e21-le võimsam mootor. kas 2,5i või 3,5i ?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Peedu
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 13.11.2003 12:02 24

e21-le võimsam mootor. kas 2,5i või 3,5i ?

Postitus Postitas Peedu »

Tere. Mul on seismas üks bmw e21 318i mis sai ostetud minu kunagisele e21 323i-le keredoonoriks, 323 aga sai müüdud maha Madisele kes sai omakorda oma 323i projekti jaoks vajalikke juppe. Nüüd siis seisab mul see 318 ja mõtlesin et kuna nagu vaba aega ja raha hetkel on siis hakkaks temast midagi tegema. Kuna tal on elektriga keegi kunagi ikka jubetat pornot teinud siis oleks vaja vahetada elektrisüsteem. Selles osas vaatab mis saab aga põhiline mure on mootor. Eelmine omanik oli sõitnud katkise plokikaane tihendiga( vesi õli hulgas) ja arvatavasti sellest mootorist enam head elulooma ei saa. Ega ei tahagi teha 1,8i-ga midagi. Plaan oleks teha mootorivahetus. seega midagi võimsamat. nagu tavaline 2,3 mootor ei huvita kuna ei taha teha mingit originaali tehnika suhtes. Välimus jääb aga originaal. Korra käis peast läbi et panna e30 2,5 mootor koos kogu elektrisüsteemiga(see vajab naguinii vahetust). Tean et seda on enne tehtud ja ei pidavat hullu olema. Teine mõte oli et ei tea kas 3,5 ka e21 peale läheb ? see nagu oleks tiba parem kuna tal rohkem powerit ja miski ei saa ju töömahu vastu :cool:
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Läheb küll

Ainuke keerukam koht on mootori käpad, arvatavasti 2.5 mootori saad sinna vahele originaal M20 mootori käppade abil, aga 3.5 käpavahe on pisut suurem.

Kui aga käppade aretamiseks läheb, siis on juba mõttekas lõigata väheke vaheseina ja tõsta mootor üks kümmekond cm tahapoole. Saab mootori ette rohkem ruumi (3.5 moto on E28 mootoriruumis juba nii napilt, et ventika ja radika vahel mingi 1 cm ruumi ja iga natuke suurema töö jaoks kisu radikas maha, muidu ei mahu tegema. Ja kaalujaotuse saab ka parema.

Kui raha on, võid ju e30.de-st osta need käpad (4 000 :shock: ).

Kere tuleb muidugi tugevdada, muidu on esiklaasi nurk varsti valge.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Peedu
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 13.11.2003 12:02 24

Postitus Postitas Peedu »

Kuna huvipakkuvam on siiski 3,5 mootor siis selline küsimus et kui ma ostaks terve 535 näiteks siis kuidas panna sobima selle elektrisüsteem e21-le ? Ja seda keretugevdamise vajadust mõistan täielikult ja olen enne natuke ka asjaga kokku puutunud. Aga kust ja kuidas just e21 tuleb tugevdada ei tea ?

NB! kui kellelgi on pakkuda 3,5 mootorit koos kastiga võib julgelt pakkuda !
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

Kaevan vähe vanat teemat!

Et kui suurelt tuleb elekter välja vahetada m10->m20 moto vahetuse puhul? Ja mida veel peab muutma? Oletame, et panen m10b18 asemele m20b20? Kas siis oon vajalik pidurite vahetus? ja sillad?
Vasta