1. leht 1-st

E36 1,6i Roolivõimu õli väljalaskmine

Postitatud: 08.06.2005 15:06 50
Postitas Paul24
Kust see õli välja tuleb lasta, ja kas mingit õhutamist ka pärast vajab või lihtsalt peale valada uuesti?

Postitatud: 08.06.2005 15:24 14
Postitas Ragnar
e34 kohta oskan öelda aga vast e36 enamvähem sama.
Kõige madalama vooliku millele ligi pääsesin keerasin lahti ja lasin välja.
Panin korra veel käima, et ringlus tekkiks ja veel õli välja tuleks.
Siis voolik kinni jälle ja valad õli peale. Mingi õhu mull jäi sisse algul (ragisev heli ja paagis õli vahutas) aga mõne minti jooksul vajus süsteem õli ise täis ja oligi korras.

Postitatud: 08.06.2005 15:51 02
Postitas Aaro
service manual kirjutab, et õli valada maksimumini siis käivitada mootor ja keerata rooli min. 2 korda edasi - tagasi, ning siis kontrollida õli taset vajadusel õli juurde lisada.
;)

Postitatud: 08.06.2005 18:46 57
Postitas naips
milleks seda üldse vahetad?

Postitatud: 08.06.2005 23:25 13
Postitas Viljar
naips kirjutas:milleks seda üldse vahetad?
vanematel autodel küll ma ei tea, et oleks mõni õli selline mida vahetama ei peaks.
Roolivõimu puhul ikkagi latt-karp kuluvad ja tekib kerge metallipuru mis ei ole üldse hea, muidugi on filter vahel, aga ükskord saab seegi sodi täis.

Postitatud: 09.06.2005 00:29 56
Postitas Paul24
naips kirjutas:milleks seda üldse vahetad?
No oli teine sellist imelikku värvi juba:P
Mina siis vahetasin järgmiselt:
kõigepealt sealt õlipotsiku alt kõige madalamale ulatuv voolik lahti, kõik mis kopsikus jooksis ilusti välja, siis voolik otsapidi anumasse, mootor käima ja siis jookseb ülejäänd saast ise välja.
Siis voolik kinni, uus õli peale, mootor jälle käima, pisike keeris käib õlipotsikus ringi, siis uus kogus otsa ja natuke roolikeeramist ja ongi valmis.

Postitatud: 09.06.2005 08:12 19
Postitas Ailer
minu autol (524TDA -90)on roolivõimu pumba küljes(allpool) kuuskant polt, mille eestkeeramisel voolab kogu süsteem kuivaks

Postitatud: 09.06.2005 10:14 42
Postitas Paul24
mul ka see polt olemas, aga puudus vastava suurusega mutrivõti :D

Postitatud: 09.06.2005 12:11 24
Postitas naips
mõistlik oleks seda mitte torkida,kui ei tilgu.eriti kui oled auto just ostnud ja ei tea mis õli sinna pandud.Võib olla möni muu hüdraulika õli ja sina kallad sinna,selle mis ette nähtud ja latt hakkab tilkuma.hüdraulika pumpades üldjuhul ei vahetata õli kui sellega ei juhtu midagi,ennem läheb terve mahhanism p....e.Ning pole ka seal sellised kuluvaid osi mis seda nõuaks.(muidugi võib vahetada kui ennast paremini tunned)

Postitatud: 09.06.2005 16:42 16
Postitas Ragnar
mina just sellepärast vahetasingi, et tont teab mis õli ja kui kaua seal juba oli olnud. oli selline pigi must.
nüüd ikka ilus punane ATF sees ja ma arvan, et auto tervisele on see mitu korda parem kui suvalist möksi sees hoida.

Postitatud: 09.06.2005 22:03 24
Postitas Kuuno_R
[quote][/quote]mõistlik oleks seda mitte torkida,kui ei tilgu.eriti kui oled auto just ostnud ja ei tea mis õli sinna pandud.Võib olla möni mu hüdraulika õli ja sina kallad sinna,selle mis ettenähtud ja latt hakkab tilkuma.hüdraulika pumpades üldjuhul ei vahetata õli kui sellega ei juhtu midagi,ennem läheb terve mahanism p....e.Ning pole ka seal sellised kuluvaid osi mis seda nõuaks.(muidugi võib vahetada kui ennast paremini tunned)


Hüdraulika pumpades vahetatakse reeglina õli maksimaalselt 1000 töötunni järel.

Postitatud: 10.06.2005 22:38 47
Postitas naips
1000 tundi on 41päeva ja kuus tundi.Jõudu tööle:)
Kui tehase poolt on ette nähtud.

Postitatud: 12.06.2005 14:38 21
Postitas Paul24
naips kirjutas:mõistlik oleks seda mitte torkida,kui ei tilgu.eriti kui oled auto just ostnud ja ei tea mis õli sinna pandud.Võib olla möni muu hüdraulika õli ja sina kallad sinna,selle mis ette nähtud ja latt hakkab tilkuma.hüdraulika pumpades üldjuhul ei vahetata õli kui sellega ei juhtu midagi,ennem läheb terve mahhanism p....e.Ning pole ka seal sellised kuluvaid osi mis seda nõuaks.(muidugi võib vahetada kui ennast paremini tunned)
Mina torkisin eelkõige seetõttu, et see sodi, mis seal sees oli, küll mitte õli moodi enam välja ei näinud.
Uus, antud süsteemile tehase poolt ettenähtud õli on alati parem kui see solk, mis lääne poolt tulnud autodel tihtipeale sees on :D

Postitatud: 14.06.2005 17:15 57
Postitas mike34
Mida sa siis sisse panid kas Punast ATF i või miskit muud .

Postitatud: 14.06.2005 17:31 43
Postitas priitv8
See, mida panna, on kirjas roolivõimu õlipotsku korgi peal.

Postitatud: 14.06.2005 22:52 20
Postitas Paul24
Punane ATF ikka jah, Salomes alla 100 eegu liiter

Postitatud: 25.10.2005 15:31 22
Postitas Muhvi
naips kirjutas:hüdraulika pumpades üldjuhul ei vahetata õli kui sellega ei juhtu midagi,ennem läheb terve mahhanism p....e.Ning pole ka seal sellised kuluvaid osi mis seda nõuaks.(muidugi võib vahetada kui ennast paremini tunned)
Kust selline info pärineb???
Mis puutub hüdraulikasse, siis pumpades ei vahetatagi õli. Vahetatakse terves süsteemis ja norm on 1 kord aastas kui süsteem töötab regulaarselt. Vahetatakse nii õli kui ka filter ja õlianum/paak pestakse. ja terve mehanism mis p..se võib minna ongi kas pump selle tihendid, jagajad või muud tihendid(silindril, hüromootoril) ja õli vahetataksegi sellepärast et süsteem ei läheks p...se nagu automootorilgi...
Ja mis puutub roolivõimu: seal küll puudub (tavaliselt) filter, selle asemel on sõelamoodi asjake aga õli peab seal ikka vahetama ja norm on nii nagu tootja ütleb...nagu kõigile teada---KÕIK MIS LIIGUB,SEE KULUB...
Lisaks:samuti tuleb vahetada piduri/siduri süsteemis õli ja korralik autoomanik teeb ka seda...

Postitatud: 25.10.2005 15:37 04
Postitas Muhvi
naips kirjutas:1000 tundi on 41päeva ja kuus tundi.Jõudu tööle:)
Kui tehase poolt on ette nähtud.
Ja auto mootor töötabki 24h ja 7 päeva nädalas tegelikult
:D