1. leht 2-st

E36 320 TURBO

Postitatud: 24.12.2007 15:50 17
Postitas france
Tere foorumlased!

Tekkis sihuke mõte et kas oleks võimalik sellisele isendile turbo peale ehitada. Kui on siis mis turbot kasutada. Sai üles taotud üks e36 ja nüüd tahaks valusamat minekut. 2.0 ikka lahja. äkki siin foorumis mõni targem kes oskaks nõu anda kuidas hobujõude suurel määral suurendada.

HÄID PÜHI KÕIGILE!!!

Postitatud: 24.12.2007 16:02 55
Postitas Karol
Miks sa siis 320 ostsid? Ja seda ka, et kõigile autodele annab turbot installida. Lihtsam on see oauto mahamüüa ja veidi võimsam osta.

Postitatud: 24.12.2007 16:07 44
Postitas france
see sai ostetud avariilisena siit samast foorumist ja kuna ei taha maha enam müüa siis tuleb tast uus projektikas uus värv juba peal ja ka m5 veljed alla ostetud lisaks ka helisüsteem. Nüüd siis kord mootori käes.

Postitatud: 24.12.2007 16:26 38
Postitas raimo_r
tee rahakotirauad lahti ja vaata kas leiad sealt üleliigsed 100k kohalikku raha. kui jah, siis võib teemat edasi arendada :)

Postitatud: 24.12.2007 16:34 11
Postitas france
Hakkame rääkima siis

Postitatud: 24.12.2007 16:48 59
Postitas erik
Üks neti sait kus kõik vajalikud asjad bmw le tellida saab. Vähemalt näed hinnad ära.
http://www.schmiedmann.com/

Postitatud: 24.12.2007 17:03 18
Postitas raimo_r
noh, aitan siin hetkel ühte 3,2l M3 turbo ehitajat, eesmärk tagasihoidlik 500hj.
tellisime uued kolvid, kepsud ja tihendid ning see läks 35000.- (eraisikuna jaoks ostes lisa käibemaks otsa).
arvesta juurde progetav aju koos seadistamisega (umbes 30k), turbo 20k, wastegate, blow-off, turbokollektor, uued lõdvikud-torud, pihustud, vahejahuti, sidur+korv jne. pluss sada muud väikest vidinat

ehk tood auto kohale, maksad raha vastavalt soovidele ja pärast saad juba võimsama auto vastu.
edasi mõtle sellepeale, et sellise autoga ei saa sa never-ever ülevaatuselt läbi, kuhu iga teine politseinik sind peale kinnipidamist saadab.

Postitatud: 24.12.2007 18:32 17
Postitas france
ma sooviks kusagil 300hp saavutada mis selleks siis tegema peaks kui näiteks turbot ei pane.

Postitatud: 24.12.2007 18:46 51
Postitas raimo_r
M3 mootor tuleks paigaldada

Postitatud: 24.12.2007 20:11 42
Postitas Ain
france kirjutas:ma sooviks kusagil 300hp saavutada mis selleks siis tegema peaks kui näiteks turbot ei pane.
Käid 200k rahas välja ja võtad endale 321hp 3,2l E36 M3'me. Näiteks sellise...

Pilt

Üks paremas korras M3'sid Eestis...

Postitatud: 24.12.2007 20:33 00
Postitas wunderbaum
Mismõttega osta see auto..oma kätega tehtud auotot on ikka uhkem tunne roolida ja vaadata ju :cool:

Postitatud: 24.12.2007 20:41 22
Postitas Ain
wunderbaum kirjutas:Mismõttega osta see auto..oma kätega tehtud auotot on ikka uhkem tunne roolida ja vaadata ju :cool:
See on üks võimalus sajast...
Oled sa ise midagi oma käte ja rahakotiga valmis ehitanud? Kindlasti on uhke ja hea tunne vaadata, aga M'i mootori peale tõstmine nõuab ka ülejäänud auto detailide üle vaatamist ja kogu see lõbu läheb ikka sama palju maksma. Oman ise enda cabrio projekti ja odavam oleks olnud osta e30 m3 cabrio. Kuigi oma kätega tehtud asi on alati huvitavam :roll:

PS! Su avatar ei olnud foorumi reeglitele vastav...

Postitatud: 25.12.2007 01:48 03
Postitas Koleloom
www.turboclub.ee uuri ja saad kindlasti asjadele vastused

Postitatud: 26.12.2007 11:25 17
Postitas france
Aga kust seda m3 mootorit otsida saksast?

Postitatud: 26.12.2007 12:21 53
Postitas AARE540
ebay. Arvesta sellega et sel juhul oleks soovitatav pidurid ka kangemate vastu vahetada, samuti kaldun arvama, et 320 käigukast jääb lahjaks selle mootori jaoks.

Postitatud: 26.12.2007 13:02 34
Postitas hollow
samuti ka tagumine differ... ülekanne vale juba... veovõllid liiga peenikesed... summuti toru liiga peenike ja pütt väikese läbilaske võimega... kytusepump lahja jne, jne

Postitatud: 26.12.2007 13:31 38
Postitas Roland325
ja roolilatt aeglasem jne. Et sellest õige m3 saada, läheb niipalju aega ja raha ja närve ja n***i, et ei tasu mingil juhul seda jama ära. Osta kohe parem õige M3!!!

Postitatud: 26.12.2007 13:33 18
Postitas Roland325
Tegelikult kui nii mõelda, siis tuleks lihtsalt 320-le korralikult turbo peale panek isegi odavam(kuigi seegi odav pole), kui hakata 320-st M3-e ehitama :roll:

Postitatud: 26.12.2007 13:36 07
Postitas PeeterA
Teema algatajale: kui tahad midagi ise korda saata, vii ennast kõigepealt (turbo)mootori ehitamise teoreetilise poolega kurssi. Muidu sa jäädki siia küsimusi esitama a'a mispärast? kuidas? Võimet iseseisvalt infot otsida ja selle põhjal õppida on kõvasti vaja. Iseenesest on internetis kogu info olemas.

Lihtsam viis kuidas oma auto "hobujõude suurel määral suurendada"(nagu sa esimeses postis kirjutasid), on võtta oma auto ja oma raha ning viia see näiteks http://es-tuning.ee garaazi.

Postitatud: 26.12.2007 14:47 34
Postitas hollow
Roland325 kirjutas:Tegelikult kui nii mõelda, siis tuleks lihtsalt 320-le korralikult turbo peale panek isegi odavam(kuigi seegi odav pole), kui hakata 320-st M3-e ehitama :roll:
kui need detailid ei pea vastu m3 mootorit... siis miks nad sama võimsusega turbotatud m50 mootorit peaks siis välja kannatama... mille võimsus võib isegi rohkem olla/tulla

Postitatud: 26.12.2007 18:07 58
Postitas Roland325
Selle jätsin kirjutamata lihtsalt aga mõtlesin küll, et ka siis peab hakkama teisi sõlmi järele aitama

Postitatud: 27.12.2007 11:52 11
Postitas france
no uurisin see mootor läheb maksma kusagil 70k pluss juhtmestik jne ühesõnaga ei tule kudagi odavam kui turbotamine. Piduri süsteem pluss veermik jne plaan nii kui nii vahetada

Postitatud: 28.12.2007 08:45 07
Postitas Aare
raimo_r kirjutas:noh, aitan siin hetkel ühte 3,2l M3 turbo ehitajat, eesmärk tagasihoidlik 500hj.
tellisime uued kolvid, kepsud ja tihendid ning see läks 35000.- (eraisikuna jaoks ostes lisa käibemaks otsa).
3.2 M3 on muidugi tavamootori kulude jutu juures täiesti totter näide, sellele maksavadki jupid hingehinda. Isegi "tavalised" jupid.
arvesta juurde progetav aju koos seadistamisega (umbes 30k), turbo 20k, wastegate, blow-off, turbokollektor, uued lõdvikud-torud, pihustud, vahejahuti, sidur+korv jne. pluss sada muud väikest vidinat
Seda muidugi siis, kui lähed ja lehvitad igal pool viiesajaseid ja ostad uusi asju. Samas mõistlikult asju ajades on võimalik eelarvet kaks korda kärpida. Kui natuke otsida, siis leiab ka korralikke kasutatud asju. Näiteks uusi turbosid on müüdud 6000 krooniga.

Näiteks turbokollektoriga on nii, et tagasihoidlikumate projektide puhul pole sada aastat mingit turbokollektorit vaja 10+K eest osta. Teed vastavad torud seeria väljalaskekollektori (kuhu M3-l midagi teha ei anna - miks ma märkisin selle M3 asja eespool) ja turbo vahele ise torud ja väga hea saab. Enamik Eesti turboautosid on ju alguse saanud 20K, mitte 100K eelarvest. Kui käed tagusmendist välja ei kasva, siis saab kindlasti odavamalt kui 100k.

Postitatud: 28.12.2007 08:51 54
Postitas Aare
hollow kirjutas:
Roland325 kirjutas:Tegelikult kui nii mõelda, siis tuleks lihtsalt 320-le korralikult turbo peale panek isegi odavam(kuigi seegi odav pole), kui hakata 320-st M3-e ehitama :roll:
kui need detailid ei pea vastu m3 mootorit... siis miks nad sama võimsusega turbotatud m50 mootorit peaks siis välja kannatama... mille võimsus võib isegi rohkem olla/tulla
Vahe on pööretes, millel see võimsus välja tuleb.

Postitatud: 28.12.2007 09:05 25
Postitas Karol
Üks lihtsamaid variante on väljaotsida audi turbomäng ja näiteks Toyota Supra turbo. Esialgu võid ka proovida K126 turbot. Paks kaanetihend tuleks ka panna. Turbomootorid on deforsseeritud. Pihustid vahetad ka audiomade vastu. Minuarust on selline lahendus kõige odavam. Muidugi peab endal ka leidlikust olema.

Postitatud: 28.12.2007 11:03 00
Postitas raimo_r
Aare kirjutas:
raimo_r kirjutas:noh, aitan siin hetkel ühte 3,2l M3 turbo ehitajat, eesmärk tagasihoidlik 500hj.
tellisime uued kolvid, kepsud ja tihendid ning see läks 35000.- (eraisikuna jaoks ostes lisa käibemaks otsa).
3.2 M3 on muidugi tavamootori kulude jutu juures täiesti totter näide, sellele maksavadki jupid hingehinda. Isegi "tavalised" jupid.
Enamusel tootjatel (wiseco, ross racingu, CP) on kolbide komplektid on 6sil. bemmi mootoritele (m20, m50, s50, s38) ühe hinnaga. Kepsudega sama asi.
Aare kirjutas:
arvesta juurde progetav aju koos seadistamisega (umbes 30k), turbo 20k, wastegate, blow-off, turbokollektor, uued lõdvikud-torud, pihustud, vahejahuti, sidur+korv jne. pluss sada muud väikest vidinat
Seda muidugi siis, kui lähed ja lehvitad igal pool viiesajaseid ja ostad uusi asju. Samas mõistlikult asju ajades on võimalik eelarvet kaks korda kärpida. Kui natuke otsida, siis leiab ka korralikke kasutatud asju. Näiteks uusi turbosid on müüdud 6000 krooniga.

Näiteks turbokollektoriga on nii, et tagasihoidlikumate projektide puhul pole sada aastat mingit turbokollektorit vaja 10+K eest osta. Teed vastavad torud seeria väljalaskekollektori (kuhu M3-l midagi teha ei anna - miks ma märkisin selle M3 asja eespool) ja turbo vahele ise torud ja väga hea saab. Enamik Eesti turboautosid on ju alguse saanud 20K, mitte 100K eelarvest. Kui käed tagusmendist välja ei kasva, siis saab kindlasti odavamalt kui 100k.
inimene kes selliseid küsimusi esitab ei oska turbomootorit küll ise kokku ja tööle panna.

Postitatud: 29.12.2007 11:57 04
Postitas SilverEST
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-92-9 ... enameZWD2V

Midagi sellist näiteks. See läheb maksma saatekuludega ca 13 000.-
Peale selle veel performance chip ca 650.-

http://stores.ebay.co.uk/Powerchips-Tec ... 5QQfrsrcZ1

Võib olla sellest juba piisaks?

Postitatud: 29.12.2007 12:08 27
Postitas hollow
SilverEST kirjutas:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-92-9 ... enameZWD2V

Midagi sellist näiteks. See läheb maksma saatekuludega ca 13 000.-
Peale selle veel performance chip ca 650.-

http://stores.ebay.co.uk/Powerchips-Tec ... 5QQfrsrcZ1

Võib olla sellest juba piisaks?
13k ei saa sa sealt midagi... transa raha pane otsa ja toll ja käibekas

ma pakun, et kui sa selle komplekti 35-40k eestimaapinnale saad oled hästi saanud

tuuning chipist on sul vähe abi... sul vaja siis täis progetavat aju... aju ise saad 10-15k kätte aga et seda seadistada, siis on vaja palju tunde dynopingis istuda... mis kõik maksab... samuti keegi peab kinni maksma need töötunnid, et kogu see stuff autole peale panna... teema algataja sellega ise küll hakkama ei saa... igaljuhul see vähene mis ma kirjutasin on juba 100 täis või vähemalt suht lähedale sellele

Postitatud: 29.12.2007 12:09 34
Postitas hollow
ahjaa... selles komplektis ei ole ei kepsusid ega kolbe... ja need lähevad veel 15k otsa... plus töö, et need sinna mootorisse sisse pista

Postitatud: 30.12.2007 09:40 17
Postitas SilverEST
Võin uurida palju täpselt eestisse saatmine maksma läheb. Olen tellinud ise USA-st ja Hong Kongist asju. Lihtsa näite võin tuua digi fotoka näol mille hindu siinsete hindadega võrdlesin, vahe tuli usast tellides odavam 10 tonni :P. Diagnostika asjad tellisin hiinast sain odavamalt peaaegu tonn kui siit oleks saand 2 päevaga sain kätte! Kui teema algatajal on huvi võin uurida seda värki edasi. Aga kas ilmtingimata on vaja kolvid ära vahetada? Ma muidugi pole mingi asjapulk lihtsalt huvitab mis juhtub kui ei vaheta. Ja chippide kohta lugesin et piisab täiesti sellest kui lihtsalt kiip ära vahetada, toimib. Kiip võtab lihtsalt igast erinevaid piirajaid maha ja reguleerib mootori tööd veitsa teisiti. Mõtlesin endal ka ära vahetada kunagi eks näis siis kas toimib nii see. Enne ei tea kui proovind pole ja mul on 2 aju ka nii et kui üks piix läheb vahet pole nagu :P