1. leht 1-st

E36 Katalüsaator ja lambda

Postitatud: 06.01.2008 19:26 58
Postitas K_
Tere.

Sai soetatud e36 sedaan aastast 93, 1.6 m40 mootoriga. Probleemiks on siis, et autol pole katalüsaatorit ja lambda andur on olemas aga kuhugi ühendatud see pole.

Pilt
Pilt

Küsimus selline siis, et kuhu see pistiku ots peaks välja minema mootori juures, niipalju kui auto alla piiluda sain ei paistnud seal olema vastavat pesa kuhu see panna. Kas kuidagi saaks kontrollida lambda korrasolekut?

Katalüsaatori kohta ka küsimus, et kumb nendest paremini alla istuks?

Pilt

Postitatud: 06.01.2008 21:34 21
Postitas truumu
Lambda pistik on käigukasti küljes
Kas kuidagi saaks kontrollida lambda korrasolekut?
Saab, lihtsaim viis on diagnostikatester

Postitatud: 07.01.2008 17:26 33
Postitas K_
Ok, homme saan jälle auto lähedusse, proovin vaadata käigukasti juurde :)


Internetist väheke infot otsides leidsin selle

Pilt

Seletage mulle kas nii peabki olema mul auto all? Sest täpselt niimoodi ta ongi, kas katalüsaator ei peaks olema seal toru asemel mis nr 1-e all asetseb?

Postitatud: 07.01.2008 19:15 36
Postitas sass16
K_ kirjutas:Ok, homme saan jälle auto lähedusse, proovin vaadata käigukasti juurde :)
Internetist väheke infot otsides leidsin selle
Seletage mulle kas nii peabki olema mul auto all? Sest täpselt niimoodi ta ongi, kas katalüsaator ei peaks olema seal toru asemel mis nr 1-e all asetseb?
Selline ongi originaalne katalüsaator. Originaalis on lambda pistik kõrvalistuja pool käigukasti küljes (nagu Truumu juba eelpoolmainis). Raske küsimuse teisest poolest aru saada, proovi ennast väljendada natukene selgemalt.

Postitatud: 07.01.2008 19:41 03
Postitas K_
sass16 kirjutas:
K_ kirjutas:Ok, homme saan jälle auto lähedusse, proovin vaadata käigukasti juurde :)
Internetist väheke infot otsides leidsin selle
Seletage mulle kas nii peabki olema mul auto all? Sest täpselt niimoodi ta ongi, kas katalüsaator ei peaks olema seal toru asemel mis nr 1-e all asetseb?
Selline ongi originaalne katalüsaator. Originaalis on lambda pistik kõrvalistuja pool käigukasti küljes (nagu Truumu juba eelpoolmainis). Raske küsimuse teisest poolest aru saada, proovi ennast väljendada natukene selgemalt.
Mõtlesin oma küsimuse all, et kas katalüsaatori pütt ei peaks asetsema kohe peal lambdat seal kus pildil vaid toru.

Aga tänud asjaliku vastuse eest, seega katalüsaator ikka olemas.

Postitatud: 07.01.2008 21:08 30
Postitas AndresS
See nr 1 pütt ongi katalüsaator+resonaator.

Postitatud: 08.01.2008 08:52 56
Postitas patrik
kui on kativabaks progetud siis ei anna lambda ühendamine mingit tulemust.vaid originaaltestri all on võimalik see kõik jälle korda teha

Postitatud: 08.01.2008 10:19 56
Postitas sass16
Miskipärast usun mina, et tegu on kuangi Leedust tulnud isendiga. Seal on kombeks auto katist keevitusega lihtsalt ilma jättaja eraldi maha müüa. teine võimalsu on, et kat-i sisu lõigatakse välja (seda reedab nelinurkne ruut kati all või ülaosas). See on aga juba puhas spekulatsioon. :)

Postitatud: 08.01.2008 19:06 10
Postitas K_
Nii, sain täna korraks sinna alla vaadatud, ilma kanalita suht keeruline :P

Panin lambda pistiku tagasi ja selle tagajärjel hakkasid mootori tühikäigu pöörded kõikuma umbes 800-900 vahel, ilma lambdata püsivad ~900 peal. Kas läheb lambdaanduri vahetuseks? Homme kui aega saan proovin käia heitgaase mõõtmas, vaatab mis tulemused on.

Auto esmane registreerimine Eestis muidu 2003 kui õigesti mäletan, kust ta siia toodud on sellest pole tõesti õrna aimugi.

///krt ei jõudnudki täna käia heitgaase mõõtmas, kui ülevaatuspunkti jõudsin oli see juba suletud :mad: . Muidu panin tähele, et sooja mootoriga tühikäigupöörded enam ei kõikunud vaid püsisid normaalselt ~900 peal.