polnud hetkel liigub nagu loom, kuid- natuke läheb märjaks pumba metallvoolikute piirkonnas...
(ennem muidugi lausa voolas küttet)
Kas sul pumbale fikseerimispoldi jälge ei jäänud,selle järgi näeks endise pritsenurga ära ja saaks ehk samamoodi kokku panna.Bensukatel kui jagaja maha võtta siis jääb küll ja nii tagasi pandud küll.Endal pole pumpa maha võtnud,niisiis on see ainult oletus.Rootor käib ratta otsa minu teada ainult ühes asendis,tiftiga.Ja kaane paneks lihtsalt tunde järgi paika.Ainult enda töö ja vaev.
ise teigin pumbale jäljed peale et selles asendis mis ennem oli ,siis uuesti tagasi panna samasse asendisse... käisin siis täna jälle pumba kallal, sain minekut isegi natuke paremaks, koksisin seda pumbapead ja kett on märkidejärgi paigas, sest ketti ma maha ei võtnud, pumpa saab ka ilma kätte... aga ma kipun arvama, et siiski on viga milleski muus, vbla hakkab pumbapea õhtale minema? samas pumba mahavõtmine pole suur töö, ja mul on diislikeskuses , jõhvis ka tuttavaid, et ükspäev kui sinna asja, siis lasen pumba pinki panna..
selline loll küsimus, et kas diagnostiga ei saa pumba süütenurka ja kogu seda kremplit õigeks panna?
selline loll küsimus, et kas diagnostiga ei saa pumba süütenurka ja kogu seda kremplit õigeks panna?
Lauri_L kirjutas:
Mõningad kulumaterjalide hinnad veel (UM)
otsakaane tihend - 268.05
karteripõhja tihend - 442.39
plokikaanetihend - 2093.30
plokikaane poltide komplekt - 822.10
karmid hinnad seal UM is
mina sain otsakaane tihendi kõigest 75 krooniga
ja veel mõningad tihendid imeodavalt, kusjuures UM ostab neilt, ja lihtsalt lööb oma BMW templi peale ja ongi laksti hinnal otsas 200%
Lauri_L kirjutas:Hinnad on seal päris kobedad küll...
Sa käisid pumba kallal, aga kas sellel autol pole pumbal ovaalsed augud terve pumba liigutamiseks? Sellega saab ju süütenurka reguleerida....
jah on küll ovaalsed augud, aga süütenurk on mul vist paigas... vähemalt nende märkide järgi mis ma ise tegin pumba ja otsakaane peale enne pumba eemaldamist! käima läheb ilusti, nii külma kui sooja mootoriga
Kaane paika panemisega on tõesti raskem.
Samas pumba keeramisega olen alati ise süüte paika saanud. Soovitaks siis ehk pump stendi viia, kus kaan paika pannakse ja veendutakse selle korrasolekus. Seejärel pump peale ning käima. Kui pumba keeramisega tööd heaks ei saa, siis on vast ketimärgid paigast ära - muud varianti eriti olla ei saa. 6sil diisel on iseenesest nõus pea et igast pumba asendist käima. Teine variant veel soovituseks (nii müüdi mulle auto); kas sa pumbale kõrgsurvetorud panid õigesti tagasi? Neid on väga lihtne ühe võrra edasi tõsta ja siis peale panna, kuna märgistustähed on kole halvasti sinna peale löödud.
Märke saad umbkaudselt kontrollida veel nii, et võtad klapikambrikaane maha, keerad esimese silindri ülemisse surnud seisu (nukad mõlemad üles) ning siis peab starteri alt avast hoorattasse fikseerimispolt sisse minema. Kui ei lähe, siis on asi valesti. Lisaks on märk esimese hooratta taga oleval ketirattal ning kõrgsurvepumbal. Need peavad samuti ülemises surnud seisus kokku minema ketimärkidega (kollased lülid). Pumba puhul peab olema kett siis hammasratta märgil "6".
Samas pumba keeramisega olen alati ise süüte paika saanud. Soovitaks siis ehk pump stendi viia, kus kaan paika pannakse ja veendutakse selle korrasolekus. Seejärel pump peale ning käima. Kui pumba keeramisega tööd heaks ei saa, siis on vast ketimärgid paigast ära - muud varianti eriti olla ei saa. 6sil diisel on iseenesest nõus pea et igast pumba asendist käima. Teine variant veel soovituseks (nii müüdi mulle auto); kas sa pumbale kõrgsurvetorud panid õigesti tagasi? Neid on väga lihtne ühe võrra edasi tõsta ja siis peale panna, kuna märgistustähed on kole halvasti sinna peale löödud.
Märke saad umbkaudselt kontrollida veel nii, et võtad klapikambrikaane maha, keerad esimese silindri ülemisse surnud seisu (nukad mõlemad üles) ning siis peab starteri alt avast hoorattasse fikseerimispolt sisse minema. Kui ei lähe, siis on asi valesti. Lisaks on märk esimese hooratta taga oleval ketirattal ning kõrgsurvepumbal. Need peavad samuti ülemises surnud seisus kokku minema ketimärkidega (kollased lülid). Pumba puhul peab olema kett siis hammasratta märgil "6".
Mul ta päris igas suunas ei liigu.Ülevalt parempoolse poldi suhtes on ta fikseeritud,poldi pea on täpselt pumba pea süvendi suurune nii et selle suhtes ta liikuda ei saa.Nii öelda keerleb ümber selle poldi.Teiste poltide juures saab nihkuda küll,kokku vb paar millimeetrit,mitte üle poole cm.Vb teistel pumpadel on teistmoodi,ei tea. Ja saab ikka tunde järgi paika,kui just pump päris otsakorral ei ole.Kui segu lahja siis tühikäigul ei taha töötada ja koormuse taha tulekul sureb välja,minek ka puudub.Käivitub ka kehvemini.Kui liig rikas siis tahmab,mootor väriseb tühikäigul ja tuuritades ei taha pööre maha langeda,tuleb niimoodi aeglaselt alla. Nii vaikselt timmid kuni lõpuks paika saab,vb võtad ühe õlle sinna kõrvale. Mina sain igatahes ja seda mootorit nägin ma esimest korda 2 kuud tagasi,nii et ei saaks öelda,et ma mingi meister antud alal oleks. Kui mootor töötab kenasti,tühikäik normaalne,minek on normaalne ja ei tahma,siis võib vast öelda et tunde järgi on paigas. Muidugi võib ka mõne tonna välja köhida ja joosta mööda töökodasid.seix kirjutas:soldat kirjutas:Süüdet pannakse küll arvutiga paika,aga pumba kaas käib vist ikka praktilisel meetodil et siis pannakse vastavalt kuidas vaja on,tunde järgi.
ma nüüd ei usu küll ei tunde järgi saab kaant paika pakka ta liigub ju igas suunas, nii vasakule kui paremale, kui ka ette ja taha
Natuke tutvusin Autodata materialidega.
Nö elektrooniliselt arvutiga on võimalik süüteajastust kontrollida, aga mitte reguleerida ega paika panna.
Mehaaniliselt on see võimalik. Ideaaloludes toimub see hunniku spetsiaalsete tööriistade ja suure vandumisega , kuid põhimõte jääb samaks LIIGUTATAKSE PUMPA oma ovaalsetes aukudes ploki suhtes.
Seega pumba elektroonilist regulaatorit (aktuaatorit) ei puutu keegi.
Oleksin tänulik, kui keegi teadja poetaks siia mõne targa sõna selle elektroonilise osa ehitusest. Omal sarnane teema Üldise Tehnilise all üleval, aga infot pole tulnud
Nö elektrooniliselt arvutiga on võimalik süüteajastust kontrollida, aga mitte reguleerida ega paika panna.
Mehaaniliselt on see võimalik. Ideaaloludes toimub see hunniku spetsiaalsete tööriistade ja suure vandumisega , kuid põhimõte jääb samaks LIIGUTATAKSE PUMPA oma ovaalsetes aukudes ploki suhtes.
Seega pumba elektroonilist regulaatorit (aktuaatorit) ei puutu keegi.
Oleksin tänulik, kui keegi teadja poetaks siia mõne targa sõna selle elektroonilise osa ehitusest. Omal sarnane teema Üldise Tehnilise all üleval, aga infot pole tulnud