Lugesin läbi pea kõik selle teemaga seotud postitused, kuid vastust ei saanud, seega teen uue teema ja püüan võimalikult detailselt kirjeldada probleemi olemust.
Autoks on E36 kerega BMW, 1991. Eelmise aasta talvel tekkis probleem, kus kojamehed (edaspidi KM) töötasid käivitades ainult kõige kiiremas astmes, ülejäänud režiimid olid tummad. Manuaalrežiimis (alla vajutades) töötavad KM nii, et tõusevad üles, kuid alla enam ei tule. Selleks tuleb manuaalrežiimi mitu korda vajutada, et KM jälle alla tuleksid.
Kahtlustades releed, proovisin lammaris teisi (kaks sinist releed rooli all), kuid probleem ei kadunud.
Kui KM on üleval ja keerata süüde välja ja uuesti sisse, siis langevad need alla, kuid tööle ei hakka.
Kui aga mootor on töösoe peale ca 5-10 km sõitu, siis aegajalt manuaalrežiimi proovides hakkavad mingil hetkel KM normaalselt kõikides režiimides, kaasaarvatud pritsung, tööle. Kerge vihma või lumega on aga suht nõme sõita, kui KM täiskiirusel pühivad, samas kui oleks vaja töötada I astmes.
Seega kas targemad pead oskavad öelda, mis seos võiks olla KM töörežiimil ja mootori temperatuuril või siis süüte impulsil.
E36 Kojameeste probleem
Kuna tegemist üleminekuaastaga ja sellest tulenevalt võib olla mitmeid variante nii releede kui akude jms asukohaga, siis minu käsutuses oleval autol on releed (wiper relay, wiper motor relay) igatahes rooli all.
Võtsin ka relee huvi pärast lahti ja vaatasin üle- kontakt toimib normaalselt, puhastasin veel kontaktivahed ära, kuid probleem on ilmselgelt kusagil mujal. Kahjuks ei tunne ise elektroonikat nii hästi, et oskaks midagi edasi teha.
Võtsin ka relee huvi pärast lahti ja vaatasin üle- kontakt toimib normaalselt, puhastasin veel kontaktivahed ära, kuid probleem on ilmselgelt kusagil mujal. Kahjuks ei tunne ise elektroonikat nii hästi, et oskaks midagi edasi teha.
Üks asi on tõesti õige relee üles otsida. Kui mul oleks see jama, siis uuriks natuke manuaali (et selgitada kus relee võiks olla), võtaks ta ära ja prooviks kojamehi. Kui ei tööta üldse nüüd, siis relee õige.
Seejärel vaataks selle relee korralikult üle. Sa väitsid, et soojenedes hakkavad KM tööle? Siis ma kahtlustaks järgmisena külmjooteid (tegelen hobikorras ka elektroonikaga ja tean, et need põhjustavad palju jama).
See ei pruugi põhjus olla, aga kui Sa juba reele lahti kakkusid siis vaata ta jooted üle.
Seejärel vaataks selle relee korralikult üle. Sa väitsid, et soojenedes hakkavad KM tööle? Siis ma kahtlustaks järgmisena külmjooteid (tegelen hobikorras ka elektroonikaga ja tean, et need põhjustavad palju jama).
See ei pruugi põhjus olla, aga kui Sa juba reele lahti kakkusid siis vaata ta jooted üle.
vastaks siis ka midagi
oli sama probleem alguses oli külmajootme viga kuid hiljem ei hakanud samuti rele tööle.seega vahetasin selle välja ja see asus rooli all minul oli sellele peale kirjutatud midagi sellist wicsh wasch.Kahtlustan et sa pole lammarist lihtsalt korraliku saanud sest ka mina sain algul mitte töötava kuid hiljem korras oleva ja töötab siiani.