1. leht 2-st

320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 23.01.2015 17:59 35
Postitas martinlink
Kuna nüüd suured mured praktiliselt lahendatud, siis uuriks selle karterituulutusklapi kohta natuke.
Probleem: umbes 5 korralikku tilka õli per sõit tilgub torust, mis tuleb tuulutusest turbosse (siin pildil näha, väiksem toru). Tilgub ta sealt kuumale sisselaske torule, kust aurustub ja tekitab päris ränka lehka :mad:
Lisaks välja tilkuvale õlile läheb hetkel teadmata kogus ka läbi turbo sisselaskesse ja jääb intercooleri põhja (viimasel läbipesul oli ~20ml seal seda sees...)

Sees on praegu vortex tüüpi õlieraldaja, tihendid värsked, midagi klapi enda juurest välja ei tule.
Klapi kaane eemaldamisel oli all võrdlemisi õline. Puhastasin võimalikult hästi ära, aga õli tuli ikka samas koguses sisselaskesse.

Küsimus: kuidas seda klappi testida auto küljest eemaldatult? Lugesin, et kaane sees on klapp ise, ja see plastik vortex element väga ei ummistu. Tahaks leida täpse probleemse jupi ja alguses proovida puhastada enne kui jälle pappi loopima hakkan :D
Vaja teada, mis suunas puhuda vms. et leida ummistus/katkine jubin ühesõnaga. Või on selline kogus õli normaalne?

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 23.01.2015 18:07 45
Postitas jass161
Ära üle ka mõtle. Auto on sõitmiseks

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 23.01.2015 18:56 15
Postitas arnis
Karterituulutus peabki õline olema, aga intercooler ei tohiks siiski õlipaagiks saada.
Kas sul turbo on lõtkuvaba?

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 23.01.2015 20:55 14
Postitas martinlink
Turbo on nagu uus, isegi poolt millimeetrit lõtku kuskilepoole ei ole. Õli tuleb kõik kindlalt just sellest väikesest torust õhulugeja all.
Kõige rohkem segab just see, et see õli tilgub kuumadele osadele ja tekitab kahtlaseid lõhnu, mis harva ka salongi jõuavad. Samuti langeb õlitase umbes 100ml kuus (vist normaalne, aga ikka häirib kui peab juurde valama).

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 23.01.2015 21:17 52
Postitas bmw-vanos
Mul sama mootor ja oli täpselt sama jama,arvasin et turbo kutu lekib jne,aga loksu pole üldse tundagi mitte millimeetritki,lõpuks avastasin et mingi tarkpea oli karterituulutus klapi vahelt ära viskand,või filtri ja seal oli tühjus kui lahti tegin,panin karterituulutusklapi sinna ja viga oli kadund,enne seda õli kadus mootorist nagu sulgi,nüüd ei võtta mitte grammigi,aga mul nagu pole tilkund kuuma koha peale ja kõrbend lõhna ei tundnud salongi ,vv turbo oli õline,ja õli hakkas jõudma sinna õhulugeja piirkonda.Ei oskagi rohkem nagu midagi soovitada sulle,et miks sul nii see teeb.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 23.01.2015 21:30 24
Postitas martinlink
Toruklambri viskan homme peale, aga õli kadumise vastu mida teha? Lekked peale selle puuduvad ja mootor ka õli ei põleta (uus klapikambri kaane tihend peal, sinist ei tule).

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 23.01.2015 21:44 07
Postitas martinlink
Seda küll, nüüd kui enam turbot testida pole vaja, hakkangi pigem hypermile'ima, aga põhimõtteliselt mingi õlikulu on siis normaalne?
Võiksin mingi päev selle klapi ikka maha võtta ja katte seest ära puhastada, kui klapp on umbes siis jookseb ju rohkem õli välja?

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 23.01.2015 21:58 59
Postitas martinlink
Hüva, eks siis rahuliku sõiduga vaatan, kui ikka liiga palju sööb siis tüütan jälle :lol:

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 11.01.2016 14:48 23
Postitas martinlink
Njah, aeg jälle teema tõstatada. Nüüd ca viimased pool aastat olen õlikulu lähemalt jälginud ja korra ka õli vahetanud. Sees on Mobil Super 3000 X1 5w40 (LL-01) ning seda kulub 1 liiter 2000km peale mis on ikka liiga palju, eriti arvestades et enam ei talla ning vahetatud on kõik lekkivad tihendid ja ka kõik filtrid mis üldse vahetada võimalik.
Lisaks ilmnes tänu tähelepanelikule foorumikaaslasele, et igal vähe kiiremal paigaltvõtul viskab väheke sinist.

Küsimus siis selline: kuidas ma saan teada, kas süüdi on turbo, mõne kolvi rõngas või klapisääretihendid?

Turbo on endiselt lõtkuvaba kuid külmal hommikul huilgab pööretest sõltuvalt. Sisselase on õline, sealhulgas ka kollektori ja ploki ühenduskoht - õli on alati küllalt, et teda intercoolerist välja valada. Samas suur osa tuleb ka läbi karterituulutuse kuna kui toru sealt lahti ühendada siis tuleb alati suurel hulgal õli sealt välja (viitaks nagu kõrgemale karterirõhule). Aga läbi õlivarda jällegi midagi välja ei pressi.
Müsteerium, aga tahaks ikka asja tihedaks saada :lol:

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 12.01.2016 22:25 32
Postitas Artur_L
Mul kulus mobilit ka korralikult.
Läksin üle motul õlile ja ei mäleta, kuhu õli kanistri panin. :mrgreen:

Proovi õli marki vahetada.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 12.01.2016 22:26 17
Postitas martinlink
Milline täpselt sees on? Ja kust seda saab?

Muidu enne oli seal mingi teadmatu slopp sees, mis kadus sama kiiresti :|

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 14.01.2016 10:11 35
Postitas karmo
Võin ka kinnitada kahe omatud Bmw pealt,mis sõitsid ka mobili õliga,et kulu oli ka päris korralik. Maha see ei voolanud,sinist tagant ei ajanud... Üks tuttav avensise omanik kurdab praegult sama asja,et mobilit kulub.

Motulit vaata näiteks oilparkist.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 14.01.2016 13:02 47
Postitas martinlink
Aga see turbo sireen külmalt ei olegi siis tingimata väsinud turbo laagrite/tihendite märk?

Ja äkki mingit alternatiivi veel Motulile, mida mootor pidevalt ei jooks?

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 14.01.2016 20:50 09
Postitas Kaldvee
Mul Castrol sees ja ei saa öelda et kuhugi müstiliselt ära kaoks.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 14.01.2016 20:55 44
Postitas bmw-vanos
mul sama mootor 2.0d 110kw läbisõit 211 tuhat,ja sees on mobil 5x40 ehk siis täis sünt,sama mis sulgi,olen sõitnud juba 7000 ja õlikulu on 0,pole kõige kergema jalaga ka.eriti ei tahaks uskuda et õli margi vahetus aitab,kui siis juhuslikult poolsünti ei panda või mineraali, et õli kulu siis vb tõesti kaoks .viga tuleks mujalt otsida või siis tõesti see mootor on juba nii hõre.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 28.01.2016 22:26 28
Postitas 318tds
Ega ei ole põhjust leidnud sellele miks karterituulutusse õli suurel hulgal taob?

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 28.01.2016 22:52 12
Postitas martinlink
Ei, siiamaani otsin. Arvatavasti viskan prooviks mingil hetkel teise turbo peale ja panen mingi kvaliteetsema õli.
Kui just kellelgi mingit head ideed ei ole, kuidas põhjust tuvastada.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 28.01.2016 23:29 43
Postitas ttsys
Mis Mobil, mis Castrol? See valitud Mobil # on igatahes sisuliselt vale specsiga õli sellele mootorile.
Kus te elate ja infot ammutate? ;)

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 29.01.2016 10:12 31
Postitas 318tds
Turbo ümber lappamine suht suur töö. Palju lihtsam ühenda karteri tuulutus sisselaskest lahti, pane tuulutusele mingi pikem lõdvik otsa ja pane kapotialla pudelisse(sisselaskele pane pime ette). Ss võid turbo radika ja lõdvikud puhtaks teha ning näed, kas turbo lekib või tuleb kõik õli tuulutusest.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 29.01.2016 12:08 10
Postitas martinlink
ttsys kirjutas:Mis Mobil, mis Castrol? See valitud Mobil # on igatahes sisuliselt vale specsiga õli sellele mootorile.
Kus te elate ja infot ammutate? ;)
LL-01 siiski, ja nagu päris mitmes teemas räägiti, siis kui see sertifikaat peal on, ei tohiks probleeme tekkida...

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 29.01.2016 12:21 19
Postitas ttsys
Meie kliimas niru seda kasutada. BMW seda ei soovita. Castrol kataloogid kuvavad sinna ainult LL04.
http://oilselector.castrol.com/c/uk/eng ... 2001-2006)
Mobil on satelliit-tootja ja valik mööda vaesuse redelit aga see vana LL01 õli on taga otsas. Eriti veel 5W40, mille valmistamise osas on avalik saladus, et selle jaoks kasutatakse madala kvaliteediga toorainet. 5W40 õlid on reeglina alati odavamad.
Mobil pakub sellele mootorile esmasoovitusena 5W30 LL04. Võta kataloog lahti, toksi auto/mootori andmed ja vaata. http://www.mobil1.fi/?xom-ng-cs=1

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 29.01.2016 16:12 52
Postitas 318tds
Õli viga see nkn pole, vala sisse mida tahad pm. Mul Castroli 5w30 aga sama probleem nagu sul.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 29.01.2016 17:09 04
Postitas Tauri_T
Pädeva mehaaniku peale pole mõelnud? Ilmselt selle ajaga oleks viga juba selge.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 29.01.2016 17:36 26
Postitas martinlink
Auto seisab muudel põhjustel juba pikemat aega, ühesõnaga kiiret ei ole ja pigem lahendaks asja omal käel.
Ega see mehaanik seal lõhna järgi ei ütle, milles viga on vaid hakkab ikka minu kulul juppe ükshaaval vahetama kuni viga leitud. Sama hästi teen seda ise :roll:

Nagu ma aru sain siis kindlat viisi probleemi tuvastamiseks ju pole... Selle pudeliga õlipüüdja peab mingi hetk ära tegema, siis saab vähemalt teada kas viga turbos või mootoris endas.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 29.01.2016 20:00 46
Postitas Tauri_T
martinlink kirjutas:Auto seisab muudel põhjustel juba pikemat aega, ühesõnaga kiiret ei ole ja pigem lahendaks asja omal käel.
Ega see mehaanik seal lõhna järgi ei ütle, milles viga on vaid hakkab ikka minu kulul juppe ükshaaval vahetama kuni viga leitud. Sama hästi teen seda ise :roll:

Nagu ma aru sain siis kindlat viisi probleemi tuvastamiseks ju pole... Selle pudeliga õlipüüdja peab mingi hetk ära tegema, siis saab vähemalt teada kas viga turbos või mootoris endas.
Käid siis selliste mehaanikute juures kes vea leidmiseks lasevad sul osta erinevaid juppe kuni viga kaob?
Kui kiiret pole siis jätka juppide vahetamist kuni autol polegi enam ühtegi vana juppi ja viga ka enam mitte. :lol:

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 29.01.2016 20:05 20
Postitas martinlink
Rahu, natuke veel vaeva näha ja küll asja saab :lol:

Siiski, ootan veel nõuandeid (ka ime-mehaanikutelt, mida nemad sellises olukorras teeksid)!

P.S. kõik kuluosad ongi juba vahetatud sellel masinal oma kätega, jäänud ongi vaid õlikulu probleem lahendada. Ei ole seis nii halb ühti.

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 16.04.2016 12:38 27
Postitas 318tds
Ei ole lahendust leidnud?

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 16.04.2016 13:00 06
Postitas martinlink
Päris kindlalt mitte, aga lähiajal saab sisse pandud vana tüüpi rulliga filter ja teine kaas. Kahtlustan, et praeguse kaane sees olev vedru on aja jooksul liiga jäigaks muutunud ja turbo ei jõua teda "kokku imeda". Selle tulemusel on süsteem kiirendamise hetkel avatud, mille ajal kõige rohkem õli sealt sisselaskesse satubki. Järgmine variant on vedrut kaane sees pehmemaks/lühemaks teha.

P.S. see pudeliga lahtine süsteem, mida siin varem soovitatud sai, ei ole ilma turboga ühendamata soovitatav, kuna just turbo tekitatav vaakum selle karterituulutusklapi sulgebki ja muul ajal aitab aurusid karterist eemaldada.
Antud teemat sai paari teise huvilisega teises foorumis lahatud - kes asjast huvitatud on ja keelt mõistab, võib siit lugeda ja äkki tekib veel mõni idee:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... ndex2.html

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 16.04.2016 13:04 36
Postitas ttsys
Jahutusvedelikus väljalaskegaasid oled testinud? Karterisurve välistatud?

Re: 320d õli sisselaskes, karterituulutusklapp?

Postitatud: 16.04.2016 13:17 44
Postitas martinlink
Jahutusvedelikus väljalaskegaase pole uuritud, küll aga on tehtud praeguseks lihtne survetest (tuulutus kinni, õlivarda torule koguja) ja jäi täiesti normidesse.

Praeguse seisuga on kulu langenud umbes liitrile 4000km kohta, ehk olukord on paranenud peale kõikvõimalike tihendite (KKK, vaakumpump, karterituulutuse korpus) vahetust.