1. leht 1-st

E36 Niisiis klõbinast, mis pole vb. õliga seotud!

Postitatud: 14.02.2008 14:41 11
Postitas Johndoe318
Masin ise 08.`95a 318i, 85kw, M43, e36. sedaan.
Klõbin on kosta 2-3ja 4 silindri kandist kui kapott üleval on. kui kapott kinni on siis klõbin nagu kuulatezs tuleks mootori alt. kui kanalis kuulad siis eespoolt kuulates tuleks nagu mootori tagumisest otsast ja kui sealt kuulad oleks nagu ees otsas.
Klõbin ise hakkas juba tegelt pea pool aastat tagasi. Alguses ehmatas kuid kuna ta suuremaks ei läinud ja ära kah ei kadunud siis ei leidnud et see probleem oleks samas nüüd hakkas lihtsalt pinda käima. Klapid ja klapi ajam üldse on ok. Saaled ja vänt on ok.
Hääl ise tekib ca 10-20 sek peale käivitamist ja on kuuldav enamalt jaolt tühikäigul.
Üks kahtluste hallikaks on sidur. Tal peaks olema ju kahe massiga hooratas.
Kas kellelgi on sarnast probleemi ette jäänud ja kas on võimalik et kui see hooratas lõppemas on et see siis oma kahe raskusega klõksub.(diisli häält tekitab)

Postitatud: 14.02.2008 15:16 21
Postitas Lepard
Mul kostub ka kapoti alt (tundub nagu juhipoolses nurgas olevat, aga kindel ei ole) imelikku häält. Tõk-tõk. Tõk-tõk. Ja kuulda on kah just tühikäigul ja intervall on ca iga 5sek tagant...

Autoks 93a 320i.

Mis asi seda põhjustada võiks? Mida peaks kontrollima?

Postitatud: 14.02.2008 15:20 09
Postitas Johndoe318
no mul see hääl nagu selline ühtlane 1 sek`2 klõksu.

Postitatud: 14.02.2008 17:17 15
Postitas Cert85
Ei anna nüüd pead, et mis mootoriga täpsemal tegu oli. Aga on siit foorumist jäänud teema meelde, et mingitel mootoritel oli ülemise otsa õlitus natukese kehva võitu, et kas siis mingit sodi täis või mis iganes. Aga kui see õli sinna ikka ei jõua, siis need tiginad ja asjad lihtsalt tekkima.

Postitatud: 14.02.2008 17:33 59
Postitas lauri370
Cert85 kirjutas:Ei anna nüüd pead, et mis mootoriga täpsemal tegu oli. Aga on siit foorumist jäänud teema meelde, et mingitel mootoritel oli ülemise otsa õlitus natukese kehva võitu, et kas siis mingit sodi täis või mis iganes. Aga kui see õli sinna ikka ei jõua, siis need tiginad ja asjad lihtsalt tekkima.
Mul oli E36-ga just selline jama, et õli kanali mingi auk oli umbes ja see põhjustas seda klõbinat.

Postitatud: 14.02.2008 17:43 49
Postitas Lepard
lauri370 kirjutas:
Cert85 kirjutas:Ei anna nüüd pead, et mis mootoriga täpsemal tegu oli. Aga on siit foorumist jäänud teema meelde, et mingitel mootoritel oli ülemise otsa õlitus natukese kehva võitu, et kas siis mingit sodi täis või mis iganes. Aga kui see õli sinna ikka ei jõua, siis need tiginad ja asjad lihtsalt tekkima.
Mul oli E36-ga just selline jama, et õli kanali mingi auk oli umbes ja see põhjustas seda klõbinat.
Lihtsalt umbes auk ei saa ju seda klõbina häält teha... mingi muu mootoriosa peab seda häält ju tegema... aga milline...

Ise ka koduste vahenditega seda õlikanali auku puhastada saab?

Postitatud: 14.02.2008 18:31 37
Postitas Cert85
Auk ei teegi, aga tingib selle, et õli ei jõua vajalikus koguses sinna, kuhu peaks.

Postitatud: 14.02.2008 19:15 17
Postitas OnYks
Mul oli sama probleem, on ka teema olemas, aitas see, kui tegin ära mootori sisepesu.

Postitatud: 14.02.2008 20:34 19
Postitas Rain.
Vot, eelmine postitaja ütles õigesti. On olemas mitmeid teemasid kus klõbinast või kõrinast juttu. Tuleb ainult otsingut kasutada, seejuures piisab ühest sõnast otsingusse ja valida, et otsiks ainult tehnilise alt!

Postitatud: 14.02.2008 21:04 27
Postitas art16ur
ketti on vahetatud?

Postitatud: 14.02.2008 22:04 55
Postitas tagor
selle mootori tüüpviga ,õlitus kanalid umbes kuna kasutatud jama õli ja tiksuvad hüdrotõukurid, mul läks remont koos veepumba vahetusega 4300(see oli muidugi 4 aastat tagasi).

Postitatud: 14.02.2008 23:51 55
Postitas Lepard
tagor kirjutas:selle mootori tüüpviga ,õlitus kanalid umbes kuna kasutatud jama õli ja tiksuvad hüdrotõukurid, mul läks remont koos veepumba vahetusega 4300(see oli muidugi 4 aastat tagasi).
Nt enda seisukohalt oskan öelda, et olen viimased 2a (seni kuni olen auto omanik olnud) kasutanud vaid Castroli täissünti ning viimane kord sai ka õlianum läbi pestud spets.vahenditega...

Postitatud: 15.02.2008 08:44 06
Postitas Johndoe318
Odot võtke hoogu maha. Ma veel räägin mis mul tehtud on.
Niih Kett ja keti juhid on vahetatud.
Mootor sai eelmise aasta novembris juba mootori pesu kui klõbin oli juba olemas. Ja ei kadunud ta kusagile.
- Mootori pesust veel üht teist. Et kui enda teada pole mingit paska mootorisse toppinud ei ole mõtet mootorit pesta õlivahetuste vahel. Asi selles et tänapäeva õlidel on endal nö. pesemistoime. Ja kui me siiski peseme eemaldab see pesemis tsükkel õlipoolt tekitatud kaitsva kihi hõõrduvatelt pindadelt!!!

****- sõna otseses mõttes. See klõbin pole ei suuremaks läinud ega ka mitta väiksemaks läinud. - Kes on mootori juures "doktorit" mänginud saavad aru mis on vardaga kuulamine. siis saate ka sellest aru et rohkem eritipalju võimalusi pole seal klõbinateks.
Kui keps või vänt oleksid lõtkuga oleksid need ammu minekut teinud sest ma olen seda masinat mitte vähe piitsutanud. ...


eelmine nädal panin uue õli ja Valvoline täis sünt 5W40


Et veel siis ehk targad vastate kuskohast teil siis see saast mootorisse satub või millest need kanalid umbe lähevad???

Postitatud: 15.02.2008 08:50 15
Postitas Johndoe318
Rain530 kirjutas:Vot, eelmine postitaja ütles õigesti. On olemas mitmeid teemasid kus klõbinast või kõrinast juttu. Tuleb ainult otsingut kasutada, seejuures piisab ühest sõnast otsingusse ja valida, et otsiks ainult tehnilise alt!

Rain ma otsisin. Ise oled "insener" ja ei vaevu mõtlema mida lugesid siit. vasta mu eelmises postituses olevale küsimusele targalt. ( kanalite ummistuste kohta) ette tänades.

Postitatud: 15.02.2008 09:27 26
Postitas Rain.
Johndoe318 kirjutas:
Rain530 kirjutas:Vot, eelmine postitaja ütles õigesti. On olemas mitmeid teemasid kus klõbinast või kõrinast juttu. Tuleb ainult otsingut kasutada, seejuures piisab ühest sõnast otsingusse ja valida, et otsiks ainult tehnilise alt!

Rain ma otsisin. Ise oled "insener" ja ei vaevu mõtlema mida lugesid siit. vasta mu eelmises postituses olevale küsimusele targalt. ( kanalite ummistuste kohta) ette tänades.
Ei väidagi, et sa alati vastuse oma küsimusele leiad otsinguga. Seejuures olekski targem jätakata mõnes sarnases teemas (nagu reegliteski kirjas), sest muidu on ühesuguste pealkirjadega teemasid pärast mitmeid. See kõik parema foorumi huvides kuniks klubi saab uue foorumi püsti. Aga aitab OT-st.

Postitatud: 15.02.2008 09:52 46
Postitas Viljar
Kus kandis ise asud?
Nii on raske variante välja pakkuda, kui ei ole oma kõrvaga häält kuulnud.
Iseenesest mis seal mootoris olla saab, kui hakata ülevalt minema, siis:
Pihustiots tiksub
Õlitõukur tiksub (kas on kutu või jääb õlivaeseks)
Nukkvõll kulunud
Sõrmes on väike loks (kolks mis ei pruugi suureneda, aga käib närvidele)
Kolb ise on vigane (praod sees)

Saalet ei süüdistaks, see oleks selle aja peale kindlasti juba täitsa otsas.

Õli suhtes, julgen mainida, et Valvoline õlist võib seda jama mootorisse koguneda küll, mitte et ma et ma mingit õlifirmat esindaks ja tahaks teisi maha teha, aga aja jooksul olen näinud seest poolt mootoreid mis on erinevate õlidega töötanud.

Postitatud: 15.02.2008 10:00 08
Postitas art16ur
Johndoe318 kirjutas:eelmine nädal panin uue õli ja Valvoline täis sünt 5W40
Kas enne seda kasutas auto poolsünti, või oli ka täissündi peal?

Postitatud: 15.02.2008 10:06 35
Postitas Johndoe318
mis ma oskan öelda. Õlist lihtsalt ei kogune jama. ja muid jamasid pole ma sisse sinna lasknud.
Pesemise mitte vajalikkust kinnitavad enamus õlitootjad oma täissünt õlide kasutamise korral. ( kui õli on must ei tähenda seda et on si tt õli vaid see õli peseb hästi)
Aga seda nö jama tekkimist võiksin ma just näiteks Addinoli kohta väita kuid ma välistaks selle kuna enamalt jaolt on see kokkulangemine et just selle kasutajal on ka enne mingit jama sisse pandud jne. tänapäeva õlid ei tooda klimpe ja muid köditükke. Filter teeb oma tööd.

Tõukurd ja klapid tiksuvad vaikselt - peaaegu kuulmatult kui vardaga kuulata kaant ja ploki kaane ülemist serva.
kui vända mehanismis või kepsudel või siis kolvil miskit häda oleks ei kestaks see sellise andmise juures ühte õlivahetus välpa!!!

Postitatud: 15.02.2008 10:08 21
Postitas Johndoe318
art16ur kirjutas:
Johndoe318 kirjutas:eelmine nädal panin uue õli ja Valvoline täis sünt 5W40
Kas enne seda kasutas auto poolsünti, või oli ka täissündi peal?

kunagi oli pool sünt. ja see klõbin hakkas juba selle ajal. mina olen sellel ainult täis sünti kasutanud. ja enne selle kasutamist pesin ka mootori!

Postitatud: 15.02.2008 10:19 52
Postitas Viljar
Johndoe318 kirjutas: kui vända mehanismis või kepsudel või siis kolvil miskit häda oleks ei kestaks see sellise andmise juures ühte õlivahetus välpa!!!
sõrme loksu ja pragulise kolvi puhul julgen vastu vaielda ;)

Postitatud: 15.02.2008 10:26 17
Postitas Johndoe318
Viljar kirjutas:
Johndoe318 kirjutas: kui vända mehanismis või kepsudel või siis kolvil miskit häda oleks ei kestaks see sellise andmise juures ühte õlivahetus välpa!!!
sõrme loksu ja pragulise kolvi puhul julgen vastu vaielda ;)
Praguline kolb annaks tunda- kas siis õlikulu või mineku - poolest, või siis karterist tuleva suitsu või suure rõhu pärast .... !? siiski kas 318 M43 kellelgi käepärast ehk proovib tühikäigul õlikorgi maha võtta nu natukene lahti päästa kas sealt puhub nati või on ühtlane võnkumine? aga et just M43 oleks.
Sõrme loks oleks valjenev ka vastavalt pööretele.
Ja loogiline et kui mingi asi hakkab sedasi loksuma et ta ka loksudes suuremaks kulub! väiksem võimalus teras kolbide puhul - kuid sellel pole ammugi teraskolbe.

Postitatud: 15.02.2008 19:14 23
Postitas skyline
Mul ka E36 1,8 selle M43 mootoriga ja sümptomid on sarnased. Klõksumist on minu autol kuulda kuskilt mootori ja käigukasti ühenduskoha juurest kusjuures sidurit lahutades hääl ei muutu.
Autol sees täissünt õli 5w-50 ja auto õli ei võta, õli lekib vaid otsatihendi vahelt kuigi palju välja.
Hääl oli mootoris sees juba ostes, aga siis sai vasikavaimustusest auto siiski ära ostetud. Nüüdseks minu käes sõidetud 12 tuh km ja pole see hääl hullemaks läinud, pigem on vahel ära kadunud ja siis taas ilmunud. Hästi on häält kuulda kui pöörded üles ajada nii 2000 peale ja siis gaas maha lasta, on kuulda hästi klõbin, mis jääb väiksemaks koos mootori pöörete langemisega
Hüdrõtukuri kõrin see igatahes pole, sest sellega olen oma eelmiselt autolt tuttav. Üks remondimees pakkus mul diagnoosiks saalekolksu, teine hüdrotõukureid...igatahes see hääl mulle ei meeldi, paraku pole keegi mu autole suutnud ka diagnoosi panna. Eelmise autoga(Nissan) juhtus mul paraku nii, et mootorist kostuva kõrina peale soovitas üks remondimees vahetada geneka laagrit, teine veepumpa (mis oli äsja vahetatud) ning kolmas roolivõimendi pumpa .... ja lõpuks purunes mootorikett ja viga oligi käes :(
Käisin selle BMW mootorimurega ka UM-s, need olid võtnud klapikabrikaane maha kontrollinud ketti ja kuulanud-katsetanud ja ütlesid, et nemad ei oska öelda milles viga on ilma et mootorit täiesti lahti ei võtaks. Soovitati siis tagasi minna kui hääl hullemaks läheb.

Oleks huvitav teada kui keegi on analoogsele veale jälile saanud.

Postitatud: 15.02.2008 19:46 12
Postitas bemari99
Enadal siis sarnased sümptomid e46 1999a ja 77kw-se motoga. Krt klõbiseb juba mitu kuud. Tõk-tõk-tõk...Eriti külma ilmaga aga ka sõites täpsete intervallide tagant. Algul mõtlesin,et külm ilm ja äkki mõni hüdrotõukur möllab aga asi hakkab ära tüütama juba. Nagu õmblusmasin :P Varsti pannakse läpakas taha ja hakatakse kotermanni taga ostsima, eks siis panen kirja mis leitakse, loodetavasti ikka leitakse midagi :shock:

Postitatud: 15.02.2008 21:51 58
Postitas redline
olen isa e36 320 korduvalt kuulnud plõks kolm sekki vahet ja siis jälle plõks. Mootoris ei saa viga olla, sest töötab laitmatult ja mingeid hääli ei tee :roll:

Seda plõksumist on salongist seest ka kuulda :roll: Siduri lahutamine ei mõjutanud midagi ja tuleb kuskilt auto alt. Pole endal olnud aega süveneda kah, otseselt nagu ei häiri, aga terav kõrv kuuleb seda salongist :)

Postitatud: 17.02.2008 22:55 55
Postitas Johndoe318
IRW - klõpse ja klõkse on tõesti erinevaid. esialgu kuulaks täpselt sama mootoriga seonduvaid muresid.
See konkreetne klõbin jah madalatel pööretel ja kusagil 2 klõksu sekundis. vägagi võimalik et see tuleb hoorattalt.

Postitatud: 05.03.2008 21:56 37
Postitas Kurjam
Endal ka sama probleem ja kahtlustaks ka hooratast. Külma mootoriga on väga hästi kuulda. Mida rohkem masin soojaks saab, seda vähem kuulda on, mingi aeg kaob täiesti ära. Sidurit lahutades läheb vaiksemaks, kuid päris ära ei kao. Proovin mingi aeg lindile saada selle heli.

Re: E36 Niisiis klõbinast, mis pole vb. õliga seotud!

Postitatud: 23.03.2009 10:34 55
Postitas Genne
Enda M43 mootoril sama olukord- plõksub. Kuid mina arvan, et tegu pole üldse mootori mehaanilise probleemiga, vaid seda teeb mingi abisõlm. Lambist pakun- elektrioonilised soojakraanid (klapid seal sees), sissepritsega seoses midagi(pihustit ei pakuks, sest plõksumine ei sõltu mootori pööretest), tühikäigu mootor vaevalt seda teeb. :?

edit :Praguline kolb annaks tunda- kas siis õlikulu või mineku - poolest, või siis karterist tuleva suitsu või suure rõhu pärast .... !? siiski kas 318 M43 kellelgi käepärast ehk proovib tühikäigul õlikorgi maha võtta nu natukene lahti päästa kas sealt puhub nati või on ühtlane võnkumine? aga et just M43 oleks.
- Proovisin, õlikorgi august tuleb ühtlane võnkumine.

Re: E36 Niisiis klõbinast, mis pole vb. õliga seotud!

Postitatud: 13.10.2009 00:58 24
Postitas fildeo
mul teistmoodi värk. külma mootoriga kui pöörded on kõrgemad. eriti kuulda pole. Kui mootor on töösoe, pöörded kuskil 550rpmi ringis klõbiseb. Tundub et siis vist ikkagi klappide või hüdrutõukurite värk. Sõites salongi ei kuule. ja vahest on parema kütusega vähem kuulda seda (95vs98).
AUTO E36 323 (m52 vist)