E39 konditsioneer

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
hanka
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 02.05.2005 11:00 35

E39 konditsioneer

Postitus Postitas hanka »

lasin kondi ära täita, lekkeid ei tuvastatud, kuid tööle läheb ainult siis kui ergutusele otse juhtmesse voolu anda.

rõhuandurile saab läbi diagnosti käsu anda et kõik ok? või tuleb see ära vahetada?
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas TimoA »

diagnostiga peaks selle vägisi käima saama panna küll...
Robska
Huviline
Postitusi: 789
Liitunud: 16.12.2007 18:22 16

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas Robska »

mai hakka uut teemat tegema. Eelmien suvi täideti ära mu autol süsteem ja kõik toimis nagu peab. Nüüd,aga kliima vent tööle ei hakka ja mingi aeg lülitab ise siis kliima välja. ( tuli salongis jääb põlema,aga pumpa ei vea kaasa) . Proovisin eraldi +12 anda vendile, töötas. autopoolsest pistikust tuli vool ka kenasti peale. Et kas on siis teda juhtivad andurid/ajud ära surnud?Kust alustada? Isegi nii proovisin,et panin kliima taha. kui pump ise tagant ära läks siis ca 10s lasin vendil puhuda ja võttis kohe ise kliima puma järgi.
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas TimoA »

Kui see vent sul ka Arvutiga käivitades tööle ei hakka, siis on järelikult vendi viga ikkagi.
BMW 525
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 22.10.2010 10:48 40
Asukoht: Otepää-Tartu

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas BMW 525 »

Robska kirjutas:mai hakka uut teemat tegema. Eelmien suvi täideti ära mu autol süsteem ja kõik toimis nagu peab. Nüüd,aga kliima vent tööle ei hakka ja mingi aeg lülitab ise siis kliima välja. ( tuli salongis jääb põlema,aga pumpa ei vea kaasa) . Proovisin eraldi +12 anda vendile, töötas. autopoolsest pistikust tuli vool ka kenasti peale. Et kas on siis teda juhtivad andurid/ajud ära surnud?Kust alustada? Isegi nii proovisin,et panin kliima taha. kui pump ise tagant ära läks siis ca 10s lasin vendil puhuda ja võttis kohe ise kliima puma järgi.
Täpselt sama probleem, et eelmine aasta vent tõõtas ja nüüd see aasta ei tõõta. vaatasin vendi üle ja puhastasin kõik klemmid ja asjad ära aga ikka tõõle ei lähe. kui otse vool peale lasta siis tõõtab :roll: .
ei viitsind pikalt jamada ja võtsin garaasist ühe lüliti ja panin selle salongi. siis võtsin ventika juhtmed ja vedasin lülitisse ja voolu võtsin kondipumba juhtmest, et kui kondipump taga on siis on seal vool ka sees ja siis saan ka ventikat taha lükata.

põhimõtte on selles, et kui sõidan linnas ja seisan kuskil siis lükkan ventika taha ja kui sõidan maanteel siis lükkan tagant ära.
muidu oleks pannud otse juhtmed niimoodi, et kui kondipumba taha lükkan siis tõõtab vent koguaeg aga sellepärast nii ei pannud, sest muidu hakkas see vent juba takistuseks muutuma maanteel kiiresti sõites.

vähemalt sain probleemi lahentatud ja asi toimib. :D
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas maarekl »

BMW 525 kirjutas:
Robska kirjutas:mai hakka uut teemat tegema. Eelmien suvi täideti ära mu autol süsteem ja kõik toimis nagu peab. Nüüd,aga kliima vent tööle ei hakka ja mingi aeg lülitab ise siis kliima välja. ( tuli salongis jääb põlema,aga pumpa ei vea kaasa) . Proovisin eraldi +12 anda vendile, töötas. autopoolsest pistikust tuli vool ka kenasti peale. Et kas on siis teda juhtivad andurid/ajud ära surnud?Kust alustada? Isegi nii proovisin,et panin kliima taha. kui pump ise tagant ära läks siis ca 10s lasin vendil puhuda ja võttis kohe ise kliima puma järgi.
Täpselt sama probleem, et eelmine aasta vent tõõtas ja nüüd see aasta ei tõõta. vaatasin vendi üle ja puhastasin kõik klemmid ja asjad ära aga ikka tõõle ei lähe. kui otse vool peale lasta siis tõõtab :roll: .
ei viitsind pikalt jamada ja võtsin garaasist ühe lüliti ja panin selle salongi. siis võtsin ventika juhtmed ja vedasin lülitisse ja voolu võtsin kondipumba juhtmest, et kui kondipump taga on siis on seal vool ka sees ja siis saan ka ventikat taha lükata.

põhimõtte on selles, et kui sõidan linnas ja seisan kuskil siis lükkan ventika taha ja kui sõidan maanteel siis lükkan tagant ära.
muidu oleks pannud otse juhtmed niimoodi, et kui kondipumba taha lükkan siis tõõtab vent koguaeg aga sellepärast nii ei pannud, sest muidu hakkas see vent juba takistuseks muutuma maanteel kiiresti sõites.

vähemalt sain probleemi lahentatud ja asi toimib. :D
tegelt võiksid ikka selle asja korda teha, ilmselt nendes takitsuste viga, mis seal ventika raami küljes on? või sul äkki ventika seest juba ventika juhtimine? see pole päris hea kui lased ventikal täie lauluga laulda, ventikas võib kotti minna!
BMW 525
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 22.10.2010 10:48 40
Asukoht: Otepää-Tartu

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas BMW 525 »

läheb siis läheb, vähemalt jääb kondisüsteem alles :)

aga kus kohas need asjad on mida üle vaadata , et mis seda ventikat üldse tõõle peab panema.
ventikas on 2 juhtmega
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas maarekl »

siis peaks pisitk neljaga olema...keskel on ventika raami peal siuksed ritküliku kujulised asjad, ilmselt neis viga! ise ostin yhe ventika, millel samamoodi ei töötanud ja sunniga töötas, siis võtsin oma venitka raami külest need jublakad ja asi toimib nii nagu vaja! kui väga kuum on, siis alles laulab, muidu aga ei kuulegi, et ventikas taga oleks!
BMW 525
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 22.10.2010 10:48 40
Asukoht: Otepää-Tartu

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas BMW 525 »

sorry ma unustasin margi kirjutada. tegemist on e34 -ga. pistik on samuti 2 klemmilne üks läheb kerre ja teine tuleb kuskilt mis ongi voolujuhe. ja siis ventikal on samuti 2 juhet üks pluss teine miinus. ventikal pole raamiküljes ega kuskilt mingeid asju :roll:
Robska
Huviline
Postitusi: 789
Liitunud: 16.12.2007 18:22 16

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas Robska »

maarekl kirjutas:siis peaks pisitk neljaga olema...keskel on ventika raami peal siuksed ritküliku kujulised asjad, ilmselt neis viga! ise ostin yhe ventika, millel samamoodi ei töötanud ja sunniga töötas, siis võtsin oma venitka raami külest need jublakad ja asi toimib nii nagu vaja! kui väga kuum on, siis alles laulab, muidu aga ei kuulegi, et ventikas taga oleks!
Juhul kui nendes takististes viga( neid sai vist oomipoest ka pmt - mäletan,et kunagi keegi vahetas neid) , kas seda näitab ka diagnost ? :)
TimoA kirjutas:Kui see vent sul ka Arvutiga käivitades tööle ei hakka, siis on järelikult vendi viga ikkagi.
Et teda arvutiga käivitada, selleks juba gt1 vaja? Plaan oli lähiajal Ennu juurde minna küll,aga maitea kas tal piisav kama olemas selleks.


edit: Nii palju kui vanadest teemadest lugesin, siis vist võib loota,et see/need takististid läbi seal.
ansa kirjutas: Kui on läbi koormustakisti (mitte reostaat, reostaat on muudetava takistusega takisti:potentsiomeeter suure voimsusega, olge ikka profid terminites), siis analoogi saab osta TEVALOst 0,47 Oomi 100watti-199eek. Originaal on 0.5 Oomi ja 85 watti, kuid tunduvalt kallim.
Kui vendikas on koos, koormus peab olema 20-21 Ampri ringis. Edu.
Originaal vist 0,2oom ja 80w. kas siuke erinevus võib jääda?
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas TimoA »

Robska kirjutas:
maarekl kirjutas:siis peaks pisitk neljaga olema...keskel on ventika raami peal siuksed ritküliku kujulised asjad, ilmselt neis viga! ise ostin yhe ventika, millel samamoodi ei töötanud ja sunniga töötas, siis võtsin oma venitka raami külest need jublakad ja asi toimib nii nagu vaja! kui väga kuum on, siis alles laulab, muidu aga ei kuulegi, et ventikas taga oleks!
Juhul kui nendes takististes viga( neid sai vist oomipoest ka pmt - mäletan,et kunagi keegi vahetas neid) , kas seda näitab ka diagnost ? :)

Eip. aga suure tõenäosusega on takistid, kui niisama voolu peale lastes läheb käima.
TimoA kirjutas:Kui see vent sul ka Arvutiga käivitades tööle ei hakka, siis on järelikult vendi viga ikkagi.
Et teda arvutiga käivitada, selleks juba gt1 vaja? Plaan oli lähiajal Ennu juurde minna küll,aga maitea kas tal piisav kama olemas selleks.

Ma ei ole kindel, võibolla sai isegi Inpaga seda käivitada. Tuli meelde, et on küll väimalus isegi inpaga teha seda.

edit: Nii palju kui vanadest teemadest lugesin, siis vist võib loota,et see/need takististid läbi seal.
ansa kirjutas: Kui on läbi koormustakisti (mitte reostaat, reostaat on muudetava takistusega takisti:potentsiomeeter suure voimsusega, olge ikka profid terminites), siis analoogi saab osta TEVALOst 0,47 Oomi 100watti-199eek. Originaal on 0.5 Oomi ja 85 watti, kuid tunduvalt kallim.
Kui vendikas on koos, koormus peab olema 20-21 Ampri ringis. Edu.
Originaal vist 0,2oom ja 80w. kas siuke erinevus võib jääda?
Robska
Huviline
Postitusi: 789
Liitunud: 16.12.2007 18:22 16

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas Robska »

No siis pole midagi oodata. tleb tevalost või oomipoest ära tuua need ja külge panna. Takisteid seal üks või mitu?

edit: hommikul ähmiga olin väga valesti kirjutand. palju see originaal on siis kas 0,2oomi ja 80w või 0,5oomi ja 85w?

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/704504
leits
Huviline
Postitusi: 1030
Liitunud: 21.03.2008 11:22 13

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas leits »

Mul isegi tuli külma, kuid eest vent käima ei läinud. Sai ära käidud diagnostis, ei läinud ka arvutiga käime, samas eelmine aasta töötas ideaalselt :/

Mis siis ikka homme läheb vahetusse .. 356€ vist maksis ..
Robska
Huviline
Postitusi: 789
Liitunud: 16.12.2007 18:22 16

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas Robska »

Päris ränk. Arvutiga sundida käivituda tal teeb vist sama välja kui otse voolu peale anda?
Deem, kust ma saaks teada siis , mis takistid sinna sobivad ja mitu neid on. Netist lugedes tundub,et 1 aga kui eile uurisin korra toda värki seal siis tundus hulgim olema neid.
leits
Huviline
Postitusi: 1030
Liitunud: 21.03.2008 11:22 13

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas leits »

Robska kirjutas:Päris ränk. Arvutiga sundida käivituda tal teeb vist sama välja kui otse voolu peale anda?
Deem, kust ma saaks teada siis , mis takistid sinna sobivad ja mitu neid on. Netist lugedes tundub,et 1 aga kui eile uurisin korra toda värki seal siis tundus hulgim olema neid.
takistitega variant vist odavam jah, mul mingi debiilse ajuga variant ..
Robska
Huviline
Postitusi: 789
Liitunud: 16.12.2007 18:22 16

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas Robska »

probleem püsib. Vahetasin mõlemad takistid ära( kumbki takistust ei näitand). 0,5 oomi asemele sai 0,47 ja 0,2 asemele 0,22. 100w mõlemad. Erinevused väiksed, et ei tohiks probleemi olla. Panin prooviks kokku ja ohh jummel lõi 0,22 oomise takisti tossuga lõhki küljepealt. kui ventikat keerutada, siis vastupidi töötab kergelt, aga õigetpidi käiks nagu raskelt. samas kui otse vool peale lasta siis toimib. Mida nüüd ette võtta, või proovida?
Jan320
Huviline
Postitusi: 1070
Liitunud: 30.04.2005 20:58 47

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas Jan320 »

Robska kirjutas:probleem püsib. Vahetasin mõlemad takistid ära( kumbki takistust ei näitand). 0,5 oomi asemele sai 0,47 ja 0,2 asemele 0,22. 100w mõlemad. Erinevused väiksed, et ei tohiks probleemi olla. Panin prooviks kokku ja ohh jummel lõi 0,22 oomise takisti tossuga lõhki küljepealt. kui ventikat keerutada, siis vastupidi töötab kergelt, aga õigetpidi käiks nagu raskelt. samas kui otse vool peale lasta siis toimib. Mida nüüd ette võtta, või proovida?
Kui raskelt käib siis on mootor katki, magnetid on lahti tulnud.
ahto85
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 13.12.2009 09:46 12
Peamine sõiduk: BMW 528i
Asukoht: Pärnu

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas ahto85 »

Tere,
milles võib probleem olla, kui tühikäigul kliima sisse lülitada aga külma ei tule ja ei hakkagi tulema ennem,
kui auto korra pöördesse ajada või siis sõitma hakata. Eelmine suvi sai UMis täidetud ja juba siis oli sama jama. Pumba juurest on kosta ka kräginat, kas see tähendab, et viga võib seal olla???

Autoks 96a 528
Robska
Huviline
Postitusi: 789
Liitunud: 16.12.2007 18:22 16

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas Robska »

Jan320 kirjutas:
Robska kirjutas:probleem püsib. Vahetasin mõlemad takistid ära( kumbki takistust ei näitand). 0,5 oomi asemele sai 0,47 ja 0,2 asemele 0,22. 100w mõlemad. Erinevused väiksed, et ei tohiks probleemi olla. Panin prooviks kokku ja ohh jummel lõi 0,22 oomise takisti tossuga lõhki küljepealt. kui ventikat keerutada, siis vastupidi töötab kergelt, aga õigetpidi käiks nagu raskelt. samas kui otse vool peale lasta siis toimib. Mida nüüd ette võtta, või proovida?
Kui raskelt käib siis on mootor katki, magnetid on lahti tulnud.
aga see ei loe,et teisipidi kergemini liigub?Ühesõnaga, siis vaga laul või võib üritada lasta kellelgi opereerida seda?
Jan320
Huviline
Postitusi: 1070
Liitunud: 30.04.2005 20:58 47

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas Jan320 »

Robska kirjutas:
Jan320 kirjutas:
Robska kirjutas:probleem püsib. Vahetasin mõlemad takistid ära( kumbki takistust ei näitand). 0,5 oomi asemele sai 0,47 ja 0,2 asemele 0,22. 100w mõlemad. Erinevused väiksed, et ei tohiks probleemi olla. Panin prooviks kokku ja ohh jummel lõi 0,22 oomise takisti tossuga lõhki küljepealt. kui ventikat keerutada, siis vastupidi töötab kergelt, aga õigetpidi käiks nagu raskelt. samas kui otse vool peale lasta siis toimib. Mida nüüd ette võtta, või proovida?
Kui raskelt käib siis on mootor katki, magnetid on lahti tulnud.
aga see ei loe,et teisipidi kergemini liigub?Ühesõnaga, siis vaga laul või võib üritada lasta kellelgi opereerida seda?
Mis see loeb ,et teistpidi liigub, vent peab õigetpidi põõrlema.
Kasutaja avatar
taff911
Huviline
Postitusi: 958
Liitunud: 13.12.2005 18:42 09
Peamine sõiduk: BMW 520i e39 110kw
Asukoht: Tallinn

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas taff911 »

ahto85 kirjutas:Tere,
milles võib probleem olla, kui tühikäigul kliima sisse lülitada aga külma ei tule ja ei hakkagi tulema ennem,
kui auto korra pöördesse ajada või siis sõitma hakata. Eelmine suvi sai UMis täidetud ja juba siis oli sama jama. Pumba juurest on kosta ka kräginat, kas see tähendab, et viga võib seal olla???

Autoks 96a 528
Mul ka sama teema, oskab keegi kommenteerida?
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas tanel25 »

Ei saa mina ka aru sellest e39 kliimaventikast. Möödunud suvel sai kasutatud(vahetatud takistitega) vent peale. Paar nädalat toimis nii nagu peab, et siis 3 kiirust. Peale seda jäi alles ainult 3 kiirus. Ok suvi sai läbi ja probleem ei vaevanud enam pead. Sellel aastal kui esimest korda kliimat panin siis kohe tõmbas :shock: ventika käima. Nii kui nuppu vajutasin tõmbas ventika kohe :shock: rahulike pööretega taha. Ja nagu neetud, nii kui 30 kraadi kuuma, ventikas vait. Paneb ainult kõige kiiremaid pöördeid. Ulub mingi 20-25 sekundit ,mingi aeg vaikus ja siis jälle ulub täispööretel. Ja nii koguaeg. Madalamad pöörded kadusid, kui käisin süsteemi täitmas.
4x6=1x nädalas
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas Danil523 »

kust neid takisteid saab ning palju maksab selle maha kärsatamise rõõm :?:
Robska
Huviline
Postitusi: 789
Liitunud: 16.12.2007 18:22 16

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas Robska »

Takisteid leiad nii tevalost kui ka oomipoest. Tevalost tellides tulid 25 euri. Võid ka esindusest võtta, ca 50 euri olid, vist.

edit: arvan,et kui vent liigub vabalt siis mahapõletamis rõõm jääb ära. Enda oma käis kuidagi kahtlaselt e. raskelt ,aga arvasin,et ikkagi aint takistite viga, kuna otse vool peale lastes töötas. Aga kui nüüd vendi maha võtsin, siis ega käe vahel teda väga ei keerand ja vahepeal kiilus täitsa kinni. Läheb teine vent peale, mis seal ikka.
Kasutaja avatar
siim .j
Huviline
Postitusi: 1849
Liitunud: 06.09.2006 16:44 26
Peamine sõiduk: F10 535i M Performance
Asukoht: Pärnu/Tallinn

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas siim .j »

Proovisin ka siin 30nese kuuma ja veel päikese käes, kohapeal käiates kliimavendi korrasolekut ja oh imet kohapeal mõni minut töötades juba sooja mootoriga hakkas temp. elu kiirelt punase peale minema, ei tulnud kusagilt see vent järgi. Nupust pump välja ja mootor norm. temp peal jälle paari minutiga. Ventikat ise ringi ajades võtab nagu kinni järsult mingi vahe tagant, et siis uus vent ainult abiks jah? :roll:
Die Freude am Fahren liefert nur der "i" - N55
Kasutaja avatar
siim .j
Huviline
Postitusi: 1849
Liitunud: 06.09.2006 16:44 26
Peamine sõiduk: F10 535i M Performance
Asukoht: Pärnu/Tallinn

Re: E39 konditsioneer

Postitus Postitas siim .j »

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/auxfan/auxfan.htm

Siin head tipsid, kuidas lihtsalt koduste vahenditega kontrollida ventilaatori seisukorda ja ideaalis vent. uuesti tööle saada. :)
Die Freude am Fahren liefert nur der "i" - N55
Vasta