320 diisliga Suur mure

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
iseolenmina
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 30.06.2011 20:05 19

320 diisliga Suur mure

Postitus Postitas iseolenmina »

Mure nimelt selline et öö jooksul jookseb õlifilter õlist tühjaks ning hommikuti läheb 5 sekundit et õlisurvet üles saada.Nii palju võib veel öelda et umbes pool tundi peale sõitu õli tase normis,hommikul aga kõvasti üle normi,järelkult jookseb siis filter tühjaks.Õlifilter a-osa ja fltri kaane küljes olevad 2 o.ringi said kah vahetatud aga ikka sama jama.Äkki on kellelgi ideid,milles võib olla viga? Autoks e46 2001a.m47 mootoriga.
Tänud vastuste eest.
Kasutaja avatar
Toomas
Huviline
Postitusi: 642
Liitunud: 12.04.2004 12:53 22
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: 320 diisliga Suur mure

Postitus Postitas Toomas »

Tuttav olukord .... mul samuti e46 320d (M47) ja sellel sarnased sümptomid. Peale auto ostu hommikul käivitades võttis endalgi kukalt kratsima, eelnevatel sõidukitel on alati momentaanselt õlituli ära kustunud aga sellel masinal paraku mitte. Küll mitte 5 sekundit, kuid paar sekundit siiski ja häiris seegi.

Mõtlesin ka esmalt, et äkki nendes o-ringides asi aga need ei puutu üldse asjasse. Suhtlesin UM-iga st kirjeldasin neile viga ja sain üheks võimalikuks diagnoosiks, et õlifiltrikorpuses olev õli tagasivooluklapp on ära väsinud. Seda klappi paraku eraldi vahetada ei saa, peab vahetama kogu õlifiltrikorpuse, mis nagu kiuste on ühtlasi sellel mootoritüübil ka mootorikäpa eest (korpus ja mootorikäpp ühes tükis). Õlifiltrikorpuse letihind eurodes nõks üle 200.-.

Kuna 100% polnud kindlust, et viga on selles, siis ei raatsinud testimiseks uut korpust osta vaid muretsesin kasutatud kuid väidetavalt igati korras jupi (demonteeritud sõitvalt autolt). Vahetamine oli paras katsumus, teist korda ilmselt ise sellist tööd ette ei võtaks. Kahjuks tulemus sellest ei muutunud, ikka kulub paar sekundit, enne kui tuli kustub.

Olen proovinud huvipärast ka paksema õliga (10W-40), kuid mingit muutust polnud, seega läks 5W-40 tagasi sisse.

Siinkohal sai mõistus otsa ja pole ükski tark suutnud sellele müsteeriumile mingit head lahendust pakkuda. Hakka või arvama, et ongi selle mootori eripära. Peast on veel läbi käinud, et äkki viga õlipumbas, ehk ei suuda see momentaanselt õlisurvet üles lüüa ja peaks ka selle ära vahetama? Seega head lahendust ma Sulle pakkuda kahjuks ei saa, küll saad ülevaate, missugused variandid olen mina samasuguse murega ära proovinud.

Kuidas on olukord teistel 320d (M47) omanikel? Kas kustub õlituli koheselt või väikse viivitusega? Ja ehk on veel võimalikke lahendusi kellelgi välja pakkuda?
ivo_s
Huviline
Postitusi: 228
Liitunud: 28.08.2004 12:07 41
Asukoht: Tallinn

Re: 320 diisliga Suur mure

Postitus Postitas ivo_s »

Ka minu m47 isend teeb sellist trikki. Kustub kuskil 2-3sek. pärast käivitamist.
"Raha"
iseolenmina
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 30.06.2011 20:05 19

Re: 320 diisliga Suur mure

Postitus Postitas iseolenmina »

Uurisin vähe asja ja selgub et õli jookseb filtri korpuse välimisest sektsioonist ära ja ikka päris kiiresti.Üks endine sellise auto omanik rääkis et kui õlifilter välja võtta siis korpuse välimisse ossa peab väheke õli sisse jääma st. korpuse põhjas oleva toru servani.Minu autol aga jookseb sealt õli paari mintsaga ära.Kas teie autol ka peale pikemaajalist seismist õlitase kõvasti üle normi,kuigi peale mootori seismajättmist umbes viis mintsa on õlitase ok?
Bronco
Huviline
Postitusi: 290
Liitunud: 12.06.2003 15:58 34
Asukoht: Viljandimaa

Re: 320 diisliga Suur mure

Postitus Postitas Bronco »

http://www.youtube.com/watch?v=JRm0OrPnfmc

M47N mootori õlituli kustub küll kiirelt ära. Esimene lõik hommikul peale 15 tundi seismist, teine peale tööpäeva 9 tundi seismist.

Õlitaset pole jälginud.
Bmw 318i '82, VW Multivan '07, VW Golf '13
Kasutaja avatar
gamer112
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 11.04.2009 15:57 05
Peamine sõiduk: bmw 320d e46
Asukoht: võru/rauma

Re: 320 diisliga Suur mure

Postitus Postitas gamer112 »

Toomas kirjutas: Kuidas on olukord teistel 320d (M47) omanikel? Kas kustub õlituli koheselt või väikse viivitusega? Ja ehk on veel võimalikke lahendusi kellelgi välja pakkuda?
sama auto, sama mootor...samamoodi kustub paari sekundise viivitusega ära
Vasta