E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
Tervist.
Tellisin oma autole (E34 525i 92a.) uued tagasilla suured puksid (MEYLE) ja plaan neid nüüd kodustes tingimustes lähipäevil vahetama hakata. Olen netist uurinud selle kohta kuidas neid vahetada ja variante on päris palju, kuni välja põletamiseni. Omal tõmmitsaid ei ole, aga küll ma need vahetatud saan.
Küsimus hoopis veidramat sorti.
Tekkis selline mõttevälgatus, et täidaks pukside sees olevad tühimikud enne paigaldamist liimmassiga.
(Kodus vedeleb üks vorstitäis üht kõva musta liimi, millega kunagi sai tööl suuri kivifassaade metallkarkassi külge liimitud, liim muutub kuivades kõvaks kummiks)
Teoorias peaks puks tugevamaks/jäigemaks muutuma, mis võibolla parandab sõiduomadusi ja ehk pikeneb ka nende pukside eluiga.
Äkki on keegi kunagi millegi sellisega kokku puutunud ja oskab asja kohta midagi rääkida.
Tellisin oma autole (E34 525i 92a.) uued tagasilla suured puksid (MEYLE) ja plaan neid nüüd kodustes tingimustes lähipäevil vahetama hakata. Olen netist uurinud selle kohta kuidas neid vahetada ja variante on päris palju, kuni välja põletamiseni. Omal tõmmitsaid ei ole, aga küll ma need vahetatud saan.
Küsimus hoopis veidramat sorti.
Tekkis selline mõttevälgatus, et täidaks pukside sees olevad tühimikud enne paigaldamist liimmassiga.
(Kodus vedeleb üks vorstitäis üht kõva musta liimi, millega kunagi sai tööl suuri kivifassaade metallkarkassi külge liimitud, liim muutub kuivades kõvaks kummiks)
Teoorias peaks puks tugevamaks/jäigemaks muutuma, mis võibolla parandab sõiduomadusi ja ehk pikeneb ka nende pukside eluiga.
Äkki on keegi kunagi millegi sellisega kokku puutunud ja oskab asja kohta midagi rääkida.
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
Meyle, Lemförderi jms sillatala puksid ei kestagi agressiivsema sõidustiili juures. Mina paigaldasin Powerflexid ja olen väga rahul. Tagasillast igasugused lõtkud kadunud. Nö vaesemehe jäiga puksi tegemiseks valatakse orig puksid klaasiliimi täis.
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
Laseks siis need junnid kohe treialil teha, metallist? Peaks eriti vastupidav saama?
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
No kui neid klaasiliimiga täidetakse, siis ma võin vast seda enda liimi ka kasutada. See jääb kuivades kõvem, kui see puksi materjal ise on.
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
Kas selline kõvaks ajamine puksi vastupidavusele halvasti ei mõju, asi on arvestatud ju ikkagi teatud elastsusega ja kui ta seda pole, peaks kumm ju kiiremini ära lagunema?eff82 kirjutas:No kui neid klaasiliimiga täidetakse, siis ma võin vast seda enda liimi ka kasutada. See jääb kuivades kõvem, kui see puksi materjal ise on.
- erikred
- Huviline
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
- Peamine sõiduk: E38 740D
- Asukoht: põhja läti metsad
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
Palju õnne selle isevahetamisega ilma tõmmitsata. Anna teada kui alla nädala hakkama saad nii et puksid ka õigesti paigaldatud on. Guvaldaga sisse peksmine ei ole õige paigaldusviis , sama hästi võiks need vanad puksid sinna jätta siis. Pahatihti on kuulda olnud ka et kodune pukside vahetamine ilma tõmmitsata lõppeb silla alt võtmisega.
Samas kui aega on ja autot koguaeg vaja ei ole siis miks mitte.
Oluliselt mõistlikum on leida õige tõmmitsaga töökoda ja on kogu keberniit max 2 tunniga tehtud. Kui lähemalt ei saa käi kasvõi Pärnu UM'is. Normeeritud tööajal on omad eelised selles asutuses.
Aga kui on suur huvi ikka ise mutreid keerata ja plaan auto ka kauemaks jätta siis tõmmitsate valmistamine peaks ennast juba paari vahetuskorraga ära tasuma
Pukside tugevdamine liimimise teel on igati mõistlik tegevus tänavaautol. Need puksid ei pea muidu ju kahte aastatki normaalset sõitu vastu, vahet pole mis tootja oma võtad.
Metallpuksid on võistlusautode teema, vähemalt kerge difri undamine ja ägedad paugud kiiretel käiguvahetustel on garanteeritud.
Powerflex on vist rohkem selliste hobiautode teema, päris igapäevasteks sõitudeks natukene karm aga nii aegajalt sõites kannatab ära.
Madis kuidas need powerflexid ennast "hobiautol" õigustavad? Mingit hullemat undamist/paukumist ei ole kuulda?
terv
erich
Samas kui aega on ja autot koguaeg vaja ei ole siis miks mitte.
Oluliselt mõistlikum on leida õige tõmmitsaga töökoda ja on kogu keberniit max 2 tunniga tehtud. Kui lähemalt ei saa käi kasvõi Pärnu UM'is. Normeeritud tööajal on omad eelised selles asutuses.
Aga kui on suur huvi ikka ise mutreid keerata ja plaan auto ka kauemaks jätta siis tõmmitsate valmistamine peaks ennast juba paari vahetuskorraga ära tasuma
Pukside tugevdamine liimimise teel on igati mõistlik tegevus tänavaautol. Need puksid ei pea muidu ju kahte aastatki normaalset sõitu vastu, vahet pole mis tootja oma võtad.
Metallpuksid on võistlusautode teema, vähemalt kerge difri undamine ja ägedad paugud kiiretel käiguvahetustel on garanteeritud.
Powerflex on vist rohkem selliste hobiautode teema, päris igapäevasteks sõitudeks natukene karm aga nii aegajalt sõites kannatab ära.
Madis kuidas need powerflexid ennast "hobiautol" õigustavad? Mingit hullemat undamist/paukumist ei ole kuulda?
terv
erich
'96 E34 525TDSt M5-pack Executive Shadowline aka tume jõud
No smoke = No power
No smoke = No power
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
Nohh... ma paigaldasin Eibachi tagavedrud ja PF sillatalapuksid samal ajal. Ilmselt on see pigem vedrudest, aga tagaots on ikka väga jäik ja nt raudteest üle sõitmisel suuremal kiirusel (minu mõistes, see on 30-40kmh), käib ikka korralik litakas tagant läbi.erikred kirjutas:Powerflex on vist rohkem selliste hobiautode teema, päris igapäevasteks sõitudeks natukene karm aga nii aegajalt sõites kannatab ära.
Madis kuidas need powerflexid ennast "hobiautol" õigustavad? Mingit hullemat undamist/paukumist ei ole kuulda?
terv
erich
Aga muidu olen väga rahul, "hobiauto" ei tohigi vedel nagu paat olla.
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
tehtud, mitu korda...toimib, aga tuleb korralikult "toppida".
lisaks tasuks uurida vaheplaatide lisamist puksi alla, kuskil netis (ing keelne materjal) oli sellest ka juttu koos piltidega. mina tegin need eriti jäigast kummimaterjalist.
puksid tuleb paigaldada libestiga ja muidugi on kõike seda kõige parem teha ikkagi siis kui kogu kronstein alt ära on. E34 puhul koos nende pukside tegemisega tasub kindlasti mõelda ka jämedama tagumise stabika paigaldamisele. auto juhitavus muutub kokkuvõttes ikka üsna oluliselt paremaks.
lisaks tasuks uurida vaheplaatide lisamist puksi alla, kuskil netis (ing keelne materjal) oli sellest ka juttu koos piltidega. mina tegin need eriti jäigast kummimaterjalist.
puksid tuleb paigaldada libestiga ja muidugi on kõike seda kõige parem teha ikkagi siis kui kogu kronstein alt ära on. E34 puhul koos nende pukside tegemisega tasub kindlasti mõelda ka jämedama tagumise stabika paigaldamisele. auto juhitavus muutub kokkuvõttes ikka üsna oluliselt paremaks.
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
Kodustes tingimustes saab suht lihtsate vahenditega teha tõmmitsa, millega saab pärast ka puksi paigaldada.
Minu "leiutis" selline
Minu "leiutis" selline
Millelt/kust neid jämedamaid stabikaid võtta on?fiziks kirjutas: puhul koos nende pukside tegemisega tasub kindlasti mõelda ka jämedama tagumise stabika paigaldamisele.
BMW-le kindel
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
mina olen kahele e34'le pannud tagumise originaalstabika asemele lihtsalt sama auto esimese stabika. muidugi see nõuab natuke mõtlemist ja metallitöövahendeid, kuid midagi hirmus keerulist seal ei ole. lõpplahendusena on siis ees 25mm ja tagumine oli vist e34 tavapärase esimese mõõt ehk 22mm. üsna hea tasakaal jääb niimoodi, selge see muidugi, et auto muutub pisut ülejuhitavamaks kui originaalis, aga e34 ongi originaalis üsna uimane.
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
olen tähendanud et uutel puksidel on mingi kaitsevaha kiht peal, see tuleks ära eemaldada, sest muidu see liim ei jää sinna püsima.
lihtsalt kerge nõuanne
lihtsalt kerge nõuanne
Bensiin on pintslite pesemiseks!
Diislis peitub jõud!
Diislis peitub jõud!
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
Täna siis roomasin auto all ja vaatasin, et ega ilma tõmmitsata neid pukse ikka naljalt kätte ei saa. Kui, siis võibolla niimoodi, et saagida rauasae lehega, see vana puksi sein ühest või kahest kohast läbi, nii ehk oleks võimalik. Aga tuleb vist ikka lasta kuskil ära vahetada, endal jebimist vähem.
See kummiseibi/tüki toppimine sinna sinna puksi alla andis täna täitsa tulemusi ajutiselt.
Kuna vasaku puksi keskmine metallosa oli kummi küljest lahti ja tagasilla tala sai seal vabalt üles-alla liikuda, siis sellest tekkis kiirendamisel kole vibra põhja alla. Algul arvasin, et kardaani vahepukk on läbi. Eile Panin tutika puka alla, ka kardaaniotsa tsentreerimispuksi vahetasin ära,kardaani panin pärast samasse nuuti ja pukka eelpingestasin, aga vibra läks hoopis hullemaks.
Täna siis avastades selle sillatalapuksi kehva seisu, lõikasin sinna 2 ühe sendist tugevast kummist seibi ja vibra auto alt on kadunud.
Ajutine lahendus kuni puksid vahetatud saab, aga vähemalt hädapärased sõidud saab tehtud.
See kummiseibi/tüki toppimine sinna sinna puksi alla andis täna täitsa tulemusi ajutiselt.
Kuna vasaku puksi keskmine metallosa oli kummi küljest lahti ja tagasilla tala sai seal vabalt üles-alla liikuda, siis sellest tekkis kiirendamisel kole vibra põhja alla. Algul arvasin, et kardaani vahepukk on läbi. Eile Panin tutika puka alla, ka kardaaniotsa tsentreerimispuksi vahetasin ära,kardaani panin pärast samasse nuuti ja pukka eelpingestasin, aga vibra läks hoopis hullemaks.
Täna siis avastades selle sillatalapuksi kehva seisu, lõikasin sinna 2 ühe sendist tugevast kummist seibi ja vibra auto alt on kadunud.
Ajutine lahendus kuni puksid vahetatud saab, aga vähemalt hädapärased sõidud saab tehtud.
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
need kummipuksid soovitan ka pärast vahetust sinna tagasi panna!
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
Nende pukside tööiga on normaalsel kasutusel ca 200 000 km. Kas seda on vähe? See puks on osa süsteemist. Igasugune põlve otsas teadmatu soperdamine vedrustuse elastsete lülide omadustega muudab hullemaks müra, vibratsiooni ja kalkust (NVH - noise, vibration, harshness). Lisaks võid auto juhitavuse ettearvamatuks muuta (keegi siin kiitles ülejuhitavuse saavutamisega). Lisaks, "tugevdamisega" annab kindlasti mõni teine koht enneaegselt järgi.
Sõidurõõm
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
Ole hea mees ja tee sina oma tehasespeci järgi kõiki asju...mina pole kuskil väitnud, et see oleks vale või halb variant. Aga samas ära aja pläma, et a'la "keegi siin kiitles". Midagi ei ole kiideldud, nentisin fakti. Olen päris mitmel autol vedrustust ja sillageomeetriat muutnud, kõike seda ise samas ka rajal (koos G mõõtmistega ja puha) kui ka tänaval katsetanud ja päris suvalist külamehe vussu seega ikka ilmselt ei aja.
"nende pukside" ehk nende, mis autole tehasest kunagi alla on pandud? jah, võibolla NEED puksid sõitsid 200000, 150000 peal aga olid juba üsna läbi ka. NEID pukse sa aga ei pruugi enam poest saada täna + sa ei tea kunagi, mis puksi keegi konkreetselt omale sinna alla paneb, a b või c osa. Ja ammu on teada, et nii mõnedki omanikud kasutavad oma buumerit natuke teistmoodi kui on normaalne.
Antud juhul ma soovitaks sul natuke loogiliselt mõelda selle müra suurenemise ja teiste asjade enneaegse järgiandmise teemal, enne kui suure suuga midagi või kedagi siin paika panema tuled. Ühtlasi ei tasu arvata, et 80ndatel tootmisse läinud autol nüüd iga viimne kui puks ja lüli viimse kui detailini ülimalt perfektseks lihvitud oli ja sajast arvutisimulatsioonist läbi lasti.
http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/s ... plates.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
"nende pukside" ehk nende, mis autole tehasest kunagi alla on pandud? jah, võibolla NEED puksid sõitsid 200000, 150000 peal aga olid juba üsna läbi ka. NEID pukse sa aga ei pruugi enam poest saada täna + sa ei tea kunagi, mis puksi keegi konkreetselt omale sinna alla paneb, a b või c osa. Ja ammu on teada, et nii mõnedki omanikud kasutavad oma buumerit natuke teistmoodi kui on normaalne.
Antud juhul ma soovitaks sul natuke loogiliselt mõelda selle müra suurenemise ja teiste asjade enneaegse järgiandmise teemal, enne kui suure suuga midagi või kedagi siin paika panema tuled. Ühtlasi ei tasu arvata, et 80ndatel tootmisse läinud autol nüüd iga viimne kui puks ja lüli viimse kui detailini ülimalt perfektseks lihvitud oli ja sajast arvutisimulatsioonist läbi lasti.
http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/s ... plates.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 517
- Liitunud: 14.03.2011 00:42 27
- Peamine sõiduk: BMW E34 520i
- Asukoht: Tallinn / Kärdla
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
ilus comeback
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
fiziks, mis põhiparameetrite järgi valitakse kummipuks? Lühike ja konkreetne vastus palun.
Sõidurõõm
Re: E34 tagasillatala suured puksid tugevamaks
ei saa aru, mis vastust sa nüüd ootad. kuna valik võib olenevalt konkreetsest osast olla üsna lai siis kes mida eelistab ja oluliseks peab. mul on tunne, et esitasid oma küsimuse üldse vales vormis...
kui tahtsid küsida, millised parameetrid iseloomustavad kummipuksi siis need peaksid olema jäikus ja "damping", kahjuks ei oskagi sellele viimasele head eestikeelset vastet hetkel anda, "võime peatada liikumist" vms.
mis sa selle vastusega nüüd teed?
kui tahtsid küsida, millised parameetrid iseloomustavad kummipuksi siis need peaksid olema jäikus ja "damping", kahjuks ei oskagi sellele viimasele head eestikeelset vastet hetkel anda, "võime peatada liikumist" vms.
mis sa selle vastusega nüüd teed?