Eelsüüte tuli!

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Estara
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 28.07.2012 00:21 02
Peamine sõiduk: BMW 320d e46

Eelsüüte tuli!

Postitus Postitas Estara »

Tere,

E46 320d 110kw 2001.


Probleem selles ,et eelsüüteküünlaid ei võta taha(vähemalt arvan nii). Jama on selles , et autol põleb eelsüütetuli armaturis ainult 1.sek ja kustub ära, seega käivitub kehvasi. Et kusagil peab olema ju mingi andur mis ütleb , et mis temp. ja kui kauaks eesüüteküünlaid taga peab hoidma. Muidu hakkaks kohe eeslüüteküünlaid ja releed kontrollima, aga kardan , et kui rellee või küünlad läbi oleksid , siis peaks ju armatuuris sellegi poolest eelsüüte tuli põlema. Huvitav on veel see ka , et peeglisoojendused ka ei funka, mis peaksid vist automaatselt toimma-ei tea kas on sellega muidugi kuidagi seotud.
Esimene diisel mul , seega olen sellel teemal veits tumba:).

Äkki kellelgi mõni idee.
Kasutaja avatar
quattro
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 08.02.2005 00:00 23
Asukoht: tallinn 5254238

Re: Eelsüüte tuli!

Postitus Postitas quattro »

Estara kirjutas:Tere,

E46 320d 110kw 2001.


Probleem selles ,et eelsüüteküünlaid ei võta taha(vähemalt arvan nii). Jama on selles , et autol põleb eelsüütetuli armaturis ainult 1.sek ja kustub ära, seega käivitub kehvasi. Et kusagil peab olema ju mingi andur mis ütleb , et mis temp. ja kui kauaks eesüüteküünlaid taga peab hoidma. Muidu hakkaks kohe eeslüüteküünlaid ja releed kontrollima, aga kardan , et kui rellee või küünlad läbi oleksid , siis peaks ju armatuuris sellegi poolest eelsüüte tuli põlema. Huvitav on veel see ka , et peeglisoojendused ka ei funka, mis peaksid vist automaatselt toimma-ei tea kas on sellega muidugi kuidagi seotud.
Esimene diisel mul , seega olen sellel teemal veits tumba:).

Äkki kellelgi mõni idee.
Mine lase küünlad üle kontrollida. Mul oli just sama värk ja vahetusse läks kõik küünlad ja relee.
Aga käivitus ka pekkis küünalde ja releega -7 veerand pöördest -10 oli juba tunda et kõik korras pole. Tuli põleb ka miski 1sec vahest natuke kauem ( ka uute küünald ja releega)
Estara
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 28.07.2012 00:21 02
Peamine sõiduk: BMW 320d e46

Re: Eelsüüte tuli!

Postitus Postitas Estara »

Küünlad kontrollitud, juhtploplokk/relee just vahatatud, uus aku , aga kasu ei midagi. Käivitub ka -10c-ga, aga puterdab ja tahab ketramist. Mingi kaitsme variant on veel kontrollimata , mis asub kuskil kindalaekas oleva kaitsmeploki taga peidus (100A).

Eks näis , aga mõistus suht otsas!
smi
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 23.12.2008 22:46 50
Peamine sõiduk: BMW e46 320D
Asukoht: Tallinn

Re: Eelsüüte tuli!

Postitus Postitas smi »

Ma nüüd ei tea kas sel mootorid saab sellist katset teha, aga vanasti pandi kontroll lamp küünalde pealt toidet saama ja siis oli kohe näha kas tuleb vool peale või ei.
Estara
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 28.07.2012 00:21 02
Peamine sõiduk: BMW 320d e46

Re: Eelsüüte tuli!

Postitus Postitas Estara »

Vist sai korda!

Käisin peale relee vahatamist diagnostikas ja öeldi , et 3 küünlal veakoodid. 2tk lasi ära kustutada, aga ühel ei lubanud. Järgmine hommik käivitus ilusti (-13) ka 3 küünlaga. Arvasin juba ,et niisama need veateated ei teki ja kahtlustasin , et lööb veadeted uuesti sisse-nii ka läks. Viimaks vahetasin kõik küünlad uute vastu(Beru).
Selgus , et ühel küünlal polnudgi takistust(katki), aga ülejäänud läksid ilusti kuumaks(muide küünlad 5v).
Peale vahetust kohe diagnosti, diagnostis enam veakoode mootoris ei näidanud ja tundub, et töötab! Aravan , et küünlad lõid kuumenedes veakoodid sisse, ja seega mootor ka ei käivitunud normaalselt. Ühesõnaga koduste vahenditega küünlaid kontrollides ei saa 100% kindel olla , et nad korras on.
Nüüd on nii, et hüppad autosse ja võid praktiliselt kohe käima keerata (eelsüüte tuli kstubki 1 sekundi määdudes ära) ja auto nurub nagu suvel.

Tänud kes vastasid!
Kasutaja avatar
omgwtf
Huviline
Postitusi: 205
Liitunud: 27.11.2011 18:50 39
Asukoht: Tartu

Re: Eelsüüte tuli!

Postitus Postitas omgwtf »

3 liitrine hoiab ikka väga külmaga kuni 5 seci ja ehk isegi kopikas rohkem..
Koduse kontrolliga saab kenasti üldjuhul küünlad ära kontrollida.. Takistuse mõõtmisest vaid ei piisa,kuna just ühel A4 sai "testitud" küünal oli lihtsalt lühises vms,multimeetriga näitas nigu,et oleks ok,aga aku pealt punaseks ei läinud :?
Loomulikult kui ligipääs kehva siis vast mõistlik diagnostikul lasta ette näidata mis vajab vahetust,kuid kui ligi saab lihtsalt ja endal viitsimist on siis saab testitud kenasti. On ju autosi kus diagnostika ei näitaki midagi vist.. Olen näinud küünla rida mis ühe klemmliistuga jadas ühenduses,seal testimine puhtalt käsitsi ühekaupa :roll:
E91 330XD
Vasta