1. leht 1-st

E36 tuuleklaaspesuri anomaalia

Postitatud: 28.01.2015 21:53 26
Postitas e.h
E36 316i sedaan 95 aasta.
Üks hetk hakkas iseseisvalt tulepesur suvalisel hetkel klaasile vett pritsima, kuni lõpuks ei jäänudki seisma. Tõmbasin pumbal juhtme tagant aga kojamehed panid edasi. Vahepeal jääb seisma ja siis mingi hetk paneb uuesti edasi. Nagu sõltuks kere väristamisest (augud jms) kuid samas vahel hakkab ka juba kergelt pidurdades tööle (pinge muutus?). Kojameeste kangi liigutamine ja seal juures kolistamine mingit mõju ei avalda.
Täna uurisin lähemalt ja lugesin et juhi jalge juures peaks kuskil mingi 8pin pistik olema, mida ei leidnud ja kindalaeka taga oleva bloki võtsin välja. Alguses oli bloki eemaldamisest vaikus aga siis kui panin selle tagasi ja kui kangi tõmbasin jäi uuesti peale. Hiljem selgus et ka ilma blokita jäi ka kuidagi pump tööle.
Kuna tegemist on rohkem talverondiga, siis ei viitsi hullult aega kulutada ja juhtmeid heegeldada aga kojamehed võiks töötada. Kas kuskil on mõni strateegiline koht, kust kipuvad juhtmed mädanema või isolatsiooni katki hõõruma? 318 joonise järgi ühtegi muud releed vms ei ole mis võiks mulle pulli teha.

Re: E36 tuuleklaaspesuri anomaalia

Postitatud: 29.01.2015 06:31 09
Postitas Kustas
Kojameeste kang lülitab kereühendust kojameeste juhtplokile, mis asub kindalaeka taga. Tavaliselt tekib plokis külmjoode, mille tõttu kojamehed hakkavad lampi panema. Lahti ühendatud juhtplokiga ei tohiks kojameeste süsteemis aga midagi töötada. Kui sa ütled, et sul klaasipesuveepump jäi tööle ka ilma juhtplokita, siis on sul ühe probleemi asemel kaks probleemi. Kojamehed panevad sul lampi külmjoote pärast juhtplokis, ning su pump saab oma kereühenduse juba mujalt, mida tavaliselt lülitaks see sama juhtplokk (kojameestele lülitab ta positiivset pinget, pumbale aga kereühendust).

Lihtsaim variant on proovida teist juhtplokki naabrimehe e36-e pealt. Head heegeldamist :).

Re: E36 tuuleklaaspesuri anomaalia

Postitatud: 29.01.2015 08:51 48
Postitas e.h
Pigem ei ole kaks probleemi, sest klaasipesuvedeliku pump ja kojamehed käivad käsikäes. Kui pump ei uha siis kojamehed ei käi. Kui pump vahepeal hakkab käima, siis kukuvad kojamehed kohe seda vett pühkima mis klaasile pritsitakse. Kuna pumbalt on pistik maas siis kojamehed panevad lihtsalt kuivalt.

Re: E36 tuuleklaaspesuri anomaalia

Postitatud: 01.02.2015 13:25 27
Postitas e.h
Viga oli kapotialuses juhtmestikus. radika ja neerupleki vahelt läbi käiv juhe oli ära vajund ja läbi hõõrund.

Re: E36 tuuleklaaspesuri anomaalia

Postitatud: 02.02.2015 14:26 37
Postitas jaant
Pesuri mootori juhe võib ka olla läbi hõõrdunud. Kui juhe on natuke valesti , siis paak vajutab juhtmele peale ja hõõrub juhtme isolatsiooni läbi. Endal läbi elatud.