e46 320d 100kW ei käivitu (starter)
Postitatud: 22.01.2010 13:25 39
Hea et foorum taas püsti, saab nõu küsida! Hea nõu kuluks seda enam ära, et katse-eksitusmeetodeid rakendada sellise pakasega väljas on tiba halb.
Probleem nimelt selline, et 320d otsustas ühel hetkel, et kord haarab starteri taha ja kord mitte. Alguses enamasti ikka haaras starteri taha aga iga järgneva päevaga asi süvenes, nt käivitus alles 10-ndal katsel ja asi lõppes siis sellega, et auto seisab hetkel maja ees ja haara enam starterit üldse järgi.
Üks käivituskord oli huvitav veel seetõttu, et keerasin süütevõtit start asendisse, 2-3 sekundit ei toimunud midagi ja siis järsku haaras starteri taha. Äkki on just see näide iseloomulik ühele alltoodud võmalikust veast.
Endal käis peast läbi 4 võimalikku sõlme, mis võivad põhjustada starteri mittetoimimist: süüteluku põhi; EWS-plokk mis peaks andma süütelukust saadava signaali edasi starteri tõmbereele; tõmberelee ise ning neljandaks starteri mootor.
Suure hädaga kakkusin külma käes mootori plastikud ära, et saaks kontroll-lambiga testida, kas süütelukust võtit keerates tõmberelee peale vool tuleb ja sealt edasi testida, kas starteri mootori ja tõmberelee klemme lühistades starterit ringi vedama hakkab, kuid see ligipääs sinna on olematu - ette jääb õlifiltrikorpuse jahutusradikas vms oma voolikutega ning niisama umbropsu pimesikku mängida ei taha.
Kui mootorit kattev plastik sai maha kooritud ja uks lahti on siis tundub, et süütevõtit keerates üksik klõps käib. See nagu viitaks, et tõmberelee peale vool saabub.
Ehk oskab keegi targem ülaltoodud sümptomite põhjal diagnoosida võimalikku viga? Kui tõmberelee teeb klõpsu, kas see tähendab et tõmberelee on töökorras või klõpsust hoolimata võib tõmberelee läbi olla?
Probleem nimelt selline, et 320d otsustas ühel hetkel, et kord haarab starteri taha ja kord mitte. Alguses enamasti ikka haaras starteri taha aga iga järgneva päevaga asi süvenes, nt käivitus alles 10-ndal katsel ja asi lõppes siis sellega, et auto seisab hetkel maja ees ja haara enam starterit üldse järgi.
Üks käivituskord oli huvitav veel seetõttu, et keerasin süütevõtit start asendisse, 2-3 sekundit ei toimunud midagi ja siis järsku haaras starteri taha. Äkki on just see näide iseloomulik ühele alltoodud võmalikust veast.
Endal käis peast läbi 4 võimalikku sõlme, mis võivad põhjustada starteri mittetoimimist: süüteluku põhi; EWS-plokk mis peaks andma süütelukust saadava signaali edasi starteri tõmbereele; tõmberelee ise ning neljandaks starteri mootor.
Suure hädaga kakkusin külma käes mootori plastikud ära, et saaks kontroll-lambiga testida, kas süütelukust võtit keerates tõmberelee peale vool tuleb ja sealt edasi testida, kas starteri mootori ja tõmberelee klemme lühistades starterit ringi vedama hakkab, kuid see ligipääs sinna on olematu - ette jääb õlifiltrikorpuse jahutusradikas vms oma voolikutega ning niisama umbropsu pimesikku mängida ei taha.
Kui mootorit kattev plastik sai maha kooritud ja uks lahti on siis tundub, et süütevõtit keerates üksik klõps käib. See nagu viitaks, et tõmberelee peale vool saabub.
Ehk oskab keegi targem ülaltoodud sümptomite põhjal diagnoosida võimalikku viga? Kui tõmberelee teeb klõpsu, kas see tähendab et tõmberelee on töökorras või klõpsust hoolimata võib tõmberelee läbi olla?