Pierburg 2BE karburaator
Pierburg 2BE karburaator
Tervist...
Tuhnisin mis ma tuhnisin, aga vajalikku informatsiooni ei leidnud...
Ühesõnaga eelnimetatud karburaatori vaakumskeem:
Huvitab mind, kuhu läheb ots number 9...kirjas on et salongi, kuid kas salongis on veel midagi, mille külge peaks ta ühendatud olema või peab lihtsalt ots salongis olema...ning milleks on ta üldse vajalik...
Agregaat number 5 on tõenäoliselt mingi drossel mis reguleerib tühikäiku ja tõenäoliselt ka külma mootori pöördeid...
Kui kellelgi on vastavasisulisi teadmisi või kogemusi, siis oleksin info eest väga tänuli...
Tuhnisin mis ma tuhnisin, aga vajalikku informatsiooni ei leidnud...
Ühesõnaga eelnimetatud karburaatori vaakumskeem:
Huvitab mind, kuhu läheb ots number 9...kirjas on et salongi, kuid kas salongis on veel midagi, mille külge peaks ta ühendatud olema või peab lihtsalt ots salongis olema...ning milleks on ta üldse vajalik...
Agregaat number 5 on tõenäoliselt mingi drossel mis reguleerib tühikäiku ja tõenäoliselt ka külma mootori pöördeid...
Kui kellelgi on vastavasisulisi teadmisi või kogemusi, siis oleksin info eest väga tänuli...
Skeemi vaadates ma pakun, et nr 9 jääb lahtiselt salongi, sest sealt kaudu võetakse lihtsalt õhku, mis läheb läbi filtri 6 seguklapi reguleerseadmesse 5. Miks see nii on? -- ehk on salongi õhu temperatuur reguleerseadmele 5 juhtsignaaliks. Salong soe = mootor soe, tõmbame tühikäigupöördeid maha.
Sõidurõõm
Uurin seepärast, et kui ostsin auto, siis eelmine omanik ütles, et karburaatoriga on mingi jama...
Nimelt külmkäivitusel ei hoia pööret jne...Üleüldse külma mootoriga ei tööta nö. ei peast ei p*****st...
Suve poole oli temaga nagu oli, sai kuidagi hakkama...
Temperatuur langema hakkas, siis enam ei saanud hommikuti aega arvestada selle järgi kaua ummikus istud, et linna jõuda, vaid mis kell auto käima saad...
Hakkasin siis uurima, et mis jama sellega on...karburaatori vaakumdüüsid olid enamus ''pimedaks'' pandud...pluss elektriliselt juhitava õhuklapi plastmass-spilkal oli kõrv ära murdunud...3-ne puur ja sidumistraat lahendasid viimase probleemi lihtsalt...seejärel tekkis küsimus kumba asendisse jääb magneti võlli ekstsentrik mis klappi liigutab; kas mootoriploki poole või lanseka poole...praegusel hetkel tundub, et töötab paremini kui on lanseka poolses asendis, kuid siis ei sulgu õhuklapp täielikult...teistpidi asendis, ka sooja mootoriga, tõmbas magnet õhuklapi kinni kohapeal gaasi andes...
Vaakumskeemi järgi sai uuesti ühendatud kogu karburaatori vaakumtorustik ning mootor muutus ökonoomsemaks ja töö sujuvamaks, kuid tühikäigul on tunda kerevibratsioonist ja kuulda häälest, et tühikäigu drossel ikkagi toimetab...ka sooja mootoriga pöörded kõiguvad...peale vaakumsüsteemi ühendamist langesid tühikäigupöörded endise 1000-1100 rpm. pealt 850-900 peale nagu ette nähtudki, kuid drosseli toimetamisest hüppavad vahel üle 1000 rpm-i...seda siis sooja mootoriga...
Külmkäivitusel peaks drossel esimese kambri segusiibrit avama teatud kohani ning samal ajal magnet õhuklapi kinni tõmbama (ehk siis automaat-toores), kuid ainus viis pööret üleval hoida on ikkagi ainult manuaalselt gaasipedaaliga...
Sellest tulenevalt tekkis mul küsimus, et kust saab tühikäigu pöörete regulaator oma juhtsignaali?
Minuteada ei tohiks elektroonilisel karburaatoril mingit konkreetset aju olla...või siiski ?
Nimelt külmkäivitusel ei hoia pööret jne...Üleüldse külma mootoriga ei tööta nö. ei peast ei p*****st...
Suve poole oli temaga nagu oli, sai kuidagi hakkama...
Temperatuur langema hakkas, siis enam ei saanud hommikuti aega arvestada selle järgi kaua ummikus istud, et linna jõuda, vaid mis kell auto käima saad...
Hakkasin siis uurima, et mis jama sellega on...karburaatori vaakumdüüsid olid enamus ''pimedaks'' pandud...pluss elektriliselt juhitava õhuklapi plastmass-spilkal oli kõrv ära murdunud...3-ne puur ja sidumistraat lahendasid viimase probleemi lihtsalt...seejärel tekkis küsimus kumba asendisse jääb magneti võlli ekstsentrik mis klappi liigutab; kas mootoriploki poole või lanseka poole...praegusel hetkel tundub, et töötab paremini kui on lanseka poolses asendis, kuid siis ei sulgu õhuklapp täielikult...teistpidi asendis, ka sooja mootoriga, tõmbas magnet õhuklapi kinni kohapeal gaasi andes...
Vaakumskeemi järgi sai uuesti ühendatud kogu karburaatori vaakumtorustik ning mootor muutus ökonoomsemaks ja töö sujuvamaks, kuid tühikäigul on tunda kerevibratsioonist ja kuulda häälest, et tühikäigu drossel ikkagi toimetab...ka sooja mootoriga pöörded kõiguvad...peale vaakumsüsteemi ühendamist langesid tühikäigupöörded endise 1000-1100 rpm. pealt 850-900 peale nagu ette nähtudki, kuid drosseli toimetamisest hüppavad vahel üle 1000 rpm-i...seda siis sooja mootoriga...
Külmkäivitusel peaks drossel esimese kambri segusiibrit avama teatud kohani ning samal ajal magnet õhuklapi kinni tõmbama (ehk siis automaat-toores), kuid ainus viis pööret üleval hoida on ikkagi ainult manuaalselt gaasipedaaliga...
Sellest tulenevalt tekkis mul küsimus, et kust saab tühikäigu pöörete regulaator oma juhtsignaali?
Minuteada ei tohiks elektroonilisel karburaatoril mingit konkreetset aju olla...või siiski ?
Aju on olemas
Segu rikastuseks külmal mootoril ja kiirendusel
Pöördeid näeb aju jagaja anduri pealt
Segusiibril on ka potekas, mille pealt aju näeb mis asendis gaasipedaal on ja tühikäigu lülitilt, mis asub regulaatori otsas
Kui tühikäik on ebastabiilne võib olla 3 põhjust:
1.vahelejätud süütes, vale süütenurk
2.lisaõhk sisselaskes
3.karpa on lihtsalt nii kulunud, et ei saa kütust tühikiäigusüseemi kaudu kätte
Lihtne kontroll Carb Cleaneriga annab Sulle vastused
Pole mõtet kõrgemasse matemaatikasse ronida, piisab elementaarsest
Ei ole oma diagnostikupraktika (14 aastat) jooksul veel näinud, et sellel variandil ajuprobleemid oleks
80% riketest on kulunud karpa viga
Arenenud maades vahetatakse karpa 150 000km järgi lihtsalt välja kuna see variant ei allu remondile...
Olen paari-kolme püüdnud kunagi elustada-ajaraiskamine
Sai isegi uued nõelklapipesad treitud, kasu eimiskit
Võllid on lihtsalt nii kulunud(tänu regulaatorile), et tühikäigul tõmbab sealtkaudu õhku, mitte läbi düüsi bena...
See õhuklapp töötabki kiirenduspumbana(ka)tõmbas magnet õhuklapi kinni kohapeal gaasi andes...
Segu rikastuseks külmal mootoril ja kiirendusel
Pöördeid näeb aju jagaja anduri pealt
Segusiibril on ka potekas, mille pealt aju näeb mis asendis gaasipedaal on ja tühikäigu lülitilt, mis asub regulaatori otsas
Kui tühikäik on ebastabiilne võib olla 3 põhjust:
1.vahelejätud süütes, vale süütenurk
2.lisaõhk sisselaskes
3.karpa on lihtsalt nii kulunud, et ei saa kütust tühikiäigusüseemi kaudu kätte
Lihtne kontroll Carb Cleaneriga annab Sulle vastused
Pole mõtet kõrgemasse matemaatikasse ronida, piisab elementaarsest
Ei ole oma diagnostikupraktika (14 aastat) jooksul veel näinud, et sellel variandil ajuprobleemid oleks
80% riketest on kulunud karpa viga
Arenenud maades vahetatakse karpa 150 000km järgi lihtsalt välja kuna see variant ei allu remondile...
Olen paari-kolme püüdnud kunagi elustada-ajaraiskamine
Sai isegi uued nõelklapipesad treitud, kasu eimiskit
Võllid on lihtsalt nii kulunud(tänu regulaatorile), et tühikäigul tõmbab sealtkaudu õhku, mitte läbi düüsi bena...
Viimati muutis truumu, 12.11.2006 18:35 31, muudetud 1 kord kokku.
To Tommm: Hee...ei ole kunagi midagi võimatut
Aga soetasin endale auto just liikumiseks talvel punktist A punkti B üleliigsete kulutustega...loomulikult oleks mugavam paigaldada pritsung ning jääksid paljud probleemid unustusse...aga nagu öeldakse - tudengielu ja pealegi "kingsepad pidid ikka paljajalu käima"
Truumu: Kas Carb Cleaneri all mõtled aerosooli, et vaadata karburaatorile pihustades kas kuskilt imeb lisaõhku vahele või hoopis mingit bensiinilisandit?
Proovin küünalde vahetusega esialgu, sest hommikul külma mootoriga käivitades kui lõpuks mingigi põlemine hakkab toimuma, siis hääle ja värina järgi oleks nagu kaks silindrit tööreiimist puudu...ca 10-15 sekundiga ilmuvad ka nemad välja...
Tekkis selline küsimus, et kas seesama drossel nr. 5 reguleerib ka külmkäivitusel mootori pöördeid? Külma mootori puhul peaks ta seljuhul pöördeid tõstma ja temperatuuri tõustes hiljem langetama. Või leidub veel mingi abimees seal kellele on taoline ülesanne antud?
Õhuklapi kohapealt veel, et kas õhuklapp peab sulguma täielikult? Või peab jääma sinna mingisugune vahe - küsimus tuletatuna õhuklapi mootori ekstsentriku asendist, nagu eelnevas minu postituses kirjeldatud.
Ning kuskohas asub andur, kust aju saab signaali jahutusvedeliku temperatuuri kohta? Selle signaali alusel peaks ta ju andma käsu pöördeid tõsta/langetada?
Aga soetasin endale auto just liikumiseks talvel punktist A punkti B üleliigsete kulutustega...loomulikult oleks mugavam paigaldada pritsung ning jääksid paljud probleemid unustusse...aga nagu öeldakse - tudengielu ja pealegi "kingsepad pidid ikka paljajalu käima"
Truumu: Kas Carb Cleaneri all mõtled aerosooli, et vaadata karburaatorile pihustades kas kuskilt imeb lisaõhku vahele või hoopis mingit bensiinilisandit?
Proovin küünalde vahetusega esialgu, sest hommikul külma mootoriga käivitades kui lõpuks mingigi põlemine hakkab toimuma, siis hääle ja värina järgi oleks nagu kaks silindrit tööreiimist puudu...ca 10-15 sekundiga ilmuvad ka nemad välja...
Tekkis selline küsimus, et kas seesama drossel nr. 5 reguleerib ka külmkäivitusel mootori pöördeid? Külma mootori puhul peaks ta seljuhul pöördeid tõstma ja temperatuuri tõustes hiljem langetama. Või leidub veel mingi abimees seal kellele on taoline ülesanne antud?
Õhuklapi kohapealt veel, et kas õhuklapp peab sulguma täielikult? Või peab jääma sinna mingisugune vahe - küsimus tuletatuna õhuklapi mootori ekstsentriku asendist, nagu eelnevas minu postituses kirjeldatud.
Ning kuskohas asub andur, kust aju saab signaali jahutusvedeliku temperatuuri kohta? Selle signaali alusel peaks ta ju andma käsu pöördeid tõsta/langetada?
Truumu: Kas Carb Cleaneri all mõtled aerosooli, et vaadata karburaatorile pihustades kas kuskilt imeb lisaõhku vahele või hoopis mingit bensiinilisandit?
Truumu kasutab seda aerosooli ja mul on viimane aeg tunne, et ta süütab isegi oma pläru sellega ja kui on tuulisem ilm määrab tuulesuunda ka
Truumu kasutab seda aerosooli ja mul on viimane aeg tunne, et ta süütab isegi oma pläru sellega ja kui on tuulisem ilm määrab tuulesuunda ka
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Cardo kirjutas: Truumu kasutab seda aerosooli ja mul on viimane aeg tunne, et ta süütab isegi oma pläru sellega ja kui on tuulisem ilm määrab tuulesuunda ka
Üldiselt on jah mu töölaual pidevalt 2 pudelit keemiat: Carb Cleaner ja WD40
Ilma nendeta on p. majas
TäpseltKas Carb Cleaneri all mõtled aerosooli, et vaadata karburaatorile pihustades kas kuskilt imeb lisaõhku vahele
Ma nimetaksin seda detaili tühikäigu regulaatoriksTekkis selline küsimus, et kas seesama drossel nr. 5 reguleerib ka külmkäivitusel mootori pöördeid? Külma mootori puhul peaks ta seljuhul pöördeid tõstma ja temperatuuri tõustes hiljem langetama. Või leidub veel mingi abimees seal kellele on taoline ülesanne antud?
Drosseliks nimetatakse mingi asja muundajat
Aga jah, t.k.r. hoiab pöördeid, õhuklapp segu ja tembikas asub minu mäletamist mööda mootori tuletõkke poolses otsas(sinise pistikuga)
Õhuklapp ei tohi täielikult sulguda, muidu mootor lämbub ära.
Kui hommikuti ainult 2 silet lööb, kontrolli kindlasti üle jagaja võlli loks(tüüphaigus)
Induktiivnduri kiired ei tohi teineteise vastu minna
Stendis näeks kohe ära, kui primaarimpulsi momendid on nihkes...
Ei teeks paha ka silindrisurvete mõõtmine, ilma kompressioonita ei hakka ükski endast lugupidav karpa tööle...
Ma põletaksin hea meelega need venekeelsed tõlkeraamatud ära...