M47 eelsüütesüsteem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
bemm325
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 17.07.2007 13:45 21
Peamine sõiduk: BMW 320d F31 135kW 2013a

M47 eelsüütesüsteem

Postitus Postitas bemm325 »

Tere

Uuriks targemate käest, mis tootja eelaüüteküünlad ja plokk on ette nähtud M47 mootori eelsoojenduseks? Mul on kogemus N47 mootoriga, kus peal töötavad ainul originaal kompleksuses asjad. Kas M47 puhul on vahet mis küünlaid ja plokki kasutada?

Tänud ette!
BMW 320d F31 135kW 2013a
BMW 320i E46 125kW 2002a
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1294
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: M47 eelsüütesüsteem

Postitus Postitas LEDBeam »

Kinnita üle, et ei teinud mootori mudeli nimetamisel lohakusviga ja lisa võimsus.
bemm325
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 17.07.2007 13:45 21
Peamine sõiduk: BMW 320d F31 135kW 2013a

Re: M47 eelsüütesüsteem

Postitus Postitas bemm325 »

Tegu on M47 mootoriga ja 2,0 diisel, 110kw, 2004 aasta.
BMW 320d F31 135kW 2013a
BMW 320i E46 125kW 2002a
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1294
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: M47 eelsüütesüsteem

Postitus Postitas LEDBeam »

Ole kena, õpi ära, et tegu on M47N mootoriga, M47 100 kW on hoopis teine asi.
Teemasse, siis vajadusel lase plokk ära remontida või vaheta remondituga, millele on "+" kaabel külge ühendatud, kõik muud lahendused unusta.
Tehase poolt on Beru küünlad ja plokk. See plokk iseenesest töötab, kuid rämps on plokis Al-traadist sillad ja "+" juhtme ühendus. Beru küünlad on nii ja naa, kui neid saaks vahetada kollet maha võtmata, võiks veel leppida, aga kuna ei saa, siis ...
Ega nende asemele suurt midagi head polegi panna (viimase "laksu" sain ära NGK-ga, millest 2 kõrbesid kiirelt maha), KGK reklaamib "isalt pojale" Hidria küünlaid, pidid andma 5 a garantiid.
passativend
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 04.02.2023 17:26 00

Re: M47 eelsüütesüsteem

Postitus Postitas passativend »

Täiesti õige jutt kasutajal LEDBeam.

Endal samuti läbi käidud tee. Ostsin tutika originaaltootja BERU ploki ning nädala ajaga oli kutu. Sain garantiikorras küll raha tagasi, aga täiesti mõttetu ajaraisk. Lase plokk ära remontida ja toitejuhe kohe külge joota (nt DigiLED-is).

Eelsüüteküünalde koha pealt ei saa ka BERU-d soovitada, kuigi nad on sellele mootorile nende originaaltootjad. Eelmine talv sai koos remonditud plokiga vahetatud ning see talv -10°C juures käiasin autot ligi pool minutit. Ühtegi veakoodi ei olnud, kuid lasin uued eelsüüteküünlad paigaldada ning siis läks koheselt käima ka -15°C juures. Seekord paigaldati BOSCH'i omad, eks näis kas need elavad kauem kui üks talv või mitte.
Sultan Mad
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 27.05.2018 23:12 09
Peamine sõiduk: E90 325D '07

Re: M47 eelsüütesüsteem

Postitus Postitas Sultan Mad »

Bosch küünlad + Beru plokk. Selline kombinatsioon toimib.

Endal M57TÜ2 jaurasin päris pikalt erinevate kombinatsioonidega kuniks sain asja stabiilselt toimima.
Beru küünlad + Beru moodul kestis umbes aasta ja olid küünalde vead tagasi.

See plokk on nii pagana s*tt, et kui ainult ühe küünla ära vahetasin BERU omaga (6nda silindri oma) siis toimis paar päeva ja viskas siis hoopis kolmele silindrile veateate (lisaks ka 6ndale mille äsja vahetasin).

ilmselgelt moodul läbi - loogiline järeldus.

Ostsin uue mooduli - toimis umbes 1 kuu ja jälle eelsüüteküünla veateated. Täpselt samad ka veel.

Ju siis ei jagunenud enam koormus võrdselt ja mul polnud ühendused lahti sulanud selle mooduli lima sees vaid plokk lihtsalt ei toiminud.
Mõlemad moodulid võtsin lahti ja jootsin sinna sisse paremad ühendused. JBC jootejaamaga suht lihtne vahetus.

Panin esimese tagasi sisse, samad veakoodid peale proovisõitu.
Veakoodid puhtaks.
Teine moodul sisse ja see sõnnik näitab samu küünlaid. Käivitus ka kehv.

Siis vahetasin ülejäänud 5 küünalt ka ära (BOSCH) - ikka ei toimi see krdi asi. Kolmel küünlal veateade ja käivitus halb.

Siis ostsin veel ühe küünla (BOSCH) (6nda silindri sisse, et nad oleksid võrdselt uued).
Veelkord uue mooduli.

Olles seda asja 5 või 6 korda lahti lammutanud ja enam teha ei taha.

Aga nüüd paistab, et toimib.
3s aasta vastu pidanud. Soovitan korraga ära vahetada küünlad + plokk.

Täiesti mõttetu disain selle mooduli sees. Juuksekarvad peaksid 5V ja 25A koormusele vastu pidama?
Milleks on vaja sinna reguga 5V teha kui akult saab 12V kenasti kätte ja 12V küünlad juba ammu leiutatud.
Pool seda skeemi on üleliigne ja selle mooduliga mindi üle võlli, et esinduses ikka käivet oleks.

Jah, 5V küünlad otsustasid insenerid sinna toppida.
MairoG
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Re: M47 eelsüütesüsteem

Postitus Postitas MairoG »

Plus juhet ikka kontrollite ja vahetate ? Mis generaatori ja küünalde mooduli vahel on :?: :D
Kasutaja avatar
janno89
Huviline
Postitusi: 706
Liitunud: 07.03.2005 20:53 48

Re: M47 eelsüütesüsteem

Postitus Postitas janno89 »

Sultanil ilmselgelt on asi kuskil mujal kui uutes küünaldes ja plokkides kui niitihedalt neid vaja vahetada :roll:
ZDP
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 20.09.2020 16:26 15

Re: M47 eelsüütesüsteem

Postitus Postitas ZDP »

Enne uue mooduli ostmist/vahetust peaks saama seda multimeetriga ka kontrollida, et kas on moodul läbi või mitte? Takistus peaks olema 600 oomi kandis (oleneb mudelist)? Kui esimesed neli pin-i näitavad korras takistust, siis peaks moodul korrektselt töötama või on seal veel mingi trikk?

P.s. nende jubinate hinnad on aastaga kahekordistunud. Vanasti peeti Beru oma kindla peale minekuks, siis nüüd ei teagi, mida selle koha pealt arvata. Hinnad gse101 moodulile on 120 euri kandis ja out of stock. Beru gse105 lubab m47 kirjelduse järgi, aga tundub, et mõeldud on siiski N seeria mootoritele. Koodid ka ei klapi.
Vasta