veepumpade erinevustest...

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
nullviis
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 11.03.2009 10:23 05

veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas nullviis »

sai vahetatud veepump(põhjuseks arvestatav lõtk) peale mida enam tühikäigul salongi sooja tulla ei taha...termostaat samuti peaaegu uus peal,vedelikku piisavalt ja vähemalt 3-4 korda õhutatud(2 korda um-is).nemad väidavad,et õhku pole süsteemis...kui pöörded 1500 kusagil tuleb sooja nigu mühin.eriti häiriv on praegu hommikuti...kui sõitu ei alusta,siis sooja ei hakkagi tulema.veepump sai võetud b-varuosa salomest,nemad väidavad,et sellist probleemi neil ennem esinenud pole.ei teagi mis edasi teha,kas proovida järgmist pumpa ...ja suvel ju peaks mootor olema selle võrra halvemini jahutatud kui pole piisavalt tsirkulatsiooni... :( niipalju veel,et autoks e-36 328
taunod
Huviline
Postitusi: 3981
Liitunud: 10.08.2007 06:54 43
Asukoht: Viljandi

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas taunod »

Kas vent ikka salongi õhku ka pumpab? Ehk tahab ka salongifilter vahetust :roll:
2X328 '95
Kasutaja avatar
marek555
Huviline
Postitusi: 2899
Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
Asukoht: Tartu

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas marek555 »

Kui pump külge istus, siis vaevalt ta vale on.
Kuna muud asjad on nagu kontrollitud, siis ainuke asi mida veel kontrollida, on soojenduskraan.
Kasutaja avatar
rt23
Huviline
Postitusi: 911
Liitunud: 11.04.2007 14:45 36
Asukoht: Viljandimaa

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas rt23 »

Kas sellel mootoril lisatsirkulatsiooni pumpa pole, salongisoojenduse tarvis?
tel.53365288-Toomas 56285941- Taavi
Asukoht: Viljandimaa.
nullviis
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 11.03.2009 10:23 05

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas nullviis »

salongi filter sai samuti koos veepumbaga vahetatud(enne olid aknad vahest liiga udused),soojaklapp-kraan sai aasta tagasi lammutuse omaga asendatud...peale seda tuli ilusasti mõlemale poole sooja(auto on kliimaga).um-is võeti selle klapi pistik viimane kord lihtsalt lahti ja soovitati niimoodi proovida kas on abi või pole...kõik oli ikka vanaviisi,tühikäigul tuleb ainult leiget :( kas on siis olemas mingeid võimsamaid veepumpi (labad suuremad?),kusjuures sellel mis sisse sai olid plast labad...tagantjärele olen targemaks saanud,et metallist oleks parem...sellest hoolimata peaks ta vedelikku ringi ajama..lisatsirkulatsiooni pumbast ei tea mina midagi :roll: um-is ei teinud sellest keegi juttu....
Kasutaja avatar
bmw-vanos
Huviline
Postitusi: 757
Liitunud: 22.02.2009 22:20 35
Peamine sõiduk: e46 330d 150kw,6 manu
Asukoht: Kuressaare

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas bmw-vanos »

nullviis kirjutas:salongi filter sai samuti koos veepumbaga vahetatud(enne olid aknad vahest liiga udused),soojaklapp-kraan sai aasta tagasi lammutuse omaga asendatud...peale seda tuli ilusasti mõlemale poole sooja(auto on kliimaga).um-is võeti selle klapi pistik viimane kord lihtsalt lahti ja soovitati niimoodi proovida kas on abi või pole...kõik oli ikka vanaviisi,tühikäigul tuleb ainult leiget :( kas on siis olemas mingeid võimsamaid veepumpi (labad suuremad?),kusjuures sellel mis sisse sai olid plast labad...tagantjärele olen targemaks saanud,et metallist oleks parem...sellest hoolimata peaks ta vedelikku ringi ajama..lisatsirkulatsiooni pumbast ei tea mina midagi :roll: um-is ei teinud sellest keegi juttu....
kas sul temperatuur normis keskel see seier,ja kontrolli termostat üle ma arvan see juba vana ta lahtises asendis sis ei tulegi tühikäigul sooja eriti, ainult leiget... mul oli sama jama e36 328 kliimaga
nullviis
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 11.03.2009 10:23 05

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas nullviis »

termostaat vahetatud 2 kuud tagasi ja temp. näidik püsib ilusasti keskel...
Kasutaja avatar
aix
Huviline
Postitusi: 196
Liitunud: 30.11.2009 19:29 49
Asukoht: rakvere

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas aix »

kus see soojendus kraan asub? endal sama viga.
Kasutaja avatar
marek555
Huviline
Postitusi: 2899
Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
Asukoht: Tartu

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas marek555 »

nullviis kirjutas:um-is võeti selle klapi pistik viimane kord lihtsalt lahti ja soovitati niimoodi proovida kas on abi või pole...kõik oli ikka vanaviisi,tühikäigul tuleb ainult leiget :( kas on siis olemas mingeid võimsamaid veepumpi (labad suuremad?),kusjuures sellel mis sisse sai olid plast labad...tagantjärele olen targemaks saanud,et metallist oleks parem...
Pistiku lahtivõtmisel peaks olema klapp kogu aeg avatud ja salogi peaks tulema sooja. Aga minul plnud selleisest kontrollimise viisist kasu. Nimelt oli minu autol soojenduskraani juhtkolvi küljest klapp lahti tulnud ja kolb ei tõmmanud klappi üles. Vahepel lõid kõrgemad pöörded klapi lahti, siis tuli ka sooja.

Mis puutub veepumpa, siis b varuosa labade materjalide kvaliteedis poleks ka ise nii kindel. Kui labad on mingist valgest plastmassist, siis oleks asi suht kahtlane. BMW kasutab oma pumpade juures nüüd komposiitmaterjali (musta värvi plastmassi moodi), millel ei tohiks enam lagunemisega probleeme.
Metallist labadega pumpi kimbutab jällegi laagrite lagunemise probleem. Ise vahetasin just metallist labadega pumba, millel laagrid olid ära kulunud (samas oli pump vähemalt 50000+ km töötanud, mis ongi enamvähem normaalne eluiga).


Kui aga ikka tahad paremat pumpa, siis M50/M52-le pakutav performance pump on selline:
http://www.harrisonmotorsports.com/shop ... 33601ed90c
aix kirjutas:kus see soojendus kraan asub? endal sama viga.
Pidurivõimedist paremal pool.
Siin pildil valge ringi sees:
http://www.bimmerwerkz.com/forum/attach ... -hoses.jpg
nullviis
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 11.03.2009 10:23 05

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas nullviis »

vähemalt valgest plastikust see polnud...täitsa must oli ;) ehk on lootust ,kevade poole kui muu ei aita vahetan ta igatahes välja,sest see jama tekkis ikkagi vahetult peale pumba vahetamist.igatahes tänud vastamast ja nõu andmast! :)
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas vull »

idee poolest peaks saama neid klapi/kraani torusid katsuda ka. ühest neist peab soe sisse või välja tulema, ei tea ka täpselt
Kasutaja avatar
marek555
Huviline
Postitusi: 2899
Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
Asukoht: Tartu

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas marek555 »

vull kirjutas:idee poolest peaks saama neid klapi/kraani torusid katsuda ka. ühest neist peab soe sisse või välja tulema, ei tea ka täpselt
Kliimaga variandil siis 3 toruga klapp:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Alumisest avast siis läheb jahutusvedelik sisse, 2 ülemisest edasi salongi kummalegi poolde. Kui ülemised jäävad külmaks, kuigi soojendus on põhja keeratud, siis vist pole vaja enam pikalt mõelda :)
Ilma kliimata variandil siis 2 toruga klapp, alumisest läheb jahutusvedelik sisse ja ülevalt välja.
nullviis
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 11.03.2009 10:23 05

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas nullviis »

soojakraanist välja tulevad kaks voolikut olid sellised soojad,alumine üldse leige ja sellised suht pehmed pigistada...sel hetkel mootor töötas tühikäigul ja temp. näidik kenasti keskel.pole ikkagi piisavalt tsirkulatsiooni? :?
nullviis
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 11.03.2009 10:23 05

Re: veepumpade erinevustest...

Postitus Postitas nullviis »

vana veepumpa pole kahjuks enam alles,aga krt inimene harjub tõesti kõigega...praeguste ilmadega -10 umbes pole väga vigagi ,salongi saab päris ruttu soojaks :) eks ma jälgin seda asja...kõige rohkem pelgan suve,et mis siis võib juhtuma hakata...
Vasta